/spanien/barcelona/forum/7491.aspx/spanien/barcelona/forum/7491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-30 21:02
Jag trodde verkligen att Fabregas hade hittat hem i höstas när han under Xavis frånvaro i högsta grad bidrog med ett bra spel där han utnyttjade sina starka sidor för lagets bästa.

Men i takt med att Iniesta höjt sig och Xavi kommit tillbaka har Cesc åter klivit in i skuggan och bidrar mycket riktigt med väldigt lite på planen.

Det jag kan störa mig på är det han sagt i media, dvs att han visste att han skulle få mer kritik än någon annan så fort han presterade sämre, alltså att han döms hårdare för att han köptes in. Han anser inte själv att han inte presterar, utan att kritiken är smått obefogad och överhypad.
Självinsikt? Nej. Som någon skrev verkar det inte bekomma honom att hans form är dålig, snarare är han sur när han inte får spela.

Jag vet inte om det har med att göra med det faktum att han ska bli pappa, men något har hänt efter nyår. Medan Barca som lag vänt en dålig form har Cesc fortsatt neråt.

Mycket kan så klart hända formmässigt under slutet av säsongen, men för tillfället känns det inte särskilt spännande när man ser Cesc i startelvan och Iniesta tvingas ut på en kant - snarare tvärtom.

Vi får hålla tummarna och hoppas att det vänder, men helst inte på bekostnad av någon annans form eller varande i startelvan. Supersub?
Barcelonistas
2013-03-30 21:01
Gabriel - som sagt jag höjer knappast ögon brynen längre när sådana situationer uppstår. Det har blivit en vana nuförtiden att domaren friar solklara straffar, vad ska man göra liksom?. För Madrid räcker det ju att man faller utanför straffområdet för att man ska få straff. DM1982 - Fabregas måste vakna och inse att detta inte är Arsenal längre, han spelar för världens bästa lag, och mäktigaste klubb Barcelona. Men samtidigt så är det en spelare för framtiden, han kommer ha en viktig roll i Barca om några år, men just nu är han ingenting.
Barcelona Gabriel
2013-03-30 20:50
Sen en till sak. Jag är så jävla trött på att vi aldrig får några straffar. Vad är det för fel på domarfanskapen? Det här har pågått så länge som jag kan minnas i Spanien. Det var samma visa förra säsongen. Helt solklara straffar som vi rånas på, samtidigt får Madrid straffar när deras spelare tacklas av vinden. Börjar bli jävligt tröttsamt. Den uteblivna straffen på Adriano i Madrid och Messis ikväll. Det borde fortfarande vara 16-poängs ledning. Nu blir det istället med största sannolikhet 11.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2013-03-30 20:48
Kan bara hålla med om Fabregas, killen blir ju aldrig bättre. Han är loj och verkar tro att han inte behöver anstränga sig.

Det var väldigt många som gnällde på Keita när han spelade här men det var verkligen en kille som levererade. Han var stabil, höll sin post och gav allt. Det blev stabilt när han kom in.

Jag är ruskigt besviken på Fabregas. Att vara kapten och hypad i Arsenal säger tyvärr inte så mycket när man ska spela för Barcelona, PL är inte ligan som kan mäta sig med La liga när det kommer till teknik. Man kan lätt bli lurad när man tittar på den.

Barcelonistas
2013-03-30 20:40
Messi_theONE - fick kväljningar när jag såg hans fula ansikte. Walee - Cesc har inget att göra i startelvan i dagsläget, framför allt inte i dom viktiga matcherna. Han är för dålig just nu, han känns some vilsen höna som inte riktigt vet vad han ska göra. Tom en vanlig passning failar han med numera, nej han ska bara sitta på bänken tillsvidare.
Barcelona Walee
2013-03-30 20:39
Cesc får just nu bara spela för att han är katalan för han har bokstavligt talat vart säämst senaste tiden ..
Barcelona Messi_theONE
2013-03-30 20:39
haha så javla tur han får med bollen.... ngn som såg mous ansiktblick ...HAHAHAHHAHA DOG!
Barcelonistas
2013-03-30 20:35
Ja visst är det jobbigt att vi inte stänger matchen men ni drar för stora slutsatser efter dagens match. Jag förväntade mig minst ett kryss och lite halv dåligt spel idag, i och med uppehållet och det faktum att Cl stundar. Ligan känns avgjord, en borta match mot Celta där är knappast motivationen på topp när man dessutom är så överlägsna i ligan.
Barcelonistas
2013-03-30 20:31
Real Madrid - världens absolut smutsigaste klubb, det klagas på domaren, filmningar, påverkar domaren konstant, snackar skit i presskonferensen, man petar folk i ögonen, dåliga förlorare, sparkar ner motståndarna när man ligger under, hycklare haha har jag glömt något?. Jag vill bara spy när jag hör det där klubbnamnet usch!. Ja visst var Bayern bra men jag tror att vi kör över dom om vi ställs mot dom. Vi har en galen statistik mot Tyska lag, jag tror det är 30 matcher nu sedan Ronaldinho tiden som vi inte har en enda förlust.
Barcelona Vampíro
2013-03-30 20:30
@Gabriel: Jag är nog den som klagar på Fábregas mest och var aldrig för en värvning från första början. Tyckte Keita och Thiago var tillräckligt med backup till vår duo på mitten. Men han värvades och vi gjorde i princip om hela vår uppställning ifjol bara för att få plats med honom i elvan. Bortsett från en del mål under hösten så var han usel resten av säsongen spelmässigt och det är precis samma visa den här säsongen också. Skillnaden på honom och Alexis är att chilenaren i sin sämsta stund konstant springer och gör sitt bästa, Fábregas däremot är så jävla loj och kass och han bidrar inte med någonting. Är inne på samma spår, han kommer aldrig bli någon ledare på mitten likt Xavi. Han har misslyckats både som nr 10 och på den mer tillbaka dragna rollen på mitten. Nästa säsong blir intressant och är beredd att hålla med om att det bör bli hans sista chans. Med allt det sagt så är det här poängtappet knappast Fábregas fel. Bortsett från Tello så var det ingen som kom upp i någon vidare nivå och det var inte heller helt oväntat med tanke på långt uppehåll och en reservbetonad elva. Nåväl nya tag i Paris och vi leder fortfarande överlägset, no reason to panik.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-30 20:27
Är fortfarande sjukt irriterad över att vi inte kan stänga en match bättre än vad vi gör... Måtte ligan gå vägen så får vi utvärdera problemen vi har, efter säsongen
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-30 20:24
Real gnäller som vanligt...Ringbildning runt domaren.
Barcelona Barcaholic
2013-03-30 20:20
FC Barcelona en Mi Corazón

Kallade aldrig dig för pinsam, läs om läs rätt. Försöker inte skrämma dig heller, säger bara som det är. Om du vill något skriv PM, om inte sluta svara mig.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-03-30 20:18
För er som inte vet så vann Bayer Munchen idag med 9-2! mot Hamburg. Snacka om att vara effektiva.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-03-30 20:16
Tror inte min övertygelse om att ligan är avgjord påverkar Barca speciellt mycket. Ursäkta mig men jag har en tro på att Barca är så pass starka mentalt att de klarar av att behålla en överlägsen ligaledning. Du kanske inte har det, det är okej.
Barcelonistas
2013-03-30 20:16
ElTriplete - ligan är visst avgjord att vi tappar poäng idag säger inte mycket. Utan det säger mer att spelarna är slitna efter alla onödiga landskamper, vi brukar inte heller vara speciellt bra efter uppehållet.
Barcelona DM1982
2013-03-30 20:15
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Jag har svårt att se hur de inte kommer vinna CL även om Hamburg självklart inte är en värdemätare för det. De har en fint flyt i laget och allt går deras väg, det var väl bara matchen hemma mot Arsenal som de höll på skita till det.

Jag vill vara positiv till det mesta, det är roligare så, och det gäller även fotboll. Ska man nu se positivt till poängtappet är det väl mest för att Real inte kan släppa CL helt eftersom det finns en liten chans, jävligt liten, till titeln. De kan inte slappna utan måste hänga med hela vägen, vilket kommer hålla Barcelona på tårna.

Poängtappet ikväll var faktiskt inte helt ologiskt, FIFA-virus och CL-spel kombinerat med reservbetonad elva brukar borga för det.

Ligan ligger helt i Barcelonas händer och jag tror inte att de kommer slappna av eller kollapsa i slutstriden. Real kommer komma nära men inte hela vägen, det är jag säker på.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2013-03-30 20:15
@Barcaholic:

Om jag ska börja med personliga grejer, människa det var du som kallade mig pinsam först. "Göra upp personligt" försöker du vara tuff och skrämma mig. Tyvärr så funkar inte din plan
Barcelona ElTriplete
2013-03-30 20:13
Westinho Det är sånt som får oss att tappa ligan och en massa skitpoäng. Ligan är inte avgjord än.. Fattar inte folk som tar ut en seger i förskott. Ni klagar på Puertan, kolla hur ni själva beter er.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-03-30 20:11
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Spelar ingen roll ifall de vänder, vi är ändå 11 poäng före i ligan i sådana fall, det kan inte Real hämta upp.
Barcelona Barcaholic
2013-03-30 20:10
FC Barcelona en Mi Corazón

Alves världens bästa högerback? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Finns en anledning att han ryktats bort och att många här inne velat sälja honom till sommar (för att hans bästa tid är långt borta).

Btw om du ska börja med att säga man är pinsam och med personliga grejer, så skriv PM till mig istället så gör vi upp lite mer personligt istället. Om du är för feg för det diskutera som vanligt eller skit i att svara mig helt!
2013-03-30 20:09
Hur många matcher till behöver vi vinna för att säkra ligan? Är på riktigt orolig snart, celta var en av de säkrare matcherna som återstod
Barcelona ElTriplete
2013-03-30 20:07
Rodri din jävel! :D hahah vad skön han är som firar galet.
Barcelona Chrisicito
Så kyligt av Rodri och målgesten NICE!!!!
Spelar ingen roll, de vänder. Jag är sur, förlåt
Barcelona Acrobat
2013-03-30 20:06
Real ligger under med 1-0... :D
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2013-03-30 20:05
Barcaholic

"Vågar inte ta dig seriöst när du säger att man ska behålla honom tills han lägger av, bara pinsamt ju."

Hahahaha den enda som är pinsam här är du, som vill göra dig av med världens bästa högerback. Btw jag tog aldrig dig seriöst speciellt efter dina senaste inlägg
Barcelona Barcaholic
2013-03-30 20:05
B-Guden

Alves har ju långt ifrån varit världens bästa högerback de senaste två säsongerna då Lahm har totalt utklassat honom. Så det är tyvärr inget fel på mitt minne, däremot är det nog ganska mycket fel på dina fotbolls kunskaper utanför FC Barcelona. Alves förra säsong var inget mer än okej, den här säsongen har han varit dålig.

Snarare folk som är blinda här inne och tror att varenda spelare som spelar i Barcelona är den bästa/bland dem bästa på sin position, men tyvärr så är inte fallet.
2013-03-30 20:04
Fan fan fan vad jag hatar dessa sena poängtapp! Avståndet minskar och vi har massa svåra matcher kvar ...
Barcelona Gabriel
2013-03-30 20:03
Det är irriterande men jag tänker vara irriterande och fortsätta klaga på Fabregas. Han var i första taget ingen jag verkligen att vi skulle köpa och ansåg honom inte vara nödvändig i laget när vi jagade honom som dårar, men accepterande ändå the persuit av honom med tanke på att han skulle bli Xavis arvtagare, sakta men säkert (vilket han aldrig kommer att bli). Helt ärligt så är jag så sjukt trött på honom, varenda gång jag ser att han ska starta matcher så vet jag att vi kommer att ha en "off day". Vill inte påstå att han är den enda orsaken, men det är ingen tillfällighet att varenda gång vi spelar lite sämre så är han på planen. Han hämmar oss något otroligt mycket, och han är bara rent ut sagt usel. Det räcker inte med att man är bra ena halvan och dålig andra halvan av säsongen, jag tål inte ojämna spelare. Framför allt inte när de spelar på så vitala positioner i laget som påverkar så mycket som en mittfältare gör. Vissa kanske vill jämföra det med Alexis som också blandar och ger men honom kan jag ha lite mer tålamod med eftersom hans position (på kanten) inte blir lika vitalt för själva spelet som en mittfältares roll är då han befinner sig centralt och kommer att ha mer boll. Personligen vill jag inte se Fabregas starta en enda match till i år, även om jag kan ha en viss förståelse till varför han spelade idag med tanke på matchen mot PSG. Slutligen, är han likadan nästa säsong så får han mer än gärna säljas. Finns andra duktiga mittfältare ute i Europa som hade gjort det bättre och tagit till vara på chansen mycket mer än vad Fabregas gör. Nästa säsong är hans sista chans enligt mig. Det är roligt ändå, killen har knappt bevisat jack shit men han verkar ändå känna sig hur jävla trygg som helst. Det gör han bara för att han är ifrån Barcelona, La Masia, vänskapen med spelarna osv. Det får inte gå så långt att spelare inte känner sig osäker när han inte levererar bara för att han är ifrån staden han spelar i.
Annons: