/spanien/barcelona/forum/7494.aspx/spanien/barcelona/forum/7494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-02 19:47
Fan, får sån jävla dålig känsla när vi kommer att spela med orange tröjan. Vi förlora sist mot Milan med dem.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-04-02 19:46
Vem trodde att träbenet Muntari skulle göra mål mot oss? Underskatta aldrig din(a) fiende. ;)
BARCA-més que un club
2013-04-02 19:45
Har respekt lilla pojk

Im just saying ... !!!

Visca el Barca
2013-04-02 19:43
Va inte så jävla kaxig. Om han gör mål kommer du att käka upp dina ord efteråt. Visa respekt!
BARCA-més que un club
2013-04-02 19:39
Beckham snälla vad ska Pensionisten göra lol

vår mittfält kommer käka upp han....!!!!
2013-04-02 19:32
Nej, inte Beckham fan.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-04-02 19:30
Line-up PSG (official): Sirigu - Jallet Alex ThiagoSilva Maxwell - LucasMoura Beckham Matuidi Pastore - Lavezzi Ibrahimovic

Beckham från start...Hatar hans jävla frisparkar. :D
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-04-02 19:27
Just nu står Abidal och snackar med Menez och Makalele och skrattar ihop, sköna scener. Samtidigt står ynglingarna Deulofeu, Tello, Bartra, Thiago och så Villa och skrattar åt Montoya som går runt och sprider glädje.

Ni kan följa allt på franska på den här kanalen.
Barcelona Abbe.
2013-04-02 19:27
Startelvan: Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Alexis Messi Villa. Bänken: Pinto Montoya Cesc Song Tello Thiago Y Bartra På läktaren: Oier Abidal y Deulofeu Edit: PSG startar med följande elva: Sirigu; Jallet, Thiago Silva, Alex, Maxwell; Matuidi, Beckham; Moura, Pastore, Lavezzi e Ibrahimovic
Barcelona enkos
2013-04-02 19:25
Om 15 min får vi veta uppställningarna :)
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-04-02 19:17
zick9

Fel av mig, det var väl Cuenca som startade. Typ samma sak dock.
Roberto fick ett par minuter i slutet ja, men det är väl precis det Shanghai hoppas på nu med Deulofeu som du säger är totalt omöjligt. "Vore även grymt om Deulofeu fick göra ett kort inhopp" skrev han.
Barcelona I.Cuenca
2013-04-02 19:00
E vi nervösa eller????
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2013-04-02 18:52
@vifa:

Varför spelar Tello i A-laget och Deulofeu i B-laget? Tello är för tillfället bättre än Deulofeu, även om Gerard till slut förmodligen blir en bättre spelare.

Ingen ifrågasätter Deulofeus talang. Jag gillar honom, absolut. Men han är inte redo för en CL-kvart.
Barcelona zick9
2013-04-02 18:50
@westinho - Sergio #16:

Tello fick inte spela från start mot Milan i slutspelet, och Sergi hoppade in i sista minuten för att ta på tiden när vi ledde med 0-2. Rörde han ens bollen?

Jag har följt Barcelona sedan 2005 då jag först såg dem på TV. Jag var 9 år då. Själv?
Barcelona jeon
2013-04-02 18:41
BRÖDER 3
köper nog en månad asså ;)
Barcelona enkos
2013-04-02 18:38
jeon: viaplay. Där kan du köpa en månadsab. och se alla matcher i CL, då har du med andra ord köpt även matcherna i semifinal 23 och 30 april.. Dessutom kan su se alla PL matcher..
Länktips: www.viaplay.se
vifa
2013-04-02 18:36
Hur fan kan ni ens ifrågasätta Deulofeus talang? Albert Benaiges som är ansvarig på La masia sa att han inte sett en större talang sedans dagarna Messi kom fram, skyttekung i segundan mm, han skulle göra det minst lika bra som Tello
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2013-04-02 18:35
Hoppas Barcelona är effektiva i sina avslut och inte åker hem med att inte göra minst ett mål.. Hellre en förlust med 1-2 än 0-0..
Barcelona R10 Gaúcho
2013-04-02 18:33
Jeon

Du kan alltid köpa matchen på ueafas och viasats hemsida.
Barcelona jeon
2013-04-02 18:25
Hej är det någon som vet vart man kan köpa matchen ikväll! länka gärna! :)
tack på förhand!
2013-04-02 18:23
zick9

Deulofeu skulle lätt kunna ta chansen om han nu så fick den av Tito/Roura. Han har bevisat det i två säsonger att han kan spela mot dem bästa i Segundan trots sin ringa ålder. Som sagt en spelare med Deulofeus kaliber växer inte på träd varje år.

Sedan 2007 (då jag första gången såg honom) har han varit strålande och spelat med dem som är 2-3 år äldre i ungdomslandslagen.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-04-02 18:23
@zick9:

Men hallå hur länge har du följt Barcelona? Bara denna säsongen eller? Startade inte Tello mot Milan i CL-slutspelet förra säsongen? Jo. Fick inte Sergi Roberto hoppa in i CL-semin mot Real Madrid? Jo.

Sluta lek expert. Vi får helt enkelt se vem som startar, för ingen av oss vet på förhand.
2013-04-02 18:14
Haha, tänk er en 100 meters duell mellan Deulofeu, Tello och Alba ?

Jag skulle lätt ta Tello. Han är verkligen sjuk när han sätter igång och springer.
Barcelona zick9
2013-04-02 18:13
@Shanghai - SHOOT ME $12:
Ja, just det. Jämför du världens bästa spelare genom tiderna med en spelare som inte har bevisat nåt alls på denna nivån? Messi fick inte spela kvartsfinal i CL när han var 17, vad snackar du om? När han var 19 så startade han mot Chelsea, men då hade han 2-års erfarenhet på A-lagsnivå och mycket bättre än vad Deulofeu nu. Deulofeu kanske bara spelat 3-4 matcher för A-laget och du jämför honom med Messi som gjorde hattrick mot Real i samma ålder och spelade VM för Argentina? Tycker du på fullaste allvar att en spelare som spelar i spanska andradivisionen och spelat 3-4 matcher på A-lagsnivå ska få hoppa in i en av säsongens viktigaste matcher på bortaplan? Och förresten, vadå "vår nästa stjärna sedan Iniesta och Messi"? Är han där nu? Nej. Bör han spela en kvartsfinal i CL? Absolut inte. Vi har Villa, Tello, Alexis och Fabregas (flyttar Iniesta som ytter ifall de 3 förstnämnda ej spelar) som just nu går före. Att Deulofeu skulle få spela idag finns inte på kartan.
Coach Pep,
2013-04-02 18:02
Jag har inte koll på skadeläget hos PSG men om det är någon vi måste hålla koll på och stoppa ikväll så är det Marco Verratti. Maken till mittfältstalang har jag aldrig sett, utöver vår Thiago då. Verratti spelar oerhört skickligt, moget och intelligent för sin ålder. Neutraliserar vi honom så har inte PSG mycket att komma med åtminstone spelmässigt. Zlatan borde vi klara av att tygla, så småningom kommer vårt bollinnehav och presspel köra slut på honom. Jag oroar mig mer över deras snabba spelare (Lavezzi/Lucas Moura).

Ikväll slåss vi emot den moderna fotbollen!
2013-04-02 18:01
zick9

Varför inte ? Det är bra för honom om han skulle göra ett kort inhopp i en sån här viktig match. Deulofeu är vår nästa stjärna sedan Iniesta och Messi. En som honom växer inte på träd. Gerard är 19 år, han har fått en hel del rutin och kan mycket väl skaka om vilket försvar som helst. Messi fick för fan spela CL-matcher när han var 17 år, visst det är stor skillnad på Messi, men Gerard Deulofeu kan mycket väl bli den stjärnan som kommer ta över rollen som den bästa spelaren i Barça.
Barcelona zick9
2013-04-02 17:54
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Menar du allvar? Kvartsfinal i CL och du vill att en yngling från Spanska andradivisionen ska hoppa in?
Barcelonistas
2013-04-02 17:46
Visst har Tello varit bra men ni kan väll inte på fullaste allvar tro att han kommer starta en match av den här digniteten?. Att spela bra i Spanien mot Celta är en sak, men att spela Cl kvartsfinal mot PSG är en helt annan sak.

Jag håller fast vid att Sanchez borde starta ikväll, allt annat vore en överraskning faktiskt. Tello är alldeles för grön, jag tvivlar starkt på att han ens klarar 10 min mot PSG.
2013-04-02 17:40
jag vill också se Tello från start. Sanchez har varit under all kritik och man ska starta med den som har bäst form och det är ingen tvekan om att Tello har varit bättre än chilenaren.

Villa - Messi - Tello

Vore även grymt om Deulofeu fick göra ett kort inhopp och visa upp sig.
Barcelona zick9
2013-04-02 17:38
@westinho - Sergio #16:

För att han är orutinerad och fruktansvärt ojämn. Vill du riskera att han gör en match där han slår bort varje passning och misslyckas med varje dribbling i en CL-kvart? Villa är bättre och till höger ska inte Tello spela utan det gör isf Alexis ifall Tito väljer att ställa upp med 3 anfallare. Chilenaren är dessutom hästlängder bättre defensivt och betydligt jämnare.

Tello från start finns inte, det är endast önsketänkande. Seriöst, vad förväntar sig folk numera? Ska Bartra peta Piqué också bara för att han gjorde en bra match i helgen?
Annons: