/spanien/barcelona/forum/7488.aspx/spanien/barcelona/forum/7488.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
7/31/2013 13:43
Barca King - Messi i hjärtat

Jag hoppas du driver...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
7/31/2013 13:34
@rANDOMhERO:
Väldigt svårt att styrka det där, flinet i sig bryr jag mig inte om röda kortet var befogat vare sig han flina eller inte då han blev kapad bakifrån i ren frustration. Barcelonistas Du forsätter att använda "flinet och filmningar" som om det är något han gör ofta, många spelare har ramlat lätt eller simulerat, vi har spelare som gjort det enstaka gånger men generellt sätt håller dem inet på med sånt. Lite väl hårt att döma en spelare för en grej, Busq överdrivna simulation 1-2 gånger ska inte avgöra en persons karaktär, för han likt många gör 1000 bra saker och ska dömas efter det inte för någon enstaka händelse. Och dem som kritiserade Luiz mest var gamla United spelare efter han spelat lite vårdslöst mot United där han beskrevs som en playstation spelare utan en hjärna, det ska vi ändå ta med nypa salt för han har ändå blivit bättre sedan dess och vad gamla United spelare har att säga säger mig inget när det handlar om en rival spelare. Problematiken är balansen, vem ska man hämta in som passar bäst med Pique, vem kan komplettera honom som Ramos gör med Pique i landlsaget precis som Luiz och Silva hade? Pique fungerar bra med en aggresiv fältherre bredvid i Ramos, sen finns det mer likheter mellan Ramos och Luiz än Luiz och Pepe gällande starka spelare,bra med boll,mångsidiga. Vet inte vart du fick Pepe ifrån då han är en klassisk skitback, påminner mycket om Montero i Juventus, massa fulknep och fuska när domaren inte såg. Vet inte hur mycket du följt honom eller dem andra kandidaterna, men sett till spelarna och vad dem åstadkommit är drömmen en av dessa 3: Hummels Vertonghen Luiz(utvecklings kurvan spikrakt uppåt efter confederation cup)
Barcelona Amo0227
7/31/2013 13:33
Aa ja trodde prio nr 1 var att hämta in en mittback av klass till denna säsong.
Nu står man där igen någon vecka innan säsongen ska dra igång utan en mittback av klass KATASTROF. Den enda som egentligen passar in bortsett från Silva är Verthongen. Som tottenham uppenbarligen inte kommer släppa. Tycker det är helt rätt att inte värva Hummels trots allt flörtande då han precis som Luiz när som helst kan få hjärnsläpp.
Barcelona Arsenal
7/31/2013 13:30
@Ronaldinho the original:

Detta klippet med Neymar har inte 8 miljoner tittare i onödan ;)
Barcelona FCBlaugrana
@Barca King - Messi i hjärtat:

Det måste ha varit ett av dagens konstigaste inlägg. Inte mycket som stämde där du.. Kan inte se en likhet mellan Bale och Messi. Inte en enda. Och att han skulle ha bättre teknik än Ronaldo kan du inte mena?
Barcelona LeoMessi
Barca King - Messi i hjärtat (Barcelona) Nu tog du i väldigt mycket! Haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
7/31/2013 13:29
1.70-ligan - Tika Tata snacka om att Benitez gör Real en tjänst!

Barca har en del att lära om försäljning helt klart.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
7/31/2013 13:28
Bale påminner om Ronaldo fast 2 gånger mer tekniskt och 2 gånger bättre speluppfattning. Nästan som att han messi och cr i ett.
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
7/31/2013 13:27
Nu ryktas det att Napoli vill ha Arbeloa också... jag vill också ha en klubb som köper vårat skräp till överpris!
Barcelona Deulofeu
7/31/2013 13:02
1.70-ligan - Tika Tata

Sjukt egentligen att vi inte har bättre samarbete med dem än vad vi har.

De spelar som oss och spelar cl varje år och har en snittålder på typ 23!

Vi borde låna ut massor av spelare dit och sälja eller ge bort dem som inte vi vill ha typ Muniesa.

Kul med Bojan att han ska återskapa sin karriär där och han kommer troligen spela en hel del till höger i anfallet det är ju hans enda chans att återvända då de andra platserna är "låsta"

Verthongen kommer vi nog aldrig lyckas värva men varför inte göra ett försök?

Han är ju precis vad vi saknar.
Barcelona zigazaga
7/31/2013 12:58
Vill ni möta mej också, på FIFA13, Ps3, så skicka iväg ett PM.

Är det bara jag som känner, att det är för mycket press på Neymar? Att han ska lyckas, vi måste förstå att han har varit en gud i Brasilien, och att han aldrig spelat i Europa innan. Det tar tid att komma in i ett lag, desto svårare är det i Barca.
Barcelona Deulofeu
7/31/2013 12:57
Ot men väldigt kul för de som gillar Fifa!

17 av Barcas spelare är fotade helt i 3d och Camp Nou finns med på nya liret.

Messi är ju som sagt coverboy och hela Barcelona ska ha en tävling om bästa Barcaliraren kul men ot ; )
Barcelona Deulofeu
7/31/2013 12:53
LionelMessi10 You got PM!
7/31/2013 12:51
Det enda som jag har emot gällande en eventuell värvning av Vertonghen är att kan kommer vara ungefär 3-4 gånger dyrare nu än förra sommaren, då De Boer mer eller mindre erbjöd honom till oss för under 10 miljoner. Då var ledningen totalt intresserade och köpte istället Song för ungefär det dubbla priset - och mittbacksproblemet sköts upp ytterligare än säsong Inget emot Vertonghen, han kommer passa utmärkt i Barca. Jag skrek efter honom förra sommaren och såg honom som ett kap... det är väl bara just det som svider lite.
Ronaldinho the original
7/31/2013 12:50
@B-Guden:

Ronaldinho the original
7/31/2013 12:49
Bale är verkligen bättre än Suarez. Suarez är anfallare medans Bale är mitfältare och ändå så gjorde dom bästan lika mål.Bale är en spelare som kan avgöra matcheroch det har han redan bevisat. Bale är tillsammans med Ronaldo dom enda spelarna som har vunnit premier leagues bästa spelare, fansens bästa spelare och journalisternas bästa spelare samma år. Youtube kan få många spelare att se bra ut men kolla på den här. Den har inte 2, 7 miljoner visningar i onödan. Men jag tycker att priset är för mycket, skulle inte lagt mer än 500-600 miljoner kronor
Barcelona B-Guden
7/31/2013 12:44
@Júnior - Culé hasta la muerte:

länk nån ?
Barcelona FCBlaugrana
7/31/2013 12:41
Här är några sköna klipp på Vertonghen för er som inte har sett honom allt för mycket. Fantastisk fotbollsspelare som jag ser som nummer 1 nu till Barca efter Thiago Silva.

http://www.youtube.com/watch?v=Bp7UPIfvztU
http://www.youtube.com/watch?v=Wx-ynm_sYNg
http://www.youtube.com/watch?v=Lm5ymtPxvYI

Och här är matchsituationer. I länktipset.
Barcelona FCBlaugrana
7/31/2013 12:40
Felpost
Barcelona LionelMessi10
7/31/2013 12:35
Någon som är sugen på få lite däng på fifa? PS3! pm:a!
Barcelona H.Alavi - Magico!
7/31/2013 12:24
Xavi: "Sergio Roberto adds liveliness, he's strong, doesn't lose balls, works hard in defense. He appears more in the box than Thiago."
Barcelona Pep - El Míster
7/31/2013 12:23
Sluta diskutera fuckin Bale.
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
7/31/2013 12:18
@LeoMessi:

Bale är bättre än Suarez. Om inte Bale spelat förra säsongen hade Spurs varit ett mittenlag. Han bar de på sina axlar och klev hela tiden fram när de behövde honom som mest.

Barcelona Blaugrana91
7/31/2013 12:06
LeoMessi

Tottenham sätter ett sånt pris för att man inte vill sälja. Logiskt.
Barcelona LeoMessi
7/31/2013 12:05
Helvete vad bale är övervärderad!! Killen är inte i närheten värd dom pengarna det snackas om. Suarez är mycket bättre! Killen är typ avstängd halva säsongen för massa sjuka saker och ändå kommer han typ på andra plats i skytteligan. Man kan tro att bale har gjort 38 ligamål den här säsongen.
Postat via SvenskaFans-appen
7/31/2013 11:38
Blaugrana91

Hummels verkar ju tyvärr inte ens finnas med på Tatas lista, om man ska tro media. Glädjande nog gör Vertonghen det. Han utgör tillsammans med Agger och Luiz den slutgiltiga listan efter att Vermaelen, Inigo och Kompany har sollats bort.

Kan man få någon av dessa tre och Vergini skulle det se riktigt bra ut. Jag håller inte med er som ser ned på Agger, det är en kanonback. Vergini vore ett spännande komplement till vilken som helst. Men dessvärre måste nog Bartra lånas ut isåfall
Barcelona H.Alavi - Magico!
7/31/2013 11:31
FIFA14 nu tack!
Barcelona Blaugrana91
7/31/2013 11:16
petersays

Vad pratar du om? När har jag sagt att man ska värva 3 mittbackar??

Jag sa att det lät bra med t.ex. Hummels/Luiz+Vergini.
Barcelona Capitán - El tiburón
7/31/2013 11:14
Tror faktiskt vi kan ha nytta av att Dos Santos stannar.
Vill Tata spela en intensiv fotboll med mycket press och spring behöver vi Dos Santos energi på planen. Framför allt med tanke på hur tunn trupp vi har som ska slåss om alla titlar.
Vi har ju tappat denna typ av spelare sedan Keita lämnade. Någon som är villig att göra grovjobbet på mittfältet.
Barcelona Pep - El Míster
7/31/2013 11:14
Rätt trött på dessa karaktärslösa spelare vi har emellanåt.
En värvning av Luiz tycker jag skulle vara utmärkt. Hur kräsna är ni?
Marknaden är inte direkt jättebra för mittbackar nu då alla lag vill behålla sina.

Som någon sa, vi behöver lite stake i laget. Någon som kan sätta dit motståndarna emmellan åt. Xavi&Co gnäller ju bara på domaren istället för att springa, kämpa och visa sig för motståndaren fysiskt. Spelar ingen roll om man är 1.69 lång eller 1.90 lång, in i närkamperna och visa att ni är där.

Nej, in med D. Luiz som har lite karaktär och hetta. Alldeles för snälla i dagens Barca. Ett och annat kort i år tycker jag inte gör så mycket om vi bara får in en härlig inställning i laget. Etoó, Ronaldinho och Deco var underbara lirare men visade också lojalitet och lite ilska på planen. Det tror jag vi behöver mot dom tuffa motståndarna i CL.

Jag vill alltså inte att vi vinner Fair Play priset igen!
Annons: