/spanien/barcelona/forum/7480.aspx/spanien/barcelona/forum/7480.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2013-04-03 13:44
10 dagar tar ja alla dagar i veckan!! Hoppas nu att det stämmer, officiella beskedet borde ju komma snart tycker jag.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-03 13:43
vem minns inte när träbenet Ujfalusi stämplade sönder Messis ankel som svällde upp till en tennisbolls storlek? Det tog inte många dagar innan han var tillbaka på plan efter det.

Argentinaren har tidigare gått ut och sagt att han ogillar att vilas då hans kropp mår bättre av att spela mycket.

Även om jag som alla andra är tacksam över hans sjuka läkekött kan jag inte låta bli att oroa mig över hur hans kropp kommer må om 3 år. Hur många matcher spelar han egentligen per år? 80? 90?

Kalle Karlsson från ET har sagt att han är tacksam över allt han kommer hinna få se av Messis karriär men att han också väntar på "den stora skadan" som han tror kommer komma på grund av Messis kontinuerliga matchande...
Barcelona Jax12
2013-04-03 13:38
Tack för länken Srki!
Barcelona påfågeln
2013-04-03 13:35
Det är givetvis omöjligt att vara lika bra utan Messi som med honom, han är världens bästa spelare, men vi ska klara PSG hemma utan Messi. Är han okej kan han få sitta på bänken och komma in om det verkligen behövs, men annars anser jag att Messi kan få vila fulla 10 dagar.
Barcelona Vampíro
2013-04-03 13:34
Vad är det för superhjälte vi har? Han kan aldrig bli skadad verkar det som, före nyår klev han ut på bår och var tillbaka matchen efteråt. Nu gick det från tre veckor till tio dagar. Tror absolut han kan sitta på bänken i returen igen. Sjukt att det är samma spelare som man trodde skulle få sin karriär förstörd av skador för 5-6 säsonger sen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2013-04-03 13:19
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-04-03 13:17
Kom igen nu Messi!!! Läk fort som satan så att det blir ytterligare en "Milan-slakt" nästa vecka!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-03 13:16
Är det officielt angående Messi? Tacksam för Svar.
Barcelona Zibarca
2013-04-03 13:14
Jag tänker såhär att om Messis skada hade varit riktigt illa så hade han inte suttit på bänken efteråt. Missar förmodligen helgens match, men med lite tur så kan han vara tebax till returen mot PSG.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-03 13:14
@Gabriel:

Se där ja, än finns det hopp. Hoppet är det sista som överger en. Dock så anser jag att han inte bör starta matchen. De ska kunna klara det utan honom.
Barcelona Gabriel
2013-04-03 13:08
Messi, subbed off yesterday, would be out for maximum 10 days, and would not yet been ruled out for the return game against PSG. [rac1]
Barcelona DM1982
2013-04-03 13:06
Messi, subbed off yesterday, would be out for maximum 10 days, and would not yet been ruled out for the return game against PSG. [rac1] : )
Barcelona påfågeln
2013-04-03 13:06
Muniesa tränar med a-laget nu igen, känns som om han kan komma att få någon chans om inte Abidal gör en magisk comeback och hittar tillbaka till sin forna nivå, eller bara nästan skulle räcka ganska långt. Även om det inte går vägen tycker jag det är värt att ge Bartra och Muniesa chansen nu, hur ska de annars någonsin kunna ta plats och utvecklas till t.ex. en ny Puyol. Skador sker, och då får andra chansen att utvecklas, det var ju så Puyol fick chansen en gång i tiden.

Oier, Sergi Roberto och Deulofeu tränar också med a-laget nu.
Barcelona jawwa
2013-04-03 13:05
Mår illa i väntan på messis skadebesked.
Barcelona DM1982
2013-04-03 13:02
En stilla fundering; om Messi är borta tre veckor så är det precis på gränsen till att han komma tillbaka till första semin, till den andra borde det inte vara några problem. Om vi nu kommer till semi vill säga, jag tar inte ut något i förskott.
2013-04-03 12:54
Sergio-Busquets Barcaholic Jag har tänk på hans skada hela natten, brukar aldrig vakna vid sju när jag är ledig men det gick verkligen inte och sova. Jag är mer orolig för honom än för försvaret. Med Messi kan vi endå försöka göra mer mål framåt endå vad vi släpper in men utan honom blir det tufft.
Barcelonistas
2013-04-03 12:43
Något säger mig att det inte är så allvarligt med Messi, hoppas min känsla har rätt.
Barcelona Barcaholic
2013-04-03 12:36
Diar Iniesta Shekha

Att det ska ta sån tid, somnade kl 5 igårnatt och vaknade 11 endast för att se resultaten utav Messi skada... Är Messi med mot PSG så tror jag Barca få det ganska enkelt, utan Messi tappar vi mycket och helt plötsligt blir det spännande.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-04-03 12:35
Diar Iniesta Shekha Det känns som att man väntar på rättningen av en tenta som gick åt helvete.
2013-04-03 12:30
@barcastuff: Messi, who was subbed off at half-time yesterday, underwent medical tests this morning. Barcelona will issue a medical report shortly [rac1] Snälla, inte tre veckor...!
Barcelona Ton
2013-04-03 12:21
Diar Iniesta Shekha Jo;) men det skedde ändå till kostnaden av skada på två av våra viktigaste spelare
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-04-03 12:10
Sluta klaga på vår Valdes, han räddade oss från att ha kvar den galna turken Rustu i mål.. 2a målet valdes släppte in igår va ren otur, han gick åt ena hållet men bollen hamna åt andra och han hann inte göra något åt saken, första målet var ju ren otur, alla vi vet att valdes är bäst 1 mot 1 sitationer, men när har vi självaste Zlatan på 192cm och 98 kroat/bosniska Kilon! det är som att stoppa ett tåg

Valdes har haft sina stunder man räddningarna han har gjort kan inte ens Casillas göra, Casillas har fucking Ramos och Pepe som backar, monstrar, vi har en vilsen pique och en självmålsbenägen Mask.. sämsta mittlåset som finns, som Gabriel säger, den dagen Valdes lämnar kmr ALLA ni att gråta efter honom
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-04-03 12:09
Märkligt att det skulle ta sån tid, men enligt Independent har Europakommisionen äntligen börjat granska Madrids skumraskaffärer och otillbörliga sponsring med spanska statens egendom. Utredningen rör sig framförallt om mark i norra Madrid som klubben fick köpa för €421 000, ett väldigt lågt pris som förklarades av att marken endast avsågs att användas som träningsanläggning. "Mirakulöst" nog lyckades klubben få de bygglov för kommersiella byggnader (hotell, köpentrum osv) som staden Madrid inte lyckats få, vilket gjorde att markvärdet ökade med 5400% till €22 700 000 när kommunen bestämde sig för att köpa tillbaka marken 2011. Jag vet inte hur höga förhoppningar man ska ha på att de uppenbara fel som begåtts blir åtgärdade och bestraffade, men jag ser det som ett väldigt gott tecken att utredningen har kommit upp på EU-nivå och att Real Madrid inte kan räkna med den inhemska favorisering de vant sig vid.
Ton Ja, igår:P
Barcelona Rambla~ el chico dorado
Högupplösta foton från matchen igår.
Barcelona Ton
2013-04-03 12:07
Det är isglass-dräktens fel. Har laget haft någon bra match i den?
srki.
2013-04-03 12:00
Jax12

Här kan du ladda ner matchen från igår med engelska kommentatorer.
Barcelona påfågeln
2013-04-03 11:41
Valdes är bäst. Ingen diskussion.

Valdes är lika dålig som Buffon, Neuer, Casillas, Cech osv som också har råkat ut för att bollen styrts på en spelare och lurats av det. Buffon gjorde för övrigt ett mycket värre misstag efter 27 sekunder i Bayern-Juve igår. Ingen idé att påstå att Valdes är dålig när han gång på gång visar att han är en bra målvakt. Det är ju bara att titta på Spaniens match mot Frankrike förra veckan så ser man hur bra han kan vara och nästan alltid är.
Barcelona Jax12
2013-04-03 11:33
Någon som vet var man kan ladda ner matchen?
2013-04-03 11:17
100 % antimadridista Visst Sry, det är en bra räddning men jag tycker endå att han ska ta den då han är ganska nära bollen och det gör han ju. Men tyvär Valdes blandar och ger som våra mittbackar.
Annons: