/spanien/barcelona/forum/7463.aspx/spanien/barcelona/forum/7463.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-05 17:01
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Kan någon svara om det är något fel med detta inlägg? Jag blev kränkt på grund av detta inlägg. Herregud!
2013-04-05 16:59
Ok, snälla jag vet att det är Barça forum och här ska det skrivas endast om den klubben, men jag skrev inget fel om du kollar längre ner. En kille tyckte att Real Madrid har gjort bra värvningar och jag tänkte skriva av mig lite och visa att det är inte alls så. Sedan kommer en snubbe som har endast skrivit 13 inlägg hittills och kränker mig. Är det mitt fel när jag kommer med fakta? Har jag ingen åsikt?
Barcelona Hetfield
2013-04-05 16:55
Personangrepp är inte acceptabelt, men man får stå för det man säger. Om jag går in med KKK klädseln i ett invandrarområde så lär jag få stryk. Bete dig som en vettig person så får du en bättre respons. Du gör samma sak hela tiden, skapar kaos här inne med provocerande inlägg, sen så tycker du synd om dig själv när någon säger emot dig. Det är faktiskt inte så svårt, sluta skriv om Real Madrid och fokusera på ditt lag så kommer du säkert få bättre respons.
Barcelona MQUC
2013-04-05 16:53
http://www.youtube.com/watch?v=uQVvg9heZ08 Dani o Leo vilka bolltrollare! bollen nuddar aldrig marken förens då klippet tar slut.
2013-04-05 16:51
Vadå leker offerkort? Så du tycker att det är är rätt med personangrepp. Och folk skriver att du är en vettig skribent. (FACEPALM)
Barcelona Hetfield
2013-04-05 16:45
Det är väldigt jobbigt att varje gång man kommer in här för att läsa om Barcelona så måste man bläddra igenom en massa skit om Real Madrid. Problemet med forumet är inte att majoriteten är dumma. Problemet är att minoriteten är de som låter mest, och därför blir den vettiga majoriteten tyst och försvinner. Intressanta diskussioner drunknar i en massa struntprat om Real Madrid. Yes, we get it. Real Madrid är äckliga. Shangai Jag har av vana slutat skriva till personer som stör mig, det gör bara saken lättare, men jag ska ge dig ett tips. Istället för att tycka synd om dig själv och spela offerkortet så fort någon hugger på det du säger, så sluta skriv meningslösa och provocerande inlägg så får du bättre respons. Sen så blir hela grejen lustigt när du hela tiden pratar om ödmjukhet och att andra ska ha det, men allt du gör är att ständigt förödmjuka och snacka skit om motståndarna. Börja med dig själv först, sen kan du lära andra. Det här forumet är inte till för att du (eller andra) ska sitta och ventilera hat och ilska, det här är för att diskutera. Om du känner ett stort behov av att ventilera om hur C.Ronaldo suger och att Real Madrid är äckliga så slå väggen eller skrik ut det i ditt rum. Det är enkla tips som kan göra att folk tar dig seriöst och att du får en bättre respons.
2013-04-05 16:44
"Dit "hat" för Real Madrid är så jävla fejkat, plastigt och patetiskt. Du är en liten snorunge på Internet som aldrig entrat fiendens mark. Det närmsta du kommit en hardcore-madridista är väl araben i trappuppgången bredvid med Madrid-flagga hängandes från balkongen.
Vet du vad vi kallar såna som dig?
Internet-Ultras..."

Att man inte spärras för detta, ja då vet jag inte när man skall spärras.
Barcelona Gabriel
2013-04-05 16:39
Folk här inne måste börja höja nivån annars riskeras det att vettiga skribenter som "addeh" "el flaco" "Rambla" "hetfield" mm slutar att komma in hit. Culés har denna sidan som en samlingsplats, till för att diskutera fotboll men främst FC Barcelona. Att skriva om Real Madrid tillhör självklart med tanke på rivaliteten men det måste också finnas en gräns. När någon skriver fler inlägg om Real Madrid än om det egna laget så har man passerat den gränsen enligt mig, det är bara jobbigt att se och jag vet att jag inte är den enda som tycker så här. Sen måste vissa personer lära sig hur man tilltalar personer här inne utan att använda sig utav personangrepp. Hur svårt kan det vara? Sånt lärde jag mig redan som 15-16 åring (jag utgår från att de flesta som skriver här är äldre än så). Om ni inte lärt er det redan, så ta tillfälle i akt att lära er det här inne isf. Ni kommer att ha många diskussioner med människor som ni stöter på i livet, and guess what - alla kommer inte att hålla med DIG. Lär er att respektera andras åsikter, även om de går emot dina egna. Jag säger inte att jag är perfekt eller en ängel. Jag gör också mina misstag men jag försöker åtminstone att undvika att tilltala folk för snorunge osv. Nivån måste höjas, kort och gott.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-04-05 16:39
Ska jag skratta eller gråta? "Barca King" började med att hylla Real, då dem har gjort lyckade värvningar och det tyckte jag att det inte stämmer och skrev att dem har gjort flera misslyckade köp och sedan kommer en random kille som endast skrivit 13 inlägg på Les Rambles. Han hoppar på mig och skriver glåpord utan att ens han blir varnad.
vifa
2013-04-05 16:31
Du glömde att Oier, Roberto också flyttas upp samt att Bojan kommer tillbaka på lån då varken Milan eller Roma vill köpa han, dos santos kommer inte flytta, men kommer inte få spela heller, grabben tränar bara vilket han tycker räcker för att få en bra karriär
Barcelona koeman92
2013-04-05 16:31
*Facepalm! Att folk alltid ska hålla på och bråka härinne... Nu fattar man vad folk menade med att forumets nivå har sjunkit så lågt. Undrar vad folk från andra forum tänker när de kommer in hit...
2013-04-05 16:23
Butte

Tack så mycket!
Barcelona Butte
2013-04-05 16:21
Shanghai - SHOOT ME $12 // Folk sitter och beklagar sig över vår dåliga transferhistorik, med all rätt och du börjar genomgående tala om Madrid? "Ok, jag har sagt till mig själv att jag ska inte skriva så mycket om antagonisterna, men nu får det räcka en så länge" Det höll inte ens 24 timmar? Dit "hat" för Real Madrid är så jävla fejkat, plastigt och patetiskt. Du är en liten snorunge på Internet som aldrig entrat fiendens mark. Det närmsta du kommit en hardcore-madridista är väl araben i trappuppgången bredvid med Madrid-flagga hängandes från balkongen. Vet du vad vi kallar såna som dig? Internet-Ultras...
2013-04-05 16:08
Ok, jag har sagt till mig själv att jag ska inte skriva så mycket om antagonisterna, men nu får det räcka en så länge. Vad är det dem har värvat? dem har vissa lyckade värvningar och vissa helt katastrofala. Läget är precis samma som i Barça, så jag vet ärligt talat inte varför ni höjer dem till skyarna med deras värvningar.

Coentrao - £30m - En Marcelo i form petar honom.

Pepe - £30m - En spelare som har inte huvudet för spel, värvas för en sådan stor summa och i detta nu petad av Varane.

Àngel di María - £25m - Har visserligen imponerat, men inte så överdrivet med tanke på prislappen.

Kaká - £65,8m - Behöver inte ens beskriva hans historik i Real. Trots det så är han faktiskt en av få spelare jag respekterar i deras lag.

Sedan finns det fler spelare som Sneijder, Robben, Faubert, Gago med flera, men som ni såg är det spelarna som är i nuvarande truppen.

Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-05 16:02
Barclasico.

Jo, det stämmer mycket väl. Ronaldinho, Deco och Sylvinho tog väl hand om Lionel Messi. Gick väl så långt att Messi blev olycklig när Ronaldinho lämnade klubben och ville följa med honom till Milan?
Barcelona Barca King -
2013-04-05 15:53
Säga vad man vill om Madrid men de värvar ordentligt. Ronaldo 9 en legoknekt? Förtjänar inte en sådan spelare den lönen han begär? Måste alla vara från La Masia. Vår ungdomsförening är det inget fel på. Om vi kan värva lika nyttigt till A laget är vi som sagt ostoppbara.
2013-04-05 15:47
Fais

Ja, Dede är rätt så grym. Han är ju en bjässe och såna behöver vi i Barça.

Hummels, har bevisat väldigt mycket med tanke på Borussia Dortmunds framfart dem senaste säsongerna. Utan försvar hade tyskarna aldrig vunnit ligan eller kommit så här långt i Champions League. Han är en väldigt intelligent mittback som vet när han ska glidtackla. Har även en fin fot med hårda skott och bra passningar.

Ja, Rosell går och värvar en defensiv mittfältare när vi var behövliga av en mittback.

Fais
2013-04-05 15:37
Shanghai - SHOOT ME $12

Är jätte sugen på Dede. Oslipad diamant som han e.

Hummels har inte övertygat mig än.

Verthongen, vår pantade ledning.

Ser att många lägger mycket hat på Real M's framgånger. Snälla, titta på vår ledning och vad de ställer till med stället. Det är inte Real som värvar spelare som Song när vi var alarmerande behov av en mittback.

Rosell fick allting serverat av Laborta men vad gör han?? Stället för att toppa det ännu mer. Mer behöver jag inte skriva.
2013-04-05 15:33
-SAMI-

Haha, minns när Barça var i Göteborg. Jag tog fram mobilen och filma firma Alvessi när dem höll på så där. Helt sjukt vilken bollkontroll och precisa skott man kan ha, bollen landar exakt vid deras fötter.
2013-04-05 15:26
Nästa säsong måste vår pantade ledning agera fort och köpa en världsklass mittback. Det är som sagt prio ett till sommaren. Sedan ska man bli av med dem spelare som man har lånat ut, antingen sälja eller stannar dem kvar. Ett sånt exempel är Afellay. Holländaren förtjänar en till chans i laget, extra bra är att han kan spela på olika positioner. Han bör få vara kvar i Barcelona och visa sina kvalitéer.

Målvakter: Pinto, (En ersättare till Valdes som troligtvis lämnar oss efter säsongens slut. Willy Caballero från Málaga är en favorit för mig.)

Högerbackar: Alves, Montoya (Adriano och Puyol)

Mittbackar: Piqué, Puyol, Mascherano, Bartra, Hummels, Vertonghen, (Abidal)

Vänsterbackar: Alba, Adriano, Abidal (Montoya)

Mittfältare: Busquets, Xavi, Iniesta, Fábregas, Thiago, Song, Afellay (Mascherano)

Anfallare: Messi, Pedro, Sanchez, Villa, Tello, (Afellay & Deulofeu)

Tito/Roura kommer att förfoga över 25 spelare.

IN: Hummels, Vertonghen och Afellay.

UT: Jonathan dos Santos, Keirrison, Fontás och Cuenca.

Startelvan skulle se exakt ut som den brukar vara, men lite små ändringar...

Caballero

Alves - Piqué - Hummels - Alba

- Busquets

Xavi - Iniesta

Tello - Messi - Pedro

Barcelona zigazaga
2013-04-05 15:21
-SAMI-

Det där gör Dani och Leo inför varje match. De bollar med varandra, likaså gör Xavi och Iniesta. Ibland vill Pique vara med och bolla med sina landsmän, men när han inte slår perfekta passar som de gör, så lämnar Xavi och Iniesta honom för o dutta boll själva.
Barcelona Golden Barca
2013-04-05 14:58
Pedro och Adriano tränade fullt ut på dagens träning. Solen börjar sakta åter lysa över FC Barcelona.
Barcelona Deulofeu
2013-04-05 14:56
Meessii10 för fler vill nog se den matchen eftersom den dessutom lever de brukar göra så.

De sänder ofta matchen " man inte vill se" för att man ska bli sugen och teckna abonnemang.
Barcelona Meessii10
2013-04-05 14:52
Jag tänkte bara kolla om ni vet varför TV6 väljer att visa Juventus - Bayern Munchen istället för vår match mot PSG där deras älskade Zlatan spelar?
Barcelona -SAMI-
2013-04-05 14:41
Det här kallar jag TEKNIK!
Barcelona petersays
2013-04-05 14:39
Barcelonistas
Ja en sak är ju säker. Antingen lämnar Mourinho i sommar, varpå Perez får gå ut och pudla och Casillas återtar platsen mellan stolparna i Madrid. Eller så lämnar Casillas för antingen England eller Italien. Iker är alltjämt en av världens bästa målisar, och med tanke på vilket hjärta han har för klubben så kommer han aldrig spela i nåt annat lag i Spanien. Han har säkert 3-4 år till kvar på toppen och går rätt in mellan stolparna i vilket storlag som helst i nåt av länderna. Frågan är väl snarast vilket?
Barcelona Butte
2013-04-05 14:33
Ni ska inte beskylla Núñez alltför mycket, även om han hade sin beskärda del av idioti.
Ronaldo valde, tro det eller ej, att lämna pga pengarna. Han hade ett konkret erbjudande från Barcelona, men valde Inter eftersom hans lön skulle skjuta i höjden.

"Jag trivdes i Barcelona och ville egentligen inte lämna. Men kunde jag få dubbelt så mer pengar någon annanstans så går jag dit"

Ronaldo ligger mig väldigt varmt och den mentaliteten han visat upp när han krigat sig tillbaka från helvetes plågor (skadorna) så kan man inte annat än att beundra honom. Ett föredöme och en idol.
Men, han var även en legoknekt ända ut i fingertopparna, det ska ni inte glömma.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-05 14:01
Gabriel/ Maradona, Hesperia-myteriet, Ronaldo, Rivaldo, snacka skit bakom Guardiolas rygg när han gick igenom sina skadeproblem i slutet av 90-talet. Yepp, Núñez visste verkligen hur man skulle ta hand om sina spelare. :P
Barcelonistas
2013-04-05 13:57
Petersays - framför allt Casillias efter allt denne gjort så¨blir han behandlat så här?. Jag tror inte att Casillas tar tillbaka sin post nu, det är så uppenbart att Madrid tänker satsa på Lopez nu, och det kommer skada Iker, han kommer lämna den klubben.

Och det gör han rätt i, en vidrig klubb med massa hycklare, och gnällspikar.
Barcelona Gabriel
2013-04-05 13:57
el Flaco - Me, Myself and I

Ronaldo har själv sagt att om det inte vore för styrelsen som satt i klubben under hans tid här så hade han aldrig lämnat. Bara det säger ju allt egentligen.
Annons: