/spanien/barcelona/forum/7481.aspx/spanien/barcelona/forum/7481.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-04-19 22:36
Rambla

Lite intressanta nyheter kring Sanchez. Det ryktas om att Vidal kommer att säljas (verkar som att Bayern Munchen är förtjusta i Vidal).

Detta innebär att pengar kommer att öppnas för att köpa loss Sanchez. Man har ju redan Pogba som är redo att bli en startspelare.
Barcelona enkos
2013-04-19 22:35
Det verkar som Mascherano kommer spela mot Bayern

Other names were mentioned. One of the big mysteries is whether Carles Puyol and Javier Mascherano will be ready for the Champions League semi finals. The response was as follows: “Puyol won’t be playing in Munich and we still don’t know whether he’ll be ready for the second leg, it depends how things develop and what the doctors decide … Mascherano is developing very well, but we still can’t say whether he’ll be with us for the return leg either”.
Barcelona enkos
2013-04-19 22:34
Messi getting fitter

“Messi is fine. He has started training with the squad and he has dealt with his recovery period well and done everything he can to get fit again”, announced Jordi Roura, although he added that he and Tito Vilanova will not know whether the Argentinian will be fit to play until Saturday morning.
Barcelona enkos
2013-04-19 22:02
Ingen artikel om matchen imorgon. vilka ingår i truppen imorgon någon som vet?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-19 20:41
Om ni är intresserade kan ni se Ter Stegen spela nu i Bundesliga. Match mellan M'Gladbach - Augsburg på Eurosport 2. Ni får försöka stå ut med kommentator Kviborgs pipröst. :P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-19 20:06
Grattis Rivaldo!
Barcelona ~Més que un club~
2013-04-19 19:57
Detta är min Barcelona drömelva om inte pengarna satte stopp! Valdes/Ter Stegen/Akinfeev Alves Hummels/Puyol Piqué Alba Xavi Busquets Iniesta Villa Messi Neymar Vad tycker? Är jag helt ute och cyklar eller ser den bra? Förslag?
Barcelona Golden Barca
2013-04-19 19:54
Att tro att Marc Bartra kommer lånas ut. Är som att tro på jultomten.
Barcelona Barca King -
2013-04-19 19:43
Alexis: "At Barça, I'm learning to play football again. I have to start all over, from the beginning, as if I play for the first time." Han är inte den enda spelaren som har sagt det. Fan spelar vi för sorts fotboll och vilken amatör fotboll spelar andra lag? Thuram sa det här bland många andra.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-19 19:03
Tito kommer säkert köra en lätt förmiddagsträning innan matchen i morgon, och först då tas beslut om de skadade spelarna (Messi, Busquets och Pinto) får grönt ljus och kan ingå i truppen.
Barcelona enkos
2013-04-19 18:51
Har truppen till matchen imorgon kommit? Hoppas Messi är med och kör sista 25 min med lägre tempo, eftersom jag hoppas killarna redan avgjort matchen fram till 65 min..
Barcelona Smogen
2013-04-19 18:33
Vampiro Kollar du ofta Santos matcher?
Barcelona Vampíro
2013-04-19 18:26
@nr10messi:

Nej pratar om passningar, assist och returer är inte samma sak. Faktum är att Liverpools spel kretsar kring Suárez och tro det eller ej, han skapar väldigt många lägen åt sina medspelare.

Det är det som är poängen, lämnar Villa, en naturlig målskytt som kan spela på kanten, så tycker jag att vi ska ersätta honom med samma spelartyp. Jag kan vända på det och säga att Alexis var någon som utmanade och överraskade sina motståndare, kolla hur han är i Barcelona där det inte finns någon yta att jobba på.

Nu finns det visserligen andra spelare än just Suárez men jag ser helst att Barça går efter en liknande spelar typ om eller snarare när Villa lämnar i sommar, min åsikt.
Barcelona Barclasico
2013-04-19 18:15
NEJ!, Pirlos son är inte död ni som undrar!.. falskt rykte, det är sjukt hur människor kan sjunka så lågt...
Barcelona nr10messi
2013-04-19 18:08
Skriver från iPhone, ber om ursäkt för stavfelen
Barcelona nr10messi
2013-04-19 18:05
Vette fan om du kan kalla det för assist då är 9/10 är pga att han har tagit avslut och någon annan har petat in returen Vi har redan en etablerad i laget, som spelar exakt som Suarez. Och villa lyckas inte så bra. Det som behövs är en forward till vänster som gör sin gubbe för att skapa sin egna lägen. Vi har redan 2 som springer för fullt där uppe, behövs inte någon mer. Vi behöver en som kan utmana och överraska motståndarna, inte någon som ska vara avstängd mesta dela av säsongen
Barcelona Vampíro
2013-04-19 17:28
@nr10messi:

Ja, på riktigt. Snarare en spelare som har en enorm löpförmåga, arbetskapacitet likt Pedro och Alexis, kan skapa lägen på egen hand och en avslutare av rang. Passar aldrig? Stämmer verkligen inte, han gjorde 10 assist förra säsongen trots att han var avstängd stora delar och har gjort 10 assist så här långt den här säsongen också, allt det som striker. Bara att kolla på en Liverpoolmatch så ser man att det mesta går via Suárez fötter.

Föredrar personligen en mer etablerad spelare som levererat i en toppliga framför en som "ger show a la Ronaldinho style".
Barcelona Frodo
2013-04-19 17:24
Freixa måste gå på tunga droger. Vinner Tito över Pep på alla fronter? Vilken jävla clown. Det är tydligt att Tito inte är i närheten av Pep som tränare. Och hur pantad är Freixa som trycker ner Pep efter allt han har gjort för klubben både som spelare och tränare. Helt avsaknad av klass från den här ledningen. Man börjar förstå varför Pep lämnade klubben. Det började bli alltför mycket politik med ormar slingrande överallt. Det är bara en tidsfråga innan Pep gör Bayern till den solklara ettan i Europa och namnet på allas läppar så som Barca var under hans styre.
Barcelona nr10messi
2013-04-19 17:05
Suarez ? På riktigt ? Du menar att en som borrar ner huvudet, sällan passar och alltid försöker göra det själv passar i Barcelona ? Och då ska jag inte ens gå in på hur han är som person. Det där är den siste personen på jorden som borde vistas på camp nou ! Sen har vi världens största talang, äcklig bra teknik, bra spelsinne gör både mål och assist och emellanåt ger show a la Ronaldinho style inte skulle kunna passa in. Den dagen Messi visar sig vara mänsklig då ska Neymar ta över ! Thats it
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-19 16:58
Inte konstigt att Pep lämnade barca... När man är omringad av de idioter i ledningen så förstår man ju. Rosell & co váyanse YA!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-19 16:58
Om inte Abidal får ett förlängt kontrakt, så skall han åtminstone vara kvar i klubben och sysselsätta sig med något. Abidal är en inspirations-källa för en mängd människor i denna värld som har av den dödssjukdomen. Klubben bör bygga en staty utanför Camp Nou.
Barcelona Vampíro
2013-04-19 16:29
Intressant artikel om Neymar. Är inne på samma spår, han må vara en speciell talang men Barcelona är inte rätt klubb for honom att nå sin fullständiga potential. Finns inte utrymme för en såpass ung spelar, som dessutom behöver lång tid att acklimatisera sig, i dagens Barça. PSG, City etc. känns mer som rätt klubb för honom, lag som låter honom vara nummer ett och kan anpassa spelet efter honom.

Vi har redan vår anfallsstjärna och jag är övertygad om att det kommer bli liknande scenario som när Ibra värvades in, dvs det finns inte plats för båda två. Ser inte heller hur Neymar ska kunna bli den grovjobbaren som krävs för att man ska kunna spela i Barças anfall.

Ser mycket hellre att man värvar in en mer etablerad striker som kan spela på kanten som Eto'o, Henry och Villa gjort. Luis Suárez är enligt mig den perfekta spelartypen, han har alla egenskaper för att lyckas men det är en otroligt svår värvning. Prio ett är dock en målvakt och en duktig försvarare.
Barcelona Smogen
2013-04-19 16:26
Så just när man får tillbala Abidal så vill man låta honom gå? Samtidigt vill man släppa Bartra på lån och då undrar jag när en utlånadsspelare senast kom tillbaka och spelade för barca igen. Om man gör sig av med Abi och Bartra finns det fan inte ord för hur jävla puckade ledningen är.
Barcelona Gabriel
2013-04-19 16:26
Om klubben kastar ut Abidal, efter allt som har hänt, förlåter jag aldrig Rosell och hans äckliga styrelse. För varje dag som går blir jag bara mer och mer trött på dom. Ingen känsla för själen finns hos dem som bestämmer idag, irriterar mig enormt mycket på det. Störde mig också på jämförelserna mellan Pep och Tito, hur fan tänker dem där? Visa respekt för en legend inom klubben och, än så länge, klubbens bästa tränare någonsin.

Usch!
Barcelona Sentuary
2013-04-19 16:08
@Rambla~ el chico dorado:

Hela ledningen är dumma i huvet, vem anställer en man i den frisyren liksom?
Barcelona Deulofeu
2013-04-19 16:02
Då kanske det blir Puyul på sprutor då? Årets svåraste match helt klart och vi är i en riktigt utsatt situation kanske värt att ta risken för skulle vi få ett bra resultat är det ju större chans att gå vidare till returen har vi nog mer alternativ till mittbacken. Puyuls närvaro höjer ju även Pique.Puyul är ett monster hur kan han alltid korta ned den förväntade läketiden? Läste precis att han inte längre är aktuell på tisdag.
Barcelona ElTriplete
2013-04-19 15:52
Rambla Alltså, vår ledning idag.. Vet inte vad jag ska säga. Idioti på hög nivå.
Barcelona Krabban94
2013-04-19 15:52
Angående Bartra iaf läste jag att om han lämnar i sommar är det endast pga lån inte till salu tydligen, vilket är bra! Sen tyckte jag Bartomeu sade att om Valdes stannar nästa säsong ännu så värvar man inte in en målvakt i sommar... Där förstår jag inte logiken med tanke på att en ny målvakt isåfall skulle ha en säsong att spela in sig i laget och systemet lite grann.
Och jag hoppas verkligen inte det är Reina som är vår framtida målvakt!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-19 15:37
Toni Freixa, ännu en Rosells korkade lakejer. Kan fanskapet bara hålla käften och inte uttala sig om Tito vs Pep. Dessutom hinta om att Abidal kanske inte alls får stanna kvar i Barcelona. Här ska det tas ett beslut enbart på sportsliga grunder menar han. Oavsett vilket, måste han babbla om det i media? Jävla idiot.
Barcelona Baronen
2013-04-19 15:18
-----------------Valdes ----------------
Alves ---Pique -- Barta -----Alba--
------ Xavi -------Busken--------.
---Iniesta -----Messi -----Pedro-----
---------------Villa-----------------
Annons: