/spanien/barcelona/forum/7476.aspx/spanien/barcelona/forum/7476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2013-04-04 18:06
Grattis till Pedro som fått en son!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-04 18:02
Aldrig någonsin att jag vill se Boixos Nois på Camp Nou. Även ifall de bidrar med stämning och kan skapa en galen atmosfär är just konsekvenserna alldeles för stora för att ens överväga en sådan sak.

Vill ni se heilande supportrar? Medlemmar ur Boixos Nois är kända hos polisen och är tungt kriminella. Allt från mord, knarklangning och trafficking.

Nej, följ Galatasarays modell. De har jobbat med sin historia och verkligen röjt ut alla svinen.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-04 17:59
Yaya Touré som länkades till ett par klubbar för några veckor senare skriver på ett nytt kontrakt för Manchester City. Någon som är förvånad? Ivorianen och hans agent kan leka rövare med Citys pengar.
Barcelonistas
2013-04-04 17:43
Är du i Barcelona och ser en semifinal i Cl, heja fram ditt lag då för helvete istället för att sitta ner under 90 min och inte röra en min.
Barcelonistas
2013-04-04 17:40
Smogen - kanske inte men lika trött är man på dessa gubbjävlar som tror sig vara i någon biograf. Camp Nou har blivit som Paris, invaderade av massa turister som inte vet ett skit om Barcelona och dess historia.

Jag är ingen fascist, men jag är inte livlös heller jag är en supporter som gappar och skriker mycket själv, jag lever mig in i matcherna.
Barcelona Smogen
2013-04-04 17:39
Rätt intressant....och mycket läsning
Barcelona Smogen
2013-04-04 17:32
Barcelonistas

Driver du med mig? Vill du ha en fascistisk grupp på camp nou som har två intressen i livet?
1. heja på Barcelona
2. slå folk på käften.
Barcelonistas
2013-04-04 17:26
Butte - allt är Laportas fel det var han som portade Boixios Nois om jag inte minns fel. Heller att vi har några riktiga supportrar som gappar och skriker, än en gammal gubbe som sitter och kör en handisch och äter nöter...
Barcelona Butte
2013-04-04 17:14
Boixos Nois är inte en homogen grupp fall ni tror det. Falangen har flera undergrupper och Casuals FCB är den undergrupp som var/är den mest våldsamma. Ni som följt laget sedan 90-talet minns säkert incidenten som uppstod när vi spelade mot Zaragoza borta. Casuals FCB hade sjukt nog köpt biljetter till Zaragozas klack och väl där inne hade de satt igång en helvetes fajt mitt under matchen. Fan, jag är verkligen en våldsromantiker :) Blir helt varm i kroppen av att tänka tillbaka till den tid när Boixos Nois, Sang Culé, Komando Flipper och Almogàvers stod tillsammans (runt 5 000 renodlade Ultras) och fullständigt skrämde skiten ur alla motståndare. Senast jag var på match blev jag tillsagd av en jävla ordningsvakt att sätta mig ner mitt under hymmen. Svor för mig själv och lovade att aldrig mer besöka arenan som jag en gång älskat och känt som mitt hem. Nu är det inget annat än ett horhus där den som betalar mest är välkommen. Fotbollen är smutsig....
Barcelonistas
2013-04-04 17:08
Gabrel - Messis 0-2 som blev felaktigt bortdömt för offside, det mest komiska är ju att det även är en handsituation som borde ha resulterat i straff, dubbel fel av domaren där. ( Eller så är handsen i en annan situation kommer inte ihåg). Du har Inter Matcherna, nu senast mot PSG... Milans 2-0 som borde dömts bort.
Barcelonistas
2013-04-04 16:52
Gabriel - domaren är väll placerad och ser den solklara handsen på Pique, och visst är det skumt att han inte blåser. Men samtidigt sker det i den 80 minuten, blåser han straff där så hade semifinalen förmodligen avgjorts där, jag tror inte domaren vågar blåsa straff i det läget med tanke på utvisningen som jag tror han hade i huvudet. Domaren gav väll antagligen en kompensation till Barcelona i och med det röda kortet, därav att han helt enkelt inte vågar blåsa straff i det läget även om den är jätte solklar. Utvisningen i säg har ju en stor påverkan på spelet samt den straffsituationen på Pique det får man heller inte glömma. I länktips kan du även se Van Persies som redan har ett gult kort, stämpla Messi grovt i den tacklingen, detta sker i första halvlek, redan här borde han ha blivit utvisad. Barcadinho - Sanchez situationen är 50/50 har sett domare blåsa straff för sådana situationer, men jag har även sett dom fria dom för att sen även dela ut ett gult kort för filmning.
Barcelona Barcadinho.
2013-04-04 16:48
Resultatet mot PSG speglade matchbilden rätt bra. Matchen var jämn.
Helt sjukt hur domarna missade offsiden (och mystiskt hur Zl fick nåd av uefa).

Men jag kan tänka mig att 7 av 10 domare inte skulle ge straff för Alexis situation. Jag vill inte säga att han filmade, utan det att många domare skulle vifta undan situationen. Så här hade Barca lite tur.

Jag själv väntade faktiskt en stund med att bli glad innan det var klart och tydligt att domaren gav straff (medan alla hemma jublade). Jag märkte att Stark var på väg att plocka kortet och jag trodde först att Alexis skulle få det och inte målvakten.

Ja - på tal om domare.

Men deras fel kan avgöra matcher helt klart, hänt många gånger, särskilt när nivå-skillnaden mellan lagen är liten, så kan ett enda grovt fel beslut ha en stor betydelse.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-04 16:29
Rambla ah, då var den redan med! får plugga på spanskan :)
Barcelona Gabriel
2013-04-04 16:25
Kom att tänka på en sak. Den enda situationen som varit "orättvis" och helt sjukt fel i bedömning som vi fått med oss är just den Piqué situationen mot Chelsea. Jag är den första att skriva under på att det där är skumt, även som culé erkänner jag det. Va fan en blind gås ser det, så ingen mening med att ens försöka vinka bort det.

Men allt det andra. Nej... Van Persie, jo men tjena det var hårt dömd men idioten hör signalen det är jag helt säker på. Inte första gången Van Persie gör så för övrigt. Dessutom fick vi ett bortdömt mål som borde ha godkänts i matchen innan mot dem. Sen är det roligt att Mourinho och Inter fansen klagar på Busquets - Motta situationen. Haha, så mycket som de fick med sig i de två matcherna mot oss ska de bara vara tysta. De har ingen talan!

Andra lag har gynnats mycket mer än oss.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-04 16:24
Någonting jag saknat från Piques sida är hans "Lucio-raider". Det har blivit betydligt mindre av dem, senaste gången jag minns att han tog för sig offensivt rejält var i CdR finalen mot Athletic. Det här att vi aldrig kan hålla nollan gör mig galen. Tänk att vi de senaste fyra säsongerna släppt in minst mål. I år är vi 4a på den listan tror jag. En kombination av stundtals för offensiva ytterbackar, ojämnt mittbacksspel, sämre press spel och skador?
Barcelona Gabriel
2013-04-04 16:15
Rambla~ el chico dorado Jag är medveten om de 150 straffar som de ville att Chelsea skulle få, vilket bara är löjligt. Är man fotbollsinsatt och vet reglerna så vet man också innerst inne att de där sekvenserna inte ska resultera i straffsparkar. Piqués situation, däremot, är väldigt konstig. Domaren står där och det finns bara ingen chans att han inte ser det. Det kändes mer som att han inte ville blåsa straff. Kommer ihåg när det hände, jag var helt upgiven och hade i princip redan gett upp och accepterat att vi skulle åka ut. Det kändes helt enkelt bara inte som våran match. När det sen hände, började jag bara skratta, helt ärligt, jag kunde inte förstå att det inte blev straff. Kan ha varit den mest solklara hands-straffen genom tiderna som inte delats ut. Men folk glömmer som sagt att Abidal blev utvisad efter att Anelka snubblat på sig själv. PSG matchen nu senast, det kändes ärligt talat väldigt konstigt med domaren. Han blåste allt, allt och totalt allt i deras väg. Den där situationen när han tvingar två av våra spelare gå ut i en försvarad hörna, hallå eller? Det där är INTE enligt regelboken och det är dessutom ett dödsstraff mot vårat lag som har fasta situationer som en stor akilleshäl. Domare är inte så oinsatta att de inte är medvetna om det heller. Frisparken som resulterade i en avstängd Zlatans offside mål borde också egentligen varit frispark för oss. Det kändes som att han helt enkelt hade bestämt sig för att PSG skulle kvittera - han kunde lika gärna tagit bollen själv och försökt göra mål. Inter kommer jag förmodligen aldrig att släppa. Står fast vid att det är det sämsta laget som har slagit ut oss, är sjukt frustrerad över det, framför allt eftersom finalen gick på Bernabeu. Minns när vi fick inter, både Chelsea och ManU var utslagna, så även Real Madrid. Det kändes i princip som helt upplagt för en andra på raken för oss det året. Började så bra också med Pedros bortamål, sen gick det åt helvete bara. Men återigen, så sjukt mycket konstiga saker i den matchen. Att ens låta en domare från Portugal döma matchen - som dessutom är nära vän med Mourinho och har ägt en restaurang tillsammans med honom. WTF? Milito situationen är ju lika solklar som Zlatans nu senast, om inte mer. Men MÅNGA glömmer Inters 2-1 mål. Kolla igenom hela den sekvensen så ser man att det bör vara frispark på en av våra spelare innan Inter tillåts att kontra. Har för mig att det är Motta som drar på sig en frispark. Jag erkänner att vi spelade dåligt i den matchen, men dessa saker påverkar, inser man inte det är man bara dum. Sen ska Alves ha en straff på en fällning av Sneijder i straffområdet. Skiter fullständigt om Alves hjälper till eller inte, det är tackling på spelare och sen om Alves utnyttjar det eller inte spelar ingen roll - det ska vara straff. Haha, orkar inte mer, det finns så många situationer. Men alla som påstår att vi får med oss allt är blinda haters. Faktum är att vi förmodligen är det storlag ute i Europa som får spela mest mot domarna av alla lag.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-04 16:15
@el Flaco - Me, Myself and I:

Bra jobbat Sandro. :P
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-04 16:13
Rambla/

Jag tror det. Banderollen befann sig åtminstone på den platsen där de brukar vara.

Håller med dig, de är genuina fans som knappast kan jämföras med huliganer och nynazister som Boixos Nois.
2013-04-04 16:09
Vafan, har Almogavers lämnat Camp Nou helt? De är ju de enda som håller något som liknar stämning. Det var verkligen tråkigt. De har ju knappast gjort sig kända för våldshandlingar, snarare tvärtom.
2013-04-04 16:07
Rambla/

Har för mig att projektet handlade om att tio supportergrupper, bl.a. Boixos Nois (!), skulle få en viss sektion av en av kortsidorna i större utsträckning och att de då skulle bidra med att höja stämningen inne på arenan.

Det lades på is efter cupmötet mot Real Madrid på hemmaplan då vissa idioter slängde bengaler mot Madridsupportrar och polisen gick in för att undersöka vilka dessa individer var och om de hade någon koppling till våldsamma grupper.

Efter det valde Almogavers att lämna sina platser på Camp Nou i protest mot antingen styrelsen för att de hade backat undan i sina intentioner att genomföra Grada d'Animació, men även mot polisen och medierna som de ansåg hade porträtterat de på ett negativt sätt. De tänker bojkotta resten av hemmamatcherna under säsongen och lämnade en banderoll som man kunde se i hemmamatchen mot Depor där det stod ”Kyrkogård blaugrana. Tack för allt”.
2013-04-04 16:05
@Gabriel:

Jag håller med dig i stort sett allt, men belackare och barcahatare vill ha det till minst 3-4 straffar till Chelsea. Jaja, så jävla lätt ska det inte vara att få straff i en semi-final i CL. Självklart blundar de för allt vi fick mot oss i den matchen.

När det gäller PSG och Inter är jag med dig helt, fattar inte hur domarna kan döma så mycket fel mot ett lag. Det värsta är att inga utomstående tycker att det var något att tala om.
Barcelona Gabriel
2013-04-04 16:00
Rambla~ el chico dorado

Helt ärligt, jag vet inte. Den situationen med Piqué går bara inte att missa så jag vet inte varför domaren inte blåste där. Jag tycker det där verkar skumt. Men sen är jag absolut inte benägen att hålla med om att Chelsea skulle ha mer straffar än det, det var den situationen och ingen mer. Sen fick vi Abidal utvisad också.

Matchen senast mot PSG och Inter var domaren emot oss hela tiden i allt. Är chockad över att vi fick straff faktiskt, trodde domaren skulle varna Alexis.
2013-04-04 15:59
el Flaco

Vet du vad proyecto la Grada d'Animació är för något?

Ledningen sitter i möte och diskuterar om de ska lämna in en överklagan om Starks insats till Uefa. De ska även diskutera vad som händer med Camp Nou, blir det en ny stadion eller ska nuvarande renoveras. Det bestäms ju senare i så fall av medlemmarna vid en röstning.

De borde istället diskutera hur de ska lösa lagets stora försvarsproblem i framtiden och inte fördriva tiden med struntsaker. :P
Barcelona påfågeln
2013-04-04 15:54
Det jämnar ut sig i längden, kan vi inte bara se de matcher Madrid har fördel av domaren som en dålig domarinsats, fuskar de så kommer det nog fram någon gång, men det tjänar inget till att fortsätta anklaga dem nu, bättre att bara klaga lite grann på dålig domarinsats och då vidare sen. Tur med domsluten blir extra viktigt i utslagsmatcher, samtidigt är det en del av fotbollen och så kommer det nog alltid att vara.
2013-04-04 15:43
Gabriel Om vi vänder på det då? Matchen mot Chelsea 2009, var det också fiffel och en uppgjord match eller var det bara en riktigt dålig domarinsats? Alla andra förutom culés är ju övertygade om att det var Uefa som ville hjälpa Barcelona.
Barcelona Gabriel
2013-04-04 15:39
el Flaco - Me, Myself and I

Pero hermano, du måste erkänna att det blir tröttsamt att vi inte får straffar i ligan nånsin. Det skulle inte spela någon roll om en av våra spelare sköts med gevär inne i straffområdet, vi hade inte fått straff.

Din sista mening är dock epic och jag skriver under på det.
2013-04-04 15:36
Gabriel/

Glöm inte Guruceta! :P

Skämt åsido, även om det kan förekomma misstänktsamma domarbeslut så föredrar jag att inte tro på konspirationsteorier, framför allt i dessa tider i ligan och Champions League. Spelarna gör dessutom bäst att inte slösa energi på såna tankar och ägna sig åt att prestera på planen. Når de upp till sin normala nivå spelar det ingen roll vad motståndarna eller domarna gör.
Barcelona Gabriel
2013-04-04 15:34
Ärligt, jag ville också se Thiago Silva i Barça. Bara tanken av det gör en excited. Men, han är skadad otroligt mycket och ofta. Hade han varit värd 42 mille?

Tvekar...
Barcelona Gabriel
2013-04-04 15:30
el Flaco - Me, Myself and I Vettefan, har redan kommit fram massa bevis om fifflade och uppgjorda matcher. Finns absolut inget som säger att domarna inte ska ha något med det att göra. Sen finns det vissa domarinsatser som bara är för skumma. Där snackar vi inte längre om några få misstag, utan skumma beteenden.
Fais
2013-04-04 15:23
Barca King -

Klocka ord min vän!

Skillnaden mellan oss och Real Madrid och alla andra storlag nu är att de har bättre försvar.
Ack, så inkompetenta vår ledning är. Det är där skon klämmer!

Real M's ledning vet det alla lag vet i hela världen förutom Barca. Har du bra försvar/mittbackar ramlar titlarna in. Vi hade samma problem föra säsongen men ingen rörde ett finger förutom att de slösade pengar på Song.

Det smakar så bittert. Hur länge ska den här ledningen sitta kvar, har fått nog nu. Ärligt jag fick nog när de värvade Song stället för Thiago Silva.
Annons: