/spanien/barcelona/forum/7467.aspx/spanien/barcelona/forum/7467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-22 21:41
Barcaholic Snälla, sluta bara du ger oss huvudvärk...
Barcelona Barcaholic
2013-04-22 21:36
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Jag vet vad shame betyder, min engelska är perfekt så oroa inte dig. Men som sagt istället för att fokusera på att Bartra gjort sig förtjänt av att få starta så nämner han att det är synd att andra spelare är skadad. Varför inte bara hylla Bartra och ge honom lite självförtroende än bara säga "Bartra är redo"? Jag hade iaf inte blivit glad om jag vore i Bartras sits och en lagkamrat sa så.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcaholic
2013-04-22 21:32
*hjärta* Valdes flint (Barcelona) Vem fan kallar du för pajas? Skriv PM så får vi se vem som är vad! Vart är admin, eller är det okej med personliga påhopp??
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-04-22 21:30
@Barcaholic:

Vilken pajas du är, du skämmer ju ut forumet när du inte läser vad du själv citerar. eller laggar det i hjärnfabriken?
Barcelona Naknooo
2013-04-22 21:14
Vilket jävla mål av RVP i mötet mot Astonvilla just nu, ganska underhållande match också för den som inte har något annat för sig.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-22 21:00
Barcaholic
'
I detta sammanhanget så menar Piqué att det är synd (mittbackarna som är skadade) och inte att det är skam som du har tolkat det. Ordet "shame" har olika betydelser.
Barcelona nr10messi
2013-04-22 20:51
Barcaholic Han är given ?! Sluta lipa nu Han tycker att det är synd att ordinarie spelare är borta pga skador ( logiskt). Och han säger att Marc är redo.
Barcelona Gabriel
2013-04-22 20:49
Tänkt på en sak? Jag vill inte jinxa allt för mycket men nästan alla Bayern spelare, tränaren, gamla spelare, styrelsemedlemmar osv går ut och säger att de kommer att vinna över oss och att de är redo för en final. Helt ärligt, jag tror dem underskattar oss. Jag minns när Real Madrid gjorde samma sak, det slutade med 5-0 och slakt. Inte för att jag tror på en 5-0 seger imorgon, men våra spelare har varit väldigt tysta, undantag Cesc (surprise?) och hmm aa, jag har en good feeling säger jag. De kan bli gamla goa Barça imorgon, mycket säger mig det. Dags att tysta alla hatare och belackare en gång igen, för alla.
Barcelona Barcaholic
2013-04-22 20:49
Barcelonistas & L.A.M Nr 10

När han säger ''It's a shame ...'' så visar han ju att han verkligen inte tror på Bartra, som faktiskt gjort det bättre än Pique när han väl fått spela. Istället för att hylla Bartra och peppa laget så går han ut med sånt uttalande som ''It's a shame...''.

Sen att han ser sig själv som helt given är ju väldigt pinsamt med tanke på hur dålig han varit 2013. Hoppas verkligen Barca köper Hummels så nästa säsongs mittbackspar är Hummels-Bartra/Abidal.
Barcelona Abirey
2013-04-22 20:42
Viktigt att inte spela i lågt tempo och i sidled hela matchen imorgon. Högt tempo och högpress är nyckeln. 1-1 blir det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-22 19:44
Barcelonistas

Antingen spelar han eller så spelar han inte. Eftersom det är mittbackspositionen vi snackar om kan man inte hålla på att byta, utan det är 90 eller 0 minuter. Personligen så har jag ingen aning om hur han mår, om han känner att han klarar av Bayern så bör han spela. Jag antar att han och läkarna vet om han klarar tempot då han har mycket erfarenhet och har spelat sådana här matcher många gånger förut och därmed vet vad som krävs.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-22 19:31
Vad exakt är det Piqué har sagt som är så fel? Han säger att Marc Bartra är redo, och han säger också att det är jobbigt att vi har så många skador, vilket det är, det vet alla om. Alla vet att Puyol och Mascherano skulle gått före Bartra om de var tillgängliga. Sen så fick han säkert frågan vem han tror ska spela tillsamans med han själv i mittförsvaret, och därför tar han inget för givet allas utan svarar bara på frågan.
Barcelonistas
2013-04-22 19:03
Pique: "Partner at centre back? Don't know, I guess Marc (Bartra). It's a shame Adriano, Puyi, and Masche are not there, but Marc is ready."

Vad är det som är så fel med Piques uttalande? Han säger att det är en (Shame) att Adri-Puyi-Maski missar matchen, med tanke på att dom är borta på grund av skador. Sedan så avslutar han det hela med att " But Marc is Ready"
Barcelonistas
2013-04-22 18:57
Abidal kommer inte klara 90 minuter i mon det är jag säker på däremot så bör han klara minst en halvlek. Fast jag föredrar egentligen att Abidal inte spelar i mon med tanke på hans hälsa osv.
Barcelona påfågeln
2013-04-22 18:47
Varför skulle inte Pique räkna med att starta, det finns liksom inte något alternativ. Bartra-Muniesa/Abidal/Busquets? Nä.
Barcelonistas
2013-04-22 18:46
Barcelona 5-0 Real Madrid full match, länktips!.

Bra att tagga inför morgon dagens match:).
Barcelona The Octopus of Badia
2013-04-22 18:31
Barcaholic Där är för mig inte det värsta med den meningen, utan faktumet att han räknar sig som given i mittlåset imorgon.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-22 18:10
Finns inte en chans att Abi startar 2 matcher i rad i nuvarande form. Speciellt i en match som denna där tempot kommer vara 10 gånger högre än vad det var mot Levante. Det blir Pique-Bartra. Som Geri säger, Bartra är redo!
Barcelona Barcaholic
2013-04-22 18:05
@barcastuff: Pique: "Partner at centre back? Don't know, I guess Marc (Bartra). It's a shame Adriano, Puyi, and Masche are not there, but Marc is ready." Vad fan är det för jävla uttalande från Pique, hur kan man sänka sin lagkamrat (Bartra) så pass mycket. Hoppas verkligen Tito överraskar oss alla och kör med Abidal-Bartra istället och Pique får nöta bänk som han förtjänar!
Barcelona grande jw
2013-04-22 17:45
Jag vill mer än gärna se Abi bredvid Pique. Hans positionsspel är helt outstanding jämfört med de flesta andra i vårt försvar är . Enligt mig är positionsspelet i försvaret en av de viktigaste detaljerna om vi ska lyckas slå Bayern över två möten.

Vi har åkt på många mål där vi sätter oss i otroligt svåra lägen försvarsmässigt. Spelar försvaret osäkert, likt så som vi gjort mot PSG och Milan, så kommer Bayern straffa oss mer än något annat lag har gjort.

När vi ligger rätt i positionerna är vi dock oerhört svårstoppade. Jag tror starkt på Abidal.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-22 17:25
Hjärtat säger 1-2, hjärnan säger 2-2.
Barcelona ~Més que un club~
2013-04-22 17:16
El capitano[Culee]- Faris (Barcelona) Helt rätt inställning! Nu kör vi! :)
Barcelonistas
2013-04-22 17:13
Har en otroligt bra känsla inför i mon, så här på förhand så tar jag gärna ett kryss där borta.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-04-22 17:12
J*vlar vad positiva ni är inför morgondagens match" ( Ironi) Vi är förfan Barca, Oavsett motstånd så ska vi visa vilka vi är!

Visst svajjig backlinje och alla har rätt och vara nervösa men ge fan i och tveka på Barca! Det är nu de behöver oss som mest så då ska vi fanimej vara optimistiska och tro på att vi kan slå ut Bayern!

Kunde Arsenal slå Bayern 2-0 på Allianz arena så kan vi fanimej också göra! Visca!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-22 17:07
El Capitan Puyi är för mig, den störste individen i Barcas historia. Ja, större än Messi.
Barcelona Vampíro
2013-04-22 15:55
@ErikNiva: "Red Bull Salzburg spelade 18.30 i lördags. 18.36 blev Jonathan Soriano pappa. Då åkte han till arenan, blev inbytt och gjorde hattrick..." En sann målskytt.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-22 15:47
Om inte Puyol får en staty utanför Camp Nou när han lägger skorna på hyllan, så kommer jag faktiskt bli besviken på vår klubb. När jag hör eller läser ordet respekt, tänker jag direkt på Puyol.

Barcelona Bàckis
2013-04-22 15:28
LAM Nr 10

Du har rätt i det du säger, jag skrev ju aldrig att jag håller med Bank/Fränden och som du lägger fram det är jag helt med dig. Schweini skulle aldrig kunna göra det Xavi gör i Barcas spel, Lahm ÄR bättre än Dani och Puyol är för mig inte heller en spelare jag skulle byta mot någon annan. Däremot är jag oroad över hur vi skall lyckas ställa upp i mittförsvaret, vem som spelar bredvid Piqué. Är Puyi 100 % och spelar kommer det gå kanon, spelar vi däremot med Adriano/Abidal/(som iof var magisk i helgen) eller Bartra tror jag det kan bli tuffare att lyckas stoppa Bayern.

I duellen Real-Dortmund håller man ju Hummels före Pepe, och för mig är han den absolut bäst lämpade spelare som vi kan ta in i sommar !
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-22 15:20
Backis

Sådana där diskussioner kan vara intressanta men de speglar sällan vad som händer på planen. Man ska diskutera i eveigheter vilken spelare som är bäst men det är på planen det avgörs. Det imponerande med Bayern är hur de spelar som ett lag, precis som det är imponerande hur Barca spelar som lag.

Sen är det kul att disuktera det som sagt. Schweinsteiger är en duktig mittfältare men har långt ifrån samma teknik, tempo och ledaregenskaper som Xavi. Xavi får hela Barcelonas spel att funka, Schweini är duktig både offensivt och defensivt men har knappast samma spetsegenskaper som Xavi. Dock håller jag Lahm före Dani Alves, tycker Lahm är den klart mest komplette högerbacken, samtidigt som Dani har tappat. Puyol-Dante är svårt men det enda jag vet är att jag aldrig skulle byta bort Puyol mot någon, och att han höjer sig över alla andra i sådana här matcher. Vi får se om Dante gör det, han spelade tidigare i Mönchengladbach och det här är nog hans största match i karriären.
Barcelona LeoMessi
2013-04-22 15:16
Hoppas Messi är helt 100 imorgon för han kommer att vara otroligt spelsugen och hungrig. Han och iniesta kommer att kombinera fint och Bayerns slöa mittbackar får akta sig. Vi måste göra vårt bästa för att stänga Bayerns kantspel och verkligen vara på tårna vi fasta situationer för där är dom överlägsna.
Annons: