/spanien/barcelona/forum/7461.aspx/spanien/barcelona/forum/7461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-06 16:41
Det ska väl sägas att Malaga vilar ett par spelare i varje lagdel, bland annat Willy, Gamez, Isco, Joaquin och Baptista.

Men la Real är riktigt bra, så frågan är om det spelat någon roll.
Barcelona LeoMessi
2013-04-06 16:38
Missar första halvleken av real sociedad-Malaga. Någon som ser matchen? Är sociedad så jävla bra?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona -SAMI-
2013-04-06 16:30
Barcelona are monitoring the situation of Real Madrid defender Sergio Ramos (27), who could leave if Mourinho stays next season. [md] Ramos i Barca? Det skulle väl aldrig hända eller?.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-06 16:25
Sociedad fortsätter övertyga med sitt nya 4-3-3 a la Barcelona. Redan 2-0 mot malaga efter 25 minuters spel.

Ingen tillfällighet att det är mot just dem vi förlorat denna säsongen.
Peshmerge - AS9
2013-04-06 16:18
@R.Gaucho 10:
Ja, det gör dom. Jag såg Barcelona-Valladolid säsongen 09/10 på plats då Barca hade säkrat ligan och det var sista matchen för säsongen. Det firades ordentligt. Och som du nämnde att spelarna pratar inför publiken osv. Dom gör även det också. Plus massa fina fyrverkerier från Camp nou. Det är även kaos enda från arenan till stan och tunnelbanan. Som sagt, det firas ordentligt! :)
Barcelona Puyol Legend
2013-04-06 14:31
The reporter Jag har tänkt exakt samma sak. Jag såg matchen mot Milan på San Siro och sa till min polare innan matchen att Milanspelarna kör ju på som fan på uppvärmningen om man jämför med barca. Barca spelarna gick ut efter Milanspelarna och in innan... Man vet själv som spelare att det är lättare att komma in i matchen om man har haft en bra uppvärmning. Ska sägas att jag har sett barca live runt 10 ggr och det är 5-0 matchen och Arsenal (3-1) som man verkligen kommer ihåg hur taggade spelarna var på uppvärmningen
Barcelona Pep #4
2013-04-06 14:26
R.Gaucho 10

Den ända matchen jag sett Barca spela är på Ullevi så har väldigt lite erfarenhet inom det området. Jag har planer på att göra min Camp nou debut mot Malaga så den frågan kan jag inte besvara.

Däremot brukar det vara smartast ifall man köper utanför arenan men om det är en sista hemmamatch för säsongen tror jag det blir svår.
Barcelona R.Gaucho 10
2013-04-06 14:21
Pep #4

Tack för att du svarade! Jag tittade upp lite kring detta och som du säger så verkar det som att dem alltid gör det i sista hemmamatchen, låter ju rätt logiskt! Vilken sida brukar du beställa biljetter ifrån?
Barcelona Pep #4
2013-04-06 14:19
R.Gaucho 10

Jag ställde den frågan förra veckan fick dock inget rakt svar på den frågan.
Men kollade upp lite själv och verkar som att dem gjort de tidigare år iallafall.
Barcelona R.Gaucho 10
2013-04-06 14:13
En fråga: När barcelona vinner la liga så brukar ju laget alltid fira hemma på camp nou, spelarna pratar inför publiken och det bjuds på lite roligt evenemang. Vet ni om dem alltid gör det i den sista hemmamatchen för säsongen, oavsett om ligan avgörs i ett tidigare skede? Tänkte nämligen åka på barcelona-malaga , sista omgången i ligan. Någon som vet om det kommer att firas då? Dvs om vi vinner ligan såklart :D ?

Tacksam för svar!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-06 13:59
Zick9 Nej, de lottar på fredag kl 12:00
Barcelona zick9
2013-04-06 13:49
Finns det ett slutspelsträd för vilka lag som ska mötas i semifinalerna?
Barcelona Barca King -
2013-04-06 13:47
Alexis ska spela på högerkanten där han gör sig som bäst. Hans kvicka drag sätter honom i skottläge.
Barcelona Barca King -
2013-04-06 13:45
Valls (French minister): "As a kid, I went to Camp Nou every year. Was the only place where people could speak out against dictator Franco. Manuel Valls (French interior minister): "Barcelona represents something very strong, it goes beyond fotboll. " o le le o la la ser del barça es el millor que hi ha :D
Barcelona The Reporter
2013-04-06 13:42
MQUC

Jo, men det känns som om många lag skapar chanser mot oss de första 20 minuterna. Under denna period som vi blir mest skakade tycker jag.

Taktiska förberedelser och det sker innan ja, men jag tror knappast att värmningen vid 13.00 håller i sig till matchen, eller hur menar du?
Barcelona MQUC
2013-04-06 13:33
The Reporter

Tycker vi börjar bra med högt tryck mot de flesta lag, jag kan förstå att det ser otaggad ibland men det är nog för att det rullas många lätta passningar för att bygga upp spel samt känna lite på motståndets dagsform innan man sätter in dödsstötarna :)

sen ska du nog inte ta för hårt på att de kör en jättelätt uppvärmning kort före avspark, det är bara för att kroppen ska hållas rörlig, de riktiga förberedlserna och värmningen inför match sker på träningsanläggningen.
Barcelona The Reporter
2013-04-06 13:24
Jag har tänkt lite på varför vi inte ser ut o vara på tårna de första 10-20 minuterna i många matcher. Jag har sett flera matcher live på plats, och det man tydligt kan se är hur uppvärmningarna skiljer sig från övriga lags.

Våra spelare kommer ut för uppvärmning cirka 20 minuter innan matchstart, utan att överdriva. Sedan så är det inte riktigt några hårda uppvärmningar, det är mest passningar och långbollar till varandra. Mycket på egen hand.

Har ni som varit på plats märkt samma grej? Tror ni att det ligger någonting i det?
Barcelona MQUC
2013-04-06 12:35
Golden Barca/
Det ser bra ut, men jag hade trotts bristen på backar vilat Pique ikväll, en skada på han inför onsdag vore katastrof.
Barcelona Golden Barca
2013-04-06 11:45
Vägrar sälja.? Alla går att köpa med rätt pengar ring till UEFA/FIFA domarkollegiat så blir ni övertygade. Kvällens startelva är sannerligen inte lätt att hitta. Provar med följande startelva.

Pinto, Montoya, Bartra, Pique, Abidal, Thiago, Song, Fabregas, Deulofeu, Alexis, Tello.

Vila så många som det bara är möjligt är mitt motto.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-06 11:34
Det har redan ryktas om Marquinhos till oss och då sades det att Barca ville betala 24m euro...
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-06 11:26
@Barca King -:

Det verkar vara en mycket lovande ung mittback. Jag har själv inte sett så mycket av honom men hört mycket gott. Dock så vägrar nog Roma sälja honom. De har tills nu vägrat att ens diskutera med någon klubb när det kommer till en försäljning.
Barcelona Barca King -
2013-04-06 11:19
Romas Marquinhos verkar riktigt intressant. Om de köper två mittbackar hoppas jag att han är en ut av de.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-04-06 11:18
Sorry för OT men detta kan även vara något som påverkar oss positivt om vi lyckas ta oss vidare i Champions League.

Enligt källor så överväger Uefa att stänga av både Sergio Ramos och Xabi Alonso i två matcher efter att med medvetenhet dragit på sig gula kort mot Galatasaray för att vara helt fria från kort inför en eventuell semifinal.
Barcelona Abbe.
2013-04-06 11:10
@Rambla~ el chico dorado:
Jag njuter av "Top Secret"-ikonen som Mundo Deportivo med jämna mellanrum placerar på förstasidan när de fått fram ett "scoop". :-)
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-06 11:06
Hur korkade är egentligen tidningarna nere i Barcelona. Trots att de vet att Madrid aldrig skulle gå med på att sälja en spelare till Barcelona, speciellt inte en landslagspelare, slår de på stora trumman med en förstasida som skriker ut att Sergio Ramos är ett alternativ som mittback för Barca. Det är så förbannat onödigt att vilseleda supportrarna på detr viset. Ja, Ramos kanske säljs, vad vet jag, men han kommer aldrig att hamna i Barcelona. Det samma gäller Iker Casillas. Jag blir så trött på sådana rubriker.
Barcelona -SAMI-
2013-04-06 10:28
Barcelona will at least buy one centre back in the summer, but signing two central defenders is also possible. [sport]
Barcelona ViscaBarca1899
2013-04-06 02:55
Barcelonistas Faktiskt en bra blogg jag har kollat igenom några artiklar. Ska definitivt visa det för mina Vänner som håller på Real
Barcelonistas
2013-04-06 02:39
Ancelotti, inte ens högre makter vet hur han får upp den ena så?. Vad tar han för tabletter?
Barcelonistas
2013-04-06 02:37
Oj glömde länka blogen haha
Barcelonistas
2013-04-06 02:37
Holy shit vad packad man är,kicka runt internet och hittade en väldigt intressant blog, otroligt läsvärd och även utomstående bordet ta och läsa lite.

OT kolla min profil slår jag ancelotti?
Annons: