/spanien/barcelona/forum/7445.aspx/spanien/barcelona/forum/7445.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-10 19:39
@barcastuff: Official: Adriano (thigh), Pedro (calf), and Messi (thigh) have been given the medical green light and are available for tonight's game #ucl
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bàckis
2013-04-10 19:38
Skandal att inte Alexis får chansen efter helgens succé, vafan har Pedro gjort för något bra det senaste? Chilenaren kommer ju garanterat lämna i sommar när han aldrig får chansen i avgörande matcher.
Barcelona Vampíro
2013-04-10 19:37
Barcelona bench: Pinto, Montoya, Bartra, Song, Thiago, Alexis, Messi Tello får inte ens plats på bänken, damn.
Barcelona Bàckis
2013-04-10 19:36
Gabriel Håller med dig, en värvning av Hummels hade gett Piqué större konkurrens, vilket i sin tur ställer högre krav på honom. Piqué är min favoritspelare i Barca men han har fått lalla runt å spela lite hur han vill på tok för länge nu när Puyol haft sådana skadeproblem. En värvning av Hummels kanske får honom att förstå att man inte kan slappna av och spela på 70-80 % av sin kapacitet i världens bästa lag. Barta skulle få speltid han med, ena matchen brevid Hummels och andra brevid Piqué, kan man få en bättre omgivning förutsatt att Piqué kommer tillbaka i gammalt gott slag?
Barcelona Vampíro
2013-04-10 19:35
Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Pique Adriano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Pedro Cesc Villa De chansar alltså med både Adri och Pedro. Nåväl hoppas på det bästa, tråkigt att Alexis inte får chansen efter helgens fina insats.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-10 19:33
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Pique Adriano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Pedro Cesc Villa #fcblive
Barcelona Acrobat
2013-04-10 19:31
Det blir nog oerhört jämnt ikväll och därför gäller det att vara effektiva och göra mål när chanserna dyker upp. Det hade varit underbart med en tvåmålsledning när matchen närmar sig slutet. Då slipper man riskera att Messi ska bytas in och skada sig. Presspelet som vi fick se mot Milan måste fungera perfekt även idag!
Barcelona barasfsdg
2013-04-10 19:27
Vad tror ni om messi startar han?
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-10 19:26
Fyfan vad tiden går sakta. Matchen igår hjälpte inte direkt. Är hur nervös som helst. Har nästan inga naglar kvar....
Barcelona barasfsdg
2013-04-10 19:23
Kom igen Barca ge oss en magisk kväll!
Wena
2013-04-10 19:18
Ikväll tar vi det här grabbar. Jag skulle gissa på ett 3-0 resultat.

Visca Barca
Barcelona Gabriel
2013-04-10 19:16
Tror folk missförstår mig lite.

Jag är värvningskåt som fan på Hummels, erkänner det. Men det betyder inte på något sätt att jag inte tror på Bartra.

Bartra kan mycket väl blomma ut till en storback, han har vad som krävs för det. Men vad händer om han inte gör det? Är det värt att ignorera en spelare av Hummels kaliber och chansa på det? Jag tycker inte det. Sen finns det ärligt talat inte allt för många tillräckligt bra mittbackar, i min mening i alla fall, som går att köpa och förbättra oss - Hummels är en av få.

Bartra kan fortfarande få speltid, men i hemma matcher på Camp Nou, till en början mot lite mindre lag och gärna från start. Man kommer att se hur han sköter sig, och desto mer speltid han får beroende på hur han skött sig, ger man han mer speltid. Man ska inte glömma att Piqué har skött sig miserabelt på sistone. Varför tar alla det som en självklarhet att han alltid kommer att ha en av de två mittbackspositionerna? Så är det inte för mig åtminstone.

Det verkar på de flesta här inne som att de föredrar att ha 2 mittbackar i en trupp. Det funkar inte så. När vi vann trippeln hade vi Puyol, Marquez, Piqué och Caceres som renodlade mittbackar, två av dessa var nya inför säsongen - Piqué och Caceres värvades. Då ska man också tänka på att Puyol inte var i närheten av lika skadebenägen då som han är idag, även Marquez hade en dundersäsong enda tills han skadade sig. Backsituationen var väl täppt, och både Caceres och Piqué fick sina chanser att spela en hel del matcher trots att firma Puyol - Marquez var det ordinarie valet en lång tid. Piqué tog chansen, Caceres var inte tillräckligt bra - framför allt med bollen vid fötterna.

Det här är min poäng. Idag har vi Piqué och Bartra. Den ena har inte varit i form på hundra år, den andra är talangfull men relativt oprövad och testad, jag säger det igen - även om jag tror på han. Saken kvarstår, vi kan inte sätta oss i en situation som gör att vi ger oss själva svårigheter, vi måste ge oss själva bästa möjlighet för att skrapa bort så många problem som möjligt, en stor del av de problemen är backlinjen, därför måste en världsklass spelare värvas in (Hummels).

En värvning av honom kommer inte att betyda att Bartra försvinner från jordklotet.

El Flaco

Jag håller med, personligen hade jag hellre sett att Bartra gavs chansen ikväll än att Busquets droppar ner.
Barcelona >The Reporter<
2013-04-10 19:10
Visst är man nervös, men ikväll gäller der boys. Våra spelare har mycket mycket mer rutin från större sammanhang än Psgs lirare. Vårt lag består av en hel del Vm och Em mästare och även Världens bästa Nos vamos a Wembley!!!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-04-10 19:08
Jäklar vad många negativ inlägg här inne. Helt ärligt tror ni verkligen att PSG kommer rubba oss på våran hemmaplan? Vi spelade 2-2 på deras egna hemmaborg hur tror ni att det slutar på Camp Nou? Ja PSG har en riktigt bra offensiv men deras backlinje håller nästan lika stor klass som ett mittenlag i La Liga utan Thiago Silva. Ja våran backlinje här även släppt alldelles för mycket för att heta Barcelona men anledningen till det är mycket av pressen som spelarna har slappnat av under Titos kommando. Alla här inne såg hur det var under Milan-matchen. Deras enda chans kom genom misstag. Dom hade inte en enda chans. Det som är så otroligt viktigt ikväll är pressen, pressa sönder PSGs backlinje så kommer dom skita ner sig, precis som Milan. Jag är inte det minsta oroad inför ikväll, det enda jag tänker på med hur mycket vi kommer vinna med ikväll, jag tror på 4-0.
Barcelona I.Cuenca
2013-04-10 18:57
joxxville (Barcelona) Att sprida positiv energi och budskap som supporter som inte kan vara på plats är ju självklart ett måste. Det är ju nu vi ska vara som mest positiva då vi just inte är på plats.
Barcelona Gabriel
2013-04-10 18:56
Jonas Jag tror på Bartra men en säsong är lång och innebär skador, avstängningar och rotation. Det spelad totalt sett 3 olika turneringar under en hel säsongs. Bara för att jag säger att jag tror på Barta så innebär det inte att jag är beredd att satsa på honom som en av två ordinarie mittbackar i alla matcher i tre olika turneringar. Jag är all for att han ska få mer speltid, men jag anser att man gör bäst i att successivt spela in han i laget, främst i la liga matcher på Camp Nou. För att förklara lite bättre. Om det var jag som var tränare för laget så hade jag krävt in en mittback till nästa säsong och begärt att den mittbacken skulle vara Hummels. Det hade inte inneburit att jag inte hade förtroende för Bartra, jag hade fortfarande haft planer på att ge han speltid, men kanske inte i de allra största matcherna som El Clasico eller storlagsmöten direkt. Om man säger att en värvning av en stor spelare är en indikation på brist på förtroende för en talang så kan man lika gärna säga samma sak om Thiago när Fabregas värvades, ingen här tvekar på att man saknade tro på Thiago, visst? Hoppas den förklaringen är tillräcklig för sig annars är du mer än välkommen att ifrågasätta mina åsikter igen.
Barcelona joxxville
2013-04-10 18:51
I.Cuenca

Inte för att vara den, men hur påverkar våra forumkommentarer spelarna eller laget som helhet? Okej om du riktar den kommentaren till publiken som faktiskt är på plats och kan påverka. Men tvivlar på att det är jättemånga som är på plats så nu blir kommentaren mest fånig...
Barcelona I.Cuenca
2013-04-10 18:45
Innan matchen mot Milan så bombarderades forumet med POSITIV energi (vi såg hur det slutade) Men idag ser jag ganska mycket negativa inlägg. Kom igen nu och pumpa in all positiv energi som finns. Det finns liksom inga andra alternativ. Tillsammans så fixar vi detta, MEN då gäller det att ALLA stället upp och då menar jag verkligen ALLA.
Barcelona Bàckis
2013-04-10 18:35
ElRaval

Vilken backlinje då? Vet du ens hur vi skall ställa upp?
Barcelona ElRaval
2013-04-10 18:31
Jag tror tyvärr på förlust idag. Vår backlinje är för dålig
Barcelona Barca King -
2013-04-10 18:30
Det handlar inte om talangen bara. Bartra har talangen men han saknar självförtroendet och självkänslan. Precis som när börjar på sitt nya jobb eller klass. När Bartra kommer mer och mer i laget, då kommer han att agera med självförtroende.
Barcelona -SAMI-
2013-04-10 18:15
Maxwell (PSG): "You've to be brave and show personality to deal with Barça's control. We'll try to be aggressive and attack from the start."

Kommer bli en rolig match!
Barcelona Vampíro
2013-04-10 18:14
Hade vi behövt jaga mål kan jag förstå om de valt att gambla med Messi men nu har vi faktiskt ett resultat att gå på. Dumt att riskera något utan istället låta honom börja på bänken så får man se hur matchbilden ser ut. Detsamma gäller Adriano och Pedro, är de inte helt återställda så vill jag inte att de startar. Det finns andra alternativ på bänken.
Barcelona I.Cuenca
2013-04-10 18:14
ÄNTLIGEN På väg hem från arbetet. Hem och Korka upp en öl och Whiskey:-) Visca Barca Är galet nervös
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-10 18:09
Gabriel Du tror alltså verkligen på Bartra, men tror inte att han är en lösning på våra backproblem och säger att om han är tillräckligt bra så kommer han få chansen? Säger ju emot sig själv. Han är ändå 22 år, vi får inte bli för fega. Real lät Varane starta i Clasico trots att han var tonåring.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-04-10 17:34
enkos

Fast nu är det ju inte konditionen som är problemet, den är förmodligen exakt lika bra som den var innan han skadade sig, utan risken att förvärra skadan han inte helt läkt ifrån. Skulle det ske så finns det stor risk att han missar åtminstone eventuella semifinaler. Personligen anser jag att han bör starta på bänken och låta övriga laget lösa uppgiften och bara gambla med Messi i yttersta nödfall.
Barcelona Grimaldo
2013-04-10 17:28
Possible line-up (vs PSG): Valdes - Alves Pique Adriano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Alexis Cesc Villa #fcblive [el9]

Villa är ju tveksam till att spela. Gissar på att Tello tar hans plats då. Annars är elvan bra, vill helst att Messi. Vill helst inte att han ska dra på sig en skada till och göra så att han missar en eventuell semifinal. Men om det krisar sig så får han gärna hoppa in och stänka in en eller två bollar :)
Barcelona enkos
2013-04-10 17:09
Om Messi har tänkt spela så ska han spela från start och spela så länge han kan. Att hoppa in i 60 min och sen orka inte mer och vilja byta i 80 kan leda till att vi gjort alla byten och spelar med 10 man resten av matchen..
Barcelona Gio Style
2013-04-10 17:06
Ikväll smäller det boys!
Tagit ledigt från jobbet, så nu jävlar är det Barcatröjan på och ett jävla skrikande inne på O´learys!

Messi borde börja på bänken tycker jag, släng in honom i andra halvlek om det knasar. Men vi vill inte äventyra hans hälsa inför en eventuellt semifinal!

3-1 ikväll, VISCA!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-10 16:57
-SAMI- Det har rätt i, men ska även försöka glömma livescore. Istället ska jag ut på en promenad i två timmar eller sysselsätta mig med nåt att. Man mår fan dåligt, det är inte bra för hälsan. :(
Annons: