/spanien/barcelona/forum/748.aspx/spanien/barcelona/forum/748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-05-05 00:12
Zidane har gjort laget mer stabilare han har spelat med en DM precis det Real behövde för att få en bättre balans i laget. Det kan jag ge Zidane men så bra att man ska vara i Cl final det har man inte varit. Jag är inte speciellt imponerad nu och jag var inte speciellt imponerad av Real 2014 heller förutom när dom körde över Bayern. Kollar vi Reals vinster överlag i Cl från 98-2002 så imponerade man aldrig speciellt mycket överlag. Man var aldrig Europas absolut bästa lag. Liga placeringarna under åren dom vann cl 98-2002 var 3a,4a och 5a.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2016-05-05 00:04
Sevilla hade tagit sig till final i CL om de hade fått den lottningen Real fick. Real har inte imponerat ett piss man går vidare med udda målet mot Wolfsburg och vinner totalt med 0-1 endast, mot amatör laget City. Det är inget annat än tur som har tagit Real till final i år.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-05 00:01
[QUOTE=Vlom]Jag har följt Champions League sedan säsongen 1995-96 och jag har fanimig aldrig tidigare sett ett lag göra urusla insatser sett över två matcher i en Champions League semifinal som Manchester City har åstadkommit med. [/QUOTE] Schalkes insats i semin mot United 2011 var fan bättre.
Vlom
2016-05-05 00:01
Barcelona Barcelonistas
2016-05-05 00:00
Cl är en bluff, en turnering som vilket lag som helst egentligen kan vinna om man likt Chelsea he tur i varje match elr som Vissa lag, som lottas mot Roma-Wolfsburg-City.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-04 23:59
Andreas - snälla du ser hellre att vi tappar ligan så Real ej vinner Cl? Dafauq did you day? Herregud trodde jag hört allt... Du får det låta som att ligan är en skit titel? Cl är större och roligare ja men jag hade inte bytt denna ligatitel ( om vi vinner den) med en Cl titel. Det finns lag som Chelsea som har världens tur i varenda match, sen finns det lag som lottas mot Roma-Wolfsburg-City. Lottningar som hör hemma i El alltså ...
Barcelona Reymar
2016-05-04 23:53
@Vlom:

Som sagt världens mest överskattade anfallare. Han är inte i närheten av Suarez och kan endast göra mål mot Sunderland, m.m men ute i Europa ser man vilken flop han är. Han har varit sämst mot PSG och Real, håller lika hög nivå som Munir.
Vlom
2016-05-04 23:50
Jag har följt Champions League sedan säsongen 1995-96 och jag har fanimig aldrig tidigare sett ett lag göra urusla insatser sett över två matcher i en Champions League semifinal som Manchester City har åstadkommit med.
Barcelona Andreas-
2016-05-04 23:47
Barcelonistas Haha är ligan värd mer än dina kulor? CL är störst för mig alla dagar i veckan. Och nej, ni som pratar bortskämdhet, har inte ett skit med det att göra. Ligan är dessvärre för ojämn, ja, La Liga är överlägset bäst. Förändrar inte det faktum att alla utom två klubbar är säljande klubbar som omöjligt kan konkurrera med oss o Real. Atletico kan men det är också tack vare den största tränarbedriften vi sett någonsin. Atletico kommer förr eller senare vara tillbaka i mitten av tabellen. För vissa är ligan viktigast, för andra CL. Jag klarar inte av att se oss åka ur CL utan att äcklas en lång tid och då är det fanimej ännu värre om asen vinner den. Får inte hända, offras vad som kan. Sen om barcelonistas kan få kontakt med Gud själv o göra en deal med kulorna mor utebliven CL-titel för Real, fine with me :) Jag behåller gärna mina egna dock!
Vlom
2016-05-04 23:46
Shots on target by Sergio Agüero in his last 5 Champions League games: 0 vs. Real Madrid 0 vs. Real Madrid 0 vs. PSG 0 vs. PSG 0 vs. Kyiv Källa: Squawkas twitterkonto
Barcelona Barcelonistas
2016-05-04 23:42
Liunil Masse - det ända som då återstår är att världen går under om Zidane vinner den taktiska kampen mot Simeone...
Barcelona Liunil Masse
2016-05-04 23:38
Blir Simeone taktiskt överlistad av Zidane i finalen så har man sett allt. Finns inte på kartan, Atletico got this!!
Barcelona Barcelonistas
2016-05-04 23:37
Andreas - Hahahaha lugn nu du kan inte mena allvar? Jag vill inte heller att Real vinner Cl, hade offrat mina kulor för att se dom förlora finalen. Men aldrig att Barca ska förlora ligan så Real inte vinner Cl. För mig går Barca före allt.
Barcelona Barcelona y Ars
2016-05-04 23:36
@Andreas-:

Du kan allvarligt talat inte må bra när du tänker sådär.
Vet inte riktigt vilken vård som kan vara lämplig men något bör du göra iaf..

Vad spelar det för roll om Real vinner CL? Kul för dem? Hade tillfälligheterna och turen på sin sida i år, så kan det vara.

Var glad över att vi kanske tar ligan och cupen, bortskämda stackare..
2016-05-04 23:34
@Andreas-:
Du har din åsikt, jag har min. Har aldrig sett CL före ligan men är det så du känner får du absolut känna så. Löjligt påhopp dock på alla som inte tycker som dig. Ligan före allt.
Barcelona Andreas-
2016-05-04 23:33
Det är viktigare att Real inte vinner CL än att vi vinner ligan, jag offrar mer än gärna ligatiteln för att se Real vinna CL. Offrar nog mer än så när man tänker efter. Usch, vilket antiklimax den här säsongen kan bli.
Barcelona A good coach is everything!
2016-05-04 23:27
Över två matcher kan Atletico vinna taktiskt men en match är svårt för Simone att spela taktiskt under en match där allt gäller ..
Barcelona Andreas-
2016-05-04 23:25
DM Verkligen inget hot.
Barcelona DM1982
2016-05-04 23:24
[QUOTE=Andreas-]CL är den största titeln som finns på klubblagsnivå. När Iniesta tittar tillbaka på sin karriär minns han garanterat ett mål tydligare än alla andra - när han avgjorde VM. Trots att VM bara går över en futtig månad o några få matcher (7 st). Dem som försöker jämföra ligan med CL ska ha årets största vinge i ansiktet. [/QUOTE] Olika för alla, för mig är ligan alltid viktigast. Det är maratonloppet som kräver mest. CL är kul att vinna men det är alltid en bonusturnering för mig. Vinner man den är det kul, åker man ut så glömmer jag det hyfsat fort. Sedan är dina hot direkt löjliga, lägg ner.
Barcelona Andreas-
2016-05-04 23:22
Barcelonistas Japp, men om Real vinner....
Barcelona Barcelonistas
2016-05-04 23:19
Vinner vi inhemska dubbeln samtidigt som Atletico vinner Cl så kmr säsongen vara mer än bra.
Barcelona Andreas-
2016-05-04 23:17
CL är den största titeln som finns på klubblagsnivå. När Iniesta tittar tillbaka på sin karriär minns han garanterat ett mål tydligare än alla andra - när han avgjorde VM. Trots att VM bara går över en futtig månad o några få matcher (7 st). Dem som försöker jämföra ligan med CL ska ha årets största vinge i ansiktet.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-04 23:09
Av det man sett bör ju Atletico med sin galna intensitet köra över Real fullständigt. Man har slagit ut Barca och Bayern men det har också varit dubbelmöten. Samtidigt så har allt studsat rätt för Real kanske är det en sådan säsong där allt går deras väg?
2016-05-04 23:08
Klart ligatiteln väger mycket mer än CL. Hur tänker ni? Då har man presterat under en längre period. CL = En sketen grupp med 2 pisslag, ett halvbra lag och ett bra lag. Slutspel = Roma, Wolfsburg, City...... Ligan: 38 matcher varav 20-25 matcher är riktigt tuffa. Sen, givetvis är det kul att vinna CL men ligan är inte att förakta, då är man bra bortskämd.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-04 23:05
DM1982 - inhemska dubbeln är värd mycket men skulle Real vinna Cl så hade säsongen slutat lite surt.
Barcelona II Barça II
2016-05-04 23:04
Inte en chans att Real förlorar finalen. Har de någonsin förlorat någon CL final? Patetiskt CL säsong i år, för mig var Bayern det bästa laget i CL, synd att de inte tog sig till finalen.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-04 23:04
[QUOTE=DM1982]Finns inget som tyder på att Real fixar Atletico i finalen. Har man slagit ut Barça och Bayern är man stark, ska nog mycket till att Atlético släpper det här. Sedan så är en inhemsk dubbel mycket värd, kan bara vara oförskämt bortskämda fans som tycker annat. [/QUOTE] Precis. Atletico är stora favoriter enligt mig. Real är bedrövliga...
Barcelona DM1982
2016-05-04 23:01
Finns inget som tyder på att Real fixar Atletico i finalen. Har man slagit ut Barça och Bayern är man stark, ska nog mycket till att Atlético släpper det här. Sedan så är en inhemsk dubbel mycket värd, kan bara vara oförskämt bortskämda fans som tycker annat.
Barcelona A good coach is everything!
2016-05-04 23:00
enkos // Tyvärr att vinna borta mot rivalerna med en man mindre på borta plan gav dem den energi dem behövde. Är det något lag som har gett Real boost så är det vi. Inte en chans att Real hade rest sig om vi hade vunnit all luft hade gått ur dem!
Barcelona Barcelonistas
2016-05-04 22:55
Håller med även om jag givetvis blir glad vid en ligavinst. Men den här säsongen blir lite förstörd oavsett om vi vinner den inhemska dubbeln ifall Real nu tar Cl. Jag är inte imponerad av säsongens Real och tyvärr dom har haft tur. Fotboll handlar om marginaler Roma-Wolfsburg-City, men det är ingen som kmr diskutera det om 10 år. Tyvärr för oss Cules så ser detta ut att bli en mardröms säsong.
Annons: