/spanien/barcelona/forum/7473.aspx/spanien/barcelona/forum/7473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-04-03 22:50
Om Nani visas ut för det han gjorde på Arbeloa så är detta tusen ggr värre, det är rakt mot ansiktet. Men nej, Real Madrid frias som vanligt.
Barcelona DM1982
2013-04-03 22:48
Nå Drogba, var det en fucking disgrace nu också eller?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-03 22:48
Bästa mittbacken i världen just nu är utan tvekan Barzagli. Han har varit grym i Juventus sedan han flytta från Wolfsburg.
Barcelona Walee
2013-04-03 22:46
Thiago Silva är just nu på en helt annan nivå. Fattar fortfarande inte hur vi inte la allt krut på honom.. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag hade lagt 40 mille på Silva han är ett MONSTER..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2013-04-03 22:45
Kolla detta borde vara rött,

2 straffar och 1 rött kort missade domaren..
Barcelona LeoMessi
2013-04-03 22:42
Andresito (Barcelona) Thiago Silva är bättre och Varane kan bli världens bästa mittback om han fortsätter så här och utvecklas.
2013-04-03 22:41
Hoppas att folk öppnar ögonen och ser vad som sker i Europa. Det är korruption för helvete. Real Madrid CF med deras pengar gör dem allt.
Barcelonistas
2013-04-03 22:40
Först Man United som blev rånade och nu Galatasaray, vem blir här näst Bayern kanske, ska man spela en slant på det?.
Barcelona Gabriel
2013-04-03 22:39
Haha Java, I feel you bro.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-03 22:38
Ja, ärligt talat det här var ingen skräll. Galatasaray är inte bättre än så här. Madrid förtjänar vinsten och att Galatasaray skulle slå ut Real känns ju lite ologiskt.
Barcelona jawwa
2013-04-03 22:37
2-0 målet kommer efter dubbel hands på sopan khedira, 3-0 efter att ramos karatesparkar drogba och får frispark med sig. Slutligen får burak gult efter att ramos stämplar honom, solklar straff. Fattar inte varför lag försöker spela mot real, hade dem bara parkerat bussen så e dem körda. Är det så svårt läsa deras tjongspel? Gala har ändå inget att gö i CL så det bästa laget går vidare men ändå.
Barcelona Vampíro
2013-04-03 22:37
@DM1982 Instämmer angående Bayern, tillskillnad från tidigare säsonger så har de nu även en backlinje av högsta klass så de är oerhört svårslagna just nu. Dock så blev Toni Kroos skadad igår och det är ett stort avbräck, riktigt bra spelare det där. Barça däremot lever från match till match, vi har ett icke existerande försvarsspel och anfallare som blandar och ger. CL får ses som en bonus det här året iom omständigheterna med skador osv. Det som talar för är att ligan i stort sett är klar och vi kan lägga all fokus åt Champions, sen har vi vår högsta nivå även om den kommer fram allt mer sällan. Vi håller dock på vårt lag och hoppas på det bästa fast än vi inte är favoriter.
2013-04-03 22:36
Grattis till Ueafdrid!
Barcelonistas
2013-04-03 22:35
Att Uefadrid skulle gå vidare visste jag men att det skulle gå till via domaren trodde jag aldrig. Man behöver alltså domarens hjälp för att vinna mot Galatasaray, ja för det var exakt det som skedde idag. Galatasaray borde haft 2 straffar, 1 Kedirha touchar bollen med handen inne i straffområdet. 2 Ramos stämpling på Yilmaz där i andra halvlek borde resulterat i straff nummer 2.
Barcelona Andresito
2013-04-03 22:34
LeoMessi

Haha du behöver inte oroa dig :)
Thiago Silva har jag faktiskt inte stenkoll på då jag inte följer franska ligan, men spelar han som han gjorde igår regelbundet så kan jag gå med på att brassen är bättre, då hans insats igår var felfri vilket är otroligt svårt mot Barca. Tvivlar dock på att han har hållit en hög form med tanke på hans skador.
Barcelona AndreD
2013-04-03 22:32
Uefadrid slår till återigen
Barcelonistas
2013-04-03 22:29
Real Madrid har fuskat idag igen, 2 straffar borde Galatasaray haft. Den första där kedhira stoppar bollen med handen i första halvlek, och detta sker innan reals 2-0. I andra halvlek stämplar Ramos Yilmaz i straffområdet men domaren friar...

Seriöst kan ni inte vinna matcherna på egen hand?.
Barcelona LeoMessi
2013-04-03 22:29
Andresito (Barcelona) Thiago Silva är bättre än honom. Du verkar vara kär i killen, ta det lugnt. Snart säger du att han just nu är en större mittback än maldini var.
Barcelona Andresito
2013-04-03 22:27
LeoMessi

Vem är bättre just nu enligt dig?
Andresito

Du får sluta nu. Varane bästa mittbacken just nu? Det är Barzagli som är bäst. Den mannen är vägg. :)
Barcelona zick9
Hur kan detta inte vara straff?!
Barcelona LeoMessi
Andresito (Barcelona) Varane är väldigt bra men ta inte i så du skiter ner dig när du säger att han är världens bästa back.
Barcelona Smogen
2013-04-03 22:26
Hur fasen kan det stå 0-0 mellan Dortmund och Malaga? Vilka lägen dom missar
Barcelona kingrodrigues
2013-04-03 22:25
Haha, säger ju! Shanghai skojar för mkt.
Franco CF med Butragueño i spetsen är glada. Dem skrattar sig gott just nu. Att det ska alltid finnas orättvisa hela jävla tiden.
Barcelona DM1982
Det går inte att komma ifrån att Bayern är favoriter till CL-vinst, det är laget som har imponerat mest. Mosade Juventus totalt och har en bra bredd, har svårt att tänka mig att de släpper titeln det här året. De kan väl i princip mer eller mindre släppa ligan, den här ju helt säkrad.

Vi har stora problem med skador, Real har inte ställts på riktig prov (nej, Ajax och Man C är inte mycket att hurra för och rött kort krävdes för att komma in i matchen mot Man U), Juve åker ut mot Bayern, Malaga åker ut mot Dortmund.

Barcelona går säkert vidare men vi har tyvärr enorma problem med försvaret.

Kan vara så att det blir en heltysk final, inte alls omöjligt.
Barcelona Andresito
2013-04-03 22:24
Shanghai

Jag lägger ner diskussionen nu då jag inte orkar mer. För mig är Varane nog världens bästa back just nu, notera 'just nu'. Många spelare har varit i toppform och bäst på sina positioner under en viss tid. Men som du säger kan han ännu inte klassas som världsklass då detta kräver att man presterar på topp under en längre period. Mer än en halv säsong som Varane har spelat just nu alltså.

Sätter punkt där :)
BARCA-més que un club
2013-04-03 22:22
Kan inte bara Gala skippa returen , dom skämmer bara ut sig endå förtjänar inte änns spela i kvarten sopor till lag,

trodde mer från dom men dom böjde sig ner och lätt Real köra över dom hur dom vill, patetiska !!!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2013-04-03 22:22
Det bästa FCB kan göra i sommar är att skita i att värva neymar, övervärderad och överskattat. Sälja Sanchez, Afellay, Cuenca,och Fontàs, och ta hit Thiago Silva
Barcelona Andresito
2013-04-03 22:20
påfågeln

Glömde kanske nämna att jag jämförde Bartra om han hade spelat samma sorts matcher som Varane, vilket han såklart ännu inte gjort och därmed inte testats på samma vis.

Om vi tänker hypotetiskt och tänker oss en CL-semi utan Masche och Puyi, med en backlinje bestående av Alba-Piqué-Bartra-Alves. Hade du varit tryggare med Bartra där bak jämfört med om Puyol eller Mascherano spelat istället? Varane må ha spelat sig till en plats, men att ha blivit tveklöst Reals bästa back, så är det ändå otroligt imponerande, samtidigt som jag har svårt att se Bartra göra samma sak. Men jag antar att vi kommer få svar på frågan angående Bartra nu ifall han får spela CL-matcherna som kommer.
Annons: