/spanien/barcelona/forum/7449.aspx/spanien/barcelona/forum/7449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-04-10 00:20
Vampíro (Barcelona) Helt riktigt. Det är bara att applådera Pellegrini - en fantastisk tränare och otroligt underskattad. Är helt säker på att han kommer att träna en riktigt stor klubb efter din Malaga sejour.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2013-04-10 00:17
@Cesc#4 Jag är väl medveten om Málagas situation men tycker inte man kan stämpla de som köpelag. De största värvningarna som Cazorla, Monreal och Rondon finns inte ens kvar i laget utan de har istället samlat ihop ett gäng rejects och föredettingar som Pellegrini fått att fungera. Ser inte deras framgång som en följd av shejkens oljepengar då de knappast gjorde en långsiktig satsning såsom City och PSG. Pellegrini har byggt ett lag med ganska lite resurser i mitt tycke och det ska han ha en eloge för. Knappast några världsstjärnor som värvats in.
Barcelonistas
2013-04-10 00:12
Ännu ett domslut som Real Madrid får med sig i detta dubbel möte seriöst hur jävla mycket tur med domslut ska man ha?. Skandalen på Old Trafford, där Nani får en skandal utvisning. Mot Galatasaray, Benzema borde ha blivit utvisad, 1-2 straffar missade i första mötet. Och nu ett offside mål emot sig?. POR QUE???
Barcelona ElTriplete
2013-04-10 00:02
Det är mycket snack nu om att PSG är de som måste fram och göra mål då man lägger fokus på att det är vi som har ett bra resultat med oss. Vi kan inte slappna av och tänka att vi kan spela oavgjort, de tankebanorna får ej finnas där. Vi alla såg hur det gick sist mot Real på Camp Nou när vi hade ett bra resultat med oss. Ett snedsteg och vips, 1-0 Ronaldo på straff. Plötsligt var vi de som jagade. Jag vill se en riktigt hög intensitet matchen igenom. Lägen kommer vi att få, gäller att sätta dem med eller utan Messi. När det gäller Leo ser jag helst att han startar på bänken. Inga onödiga risker, tack. La pulga är viktig, men Barcelona handlar inte bara om Messi. Utan honom är vi som Spanien. ;) Detta öppnar upp för en startelva i form av: Valdes Alves - Bartra - Pique - Alba Xavi - Busquets - Iniesta Alexis - Cesc - Villa Bartra må vara orutinerad, men Busquets behövs på mittfältet även om Song skulle kunna göra en bra insats i hans roll. Annars är allt annat solklart, enligt mig. Sjukt nervöst är det. Kvällens dramatik gjorde mig bara ännu mer taggad! Mot semifinal! Visca el Barca!
Cesc#4
2013-04-10 00:01
Vampíro
Om du inte visste så köpte shejken Abdullah bin Nasser Al Thani Malaga sommaren 2010 och efter det "köpte" han spelare som Ruud van Nistelrooy, Jérémy Toulalan, Santi Cazorla och Júlio Baptista, Santa Cruz, Asenjo, Camacho, Rondon, Monreal, Isco, Joaquin, Sanchez, Mathijsen några av dem kändaste att nämna.

Sedan är det inte mitt fel att deras pengar gick slut och dem var tvungna att sälja spelare, så går det när man väljer denna väg för framgång!
Coach Pep,
2013-04-10 00:00
@L.A.M Nr 10:

Jo, jag är inne på samma spår. Det är ingen tröst precis att Ramires och Torres kontrade in 2 mål förra säsongen. Man vill inte ställas emot Lavezzi och Lucas Moura efter det. Vi kan ju räkna med att de gör minst ett mål..
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-09 23:41
Till och med Messis läkekött verkar vara från en annan planet. Han tar verkligen stora framsteg och det ser mer och mer ut som att han kommer att spela imorgon. Han finns ju med i truppen, och jag är rätt säker på att det blir ett inhopp för loppan, ju tuffare matchen blir desto tidigare. Fast frågan är om han inte kommer starta ändå?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-09 23:39
Andresito

Haha någon måste ju rätta.
Barcelona Andresito
2013-04-09 23:37
L.A.M Nr 10 Visste att någon skulle påpeka det, det var principen jag ville förklara ;)
Barcelona enkos
2013-04-09 23:34
Se Messi träna idag :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-09 23:33
Andresito

Fast ligan är inbördes möten först i Spanien.
Barcelona Vampíro
2013-04-09 23:29
Vill inte låta dryg men vid det här laget borde man väl ändå kunna bortamål reglerna.
Barcelona Andresito
2013-04-09 23:27
Ni kan ju inte tro att ett bortamål = 2 mål totalt. Den som gör flest mål efter 2 matcher går vidare. Om det är lika många mål så är det den som gjort flest bortamål som går vidare. Det är som i ligan, i första hand poäng (mål efter 2 möten i CL), och i andra hand målskillnad (bortamål)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-09 23:26
Coach Pep

Om man tvivlade på att allt kan hända i fotbollen så är det bekräftat ikväll. Det blir ingen lätt match imorgon, det är ett lurigt resultat dessutom. I grund och botten är 2-2 borta bra men det är också ett resultat som kanske kan få spelarna lite bekväma, och tvärtom få PSG-spelarna hungriga som vargar. Fan om de tar ledningen, eller om det står 0-0 i andra. Det blir jobbigt.
Barcelona Cedqvist
2013-04-09 23:24
@DM1982:

Definitionen säger "mål på borta plan räknas dubbelt", men tolkningen är att de räknas högre än hemmamål. Satt och läste uefas regelbok nyss efter att farsan och jag inte var överens om vad som hänt i eventuellt förlängningar...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-09 23:24
Rambla

Exakt:). Nej men ärligt talat jag känner att Málaga förtjänade den här semin, med tanke på allt som hänt i deras klubb. Får inte i spela i Europa nästa säsong, de har ingen aning om vad som händer i klubben, spelare lär lämna nu i sommar etc. Det här var deras enda chans, och visst var en kvart bra, men semi hade varit en riktigt, riktigt stor succé. Synd om dem, de åker till Westfalen och gör en strålande match, de var värda mer.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-09 23:22
Oavgjort hemma, förlust borta spelar knappast några bortamål någon roll va?
Barcelona DM1982
2013-04-09 23:22
@ardan:

Nej, bortamål har aldrig räknats som två men däremot så väger ett bortamål upp mot ett hemmamål.

Dvs, 0-0 i första matchen var det. Det innebär att alla kryss över 0-0 går Malaga vidare på men vinner Dortmund matchen så går de självklart vidare.
Coach Pep,
2013-04-09 23:21
Usch är lite smånervös inför imorn. Fotboll är en sinnessjuk sport.
Barcelona L.A.M Nr 10
Jag har klankat ner rätt rejält på Dortmund nu, men måste säga att det trots allt lär bli riktigt sköna semifinaler förusatt att vi tar oss vidare(annars skiter man i att kolla ;)). Dortmund och Real är klara, två av topplagen. Bayern lär inte tappa, och annars är Juve ett topplag de med. Fan, vi måste fixa det imorgon. Gör vi det bäddar det för fem riktigt härliga matcher i vår.
Nu ska bara kontringslaget Madrid ut i semin. :P
Barcelona ardan
2013-04-09 23:20
Räknas inte bortamål som två längre? Tänker på Malaga eftersom de gjorde två mål på bortaplan
2013-04-09 23:19
L.A.M Nr 10 Du menar som när vi blev hjälpta av domarna mot Chelsea? Jo tack, nog vet jag hur det känns när precis hela världen är emot en. :P
Barcelona Barca älskare124
2013-04-09 23:18
Rambala menar Uefa!
Barcelona Barca King -
2013-04-09 23:16
Som sneijder tunnla varane haha och drogba åt upp han matchen genom och i andra målet. Hahahah.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-09 23:11
Rambla

Klart det inte är. Men det blir ju automatiskt att man tycker illa om laget som drar fördel av det. Sen blir man sur när de springer och firar som de har vunnit CL när det känns som Málaga förtjänar det mer. Det är egentligen konstigt att jag bryr mig så mycket, men så är dét. Kan inte styra känslorna.
Barcelona DM1982
2013-04-09 23:10
@Andresito:
Okej, då hängde jag med. Jag tänkte inte på att han var sista killen, trodde att det fanns någon annan spelare i linje någonstans, vart han nu skulle kunna tänkas stå. Jag var lite insnöad på att folk trodde att man kan upphäva offside genom att vara utanför planen. Det var hur som helst en helt fantastisk vändning men det går inte att tycka något annat än synd om Malaga. De kämpade och gjorde det riktigt bra i 90 men det räcker inte mycket tyska lag, man måste kriga tills domaren blåser. Jag vidhåller att Bayern vinner hela klabbet, det är deras år. Kanske blir det en heltysk final?
Barcelona Barca King -
2013-04-09 23:10
Fan har man straffområdes domare för? Största idioterna i världen. De får inte döma offside eller straff. Mål kameror kommer inte hjälpa ett skit. Det borde finnas offside kameror som domarna får ta och kolla på. Det tar inte mer än 5 sekunder.
2013-04-09 23:09
Fifa har inget med CL och göra. Du menar nog Uefa.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-09 23:08
Frodo

Absolut, håller med dig. Tycker Dortmund blir roliga att ha i en semi, det är bara en kombination av att jag lider fruktansvärt med Málaga och att jag tyckte Dortmund hade flytet på sin sida som jag känner mig rätt upprörd så här efter matchen. Men annars en grym match, härligt spel från båda lagen som bjuder upp.

Var det något med domaren som hände i Reals match som jag har missat?
Annons: