/spanien/barcelona/forum/7453.aspx/spanien/barcelona/forum/7453.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-04 15:16
Gabriel/

"Vill domaren, kan han självmant avgöra vilket lag som vinner en match."

Även om det vore så är jag övertygad att det beror för det mesta på honest mistakes än några konspirationsteorier eller att domaren ska ha blivit påverkad av någon.
Barcelona Gabriel
2013-04-04 15:14
el Flaco - Me, Myself and I

Haha, Alves i ett nötskal. Helt ärligt så skiter jag i om det är konsekvent eller inte. Jag e bara trött på att vi alltid ska vara så fina i kanten.

"Jag anser att domarna gör misstag som både kan gynna och missgynna ens lag, men inte att de i slutändan påverkar matchens utgång i större utsträckning. Det bästa laget vinner eller gå vidare nästan varje gång."

Första du säger som jag absolut inte håller med dig om. Vill domaren, kan han självmant avgöra vilket lag som vinner en match.
2013-04-04 15:12
Gabriel/

Fast Alves sa ju också för något år sen, efter en seger i el Clásico har jag för mig, att det är bara förlorare som snackar om domarna. Konsekvent? Nah!

Jag anser att domarna gör misstag som både kan gynna och missgynna ens lag, men inte att de i slutändan påverkar matchens utgång i större utsträckning. Det bästa laget vinner eller gå vidare nästan varje gång.
Barcelona Gabriel
2013-04-04 15:07

Ja, det var det jag menade. Alves menade ju iofs på att Mourinho hade något med det att göra, tänkte inte så långt. Gillar bara inte att vi alltid ska vara tysta när det kommer till domarna.

Kolla på Sir Alex. Legend!
2013-04-04 15:06
Gabriel/

De kanske anser att domaren begick misstag men inte att Mourinho hade något att göra med det?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-04 15:04
@el Flaco - Me, Myself and I:

De flesta hatar oss redan, varför spä på det mera? Bättre att svälja skiten och sen spela matcher som den mot Milan och visa hela världen.
Barcelona Gabriel
2013-04-04 15:03

Tror knappast att Alves hade öppnat käften om de inte vore för att de du nämner alltid har sin egen käft stängd. Jag säger bra jobbat, Alves.

#etröttpåskiten
2013-04-04 15:02
Gabriel/ Jag tyckte inte om Alves uttalanden. Risekarar att leda till en massa pajkastning fram och tillbaka mellan oss och Mou och vi behöver inte sånt skit just nu. Sen anser jag inte att Alves är den bäst lämpade att representera klubben när sånt här sker eller rent allmänt. Det är Puyol, Xavi, Valdés och Iniesta som bör föra talan åt institutionens vägnar.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-04 15:01
Ronaldinhos läckra mål från gårdagens match.
Barcelona Gabriel
2013-04-04 14:58
el Flaco - Me, Myself and I Jävligt bra, vi måste stå på oss och inte tillåta sånt här. Tror inte på något sätt att några åtgärder kommer att tas via UEFA men det är ändå bra att vi visar vart gränser går. Det är som Alves sa, "no somos tontos". - Andra kan vara tysta, men inte jag, osv. Tycker hela det här "inte prata om domaren"- grejen har gått till överdrift. Det är en sak att göra som Mourinho, att manipulera domare fram o tillbaka för att få domaren på sin sida undermedvetet. Men att inte våga nämna domaren och hans insattas "bara för att" är idiotiskt, det gynnar oss inte direkt. Bra av klubben, hoppas de beslutar sig för att göra det!
2013-04-04 14:56
Rambla/

Styrelsen vill kanske ge bilden utåt att man inte tänker svälja vad som helst, att man vill visa de egna fansen att man försvarar klubbens intressen, osv. Men ja, egentligen håller jag med dig att det bara kommer bli kontraproduktiv om man lämnar in en formell klagan till UEFA. Man åstadkommer inget med såna åtgärder.
2013-04-04 14:47
elbraco - CP5 El Pulpo = bläckfisken :)
Barcelona Vampíro
2013-04-04 14:47
Tror mycket väl Puyol kan göra sin sista säsong nästa år. Trots sin ålder och skadebenägenhet så vill han fortfarande spela och kriga i toppmatcherna, frågan är om han kommer göra det i framtiden speciellt om vi värvar en mittback av klass.

Fan jag vill inte ens tänka på det men han blir 35 år nästa vecka och skadorna tar mer och mer på honom. Han skrev visserligen på till 2016 men han är ingen Giggs typ som kan tänka sig sitta på bänken och spela 15-20 matcher/säsong. Puyol vill spela hela tiden oavsett situation och kämpa i 90 min, det är det som tagit honom dit han är och det är anledningen culés världen över älskar honom. Kommer njuta av varenda minut han spelar nästa säsong.
2013-04-04 14:46
@el Flaco - Me, Myself and I:

Vad fan är vitsen med det? Det kommer ju knappast förändra resultatet. Istället framstår vi som gnälliga kärringar. Det där med inlämnade protester lämnar vi åt dom som brukar lämna in sådana, den där vita klubben från huvudstaden.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-04 14:39
Jonas Reina nämnde även Busi som "bläckfisken" efter EM(VM?)-vinsten och jag tror det är ett ganska vedertaget namn.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-04 14:37
Det här med Kompany, det kan väl inte vara seriöst? Han är lagkapten i City och jag tror han förlängde för ngt år sen..

Tankar efter PSG och Adrianos återkomst på bloggen.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-04 14:36
el Flaco jag tycker det är ett skämt att man inte har tagit upp det tidigare. Först fick Ibra sin avstängning förkortad efter den fula tacklingen vilket är jävligt skumt bara det, sen att samma spelare tillåts göra ett offsidemål... jag kan bara tänka mig hur det hade sett ut om det hade hänt en Barcaspelare... shit wouldve hit the fan i media...
2013-04-04 14:36
@Hetfield:
Lägg till att han nästan alltid är skadad gör ju verkligen €42m till ett överpris. Det räcker inte att vara grym i enbart 4-5 matcher under en säsong.
Barcelonistas
2013-04-04 14:35
LeoMessi - jag tror ochså det därför hoppas jag på något sätt att vi får Bayern i semin. Bayern tar inte Barca över 2 möten, det blir för svårt.

Allianz kan dom störa oss ordentligt.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-04 14:34
Jonas du glömde den givna "El Corazon" på Puyi :) Song kallas även Songinho (eller är det Songito?) av Cesc på Twitter. Messis La Pulga är egentligen en förkortning av La Pulga Atomica, atom-myran. Dos Santos förkortas utöver JDS även J2S och Villa kallas för Maravilla, likt Alexis smeknamn. Jag vet iofs inte hur ofta han kallas det men publiken sjunger Villa Villa Maravilla ibland. Sen ska jag även tillägga mitt eget smeknamn för Busquets här - Iceman! haha, inte så officiellt smeknamn kanske men det har använts på forumet ibland åtminstone :D
2013-04-04 14:33
Idag kommer styrelsen hålla ett möte där man ska bl.a. besluta om hurivida man vidta åtgärder och lämna in en formel klagan till UEFA efter domarinsatsen mot PSG.

Senare kommer styrelsens talesman Freixa hålla en presskonferens där han kommer berätta om vad man har kommit fram till.
Barcelona Hetfield
2013-04-04 14:30
påfågeln Det är ju värt att diskutera om vad som händer med Puyol. Om Puyol inte ens accepterar en petning mot Milan så blir det tufft ifall en mittback kommer. Kommer Puyol att försvinna? Hur länge skulle han orka sitta på bänken ifall en riktigt bra mittback köptes in, samtidigt som Mascherano och Bartra finns. el Flaco Jag pratar mer om långsiktigheten. Visst kan man få ut väldigt mycket ur en spelare i ett par säsonger, men långsiktigt så är det ett dumt köp. Sen så är det ju knappast brist på bra mittbackar. Ogbonna, Kompany, Hummels, Sakho, Rami, Verthonghen osv, är ju mittbackar som skulle passa in i Barcelona.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-04-04 14:28
Hetfield/

Agreed. Tror inte man ska underskatta betydelsen av att ha ett samspelt mittbackspar där bägge två faktiskt ÄR mittbackar och där en sådan sak som positionsspel sitter i ryggmärgen.

Sen som jag skrev nedan, när man slarvar i presspelet (vilket jag tycker att vi gör) och låter t.ex. Xabi Alonso få längre tid på sig och stå och prickskjuta crossbollar på Ronaldo så blir det farligt trots att backlinjen inte egentligen så mycket sämre än tidigare.
Barcelona LeoMessi
2013-04-04 14:28
Bayern kan passa oss bättre och det är mest för att dom inte försöker försvara hela matchen! Dom försöker äga boll och bjuda upp till dans. Dortmund hade antagligen passat oss sämre då dom är som real, dom kör ett omställningsspel och satsar på kontringar. Dom äger inte boll så mycket och dom slår bort en hel del passningar men dom är ruskigt farliga när dom kontrar.
Barcelona Vampíro
2013-04-04 14:26
No doubt att Thiago Silva är den perfekta mittbacken för Barça, han har egentligen allt man kan önska i en försvarsspelare. Men han ville verkligen inte lämna Milan i somras och blev tillslut tvingad bort. Är inte så förtjust i att värva spelare som inte vill komma till klubben, visst gör Silva ett bra jobb i PSG men det är självklart att han hellre vill vara i Milano just nu. Sen om det stämmer att klubben gick från att försöka värva världens bästa mittback till att värva en ganska medioker mittfältare så blir man mörkrädd. Song lär inte bli långvarig, han har inte gjort bort sig men han kommer aldrig peta Sergio så är det. Sälj killen, värva en ordentlig mittback och låt el Jefecito spela mer på sin riktiga position.
Barcelonistas
2013-04-04 14:22
I dagsläget så känns det som om Bayern är favoriter till Cl titeln då dom är ruskigt bra för tillfället.

Tror dock att vi tar hem det att slå oss över två matcher är otroligt svårt i Cl, man måste ha Chelsea turen ( föra säsongen) för att kunna slå ut oss. Vårat försvarsspel är nog för tillfället sämst om vi ska jämföra med Bayern och Madrid, men när det gäller offensiven och spelet så är vi överlägsna. Den matchen vi gör mot Milan kan varken Madrid elr Bayern göra det är bara Barca som kan mäkta med ett sådant press spel och passningsspel.

Bayern har ju inte visat några svagheter i Cl man har ett perfekt balanserat spel där offensiven funkar till 100 samt försvarsspelet. Jag tror dock att vi tar Bayern om vi ställs mot dom i semifinalen, som jag sagt tidigare det är ingen slump att vi inte losat en enda match mot Tyskt motstånd i Cl samt träningsmatcher sen 2005. Vi har säkert ställts mot Tyska lag cirka 30 gånger sedan 05 och fram tills idag ( werder bremen,stuttgart,Schalke,Bayern,leverkusen) är några tyska lag vi ställts mot flertal gånger.

Bayern däremot passar Real väldigt illa, för det kommer garanterat bli ett böljande spel om dessa två ställs mot varandra och där är Bayern bättre. Kontrar madrid och blir av med bollen så kommer Bayern att ställa om och där kommer man att skada Madrid.

Barca är dock jävligt revansch sugna efter föra årets uttåg mot hor laget Chelsea, så tror jag man tar hem hela skiten.
2013-04-04 14:21
Hetfield/

Personligen har jag aldrig varit för besatt av en spelares ålder. Skillz kommer före allt annat och om en spelare håller världsklass är det värt att göra en ansträngning att värva den spelaren, om laget nu är i behov av en sådan förstärkning.
Barcelona påfågeln
2013-04-04 14:20
Hetfield: Om man tittar på Pique i landslaget, där han får ha en stabil mittback bredvid sig, så är det absolut en skillnad. Jag är säker på att Puyol kommer tillbaka till slutet av våren/sommaren, och han accepterar nog inte bänken längre stunder, ska man då köpa in en världsklassmittback, säg Hummels, så blir Mascherano fjärdeval, och det tycker jag han är aningen för bra för. Jag hoppas helt enkelt att Bartra kan ta chansen som han åtminstone får i ligan och utveckla sig till att vara ett fjärdeval med fullt förtroende från ledningen. Fast han kan förstås lånas ut och snabbare skaffa sig den erfarenheten medan Hummels får ta plats, Hummels-Pique skulle ju kunna vara mittbacksparet i Barca i tio år framöver.
Barcelona LeoMessi
2013-04-04 14:16
Jag hade värvat en ung Puyol före vilken annan back som helst! Om det hade varit möjligt. Killen var och är fortfarande ett monster. Matchen mot Benfica när han bryter armen, det är i slutminuterna och han ger 200% i den nickduellen och bryter armen. Det är en sann krigare och om det var upp till honom så hade han säkert spelat klart matchen.
Barcelona Hetfield
2013-04-04 14:10
el Kaiser Jag håller med. Jag vill inte ens tänka mig hur Barcelonas försvar hade sett ut utan Pique. Jag kan störa mig på hans "jag är en rockstjärna" attityd. Jag tror att Pique behöver en regelbunden mittback bredvid sig. Ingen omskolad defensiv mittfältare, bara en ordentlig och stabil mittback som t.ex: Puyol.
Annons: