/spanien/barcelona/forum/7492.aspx/spanien/barcelona/forum/7492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JS Veron
2013-05-14 20:04

Neymar har inte spelat en match i europa medan Cavani har varit helt outstanding i Serie A och ändå så får Cavani 4% .... hur många här inne har ens sett Neymar annat än på youtube?
Barcelona Lion24
2013-05-14 20:03
Rambla

Visst kan man bjuda på sig själv, Alves gör det oftast, men ens fans som har stöttat laget i dessa svåra tider. När vi ligger under så ropar de inte utan ropar klubbens namn, sjunger och alltid är med oss. Vad ger Piqué rätt att peka finger åt de fans som varit lojala mot honom?
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-14 19:57
Både Sport och MD skriver att Valdés vill lämna klubben denna sommar. Kanske lika bra att man tar itu med målvaktssituationen redan nu och värvar in en ersättare. Finns ingen poäng med att skjuta upp problemet och ännu mindre när spelaren i fråga inte ens vill vara kvar.

Är dock rädd över tanken att det kommer bli oerhört svårt att hitta en målvakt ute i marknaden som kommer kunna ersätta Valdés med bravur. Minns hur många år och misslyckade målvakt det tog oss innan Valdés fick chansen och även där tog det några år innan han finslipade bort sina hårresande tabbar. Hoppas inte på en upprepning, även om jag befarar att det kommer bli så.

Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-14 19:57
Den videon om Piqué. Vad håller han på med? Han om någon, som har underpresterat i två år, har ingen rätt att tjura under ett firande. Titta på Puyol, Xavi, Iniesta, Busquets för att nämna några. Vunnit allt som går att vinna på klubblagsnivå och landslagsnivå firar som att vore deras sista titel. Messi som kanske är tidernas bästa fotbollsspelare firar en ligatitel som vanns i december. Cesc och Song som har vunnit deras första klubblagstitlar. Abidal som har besegrat cancer. Och så kommer en spelare som har varit en bidragande faktor till att vårt försvar är en hönsgård och tjurar? Nej. Oacceptabelt.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-14 19:55
Rambla

Vet du vilket datum den matchen spelas? Hade varit kul att se Neymar spela i en sådan viktig match.
Barcelona Rambla~
2013-05-14 19:39
@ChurchOfFutbolVicente Cascione, the former vice-president of Santos has announced on his own website that Neymar is moving to Bayern Munich. @churchoffutbol - I tweeted this many hours ago, mate. He hasn't worked with Santos since early 1980's. Bayern denied it. Snubben som idag bloggade att Neymar var klar för Bayern har inte haft något med Santos att göra sen 80-talet. :D Neymar är klar för Barca. De kommer att annonsera det efter finalen mellan Corinthinans - Santos är färdigspelad.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-14 19:37
@AlbaEspana: Laporta: I went to Ronaldinho's house to tell him he would no longer be a part of Barcelona. We were both in tears. But it had to happen. @AlbaEspana: Joan Laporta: Samuel Eto'o is one of the best strikers that has ever played for Barcelona. @AlbaEspana: Laporta says that Thierry Henry turned down the chance to move from Arsenal to Barcelona in 2003. They then got Ronaldinho.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2013-05-14 19:34
@AlbaEspana: Joan Laporta said that he could have made Mourinho the Barcelona manager over Guardiola but he didn't have the 'Barcelona' philosophy. Tack godegud'
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-14 19:33
Caballero
H.Mallo - Demichelis - Godin - Alba
iniesta - Busquets - Fabregas/Isco
Messi - Falcao - Ronaldo

där är säsongens elva =D
Barcelona Rambla~
2013-05-14 19:30
Haha vad ni överdriver med Pique. Vad är problemet? Måste alla uppföra sig som korggossar i kyrkan? Klarar ni inte av karaktärer? Jag undrar om hur det hade låtit om om spelare som Balotelli eller Suarez hade spelat i kluibben. :D

Förresten, Pique är vanligtvis den som bjuder mest på sig själv vid firande av ligan eller CL. Minns ni inte alla hans galna upptåg på Camp Nou?

Lugna ner er lite, tro inte alltid det värsta om våra spelare.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-14 19:12
Säsongens XI enligt mig i La Liga:
Caballero
Alba-I. Martinez-Miranda-Luis
Vela-Iniesta-Busquets-Ronaldo
Messi-Falcao
(jag tvingar ut Alba på högerbacken)

Subs: Courtois, Godin, Demichelis, C.Martinez, Oscar, Ebert, Castro och Negredo
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-14 19:02
!Sergio_ Busquets! Varken Monreal eller Luis har gjort en enda match som högerback den här säsongen, de har enbart spelat vänsterback. Däremot är Málagas Sergio Sanchez värd att nämna, likaså Joao Pereira i Valencia som haft en stark debutsäsong och går före Alves på en sån här lista. Rukavina (Valladolid) och Valera (Getafe) har också varit duktiga.
Barcelona Dinho the artist
2013-05-14 18:33
Lion24
---
Faktumet att ingen ens kommenterar ditt påstående gällande Hetfields sk. likheter med kaljic och Mourinho gör mig bekymrad.
Barcelona Vampíro
2013-05-14 18:25
@Hetfield:

Mazzari är galen nog för Napoli. Hoppas han stannar och leder de till ett nytt CL-äventyr. Bielsa däremot lär väl lämna Athletic, tråkigt då han är en underbar tränare egentligen.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-14 18:23
Barcaholic Det är väl mest Barca supportar som förstår hur viktig Busquets är för vårt lag. Några deltagare för årets högerbacks position: -Hugo Mallo (Celta) ett av Laligas mest låvande högerbackar, 21 år - Carlos Martinez (Real Sociedad) - Filipe Luis ( A.Madrid) - Adriano (Barca) Bäst målstats - Alves (Barca) Bäst assiststats - Nacho Monreal är väl också värd att nämna fast än han drog till Arsenal.
Barcelona más que palabras
2013-05-14 18:18
Nu med Neymar mer eller mindre (enligt spekulationer) är klar för Bayern, vilken spelare tror ni värva för att ta tag i oroligheterna bland yttet anfallarna. Personligen tror jag att Aguero kan bli ett alternativ som skulle kunna gynna oss med han skicklighet samtidigt som han troligen gärna skulle spela vid sidan av Messi. Mats Hummels kan vara en bra kandidat som mittback eftersom han är en bra försvarare och en god spelfördelare framåt. När det kommer till målvakter tycker jag hatt Reina är en dålig kandidat då han är gammal och tappar form. En bättre kandidat är nog en yngre målvakt så som chelseas utlånade Courtois som just nu spelar i Athletico Madrid. Med mycket bra potential, skicklighet och kunskap av den spanska ligan så skulle han passa perfekt.
Barcelona Lion24
2013-05-14 18:12
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

När en väldigt smart, intelligent och framgångsrik tränare som Guardiola, som har varit honom nära i fyra år, som har ätit mat, umgåtts med honom börjar misstänka att Piqué håller på och tappa fokus. Han anlitar spioner på honom efter att han börja dejta Shakira. Allvarligt, vem är du då att säga att Piqué inte har tappat SEN han blev tillsammans med Shakira?
Barcelona Barcaholic
2013-05-14 18:08
!Sergio_ Busquets!

Visste att valet utav Varane skulle ifrågasättas, men jag tog väl lite utav hans insatser utanför La Liga. Dock kan Godin lika gärna vara där istället för honom med tanke på att Atletico har haft bäst försvar iår.

Frågan är har någon högerback i la liga presterat bra överhuvudtaget? Alves har ju inte kommit upp till sin egen nivå, och jag har inte ett enda alternativ till den position själv heller. Möjligtvis att man berömmer Godin/Varane med att ha dom med i elvan som högerback.

Tycker det är tråkigt att Busquets i princip aldrig hamnar på såna här elvor, är det bara jag som ser hur viktig killen är? För mig våran tredje bästa spelare denna säsong.
Barcelona Hetfield
2013-05-14 18:04
Haha, galet rykte. Bielsa till Napoli och Mazzarri till Roma. Kan ni tänka er hur Napoli kommer att bli med Bielsa?

En galen tränare med en galen publik, med en smått galen president och en helt galen stämning.
2013-05-14 18:03
Barcaholic

Varane har spelat absolut för få matcher för att få vara med i årets elva, visst har hans insatser varit bra men alldeles för få. Atletico Madrids försvar har varit väldigt imponerande iår, bäst bland dem var Godin. Så han borde gå in där istället. Annars håller jag med

Vem tycker ni har varit årets högerback?
Barcelona Gio Style
2013-05-14 18:00
Är det här nytt för många av er? Piques beteende under påverkan av alkohol?
Såg ju likadant ut efter spaniens VM-guld då han gick runt och småslogs och typ spottade mot någon ledare och fnissade med Cesc.

Sen drar vissa förhastade slutsatser. Att han skulle spotta ölen på en person i publiken vet vi verkligen inget om. Han kanske skulle spotta ut den bara? Folk gick faktiskt inte så nära bussen utan stod mestadels på en bra avstånd ifrån den så det känns 90-10 att det skulle ens vara ett försök till att träffa någon. Vi kan bara spekulera.

Sen kritiserade någon honom för att inte bjuda på sig själv, vad gjorde Messi i sånt fall? Han gömde ju sig mest? Inte för att man MÅSTE bjuda på sig själv, för det tycker jag inte, men Messi var inte direkt bättre på det.

Barcelona Barcaholic
2013-05-14 17:56
!Sergio_ Busquets! Såg också det, man undrar hur dom tänker egentligen. Årets elva i La liga bör vara: Willy ?-Ramos-Varane-Alba Isco-Busquets-Iniesta Messi-Falcao-Ronaldo
Barcelona Gabriel
2013-05-14 17:56
Ojdå, tydligen ska Ribery ha tagit riktigt illa åt sig vid Bayerns ligafirande efter det att Boateng ska ha jagat ikapp honom och hällt ett stort glas öl över honom, detta pga hans religion.

Ribery; "Jag kommer inte att prata med honom igen, han vet att jag är muslim."

Såg Bayerns ligafirande och när det här hände. Det verkade inte som att det var något bad blood mellan dem då åtminstone.
2013-05-14 17:53
Cesc och Pique kom med i Goal.com:s Laliga team of the season.
Barcelona LeoMessi
2013-05-14 17:48
Capitán - El tiburón (Barcelona) Hans beteende håller jag med om.
Barcelona Kricko
2013-05-14 17:38
Kritiken mot Piqué handlar ju främst om hans beteende och inställning utanför planen enligt mig. Börjar förstå ryktena om att Pep ville göra sig av med honom under sitt sista år, han skulle inte acceptera den inställningen som Piqué visar.
Tycker absolut inte Piqué är intocable på något sätt, kan inte heller föreställa mig honom som Puyols efterträdare.

Skärp dig, Piqué!

Barcelona Lion24
2013-05-14 17:35
Hetfield

Du säger: ''Bortskämda fans som ska börja attackera egna spelare.''

Jag säger: Bortskämda spelare som attackerar sina egna supportrar.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-14 17:33
Det som diskuterats är Piqué's beteende utanför planen. Det är bara normal att man reagerar som vi gör när man ser hur en (eventuell!) framtida fanbärare och kapten inte lever upp till den standard som krävs.

Sedan tror jag inte heller att detta har något med Shakira att göra, jag kunde inte bry mig mindre. Men som det sades innan så är det supportrarna som bär klubben och det är vi som betalar skandalösa priser så att dessa spelare kan få leva som dem gör. Då är det minsta man kan begära att de uppför sig på ett korrekt sätt.
Barcelona filosofen21
2013-05-14 17:31
Är inne på samma spår som hetfield vad gäller Pique. Han får utstå mer kritik än någon annan trots att han, i mitt tycke, spelat upp sig på slutet av säsongen är han fortfarande den som får mest kritik här. Utan Pique mot Bayern hade matchen på camp nou slutat 6-0 minst. Han har varit under isen ett bra tag men har spelat upp sig på slutet och bör därför få lite mer cred! Att spela med en ny mittback varje match är inte lätt speciellt med tanke på att man allt som oftast är ensam med den mittbacken när andra laget kontrar.
Barcelona Vampíro
2013-05-14 17:24
Haha Puyol, vilken underbar kille det där är alltså. Han får aldrig lämna Barça!
Annons: