/spanien/barcelona/forum/7478.aspx/spanien/barcelona/forum/7478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abirey
2013-04-04 21:22
Hur länge är Puyi borta?
Barcelona Vampíro
2013-04-04 21:13
Valdes: "I want to try new cultures, new football, new challenges. I like the Premier League, of course." [fourfourtwo] "I love it at Barcelona, I will always come back, but I have this wonderful job which allows me to travel. And I want to travel." Även om jag helst av allt vill att Valdés stannar så känns det meningslöst att försöka övertala någon att stanna. Motivationen måste finnas annars är det ingen idé. Är bara rädd att man värvar in någon medelmåtta som ersättare, vi har inte råd med nån floppvärvning där.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2013-04-04 21:00
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Håller med! Han kan börja på bänken och OM det skulle krisa rejält får de väl fundera på om det är värt att slänga in han. Inte gambla tack!
Barcelona Barcadinho.
2013-04-04 21:00
Jag tycker att alla förbunden, från den svenska via spanska till den europeiska, bör se till att nästan alltid skydda och stå bakom sina domare gentemot klubbar, fans och media.

Enkel argument - finns inte och kommer aldrig finnas en felfri domare.

Och för att minska fel och förebygga-
1) Hela tiden utbildning, regelbundna kurser och träffar för att höja kompetensen.
2) som i alla andra yrken - välj de mest kompetenta.

Vill fansen ha felfri sport - dvs att man ska ta bort den mänskliga faktorn - använd elektronik. Men då hamnar man med andra problem.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-04 20:53
Nu kommer uppgifter från Cadena Cope att läkarna inte rekommenderar att Messi spelar mot PSG "om det inte är alldeles nödvändigt" då han behöver 3 veckors rehab.

Chansa för helvete inte.
Barcelona Vampíro
2013-04-04 20:49
Jag tror faktiskt inte Bartra blir långvarig i Barcelona, tyvärr. Han har visserligen inte fått någon ärlig chans men det är ganska klart att han inte har något vidare förtroende från Tito. Thiago, Cuenca, Tello och t.o.m. Montoya har alla fått chansen i viktiga avgörande matcher men Bartra är bakom ytterbackar och mittfältare i hierarkin. 

När han väl har fått spela som t.ex. mot Celtic 2x så har han heller inte imponerat, vilket inte är så lätt när man fått nöta bänk så länge.

Visst hoppas man han får speltid och slår igenom men ska man vara realistisk så är det väldigt lite som talar för det. Tycker han borde lämna för sitt eget bästa, risken är annars att han hamnar i samma läge som Fontas och Jonathan. 
Barcelona Smogen
2013-04-04 20:41
Tycker det är helt rätt av Barcelona att skicka ett brev. Jag sa redan efter 1a halvlek "jösses, vilken jäkla hemmadomare Wolfgang Stark verkar vara, jag som i vanliga fall tyckt han varit rätt bra". Det var alltså innan de värsta misstagen gjordes.

Det är dags att införa riktiga målkameror så att de värsta misstagen försvinner. Är så jäkla trött på domare som tar matchavgörande beslut och ändrar utgången helt felaktigt.
2013-04-04 20:38
Jag tycker det är rätt i sak, men känner man UEFA rätt och dessutom ser till vilken press det sätts på domarna framöver kan det sluta med att klubben klämmer skägget i brevlådan.

Media kommer spela på detta i presskonferenser och motståndare/tränare kommer ta chansen att lägga mer ved på elden.

Sen hade det ju varit ett sundhetstecken om UEFA eller domarna själv gått ut och tagit på sig felen. Men eftersom det där, precis som inom RFEF, inte verkar finnas någon som helst självinsikt eller självkritik känns det döfött redan från början.

Varför lägga energi på något uppenbart när det finns så mycket fler och viktigare saker att fokusera på för tillfället.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-04-04 20:33
Kolla 3:15 in i klippet. Jag har hört att Real-spelarna är hederliga spelare.....Ramos försöker sig på en fuling...
Barcelona NoGo™
2013-04-04 20:29
Klubben har nu skickat in ett brev till Uefa angående domarens insats mot PSG. Vad tycker ni, rätt eller fel? Det är bra att klubben markerar att man inte accepterar rena fel, tänker på när både Alba och Mascherano fick gå ut. Freixa (spokesman): "Barcelona have sent a letter of protest to UEFA regarding mistakes made by the referee in the game against PSG." note: apart from offside, referee forced alba-mascherano to leave. rules say that when two players of same team are down they don't have to. Freixa 'spokesman): "We don't expect anything, we just express our surprise that professional referees don't know some rules of the game."
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-04 20:28
Ingen trodde på att det skulle bli vinst för Galatasaray, men hade domaren blåst två straffar och delat ut ett rött kort på Benzema, så hade retur matchen i Istanbul sätt helt annorlunda ut en nu. Det är därför folk kallar dem UEFAdrid och det är dem också.
2013-04-04 20:24
Heywood

En ärlig chans har han ju fått, i senaste ligamatchen mot Vigo. Om än för sent.
Samma sak nu i helgen mot Mallorca, han lär få starta.

Däremot är jag rätt övertygad om att Busquets kommer bilda mittlås med Piqué mot PSG, och att Song kommer lira pivote. I de stora matcherna litar man inte på Bartra, vilket så klart har att göra med att han inte lirat särskilt mycket, som i sin tur bottnar i ett inte alltför stort förtroende.

Idag pratade klubbens talesman, Freixa, om att man snart kommer med ett uttalande om kommersiella dealar som de tydligen lyckats fixa. Mitt i detta sitter miljoner fans och undrar när fan de ska köpa en mittback. Rätt fokus? Njae.

I sommar kommer man garanterat låna ut Bartra - och köpa in en defensiv mittfältare.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-04-04 20:23
Heywood Jablome - Andrés //

Helt rätt. Lått oss inte sjunka till deras nivå. Till skillnad från dom har vi inget att avundas eller frukta. Överlåt sånt nonsens snack åt marängerna att trösta sig med i vakan av vår suveränitet. Vi är mer än så! Mer än en club. Visca!
Barcelona AndreD
2013-04-04 20:22
Butte

Och du satte dig ner? Varför? Be han sätta sig ner istället
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-04 20:14
Jag kan hålla med om att det börjar bli tröttsamt att läsa saker som UEFAdrid och blanda in Franco varje gång Madrid vinner sina matcher. (Anklagar ni dagens tyskar för nazism?)

Däremot är det relevant att förstå att Madrid är våra största rivaler och ett hot för oss i Champions League. Men vi behöver höja nivån. Det är mer intressant att diskutera Madrids taktik i gårdagens match mot Galatasaray än eventuella domarfördelar.

Trodde ni verkligen på allvar att Gala skulle slå ut Real Madrid? Mer intressant är att de spelade en liknande taktik som mot oss 2011 och Bayern 2012. Då åkte de ut. I går fick de full utdelning.

Detta tycker jag också borde gälla för deras redaktion och forum, men när deras skribenter på sidan fortsätter att hälla bensin på elden inne på Puertan finns det inte mycket vi kan göra. Bara att försöka att föregå med gott exempel.
2013-04-04 20:10
Marc Bartra kommer inte att få en ärlig chans den här säsongen. Det är väl ganska klart. Trots att det rapporterades att Tito Vilanova ville ge honom och Martin Montoya fler chanser. I oktober hade vi ett bra läge i ligan och mådde fantastiskt som lag - tyvärr skadade sig Bartra under den perioden och Puyol fick skjuta upp sin operation.

Nu hamnar vi i ett vägskäl. Ska vi chansa på Bartra eller satsa på mer säkra kort (Adriano, Song). Ska bli intressant.
2013-04-04 20:00
Det här är ett forum och vi bor i ett land där det finns yttrandefrihet. Man får precis skriva vad man vill och klart att jag ska bli sur när våra värsta antagonister får enormt med hjälp. Man kan inte bara titta och nicka det vidare liksom att inget har hänt. Hade inte detta forum funnits så skulle jag brinna inombords, vart skulle jag dela mina tankar? Du skrev att jag skulle bli spärrad, var det egentligen bara jag som skrev så? Nej, utan allihopa skrev exakt det jag skrev. Så, sluta att rövslicka folk kära du.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-04-04 19:44
Ok, pratar sällan om annat än fotboll här men börjar bli less på skiten nu. Tycker att MOD ska börja styra upp här framöver. IP-spärr på Shanghai och Barcelonistas som bara är tandvärk för hela forumet till att börja med. Därefter borde det införas nolltolerans mot uttryck som UEFAdrid, Franco FC osv. IP-spärra direkt utan nåder. Vad fan liksom, är detta ett Barcelona forum eller är det ett Anti-Puertan/Anti-Madrid forum? Jag kommer in här och vill läsa vettiga inlägg från L.A.M Nr. 10, Hetfield, addeh, Gabriel, Mojito och en drös andra som vet vad klubben står för och skriver intressanta tankar och delar intressanta historier och anekdoter. Men man får skumma igenom tonvis med skit för att sila fram det guldet. Så fort ni märker någon som medvetet drar ner hela forumet i sandlådan, spärra på ren "feeling", som Pep hade sagt. Även retroaktivt om ni ser opassande inlägg i efterhand. Väck med dessa parasiter, please and thank you. Slutpoäng : Lyft Barca, sluta med anti-Madrid kampanjerna (klart man ge en syrlig gliring emellanåt) och prata om vårt eget lag. Det räcker nu för fan..
Barcelona påfågeln
2013-04-04 19:41
Adriano ryktas ju vara tillbaka till returen i CL och starta med Pique, tror ni Bartra får mer eller mindre än en halvlek? Att en Adriano som precis kommit tillbaka från skada inte skulle skada sig igen är nog en högoddsare, men håller han så tror jag det blir bra mot de snabba spelarna i PSG.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-04 19:10
Capitan Puyol - El Corazón

ja, för några år sen kanske. Sen det infördes i Italien att man måste registrera sig och hålla på när man ska på bortamatch så har åtminstonde jag upplevt att det ofta är tomt på arenorna i Italien.

Tyska publiken å andra sidan är verkligen något att ta efter. Billigt inträde, sjuk publik och galen stämning. Jag tror som Diar Iniesta Shekha att Dortumunds gula vägg vore något att uppleva!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-04 18:55
Eller så kan man ta och kolla på gula väggen hos Dortmund. Fansen hoppar, gapar och klappar utan lämna så många skandaler efter sig.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-04 18:50
Galatasarays och Fenerbaches fans är psykiska och våldsbenägna! De är huliganer. De bästa fansen kommer från den italienska ligan, där är det riktiga, passionerade fans som åtminstone värnar om alla andras säkerhet. Folk mördas på matcherna i Turkiet. Turkiska fans är det sista man önskar på en arena som Camp Nou.
2013-04-04 18:48
Där växte Daniel "Dani" Alves enormt i mina ögon. Det behövs bara fler spelare som ska ut och kritisera UEFAdrid. Jag väntar på att Xavi, Cesc, Piqué och några till katalanska spelare som ska prata öppet i media som UEFAdrid spelarna gör så fort dem förlorar.
2013-04-04 18:44
Det allra roligaste är när maränger skyller på domaren och UEFA. Vart är mänskligheten på väg? Jag måste erkänna att jag skäms och leva i denna äckliga värld. Att dem har mage och kritisera deras huvudkontor UEFA och domarteam.
Barcelonistas
2013-04-04 18:22
Gabriel - jag drog en jämförelse med klubbar som Galatasaray och Fenerbache där stämningen på läktaren är mycket bättre än på CN.

Självklart är det bra stämning på CN men en majoritet av gubbjävlarna som är inne på arenan sitter bara ner och gör inte ett skit. Det är något jag stör mig på eller alla japanese som har sina digital kameror där dom bara sitter ner enbart för att ta kort på spelarna. Från nöter till cigarrer, för vissa verkar det vara någon jävla biograf, seriöst?. Ok sen finns det många som sjunger och lever sig in i matcherna men det kan bli så mycket bättre.

Jag tycker laget förtjänar mer än vad det fått av oss.
2013-04-04 18:16
@Barcelonistas:

Just de gubbjävlarna vet betydligt mer om klubbens historia än dig.

Tycker det är underbart att föräldrar kan ta med sina barn till en arena där fotbollen kommer i första hand och våldet är som bortblåst. Visst kan det saknas stämning ibland, men på de stora matcherna ställer sig majoriteten bakom laget och sjunger med i hyllningarna.

Butte

Intressant det du säger om ordningsvakten som bad dig sätta dig ner under hymnen. Aldrig sett något sådant under mina nio besök på Camp Nou.'
Trist att du inte återvänder pga detta.
Barcelona Gabriel
2013-04-04 18:11
Vissa är ju bara svåra att förstå sig på. Vart ligger eran verklighetsuppfattning någonstans? Att vilja se en kriminell organisation med personer som är mördare, knarkare och ligister på Camp Nou bara för att FC Barcelona ska ha en någorlunda bra stämning och stöd på läktarna. Det kanske är dags för vissa att ändra syn på vad som verkligen är viktigt i livet? Boixos Noisr rå kriminella personer, vet ni ens om vad de står för? Laporta gjorde många bra saker som president men beslutet av att porta Boixos Nois var det bästa han gjorde. När man går på en fotbollsmatch så ska man kunna känna sig säker utan att behöva oroas för att råka ut för våld. En pappa ska kunna ta med sig sitt barn och sin fru på matcherna och veta att det är en säker omgivning han tar med sig sin familj till. De som klagar på stämningen på Camp Nou har dessutom aldrig varit där. Det är livat som fan och fansen gör sitt jobb, det kan jag lova. Det är mycket möjligt att ljudnivån inte alltid går ut hela vägen in till TV:n. I de största och mest viktigaste matcherna kan man verkligen känna av atmosfären och stödet från fansen, även om man sitter hemma i soffan. Det behövs inte ett gäng kriminella dårar för det där.
Barcelona ElTriplete
2013-04-04 18:06
Grattis till Pedro som fått en son!
2013-04-04 18:02
Aldrig någonsin att jag vill se Boixos Nois på Camp Nou. Även ifall de bidrar med stämning och kan skapa en galen atmosfär är just konsekvenserna alldeles för stora för att ens överväga en sådan sak.

Vill ni se heilande supportrar? Medlemmar ur Boixos Nois är kända hos polisen och är tungt kriminella. Allt från mord, knarklangning och trafficking.

Nej, följ Galatasarays modell. De har jobbat med sin historia och verkligen röjt ut alla svinen.
2013-04-04 17:59
Yaya Touré som länkades till ett par klubbar för några veckor senare skriver på ett nytt kontrakt för Manchester City. Någon som är förvånad? Ivorianen och hans agent kan leka rövare med Citys pengar.
Annons: