/spanien/barcelona/forum/7483.aspx/spanien/barcelona/forum/7483.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Butte
2013-04-05 16:21
Shanghai - SHOOT ME $12 // Folk sitter och beklagar sig över vår dåliga transferhistorik, med all rätt och du börjar genomgående tala om Madrid? "Ok, jag har sagt till mig själv att jag ska inte skriva så mycket om antagonisterna, men nu får det räcka en så länge" Det höll inte ens 24 timmar? Dit "hat" för Real Madrid är så jävla fejkat, plastigt och patetiskt. Du är en liten snorunge på Internet som aldrig entrat fiendens mark. Det närmsta du kommit en hardcore-madridista är väl araben i trappuppgången bredvid med Madrid-flagga hängandes från balkongen. Vet du vad vi kallar såna som dig? Internet-Ultras...
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-05 16:08
Ok, jag har sagt till mig själv att jag ska inte skriva så mycket om antagonisterna, men nu får det räcka en så länge. Vad är det dem har värvat? dem har vissa lyckade värvningar och vissa helt katastrofala. Läget är precis samma som i Barça, så jag vet ärligt talat inte varför ni höjer dem till skyarna med deras värvningar.

Coentrao - £30m - En Marcelo i form petar honom.

Pepe - £30m - En spelare som har inte huvudet för spel, värvas för en sådan stor summa och i detta nu petad av Varane.

Àngel di María - £25m - Har visserligen imponerat, men inte så överdrivet med tanke på prislappen.

Kaká - £65,8m - Behöver inte ens beskriva hans historik i Real. Trots det så är han faktiskt en av få spelare jag respekterar i deras lag.

Sedan finns det fler spelare som Sneijder, Robben, Faubert, Gago med flera, men som ni såg är det spelarna som är i nuvarande truppen.

Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-05 16:02
Barclasico.

Jo, det stämmer mycket väl. Ronaldinho, Deco och Sylvinho tog väl hand om Lionel Messi. Gick väl så långt att Messi blev olycklig när Ronaldinho lämnade klubben och ville följa med honom till Milan?
Barcelona Barca King -
2013-04-05 15:53
Säga vad man vill om Madrid men de värvar ordentligt. Ronaldo 9 en legoknekt? Förtjänar inte en sådan spelare den lönen han begär? Måste alla vara från La Masia. Vår ungdomsförening är det inget fel på. Om vi kan värva lika nyttigt till A laget är vi som sagt ostoppbara.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-04-05 15:47
Fais

Ja, Dede är rätt så grym. Han är ju en bjässe och såna behöver vi i Barça.

Hummels, har bevisat väldigt mycket med tanke på Borussia Dortmunds framfart dem senaste säsongerna. Utan försvar hade tyskarna aldrig vunnit ligan eller kommit så här långt i Champions League. Han är en väldigt intelligent mittback som vet när han ska glidtackla. Har även en fin fot med hårda skott och bra passningar.

Ja, Rosell går och värvar en defensiv mittfältare när vi var behövliga av en mittback.

Fais
2013-04-05 15:37
Shanghai - SHOOT ME $12

Är jätte sugen på Dede. Oslipad diamant som han e.

Hummels har inte övertygat mig än.

Verthongen, vår pantade ledning.

Ser att många lägger mycket hat på Real M's framgånger. Snälla, titta på vår ledning och vad de ställer till med stället. Det är inte Real som värvar spelare som Song när vi var alarmerande behov av en mittback.

Rosell fick allting serverat av Laborta men vad gör han?? Stället för att toppa det ännu mer. Mer behöver jag inte skriva.
2013-04-05 15:33
-SAMI-

Haha, minns när Barça var i Göteborg. Jag tog fram mobilen och filma firma Alvessi när dem höll på så där. Helt sjukt vilken bollkontroll och precisa skott man kan ha, bollen landar exakt vid deras fötter.
2013-04-05 15:26
Nästa säsong måste vår pantade ledning agera fort och köpa en världsklass mittback. Det är som sagt prio ett till sommaren. Sedan ska man bli av med dem spelare som man har lånat ut, antingen sälja eller stannar dem kvar. Ett sånt exempel är Afellay. Holländaren förtjänar en till chans i laget, extra bra är att han kan spela på olika positioner. Han bör få vara kvar i Barcelona och visa sina kvalitéer.

Målvakter: Pinto, (En ersättare till Valdes som troligtvis lämnar oss efter säsongens slut. Willy Caballero från Málaga är en favorit för mig.)

Högerbackar: Alves, Montoya (Adriano och Puyol)

Mittbackar: Piqué, Puyol, Mascherano, Bartra, Hummels, Vertonghen, (Abidal)

Vänsterbackar: Alba, Adriano, Abidal (Montoya)

Mittfältare: Busquets, Xavi, Iniesta, Fábregas, Thiago, Song, Afellay (Mascherano)

Anfallare: Messi, Pedro, Sanchez, Villa, Tello, (Afellay & Deulofeu)

Tito/Roura kommer att förfoga över 25 spelare.

IN: Hummels, Vertonghen och Afellay.

UT: Jonathan dos Santos, Keirrison, Fontás och Cuenca.

Startelvan skulle se exakt ut som den brukar vara, men lite små ändringar...

Caballero

Alves - Piqué - Hummels - Alba

- Busquets

Xavi - Iniesta

Tello - Messi - Pedro

Barcelona zigazaga
2013-04-05 15:21
-SAMI-

Det där gör Dani och Leo inför varje match. De bollar med varandra, likaså gör Xavi och Iniesta. Ibland vill Pique vara med och bolla med sina landsmän, men när han inte slår perfekta passar som de gör, så lämnar Xavi och Iniesta honom för o dutta boll själva.
Barcelona Golden Barca
2013-04-05 14:58
Pedro och Adriano tränade fullt ut på dagens träning. Solen börjar sakta åter lysa över FC Barcelona.
Barcelona Deulofeu
2013-04-05 14:56
Meessii10 för fler vill nog se den matchen eftersom den dessutom lever de brukar göra så.

De sänder ofta matchen " man inte vill se" för att man ska bli sugen och teckna abonnemang.
Barcelona Meessii10
2013-04-05 14:52
Jag tänkte bara kolla om ni vet varför TV6 väljer att visa Juventus - Bayern Munchen istället för vår match mot PSG där deras älskade Zlatan spelar?
Barcelona -SAMI-
2013-04-05 14:41
Det här kallar jag TEKNIK!
Barcelona petersays
2013-04-05 14:39
Barcelonistas
Ja en sak är ju säker. Antingen lämnar Mourinho i sommar, varpå Perez får gå ut och pudla och Casillas återtar platsen mellan stolparna i Madrid. Eller så lämnar Casillas för antingen England eller Italien. Iker är alltjämt en av världens bästa målisar, och med tanke på vilket hjärta han har för klubben så kommer han aldrig spela i nåt annat lag i Spanien. Han har säkert 3-4 år till kvar på toppen och går rätt in mellan stolparna i vilket storlag som helst i nåt av länderna. Frågan är väl snarast vilket?
Barcelona Butte
2013-04-05 14:33
Ni ska inte beskylla Núñez alltför mycket, även om han hade sin beskärda del av idioti.
Ronaldo valde, tro det eller ej, att lämna pga pengarna. Han hade ett konkret erbjudande från Barcelona, men valde Inter eftersom hans lön skulle skjuta i höjden.

"Jag trivdes i Barcelona och ville egentligen inte lämna. Men kunde jag få dubbelt så mer pengar någon annanstans så går jag dit"

Ronaldo ligger mig väldigt varmt och den mentaliteten han visat upp när han krigat sig tillbaka från helvetes plågor (skadorna) så kan man inte annat än att beundra honom. Ett föredöme och en idol.
Men, han var även en legoknekt ända ut i fingertopparna, det ska ni inte glömma.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-05 14:01
Gabriel/ Maradona, Hesperia-myteriet, Ronaldo, Rivaldo, snacka skit bakom Guardiolas rygg när han gick igenom sina skadeproblem i slutet av 90-talet. Yepp, Núñez visste verkligen hur man skulle ta hand om sina spelare. :P
Barcelonistas
2013-04-05 13:57
Petersays - framför allt Casillias efter allt denne gjort så¨blir han behandlat så här?. Jag tror inte att Casillas tar tillbaka sin post nu, det är så uppenbart att Madrid tänker satsa på Lopez nu, och det kommer skada Iker, han kommer lämna den klubben.

Och det gör han rätt i, en vidrig klubb med massa hycklare, och gnällspikar.
Barcelona Gabriel
2013-04-05 13:57
el Flaco - Me, Myself and I

Ronaldo har själv sagt att om det inte vore för styrelsen som satt i klubben under hans tid här så hade han aldrig lämnat. Bara det säger ju allt egentligen.
Barcelona Gabriel
2013-04-05 13:56
Barcelonistas

Jag hatar också Real Madrid men din pajkastning mot dem börjar bli lite för mycket. Du pratar ärligt talat mer om Real Madrid och Mourinho än vad du pratar om oss, det räcker. Koncentrera dig på oss istället. Ja de har hanterat en del spelare dåligt, men det har vi också gjort. Kolla vad vi gjorde med en klubblegend som Eto'o.
Barcelona petersays
2013-04-05 13:56
Fast det finns ju en och annan spelare som fått fingret här i Barca också såklart. Keirrison, Henrique, Chyg, Eto'o, Bojan m.fl. För att inte nämna att ett antal akademispelare som ruttnat/ruttnar på bänken.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-05 13:55
Första gången jag ens hörde talas om Barça var när Ronaldo gjorde det sjuka slalommålet mot Compostela i ligan. Minns att jag tappade hakan när jag såg målet på sportnyheterna och dagen efter klippte jag ut artikeln från tidningen. Vilket monster han var då.

Rambla & Gabriel/

Var det inte så att Ronaldos agenter inte hade något intresse av att se honom förnya med klubben, utan ville hellre flytta vidare till Inter? Det var en märklig transfer på grund av vad brassen hade presterat den säsongen. Fast å andra sidan skulle det inte förvåna mig om Ronaldo valde att lämna pga Núñez. Han var inte direkt känd för att ta hand om spelarna.
Barcelona petersays
2013-04-05 13:51
Barcelonistas
Du kan nog lägga till Casillas på den listan..
Barcelonistas
2013-04-05 13:47
R10 - Gaucho - största misstaget ( den riktiga Ronaldo) gjorde var att kicka till Real Madrid. Han blev spottad i ansiktet, anklagad över att vara en tjockis. Detta är dock inget ovanligt fenomen i Real Madrid kan rada upp med en drös spelare som blivit illa behandlade. Men även tränare... Robben? Sneijder? Faubert? Drenthe? Pellegrini? Kaka? Higuain?
Barcelona Barclasico
2013-04-05 13:46
ngn här som vet om den här historian är sann?
Barcelona R10 Gaúcho
2013-04-05 13:37
@LeoMessi:
Anledningen till att Ronaldo lämnade var pengarna och att han hade lite problem med styrelsen. Jag tänker att det kan ha varit något likt Zlatans fall, skillnaden är att Ronaldo fick spela hela tiden. Han ville dessutom ha en löneförhöjning och när inte Barcelona gick med på det så kom Inter med en rekordsumma (om jag inte minns fel) som han inte tackade nej till. Jag tror dessutom att Ronaldo var en spelare som ville utmana sig själv i olika ligor med tanke på hur många klubbar han spelade i innan han lade skorna på hyllan.
Barcelonistas
2013-04-05 13:22
Finns ju lag som petar folk i ögonen vi förluster, börjar gråta vid presskonferenser över en utvisning som är helt regelrätt, gnäller över spelschema, skapar kaos så fort ens eget lag förlora... " Guardiola tillhör en skara av supportrar som gnäller över regelrätta domslut" Mou Efter CDR finalen där Pedros mål dömdes bort för offside, några veckor senare sitter han själv under presskonferensen efter Cl semin och lipar som en liten snorunge över ett domslut som var korrekt. Haha vilken hycklare denne individen är, och dess patetiska anhängare Moudridistas haha... FCB_Messi - allt annat vore en ren skandal det där är inte varning någonstans. En skandalös domarinsats, där vissa andra lag verkar vara immuna regelboken. Tydligen så får man sparka andra spelare i ansiktet utan att domaren gör något. Men när man själva drabbas av liknande situationer ja då ska det röda kortet upp när det dessutom var en 100000 gr mildare situationer som inte ens var rött.
Barcelonistas
2013-04-05 13:14
När ska idioter lära sig att allt man läser på dom här skit tidningarna oftast är ren BS?.

“We are fully aware that referees can make mistakes and we don’t feel unfairly treated, but what calls our attention is that in a high level competition, a referee didn’t know the rules. We are not judging the refereeing, but a basic principle. A judge has to know the law. We hope this never happens again … Barça do not complain about referees. Not a bit or a lot. We are denouncing an objective error of not applying the rules”.

När två spelare ligger skadade från samma lag så ska dom inte skickas ut, för fan det hade väll vem som helst blivit förbannad över. Offsiden har inget med detta att göra, vilket 99% av alla muppar tror. Som jag sa tidigare, vissa individer har helt enkelt blivit alldeles för hjärntvättade av Media osv.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-05 13:08
Galatasaray har nu lämnat in en protest till uefa på buraks gula kort så han kan spela i returen . Inget snack om saken att den hävs eller ?
Barcelona LeoMessi
2013-04-05 12:57
Jag började heja på Barcelona för att två av mina favoriter spelade där, dvs rivande och kluivert. Älskade kluivert, killen nickade hårdare än jag skjut haha
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-05 12:26
BB-Barceloneta Håller med dig, jag tror inte att det har varit så här intressant sen Guardiola tog över när han "slängde" ut några. Samma sommar fick vi även in många spelare (Alves,Hleb,Casceres,Keita och jag tror även Keirrision och Henrique. Här förlorade vi ganska mycket pengar och jag hoppas att Rosell spelar smart för annars är vi körda. Sen när jag tänker på att vi har Zubi som sportchef så vet jag faktist inte hur en mittback, en målvakt & en anfallare ska köpas in samtidigt som några ska försvinna också.
Annons: