/spanien/barcelona/forum/7502.aspx/spanien/barcelona/forum/7502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-30 21:55
Det var jäkla gott. Poängtappet vi stod för känns lite bättre nu. Men vi borde haft 15p tillgodo nu! Jag behöver en natts sömn innan jag helt kan släppa sånna sena baklängesmål...men spelar väl dock mindre roll när ligan väl e avgjord. Må den bli det inom kort!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2013-03-30 21:54
Ha Ha Madrid
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-30 21:53
Real var värdelösa och Zaragoza skulle haft en straff...det är sammanfattningen.
Barcelona Acrobat
2013-03-30 21:52
Real tappar poäng mot ligans formsvagaste lag! Hahaha vilken katastrofsäsong de gör! 13 poängs skillnad står sig och Atletico kan återigen gå förbi Real!
Barcelona el Profete
2013-03-30 21:52
Det är ganska skrattretande att vissa obefogat kritiserar Alves gång på gång för att befinna sig på fel plats vid fel tillfälle. Ett typiskt sådant exempel är Celtas kvittering, han kan väl inte ensam markera tre spelare? Det är inte precis första gången det händer under denna säsong.

Studera istället de övriga backarnas positionsspel och bristen på understöd från mittfältet så kommer ni uppenbarligen se varför han tvingas ut för att markera spelare som egentligen inte är hans.

Rekommenderar er att ta en titt på Allas analys. Klockren var ordet.
Barcelona F.C.B - #winning.
2013-03-30 21:51
Tack Zaragoza!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-03-30 21:51
Ett Real Madrid som är piskat att vinna spelar alltså oavgjort mot ligans formsvagaste lag. Jag står fast vid min åsikt - ligan är avgjord.

Hoppas bara Atlético kniper andraplatsen.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-30 21:49
Zaragoza har haft sina lägen att vinna. Snälla släpp ej in sista minuten nu
Barcelonistas
2013-03-30 21:46
Chrisicito - Galatasaray kommer inte ha någon chans mot Real Madrid, allt annat är bara önsketänkande. Hemma matchen i Turkiet är en sag, men hemma i spanien så kommer Gs tyvärr vara helt chanslösa.
Barcelona Chrisicito
2013-03-30 21:40
Kompakt lågt försvarspel stänga till ytor och sen kontra tror jag är största chansen för Galatasaray på onsdag. Klart Real ska gå vidare om man räknar favoritskap men kan Zaragoza (hittils) så kan Gs som bör vara bättre kunna få till ett bra resultat trots att det är på SB på onsdag.
Barcelonistas
2013-03-30 21:33
Barca King - Song är inte ens duglig till att bära vatten flaskorna, skeppa iväg han till City så kanske vi kan tjäna lite i alla fall på den floppen. Backlinjens bästa före datum gick ut redan föra säsongen, det borde alla ha insett. Anfallet och Mittfältet är lika bra, men backlinjen håller verkligen inte, att vi släpper in så otroligt enkla mål mot Real säger ju sitt, det kan vara en period där vi tom är helt överlägsna och vips så for dom en omställning och så gör dom mål på det. Vi behöver värva en stabil MB som kan spela en lång period med Pique, låt oss vara ärliga Puyol håller inte längre kungen går sönder lika mycket som Ronaldo faller. Alla dessa skador som Puyol drabbas av är ingen slump, kroppen håller inte längre på den här nivån den har gjort sitt. Jag vill ha Thiago Elr Hummels, inte nån jävla mittfältare ala song-Masken, en riktig MITTBACK vill jag se.
Barcelona Barca King -
2013-03-30 21:28
Barca som har 70 procent bollinnehav men som ändå släpper in rätt enkla mål. Kan ni föreställa er hur bra Barca blir med en riktig bra backlinje och har samma bollinnehav? Dagens backlinje behöver egentligen inte anstränga sig så mycket då bollen är på motståndarens planhalva för det mesta. Målen barca släpper in mål av de väldigt få målchanser motståndarna har, vilket innebär att backlinjens insläppta målfrekvens blir hög. Kan ni då föreställa er en väldigt bra backlinje som är väldigt svårt att passera? Håller vi frekvensen nere så lär vi vara oslagbara då vi 99 procent gör mål på matcherna.
Barcelona Barca King -
2013-03-30 21:20
Barcelonitas Precis! En bidragande orsak är att Madrid är hungrigare just nu. En annan är att vi må ha unga spelare men det är spelare som har redan vunnit allt som 24 åringar! Ett stort stort misstag från vår sida den här säsongen har varit att vi aldrig förstärkte backlinjen. Vi ska inte pressa och ge allt i varje match för att hålla nollan. En stabil backlinje kan avvärja de flesta hoten. Just nu har vi en Pique utan en partner han kan lita på och spela sig ihop med med. En ständigt skadad Puyol el corazon och en stundtals yr matcherna och en orutinerad Bartra! Song va ju lösningen :)
Barcelona Acrobat
2013-03-30 21:19
Återigen klarar sig Real undan en solklar straff. Det börjar bli lite tröttsamt att se hur Mourinhos klaganden ger resultat. Hade vi haft den domarhjälpen så hade ledningen i ligan varit 30 poäng...
Barcelona el Gaucho
2013-03-30 21:17
Solklar straff till zaragoza??
Barcelona Vampíro
2013-03-30 21:17
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Har alltid vart bland de som försvarat Keita i Barcelona och aldrig tyckt att han snott speltid från någon. Vill dock inte ha tillbaka maliern, det var rätt tid för honom att lämna i somras. Menar mer att jag saknar hans inställning, han var ingen världsspelare men gjorde alltid sitt bästa. Något msn inte kan säga om t.ex. Fábregas.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-30 21:16
Uefadrid är i farten igen...
Barcelonistas
2013-03-30 21:11
Barca King - samma sak var det ju mot oss Madrid hade absolut ingenting mot Barcelona för 1-2 år sen. Det är bara den här säsongen som man lyckats med sina omställningar mot oss på riktigt. Och det beror på att vårt försvarsspel har varit åt helvete.

Deras fotboll går ut på att invänta misstag från motståndarna för att sen ställa om med hyper snabba omställningar. Eller i vissa fall bara slå en lång bakom backlinjen.

Att dom hade det sjukt svårt mot United och Dortmund den här säsongen är ingen slump. Mot oss däremot så är det mer bjudningar från våran sida, vårt försvarsspel är inte tillräckligt bra för att läsa av dom där ( egentligen) lätta omställningarna. För Real Madrid har alltid spelat på det här viset det är knappast så att dom har blivit bättre, tycker dom var bättre föra säsongen och där var vi ju överlägsna i stort sett alla matcher mot dom.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-30 21:11
heh, det är roligt hur det svänger i fotbollsvärlden i allmänhet och supportervärlden i synnerhet. Jag kommer ihåg hur vi alla klagade över att Keita snodde speltid från Thiago. Nu vill vi ha Keita tillbaka..funny.
Barcelona Vampíro
2013-03-30 21:07
@DM1982:
Saknar Keite, han kanske hade sämre bolltouch men han tappade inte ens hälften så mycket boll som Fábregas. Går inte ens att jämförde de två i min bok. Nu överdriver jag en aning men har mycket hellre en begränsad spelare som ger allt och levererar än en såkallad stjärna som inte kämpar och är allmänt kass.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-30 21:06
Wow så mycket negativitet efter ett ganska logiskt resultat med tanke på omständigheterna, Vår reservbetonade elva, landslagsuppehåll och CL nu i veckan. Det syntes ganska väl att spelarna inte skulle spela med samma intensitet a la milanmatchen oavsett vinst eller förlust. Lyckligtvis så vart det oavgjort istället för förlust. Glöm inte att vi skulle ha fått en straff också, men domarkåren förvånar ingen längre... Tro mig, vi kommer att fixa PSG :)
Barcelona Barca King -
2013-03-30 21:03
Skillnaden mellan Barca och Madrid. Barca vill alltid göra det svåra som ser så enkelt ut oavsett vad med vilka spelare som helst. Madrid däremot spelar enligt skolboksexempeln, långbollar bakom backlinjen och ut med bollen på kanterna för att slå inlägg mellan målvakt och backlinje. De spelar den enklaste fotbollen med klass spelare. Det är därför det kan låsa sig för de när de möter klass lag som United och Dortmund.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-30 21:02
Jag trodde verkligen att Fabregas hade hittat hem i höstas när han under Xavis frånvaro i högsta grad bidrog med ett bra spel där han utnyttjade sina starka sidor för lagets bästa.

Men i takt med att Iniesta höjt sig och Xavi kommit tillbaka har Cesc åter klivit in i skuggan och bidrar mycket riktigt med väldigt lite på planen.

Det jag kan störa mig på är det han sagt i media, dvs att han visste att han skulle få mer kritik än någon annan så fort han presterade sämre, alltså att han döms hårdare för att han köptes in. Han anser inte själv att han inte presterar, utan att kritiken är smått obefogad och överhypad.
Självinsikt? Nej. Som någon skrev verkar det inte bekomma honom att hans form är dålig, snarare är han sur när han inte får spela.

Jag vet inte om det har med att göra med det faktum att han ska bli pappa, men något har hänt efter nyår. Medan Barca som lag vänt en dålig form har Cesc fortsatt neråt.

Mycket kan så klart hända formmässigt under slutet av säsongen, men för tillfället känns det inte särskilt spännande när man ser Cesc i startelvan och Iniesta tvingas ut på en kant - snarare tvärtom.

Vi får hålla tummarna och hoppas att det vänder, men helst inte på bekostnad av någon annans form eller varande i startelvan. Supersub?
Barcelonistas
2013-03-30 21:01
Gabriel - som sagt jag höjer knappast ögon brynen längre när sådana situationer uppstår. Det har blivit en vana nuförtiden att domaren friar solklara straffar, vad ska man göra liksom?. För Madrid räcker det ju att man faller utanför straffområdet för att man ska få straff. DM1982 - Fabregas måste vakna och inse att detta inte är Arsenal längre, han spelar för världens bästa lag, och mäktigaste klubb Barcelona. Men samtidigt så är det en spelare för framtiden, han kommer ha en viktig roll i Barca om några år, men just nu är han ingenting.
Barcelona Gabriel
2013-03-30 20:50
Sen en till sak. Jag är så jävla trött på att vi aldrig får några straffar. Vad är det för fel på domarfanskapen? Det här har pågått så länge som jag kan minnas i Spanien. Det var samma visa förra säsongen. Helt solklara straffar som vi rånas på, samtidigt får Madrid straffar när deras spelare tacklas av vinden. Börjar bli jävligt tröttsamt. Den uteblivna straffen på Adriano i Madrid och Messis ikväll. Det borde fortfarande vara 16-poängs ledning. Nu blir det istället med största sannolikhet 11.
Barcelona DM1982
2013-03-30 20:48
Kan bara hålla med om Fabregas, killen blir ju aldrig bättre. Han är loj och verkar tro att han inte behöver anstränga sig.

Det var väldigt många som gnällde på Keita när han spelade här men det var verkligen en kille som levererade. Han var stabil, höll sin post och gav allt. Det blev stabilt när han kom in.

Jag är ruskigt besviken på Fabregas. Att vara kapten och hypad i Arsenal säger tyvärr inte så mycket när man ska spela för Barcelona, PL är inte ligan som kan mäta sig med La liga när det kommer till teknik. Man kan lätt bli lurad när man tittar på den.

Barcelonistas
2013-03-30 20:40
Messi_theONE - fick kväljningar när jag såg hans fula ansikte. Walee - Cesc har inget att göra i startelvan i dagsläget, framför allt inte i dom viktiga matcherna. Han är för dålig just nu, han känns some vilsen höna som inte riktigt vet vad han ska göra. Tom en vanlig passning failar han med numera, nej han ska bara sitta på bänken tillsvidare.
Barcelona Walee
2013-03-30 20:39
Cesc får just nu bara spela för att han är katalan för han har bokstavligt talat vart säämst senaste tiden ..
Barcelona Messi_theONE
2013-03-30 20:39
haha så javla tur han får med bollen.... ngn som såg mous ansiktblick ...HAHAHAHHAHA DOG!
Barcelonistas
2013-03-30 20:35
Ja visst är det jobbigt att vi inte stänger matchen men ni drar för stora slutsatser efter dagens match. Jag förväntade mig minst ett kryss och lite halv dåligt spel idag, i och med uppehållet och det faktum att Cl stundar. Ligan känns avgjord, en borta match mot Celta där är knappast motivationen på topp när man dessutom är så överlägsna i ligan.
Annons: