/spanien/barcelona/forum/7479.aspx/spanien/barcelona/forum/7479.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-04-03 03:45
Sitter och tänker på de här med mittbackskrisen inför returmötet och lagets situation, nu har scenariot uppstått som många här hade förutspått när transferfönstret stängde och en mittback fortfarande inte hade anslutit; CL kvartsfinal och 2 mittbackar är borta från spel. Helt sjukt att de inte värvade någon. Jag tror inte att bartra kommer få chansen, det blir väl song bredvid piqué, alternativt song som DM med busquets som mittback. Sergio känns tryggare där med tanke på att hans positionsspel är så mycket bättre men samtidigt vill man ha han där han är som bäst. Sergios match mot Milan på camp nou var ENORM. Han var en bläckfisk.

Något ännu mer intressant, kan de här öppna upp för abidal att kliva fram? Han har ju spelat mittback flera gånger som vi alla vet. Drömscenario för mig är comeback genom ett inhopp i helgen mot mallorca, för att sedan briljera som mittback bredvid piqué nästa vecka.

Önsketänk?
Atlético addeh
2013-04-03 03:39
Tito var den som satte stopp för att Bartra skulle lånas ut såväl somras som under januarifönstret. Precis innan cancerbeskedet fick Marc allt mer chanser, men sedan Roura tillfälligt fick ta över avtog också Bartras speltid helt och hållet. Visst, Tito bestämde och skötte så mycket han kunde från New York, men jag tror inte det var någon tillfällighet att 21-åringen knappt fick några minuter alls då bara Roura fanns på plats.

Tito har flera gånger sagt att han tror och litar på Bartra - jag tycker vi borde göra detsamma. Han kanske inte är redo för de allra största matcherna, men kan Raphaël Varane vara det är jag övertygad om att Bartra kan det. Potentialen finns där.

Jag är mer orolig över Messis frånvaro i returen.
Barcelona Barca King -
2013-04-03 03:30
Precis, jag hoppas att alexis stannar i Barca! Vi kan på allvar åka ut ur champions League redan i kvarten den här gången... Våra skador och Messis frånvaro kan vara avgörande. Vågar inte ens tänka på vad Bayern hade gjort mot oss. Psgr inte milan och de har kvalitets spelare. Vi måste göra en utomordentlig match igen! Jag är så ilsken, så arg på att vi inte köpte en mittback. Hur kan man ha så inkompetent ledning? Wenger så en smart sak innan matchen. Han sa: "Matchen mellan Barca och psg kommer vara som Frankrike och Spanien men Barca är nog lättare att vinna på grund av deras backlinje."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2013-04-03 03:17
@Barca King -:

Tyvärr är ju hans avslut med både höger och vänster under all kritik och då ser jag hellre en bättre avslutare på vänsterkanten.. Villa och Tello är duktiga på att flika in från vänsterkanten och placera bollen i borte, Skulle Alexis utveckla ett bättre avslut och lära sig lite av Villa så skulle han utan tvekan bli en mycket bättre fotbollspelare.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-04-03 02:59
Fan heller att vi ska börja spela fult och filma. Vi är inte Real Madrid. ;-P
Barcelona Barca King -
2013-04-03 02:55
Är det bara jag som tycker att Alexis gör bättre ifrån sig på vänsterkanten? Han utmanar och kan hota med att skjuta med högern. På vänsterkanten kan han inte ta samma kliv för att skjuta med vänstern. För att vänsterfoten är hans svagaste fot därav blir det många hemåt passar. fortsätter Alexis på vänsterkanten, kan vi få en helt pånyttfödd Alexis!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-03 02:50
Jag vill också se en spelare som skyddar våra spelare. Fan en psykopat som Pepe hade passat perfekt. Vi måste också börja agera fult, filma och sparka, vi ska fanimej inte vara änglar hela tiden, det räcker liksom inte för vi blir bara uppätna.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-04-03 02:44
Thiago Silva alltså, såg ni efter 2-1 målet? Hur han skrek och stöttade sina medspelare? Imponerad. Med tanke på träbenet Pique som tänker på Shakira efter varje mål vi släpper in.

Kul att se hur mycket folk hatar oss, vi är ju trots allt världens bästa lag genom tiderna. Haters will always hate. Njut mina culé-bröder. ;)
Barcelona grande jw
2013-04-03 02:33
Det är faktiskt fascinerande hur jävla mycket stryk våra spelare får ta jämfört med alla andra lag. Visst att det finns spelare i andra lag som också åker på smällar, men finns det något lag som åker på så många smällar kontra hur lite smällar man delar ut?

Skulle vara intressant att se någon statistik på det där. Tänk Messi. Delat ut typ 50 tacklingar under en säsong och tar emot typ 5000.

Tycker vi borde värva Pepe eller någon annan helt urflippad psykopat som kan skydda vår lilla guldgosse. Bara för att göra ett statement.
Barcelona Vampíro
2013-04-03 02:02
Saknar Puyol en kväll som denna, Piqué imponerar verkligen inte just nu. Vi behöver någon som kan smälla till motspelarna och med Mascherano borta så kommer det bli tufft framöver. Carles hade behövts i dessa viktiga matcher med sin inställning, ca 7:35 personifierar vår kapten.
Barcelona Barca King -
2013-04-03 01:34
Hummels och han abdennour i Toulouse eller vad han nu heter hade bänkat Pique. En dyr Hummels och en billig abdennour. Perfekt, Pique kan dansa waka waka eh eh.
Barcelonistas
2013-04-03 01:28
Pep#4 - i det här läget när Persie stämplar Messi så har han redan ett gult kort, den här tacklingen borde ha resulterat i rött. Van Persie borde ha blivit utvisad redan i första halvlek... länktips!. godnatt Frodo - en av spelarna som kanske borde säljas? killen ser helt slut ut och är inte i närheten av sitt forna jag.
Barcelona Frodo
2013-04-03 01:22
Pique vek ner sig totalt vid 1-1 målet samtidigt som Thiago Silva stegade fram utan den minsta tvekan. När man sett Puyol täcka stenhårda skott från Roberto Carlos med ansiktet så sätter det saker och ting i perspektiv.
Barcelona Gabriel
2013-04-03 01:04
Pep #4

Haha Chelsea matchen alltså. När folk pratar om den och på allvar försöker få det att verka som att Chelsa skulle ha 8 straffar eller nått... De skulle ha 1 och de e den på Piqué med handsen, de andra situationerna är bara löjliga. Dessutom fick vi spela med en man mindre efter att Anelka lyckades med konsten att snubbla på sig själv.

Va fan kom igen, visst Van Persies utvisning var tuff och hård och väldigt okänslig av domaren, jag hade inte visat ut honom men helt ärligt så köper jag inte att Van Persie inte hörde signalen. BS säger jag. Vi blev dock bestulna på ett mål i första mötet mot dem på Emirates som felaktigt blåstes av för offside. Inget skriveriande om det inte, hur kommer det sig?

Inter matchen behöver jag inte ens nämna. Även förra säsongen mot Milan i det första mötet blev vi bestulna på 2 straffar. Inget snack om det inte.

Vi har fått mycket mer emot oss än vad vi har fått med oss. Men alla förstorar det vi får med oss (vilket kanske sker i EN match av 50) medans de ignorerar allt vi får emot oss - som ikväll. Om inte ens vi, som är culés själva, uppmärksammar det och gör "a thing out of it" så kommer det suddas bort och ingen kommer att bry sig. Därför gör jag en stor sak av det, jag är trött på all skitsnack från fans och ännu mer trött på domarnas inkompetens - om det ens är det för i många fall verkar det jävligt uppgjort.

Godnatt!
Barcelona Vampíro
2013-04-03 01:04
@Barca King Vi har Thiago, Fábregas och Alexis som ersättare och det är inget lag i världen som har den kvalitén på bänken. Under Peps bästa år var bänken Bojan, Keita, Jeffren osv och nu har vi faktiskt ersättare av världsklass så det är knappast där problemet är. Sen att ovannämnda spelare inte levererat är en annan femma men man kan inte förvänta sig att vi ska ha Ronaldo på bänken som ersättare för Messi.
Barcelonistas
2013-04-03 01:03
Heywood Jablome - Andrés - offensivt är vi lika bra problemet är försvarsspelet, det har helt enkelt blivit sämre. Den matchen vi gjorde mot Milan, sådana matcher gjorde vi på löpande band det var en vana att vi vann med 4-0, 5-0 osv.

Men som sagt det är bara försvarsspelet som är uselt, men offensivt är vi minst lika bra.
2013-04-03 01:02
Barcelonistas

Ändå är vi FC UEFALONA!

Jag tror att det är något fel med folks hjärnor, dem har blivit dumma i huvudet efter alla titlar vi har tagit.
Barcelonistas
2013-04-03 00:59
2009 Abidal felaktigt utvisad mot Chelsea 2010 Militos 3-1 offside, Bojans 2-0 felaktigt bortdömt i returen 2011 Messis 0-2 felaktigt bortdömt mot Arsenal, Djoru fäller Messi i straffområdet på camp nou ingen straff. 2011 Ronneys 1-1 mål i cl finalen är offside 2012 Sanchez får ingen straff på san siro mot milan ( kvartsfinalen). 2013 Milans 2-0 borde dömts bort för hands, 2013 Zlatans mål är offside gånger 2, PEP#4 har vi haft flyt med domslut? haha skjut mig i huvudet. Vilka fördelar snackar du om?
Barcelona Barca-nist
2013-04-03 00:59
för 2 år sen visste inte häften av svenska befolkningen vad P$G var nu när zlatan är där så kan de namnet på massören t.o.m Barcelona med stora skadeproblem oroar mig och det handlar inte bara om kvällens 2-2 resultat utan allmänt. Jag hoppas på Ligan först sedan CL. man ska inte tappa något fokus på ligan pga CL även om jag uppskattar den jätte mycket. kära folk, Barca körde över Milan som hade kaxigaste attityden, låt PSG njuta av sin match då de kommer snubbla på samma förlust som Milan gjorde. sov gott visca Barca
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-03 00:55
Barcelonista.

Håller med dig angående försvarsspelet under Guardiola. Framför allt fasta situationer. Alla pratade om att det var vår svaga punkt, det var där lagen skulle göra mål på oss. Vi var lika solida som järn.
Barcelona Barca King -
Det är synd och skamligt att spelare som Xavi, Iniesta och Messi inte backas upp av bättre spelare som ska täcka upp för de bakåt. Den magiska trion som vi aldrig kanske får se igen eller en lika bra trio spela ihop någonsin. Borde respekteras med bättre spelare som kompletterar de bättre. Inte konstigt att Tito spelar med samma elva oavsett vad. Han vet att det inte duger annars.
Barcelona Pep #4
Gabriel

E du seriös nu? RVP:s röda kort. Hela Chelsea matchen. Men jag vet att vi även fått beslut mot oss under den tiden. Därför säger jag att det alltid jämnar ut sig.
2013-04-03 00:54
Går man in på Aftonbladet, så skrivs det skit om Barcelona som vanligt trots att vi blev rånade. Man tycker synd om dessa människor som är så avundsjuka på att vi har vunnit allt som går att vinna.
Barcelona Gabriel
2013-04-03 00:52
Pep #4

Berätta gärna vilka situationer som vi har haft flyt med domaren. Korrekta beslut räknas inte som "flyt".
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-03 00:47
Rivaldo.

Saker som har skett under säsongen tyder på att vi inte är lika bra som föregående säsonger.

Tex: Supercupen. Valdés misstag som ger Madrid 3-2. Returen: Madrid måste anfalla. Vad gör vi? Öppnar upp hela mittfältet och ger Madrid hav av yta som de kan springa på.

Såna där små taktiska detaljer som avgör matcher verkar ske gång på gång. Vi släpper in alldeles för många mål. En kvartsfinal för det här laget ska de klara utan att anstränga sig. Men att åka ut i en semifinal är som att åka ur gruppen i praktiken.

Säsongen 2011 höll vi nollen i 29 matcher. Helt galet om man tänker efter.
Barcelona Pep #4
2013-04-03 00:45
Grabbar, jag vet att de gör ont med offside målet men det jämnar alltid ut sig. Vi måste vara ärliga och erkänna att vi har haft flyt med domaren senaste åren (inte fusk som många fans påstår) men att i slutändan så jämnar det ut sig. Sjunk inte lika lågt och skriv massa skit som alla andra supportrar skrev om oss. Vi alla vet själva hur det känns.

Det jag är lack över är sista 2-2 målet dem gjorde och att Mascherano missar nästa match (kanske längre pga. skada) och Messis skada.

2-2 är egentligen bra med tanke på att vi spelar på hemmaplan nästa match. Kom ihåg att det är dem som måste spela offensivt mot oss på vår CAMP NOU inte vi.

VISCA BARCA3
Barcelona Gabriel
2013-04-03 00:38
Det roliga med den offside situationen är att linjedomaren står precis i linje och har hur "enkelt" som helst att se att Zlatan är offiside, sen finns det målområdesdomaren som nästan står mitt emot Zlatan och utan problem kan se att det är offside.
Barcelonistas
2013-04-03 00:34
Hur i hela friden kan man missa en sådan här offside?.
Barcelona Vampíro
2013-04-03 00:28
@Rivaldo_gudarnas gud Great minds think alike ;). Du har dock rätt angående psykologin de får inse att de inte kan förlita sig på Leo hela tiden. I landslaget kliver exakt samma spelare fram konstant, tänker främst på Pedro, Fábregas och även Villa. Låt Iniesta få en fri roll med el Guaje centralt så löser vi det! Viva España?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-04-03 00:27
Heywood Jablome - Andrés//

Obefogat att komma med sånna utalanden.Vi är i kvart i cl med ett bra läge att nå semi finalen och avgjorde ligan i julas typ. Det är andra bullar det än förra årets haltande i framförallt ligan. Visst har vi några uppenbara positioner som vi måste förstärka på men det har vi varje år mer eller mindre känns det som.
Annons: