/spanien/barcelona/forum/7462.aspx/spanien/barcelona/forum/7462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-04-05 13:57
el Flaco - Me, Myself and I

Ronaldo har själv sagt att om det inte vore för styrelsen som satt i klubben under hans tid här så hade han aldrig lämnat. Bara det säger ju allt egentligen.
Barcelona Gabriel
2013-04-05 13:56
Barcelonistas

Jag hatar också Real Madrid men din pajkastning mot dem börjar bli lite för mycket. Du pratar ärligt talat mer om Real Madrid och Mourinho än vad du pratar om oss, det räcker. Koncentrera dig på oss istället. Ja de har hanterat en del spelare dåligt, men det har vi också gjort. Kolla vad vi gjorde med en klubblegend som Eto'o.
Barcelona petersays
2013-04-05 13:56
Fast det finns ju en och annan spelare som fått fingret här i Barca också såklart. Keirrison, Henrique, Chyg, Eto'o, Bojan m.fl. För att inte nämna att ett antal akademispelare som ruttnat/ruttnar på bänken.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-05 13:55
Första gången jag ens hörde talas om Barça var när Ronaldo gjorde det sjuka slalommålet mot Compostela i ligan. Minns att jag tappade hakan när jag såg målet på sportnyheterna och dagen efter klippte jag ut artikeln från tidningen. Vilket monster han var då.

Rambla & Gabriel/

Var det inte så att Ronaldos agenter inte hade något intresse av att se honom förnya med klubben, utan ville hellre flytta vidare till Inter? Det var en märklig transfer på grund av vad brassen hade presterat den säsongen. Fast å andra sidan skulle det inte förvåna mig om Ronaldo valde att lämna pga Núñez. Han var inte direkt känd för att ta hand om spelarna.
Barcelona petersays
2013-04-05 13:51
Barcelonistas
Du kan nog lägga till Casillas på den listan..
Barcelonistas
2013-04-05 13:47
R10 - Gaucho - största misstaget ( den riktiga Ronaldo) gjorde var att kicka till Real Madrid. Han blev spottad i ansiktet, anklagad över att vara en tjockis. Detta är dock inget ovanligt fenomen i Real Madrid kan rada upp med en drös spelare som blivit illa behandlade. Men även tränare... Robben? Sneijder? Faubert? Drenthe? Pellegrini? Kaka? Higuain?
Barcelona Barclasico
2013-04-05 13:46
ngn här som vet om den här historian är sann?
Barcelona R10 Gaúcho
2013-04-05 13:37
@LeoMessi:
Anledningen till att Ronaldo lämnade var pengarna och att han hade lite problem med styrelsen. Jag tänker att det kan ha varit något likt Zlatans fall, skillnaden är att Ronaldo fick spela hela tiden. Han ville dessutom ha en löneförhöjning och när inte Barcelona gick med på det så kom Inter med en rekordsumma (om jag inte minns fel) som han inte tackade nej till. Jag tror dessutom att Ronaldo var en spelare som ville utmana sig själv i olika ligor med tanke på hur många klubbar han spelade i innan han lade skorna på hyllan.
Barcelonistas
2013-04-05 13:22
Finns ju lag som petar folk i ögonen vi förluster, börjar gråta vid presskonferenser över en utvisning som är helt regelrätt, gnäller över spelschema, skapar kaos så fort ens eget lag förlora... " Guardiola tillhör en skara av supportrar som gnäller över regelrätta domslut" Mou Efter CDR finalen där Pedros mål dömdes bort för offside, några veckor senare sitter han själv under presskonferensen efter Cl semin och lipar som en liten snorunge över ett domslut som var korrekt. Haha vilken hycklare denne individen är, och dess patetiska anhängare Moudridistas haha... FCB_Messi - allt annat vore en ren skandal det där är inte varning någonstans. En skandalös domarinsats, där vissa andra lag verkar vara immuna regelboken. Tydligen så får man sparka andra spelare i ansiktet utan att domaren gör något. Men när man själva drabbas av liknande situationer ja då ska det röda kortet upp när det dessutom var en 100000 gr mildare situationer som inte ens var rött.
Barcelonistas
2013-04-05 13:14
När ska idioter lära sig att allt man läser på dom här skit tidningarna oftast är ren BS?.

“We are fully aware that referees can make mistakes and we don’t feel unfairly treated, but what calls our attention is that in a high level competition, a referee didn’t know the rules. We are not judging the refereeing, but a basic principle. A judge has to know the law. We hope this never happens again … Barça do not complain about referees. Not a bit or a lot. We are denouncing an objective error of not applying the rules”.

När två spelare ligger skadade från samma lag så ska dom inte skickas ut, för fan det hade väll vem som helst blivit förbannad över. Offsiden har inget med detta att göra, vilket 99% av alla muppar tror. Som jag sa tidigare, vissa individer har helt enkelt blivit alldeles för hjärntvättade av Media osv.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-05 13:08
Galatasaray har nu lämnat in en protest till uefa på buraks gula kort så han kan spela i returen . Inget snack om saken att den hävs eller ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-04-05 12:57
Jag började heja på Barcelona för att två av mina favoriter spelade där, dvs rivande och kluivert. Älskade kluivert, killen nickade hårdare än jag skjut haha
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-05 12:26
BB-Barceloneta Håller med dig, jag tror inte att det har varit så här intressant sen Guardiola tog över när han "slängde" ut några. Samma sommar fick vi även in många spelare (Alves,Hleb,Casceres,Keita och jag tror även Keirrision och Henrique. Här förlorade vi ganska mycket pengar och jag hoppas att Rosell spelar smart för annars är vi körda. Sen när jag tänker på att vi har Zubi som sportchef så vet jag faktist inte hur en mittback, en målvakt & en anfallare ska köpas in samtidigt som några ska försvinna också.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-04-05 12:18
Det känns verkligen som att Barcelona går en av de mest spännande somrarna till mötes vad gäller transfers, både in och ut. För det första så ska ju Valdes med största sannolikhet ersättas, alltså så måste en förstamålvakt plockas in. Något som inte är helt bekant för klubben de senaste åren. Även en mittback och en forward lär hämtas in. Då känns Neymar som ett ganska självklart alternativ och måltavla. På backsidan så är väl alternativen desto fler med flera namn som frekvent nämns, bland de mest återkommande finns Hummels, Kompany och Agger som Sport skriver om idag. Men nu till det, enligt mig, mest spännande. Vilka ska lämna? Känslan är verkligen att det är en storstädning på gång med tanke på Titos nya planer och alla utlånade spelare som återvänder plus de spelare som ska flyttas upp. Det har skrivits och pratats mycket om Titos nya planer till nästa säsong som innebär att han vill banta ner antalet i truppen till nästa säsong från nuvarande 25 till 22. Detta innebär att tre spelare från den här säsongens utgångstrupp ska bort. Men på dessa 25 som vi har nu så ska flera spelare läggas till. Afellay, Cuenca och eventuellt Bojan återvänder. Sergi Roberto och Rafinha sägs båda ha klausuler i sina kontrakt som gör att de bli uppflyttade till nästa säsong och det är också möjligt att Deulofeu tar samma steg. Detta gör att Tito helt plötsligt kommer att ha 30-31 spelare till sitt förfogande, lägg därtill eventuella värvningar och antalet som kan tvingas lämna är uppe i 11-12 spelare. Vilka dessa kan vara låter jag vara osagt men att det finns ett antal som ligger i farozonen är självklart.
Barcelona -SAMI-
2013-04-05 12:16
Kungarna!!
Barcelona Messi_theONE
2013-04-05 12:12
Jag tycker vi borde slå in på Dede.. lovar er han kommer bli stor!! ni som vet vem han är vet vad jag snackar om!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-05 12:04
Barca spokesman Toni Freixa says Barca have set aside €50M for transfers this summer, to which the money from player sales will be added. Om Sandro Rosell & Zubi spelar smart på sommaren så kan vi få in hel del. Jag tycker Song, Fontas, Afellay, Dos Santos , Valdes & Villa borde få lämna. Song MÅSTE bort, vi betala i onödan och han får även lön i onödan. Det sägs att Valdes är sugen på PL och vi borde få kunna ut minst 10 miljoner € för honom. Sen har vi Villa som kan dra in ungefär 20 miljoner och City lär va sugna på anfallare i juni för Balotelli har försvunnit och Tevez kommer med lämna.
Barcelona Vampíro
2013-04-05 12:03
Just den säsongen 96/97 så hade Barça ett riktigt spännande lag med Guardiola, Luis Enrique, en ung de la Peña, Ronaldo, Figo och Fernando Couto för att nämna några. Med Sir Bobby och ett framtida troll på bänken också. Att sälja världens bästa spelare blott 20 år gammal efter en säsong var inte särskilt smart men som tur var så höll ersättaren samma klass. Rivaldo var min absoluta favoritspelare som liten och minns hur ledsen jag blev när han bytte tröjnummer, då jag bara hade tröjan med #11, hehe good times.
Barcelona Gabriel
2013-04-05 11:32
LeoMessi

Det var den säsongen jag blev culé, och väldigt mycket pga Ronaldo. Var bara en liten pojke. Minns att jag började gråta när vi sålde han efter en säsong till Inter. Jag har för mig att Ronaldos agenter ville sätta sig ner och förhandla om ett nytt kontrakt med Josep Lluís Núñez (dåvarande president i klubben) under Mars månad, Núñez ville vänta till efter säsongen. Det här resulterade i att Ronaldos agenter hörde av sig till Moratti.

Moratti och Inter betalade ca 30 miljoner euro för Ronaldo, rekordsumma på den tiden. Núñez var också känd för att inte vilja ge höga löner till hans spelare, det finns flera exempel på det. Man ska inte heller glömma att agenter får pengar när deras spelare säljs vidare, de visste hur man gjorde pengar av en ung Ronaldo.

Ronaldo fick slutligen minst den dubbla och tom mer av den lön han tjänade i Barcelona när han gick till Inter. Tittar man till hans första säsong i klubben så hade vilken president som helst gett honom en förbättring av kontraktet. Men inte Josep Lluís Núñez.
Barcelona Gabriel
2013-04-05 11:21
påfågeln

Fast nu pratas det inte om att värva honom som andra målvakt, utan som Victors ersättare. Som andra målvakt håller jag med dig om att han hade varit en perfekt ersättare till Pinto.
Barcelona LeoMessi
2013-04-05 11:13
Rambla~ el chico dorado (Barcelona) Att han idiotiska presidenter tycks vara en tradition. Sen förstår jag inte hur vi inte kunde ha en högre klausul heller
Barcelona Walee
2013-04-05 11:09
Vi är säämst på transfer marknaden de är inget nytt. Vi har vart det så länge jag kan minnas. Hade vi vart bra på marknaden så tror jag faktist bokstavligen vi hade vart oslagbara. Det hade vart skillnaden i semifinal förlusterna i CL Istället för 3 CL guld så hade det vart 6 kanske ja tanken leker med en. Man får ta de med nypa salt, för annars blir man bara knäpp av det.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-05 11:08
@LeoMessi:

Inter betalade hans utköpsklausul. Vi hade också en idiot till president som skrämde iväg Ronaldo.
Barcelona påfågeln
2013-04-05 11:05
Gabriel: Jag vill se Reina i Barca, som andramålvakt när Pinto lägger av. Ser han som perfekt arvtagare till Pinto, verkar vara en glädjespridare och är väldigt rutinerad. Han är också bättre än Pinto och skulle vara ett bra backup till en ung talangfull målvakt och ha kapaciteten att gå in om den andra har en svacka. Så dålig är han inte, han rankades som bästa målvakten i PL för bara några säsonger sen :)
Barcelona LeoMessi
2013-04-05 10:56
Kan någon berätta varför vi sålde Ronaldo? Jag var ganska ung då och ta hade jag inte samma tillgång till fotbollsnyheter som nu:P
Barcelona Barca King -
2013-04-05 10:50
4 miljoner euro bara för att se om Song passade i Barca? Botia hade kostat oss 3 varför testa vi inte han? Mycket klok iakttagelse av klubben. Då kan vi köpa Reina för 25 och sälja honom för 15 bara för att se om han passar in. Vi gjorde samma sak med Chygrinski honom köpte vi för 25 och sålde för 15 det är jätte bra affärer för att se om medelmåttor passar in. Gillar vår strategi, Vi borde skita i duktiga spelare som Verthongen bara för att testa våra experiment. Konstigt att de inte testa Verthongen för 10 mille bara för att sälja honom för 5. Song var en panikvärvning,bara för att fylla ut för Zubis sjuka Siestor han tar under sommaren. Vår klubb på Senior nivå har alltid kopplats ihop med dåliga affärer! När man säljer Ronaldo 9 då vet man vilka man handskas med. Eller Zlatan affären, herregud PRATA OM ATT SE OM HAN PASSAR IN LIKSOM. I rest my case.
Barcelona Gabriel
2013-04-05 10:14
Deulofeo Samma här, inget som intresserar nämnvärt dock. EMD rapporterar idag att klubben kommer att ha 50 miljoner euro att spendera på spelare till sommaren, plus det man får in för sålda spelare. Tito planerar också på att minska truppen till 22 spelare. So far, so good. Vad som dock oroar är nyheten om att Reina och De Gea är första alternativen till att ersätta Valdes ifall Tito inte lyckas övertala honom att stanna. Reina vill jag absolut inte se. Det är jobbigt att vara culé. Man drabbas av huvudvärk konstant pga den inkompetens som existerar hos dem som styr. Fråga vilken culé som helst i världen, han kommer svara likadant. Reina är inte tillräckligt bra. Så nästa säsong kommer, förmodligen, försvaret att bättras. Men med en Reina i mål går vi ändå ned oss i en lagdel.
Barcelona Deulofeu
2013-04-05 10:04
En allmänn fråga någon mer som fått erbjudande om skribentjobb via svenskafans?

Två mail senaste veckan från två olika företag.
Barcelona Andresito
2013-04-05 09:52
Angående Barcas brev till UEFA så har jag märkt att många, nästan de flesta, tidningar inte skriver med allting i sina artiklar. Detta får Barca att se ut som 'the bad guys' och folk missuppfattar därför syftet med brevet. Från den officiella hemsidan: “We are fully aware that referees can make mistakes and we don’t feel unfairly treated, but what calls our attention is that in a high level competition, a referee didn’t know the rules. We are not judging the refereeing, but a basic principle. A judge has to know the law. We hope this never happens again … Barça do not complain about referees. Not a bit or a lot. We are denouncing an objective error of not applying the rules”. Media kommer alltid vinkla saker, ofta mot "hatobjektet Barca".
Barcelona Gio Style
2013-04-05 09:33
Grabbar, om ni läser igenom sidorna ordentligt så ska ni se att det inte rör sig om "folk" utan snarare om en specifik person.

Ronaldo är för mig världens tredje bäste fotbollsspelare. Iniesta hamnar några centimeter över honom.
Annons: