/spanien/barcelona/forum/7500.aspx/spanien/barcelona/forum/7500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2013-09-02 18:38
Özil hade väl typ 6 assist i rad i El Clásicos? Skön-t att slippa honom om det blir klart.
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-02 18:24
Har Arsenal gått och blivit helt galna eller? Och det på fönstrets sista dag, varför vänta så länge? Någon måste ha drämt till gubben Wenger med ett bollträ i bakhuvudet. :P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-02 18:22
Tror inte det är en fråga om Bale vs Özil utan mer "Özil vs Isco vs Modric".

Tre spelare som kommer slåss om 1 eller 2 platser beroende på uppställning. Bale kommer nog inte konkurrera med dessa utan är nog tänkt att spela som winger a la Ronaldo pre-Real om inte han är tänkt att ersätta Marcelo/Contrao.
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-09-02 18:22
Alltså Florentino tar priset. Han är redan Real Madrid minst framgångsrika president sett till antalet titlar över tid. Den enda presidenten i Real Madrids historia som har gått hela 7 säsonger utan att vinna någoting. Med ett sånt track record får man inte ens jobb som parkeringsvakt på Valdebebas LOL ROFL LOL.
Barcelona fc__Barça
2013-09-02 18:17
Arsenal Haha 400m?!?! Du lirar för mycket fm, Barcelona skulle inte sälja Inieta för några pengar i världen.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-09-02 18:12
Detta är inte bra för Cristiano. Özil och Di María är perfekta medspelare till honom. De serverar fantastiska passningar till honom som han bara behöver stöta in i öppet mål typ. De är osjälviska och försöker hitta honom så ofta som möjligt.

Isco har redan visat att han inte letar efter Cristiano hela tiden, han tar eget avslut istället. Han kommer göra många mål denna säsongen.
Bale vet vi alla att han är rätt bollkär av sig och kommer inte titta efter Cristiano så fort han får bollen.

Cristiano kommer denna säsongen göra minst 15 mål färre skulle jag tro, just på grund av att han inte kommer bli serverad lika ofta som han blivit tidigare.

Ska bli riktigt underhållande att se Cristiano slå ut med armarna och lipa för att han inte får passningar denna säsongen. Detta kan inte vara positivt för Real.
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-02 18:10
Arsenal Är du helt jävla blåst eller? Iniesta hade rånobbat Arsenal, det kan du fethaja.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-02 18:10
Är det bara jag som är lite ledsen över Özils klubbyte? Jag menar jag tycker synd om grabben, han är en av de mest älskade av både fans och medspelare. Ganska tråkigt hur deras spelare behandlas pga den maktgalne Florentino. Özil som var mannen som bidrog mest till Ronaldos framgång. En positiv sak kan jag redan konstatera... att det kommer gå skitdåligt för dem mot oss om inte Isco blir nya Zidane. EDIT: sorry för stavfel skriver från mobilen
Barcelona CuleForLife!
2013-09-02 18:08
Hur kan man sälja Özil? Visst han är ojämn, men briljant som få när han får chansen, väldigt konstigt.
Barcelona Arsenal
2013-09-02 18:07
Jag tror det är möjligt. Iniesta ska vi kunna få för dryga 400 idag, om inte Özil kommer självklart
Barcelona Júnior ´
2013-09-02 17:48
Arsenal

Haha det är förmodligen inte så sannolikt. Iniesta förväntas skriva på det nya kontraktet som sträcker sig ända fram till 2018 inom de närmsta månaderna.
Barcelona Gabriel
2013-09-02 17:47
Kan inte låta bli att le lite, skadeglädjen är minsann den bästa formen av glädje.

Alla madridistas runt om i hela världen har gått och väntat på den här dagen, Gareth Bales presentation som Real Madrid spelare - samtidigt får dem deras glädje totalt förstörd pga Özils övergång till Arsenal.

Haha, vem sa att en måndag inte kan vara bra?
Barcelona fc__Barça
2013-09-02 17:46
Arsenal Ja mycket möjligt, men bara om vi får in Ronaldo som ersättare -.-
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-09-02 17:45
Hej på er alla!

Veckans Måndag hela veckan ligger uppe nu. Lagets fina match igår, Bale, Özil och Casillas situation i Madrid samt Tatas inledning diskuteras.

Ha det bra alla och Visca!
Barcelona Arsenal
2013-09-02 17:42
Tror ni det är möjligt att vi värvar Iniesta från er idag om vi värsta fall misslyckas med Özil?
Barcelona FCB_Messi
2013-09-02 17:34
Nu sägs det att Arsenal vill ha pastore också .
Barcelona Arsenal
2013-09-02 17:32
Kompisar vi är påväg uppåt och får vi en anfallarvidag så slåss vi om titeln. Sedan vem fan är moyes undrar Özil)?? Mannen som spelar fotboll som man gjorde på 70 talet. Kolla med kaqawa. Tror han är som gjort för oss sedan har vi spelare som han villa spela med som Santo o Co.
AndreD -
2013-09-02 17:21
Frågan är varför Özil vill gå till Arsenal som aldrig kommer vinna en titel? Gå till United istället om du är smart...
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-09-02 17:19
Låt Özil dra till Arsenal, om 2 år kan vi köpa honom när Iniesta dalar ner. :)
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-09-02 17:16
Junior

Det betyder att Ronaldo kan glömma Guldbollen för resten av sin karriär för några 40 mål kommer han nog inte göra i ligan när hans vapendragare Özil försvinner och Bale tar större plats :)
Barcelona Júnior ´
2013-09-02 17:12
Özils frånvaro från huvudstadsklubben kommer snabbt att märkas av. Deras bästa playmaker i flera år offras för Bale, en ytter! Jag kan inte förstå att man säljer en sådan passningsbegåvad, osjälvisk och teknisk spelare pga en statusvärvning. Özil hade stor betydelse till Ronaldos succe i Madrid men även till laget som helhet. En sak är säker, hans frånvaro kommer ha en negativ påverkan för laget och det vet nog de flesta om.

Synd för La Liga men positivt för oss.
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-09-02 17:09
Hehe lite rolig länk på vad Bale tjänar i Real Madrid postad av en United supporter ;)
Barcelona Bàckis
2013-09-02 17:01
Jeffson

Omöjligt att inte grovt dra på smilbanden när man läser det du skrev.
Jeffson
2013-09-02 16:52
Normalt är att när man köper "världens dyraste spelare" så brukar det också vara världens bästa spelare, typ som Zidane, Maradona eller Ronaldo var. Köp som dessa brukar glädja de egna fansen ordentligt.

Denna gång fick man istället Bale och blev av med Özil. Gå nu in på puertan och känn på den "glada" stämningen där haha. Grattis alla madridistas! Ni försökte med Neymar men han följde sitt hjärta och valde fotbollen. Ni kontrade istället med en swap mellan Bale och Özil och gick 500 miljoner back på köpet. Bra jobbat!

För egen del är jag mer än glad att min klubb är lite mer "sekt-aktig" och ser värdet av spelare som faktiskt har kärlek till klubben. Kram
Barcelona Occi
2013-09-02 16:52
Culén Özil lämnar Real alltså. Skönt.. måste säga att jag blev så jäkla nervös varje gång Özil hade bollen när Real mötte oss . Ruskigt farlig och kreativ hela tiden. Real gräver verkligen sin egen grav då de säsong efter säsong byter ut halva laget mot nya dyrare spelare som ändå kommer behöva någon säsong att anpassa sig. 0 kontinuitet och tålamod, men det gynnar bara oss så de får gärna fortsätta.
Barcelona Bàckis
2013-09-02 16:39
Haha på Puertan skriver man att Özil kommer att ses som en "legend" i klubben. Vad har han vunnit? 1 liga å 1 copa på tre säsonger?
Barcelona Gabriel
2013-09-02 16:38
Vi kommer inte att köpa någon, jag förstår att många är desperata, men acceptera det bara.

En sak som däremot måste fixas är ytterbackarnas prestationer, Alba och Alves. De underpresterar något ofantligt just nu. Någon måste berätta till Alves att det är okej att spela enkelt ibland, det är precis som att han har ett tvångssyndrom att han måste försöka sig på nån dragning eller kroppsfint innan han anser att det är okej att passa vidare. Otroligt frustrerande att se, framför allt då det hämmar snabbheten i vårt spel. Sedan tar han otroligt korkade beslut och spelar bara allmänt osmart. Jag börjar tröttna på honom. Förut handlade det om dålig form på honom, redan då var jag och hackade på honom, men dålig form kan man ändå ha en viss förståelse för - men det här är en helt annan sak.

När det kommer till Alba så anser jag inte att han är tillräckligt bra defensivt, samt att han spelar grisigt och fult, gnäller hela tiden och ser ut som en jävla lipsill.
Barcelona Acrobat
2013-09-02 16:38
Helt sjukt roligtom Özil lämnar Real för Arsenal. Han är ju Reals näst bästa spelare efter Ronaldo och personligen tror jag atthan passar betydligt bättre i Real Madrid än vad Bale gör. De gör sig av med en playmaker av världsklass.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-02 16:35
Arsenal verkar ju i alla fall göra riktigt bra förstärkningar om man ror i hamn de som ryktas. Det är fler lag som kommer allt närmare oss kvalitetsmässigt, men vad gör vi åt saken? Nada.
Barcelona MabastB
2013-09-02 16:30
Arsenal are looking to trigger FC Porto's Eliaquim Mangala's release clause (£38m) to help improve defensive qualities [BBC Sport] Jaha, själv hade jag gärna sett honom i Barca..
Annons: