/spanien/barcelona/forum/7465.aspx/spanien/barcelona/forum/7465.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zigazaga
2013-05-01 00:06
Vi såg ikväll hur Dortmund försvarade sig, de låg nästan hela tiden rätt i positionerna, och hade även förmågan att spela sig fram mellan försvarslinjen och mittfältet. Real är inget lag som gillar att spela när motståndaren är 10 man bakom boll, de mår bäst när motståndet attackerar, öppnar sig, vilket öppnar upp för deras livsfarliga kontringar. Ett två tre tillslag, och mål. Jag är rädd att det kommer se ut så imorrn kväll också. Ett Bayern som ligger väldigt rätt, och rensar, och som även skapar framåt. Och att vi inte utnyttjar våra lägen när vi får de. Må jag ha fel.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-01 00:06
Sang

På vilket sätt är man mindre barcafan för att man gillar att Real Madrid åker ut?

Det är ju inte som att det förminskar våra chanser imorgon på något sätt eller hur tänkte du?
Barcelonistas
2013-05-01 00:05
Den enda som tror att vi kommer tappa ligan är Shanghai, men enligt mig så är ligan avgjord. Att man på allvar ens tror att vi kan tappa ligan förstår jag mig inte på.

Vet ni vad som krävs för att vi ska tappa ligan? Jo poängtapp i dom 4 kommande matcherna i ligan, just nu är det bara 5 matcher kvar av hela liga säsongen.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-01 00:04
Hoppas Tello startar imorgon, vi behöver hans avslut!! Fais Haha mer än gärna!!
Barcelona nr10messi
2013-05-01 00:03
En manita imorgon ! 80% säker
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-05-01 00:02
Tja Betis är knappast någon lätt motståndare. De har jinxat oss förr på Camp Nou. Sen så har vi Atletico och de vill säkert revanschera sig efter insatsen i derbyt. Vi vet alla hur de spelar mot Barca jämfört med mot Madrid. Jag är fan lite orolig trots allt.
Fais
MESSI.CORLEONE

Dela med dig ballerinakakorna.

Hehehehehhehehe...... Du är klockren ;-))---
Barcelona zigazaga
Även om vi med all sannolikhet är ute också, (ska inte gå att vända 0-4 mot ett Bayern som aldrig vart bättre), så är det skönt att Real inte tar sig till finalen.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-30 23:59
Men vinner vi mot betis ska det djävulskt mycket till
Barcelona Vampíro
2013-04-30 23:59
@Rambla~ el chico dorado:

Nej, det är större chans att vi går till final imorgon. Det krävs två vinster till och det klarar vi utan några problem, vill inte låta kaxig men så är det faktiskt.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-30 23:58
Rambla Vill inte ens tänka på det. Jävla klantigt att tapps mot bilbao...
Barcelona Gio Style
2013-04-30 23:58
Rambla~ el chico dorado
Vafan komigen, skriv inte sånt! Olagligt! :)

Imorgon vill ja se tyskarna svettas som aldrig förr. Är, trots resultatet i första matchen, råtaggad på att se morgondagens match. Vill se laget prestera på topp och spela en bländande fotboll.

Messi gör MINST1 mål imorgon, troligtvis 2. Kom ihåg vart ni läste det :)
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-30 23:57
Rambla~ el chico dorado (Barcelona) Nej.
2013-04-30 23:53
Finns det risk att vi tappar ligan? Förlust mot Betis i helgen och det börjar osa lite katt, eller?
Barcelona Hetfield
2013-04-30 23:51
Jag förväntar mig inte att laget går vidare, man förlorade chansen redan i bortamatchen. Däremot så förväntar jag mig ett lag som kämpar.

Inget mer "jag passar till nästa person och står still". Gå ut och svettas lite för tröjan, det är vad man kan begära.

enkos

Jag pratar om ligaavgörandet där ligorna är mer eller mindre avgjorda. Jag pratade även om Barcelonas matcher.
2013-04-30 23:50
Klopp: Hummels rött kort och straff? Ramos borde fått 7 varningar.

Haha, skön Klopp. :)

Mourinho kan inte ta en förlust utan att skylla på domarna precis som vanligt. Inför matchen har han smörat som fan för Webb, sagt att det är en mycket bra domare och bla bla. Vi såg alla resultatet av det. Hur Webb tillätt riktigt fult spel från madridspelarna. Speciellt Ramos då.
Barcelonistas
2013-04-30 23:50
Gabriel - håller med dig i allt!.

Sang Blaugrana - nähä, ska jag sitta hemma och gråta som BARCELONA SUPPORTER över att Real Madrid åkt ut i en Cl semifinal?. Hur fan tänker du?.
Barcelona Federer
2013-04-30 23:49
@Vampíro:

Fyfan vilken vidrig spelare apan Coentrao är. Både han och apan Marcelo är så sjukt vidriga.
Barcelona Gio Style
2013-04-30 23:43
@Sang Blaugrana:

Skojar du? Hur känner du om att Real åkte ut? Är du neutral? Inte lite glad?
Våra chanser må vara mindre än 1%, men det känns ändå otroligt skönt att Real inte står som CL-vinnare.

Betyder inte att hatet är större än kärleken, vart du drar sånna förutfattade meningar ifrån vet jag inte. Väx upp själv så att du lär dig logiken i saker.
Barcelona Vampíro
2013-04-30 23:40
Coentrao vilken äckligt svin det där är alltså. Vad fan sysslar han med, domaren gjorde inga misstag bortsett från Ramos och Özils billiga frisparkar. Nåja det är väl hur man hanterar en förlust därborta, attackera automatiskt domaren. Härligt att sekten med legoknektarna snart upphör, det har vart tre långa år där Barça ännu en gång besegrar Mourinho. Ta ditt pack och försvinn från vår liga!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-04-30 23:38
@nr10messi:

Det var ironi, varje år efter de åkt ut ur CL så säger Real fansen la decima tar vi garanterat nästa år
Barcelona enkos
2013-04-30 23:33
@Hetfield:

Det är superdramatiskt i botten och det är mest spännande i La ligan..
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-30 23:31
@DM1982:

FACEPALM!
2013-04-30 23:30
Mourinhos tid i Madrid kommer ses som ett monumentalt misslyckande. Den tränare i Europa som de senaste tre åren har haft de största resurserna till sitt förfogande. Världens dyraste trupp alla kategorier. Han klarar inte ens att gå till final i CL. Dessutom har han flera gånger blivit förnedrad av Pep. Alla minns slakten på Camp Nou med 5-0. Det tog väl ca 15 raka möten minst innan han till slut lyckades besegra Barça. Vilket till slut ändå måste ske då även Peps Barça går ner i kvalité förr eller senare.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-30 23:29
Haha jag har nu på över en halvtimma grävt in mig på Puerta, äter Ballerina kladdkaka, dricker en iskall cola, fyfan vilken härligt kväll....!!!!

ÄLSKAR ATT HATA MADRID

Sang Blaugrana

Gå bli Kofi Annan eller Nelson Mandela, vafan gör du här amq?
Barcelona Gabriel
Okej, jag kan inte kräva av någon att ett Barçafan ska hata Real Madrid eller fira deras uttåg ur turneringen, men att som culé inte förstå varför någon annan Barça fan gör det finner jag konstigt. Jag har redan varit inne på det idag så jag tänker inte rabbla upp rivalitetens betydelse klubbarna mellan igen. Vad jag däremot tänker påminna personer är att Madrids semi-torsk gör så att Barcelona vinner över Real Madrid sett till den här säsongen. De vinner (med största sannolikhet) CdR och vi vinner La Liga. Man måste förstå innebörden av förlusten för Real Madrid ikväll, man firar inte enbart en förlust för dem, man firar att vår säsong pga det här är mer lyckad än deras. Att det dessutom blir på det här sättet som Mourinho får sitt slut (för allt talar ju för att han lämnar nu) gör bara smaken än sötare. För hur störande hade det inte varit att se ärkesvinet, han av alla personer, vinna La Decima för Real Madrid i hans sista säsong? Man måste tänka till mer. Ja, Barcelona åker förmodligen också ut. Men sett till förutsättningarna är det trots allt inte ett lika stort fiasko som det är för Real Madrid. Lägg in i ekvationen att Florentino Perez gjort precis allt i sin makt för att vinna Champions League, med alla spelarvärvningar de gjort och Mourinhos ankomst så gör det de misslyckade uppdraget större än för våran egna del. Ett Barcelona som fått tampas med Cancer från 2 i laget, tränaren och en älskad spelare. Ett Barcelona som fått spela utan backlinje i princip hela säsongen. Ett Barcelona som varit över beroende av världens bästa spelare, men trots allt ändå vinner ligan - och likt förbannat sett till Madrid-ögon ändå slutat (med sämsta möjliga resultat) på exakt lika "bra" resultat i CL som dem. Ta in allt och förstå varför skadeglädje existerar. Den är skapad för kvällar likt den här. Dessutom, med en aning risk för att bli överromantisk - men vad hade rivaliteten klubbarna mellan varit om man inte glatt sig åt antagonistens misslyckande? Enjoy it and stop being so serious!
Barcelona Sergio Busquets
Canaletes

Ser hellre att ligans status försämras än att det ska vara ständigt krig mellan oss och Madrid. Vill inte se bråk och vidriga uttalanden i spansk fotboll. Av den enkla anledningen blir jag glad om Mou lämnar
Barcelona DM1982
Omröstningsresultat
Vilket lag anser du är den bästa & "lättaste" lotten för Real Madrid på fredag?

1. Borussia Dortmund (50%)

2. Barcelona (47%)

3. Bayern Munchen (3%)

Röster totalt: 218

Jag kan nästan inte sluta skratta åt den här omröstningen som finns på Reals sida.

När Real lottades mot Dortmund så var det bara glada miner hos alla maränger, de var mer eller mindre säkra på avancemang. Det var väldigt respektlöst av dem och man kan väl hoppas att det blir en läxa för framtiden.
Barcelona Hetfield
Rätt så tråkigt att alla ligorna är mer eller mindre avgjorda. Resten av säsongen blir som träningsmatcher där det handlar om att finslipa på statistiken.

Jag gillar Dortmund, men jag kan inte se hur det ska hålla i längden. Det är inte spelarna som gör Dortmund så bra, det är Klopp. Om han försvinner så faller laget ihop.
Barcelona Vampíro
2013-04-30 23:27
@Rambla~ el chico dorado Ja visst är det så, man kan inte förvänta sig remuntada varje vecka, det går inte. Försvarsspelet har vart uselt hela året men anfallsspelet är ärligt talat inte mycket bättre det heller. Skillnaden är att vi har två av världens bästa spelare framåt. Redan förra säsongen så var vi enormt isolerade med endast Messi dom kunde göra mål men det har bara blivit värre i år. Visst är det imponerande att han gör 60-70 mål på en säsong men det beror mycket på att ingen annan kan göra något. Hoppas man får in en riktig forward som kan smälla in 20+ mål/säsong. Messi kan spela längre ifrån målet och fortfarande vara effektiv, hade gärna sett någon som hotar framför mål också.
Annons: