/spanien/barcelona/forum/7434.aspx/spanien/barcelona/forum/7434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-24 18:28
Shanghai

Sådär kan du inte säga, de köper ju spelare inte tjuvar. Vi var också bäst i världen när vi värvade spelare :P
Barcelonistas
2013-04-24 18:17
Hetfield har rätt jag har börjat ge upp hoppet om Sanchez nu om jag ska vara ärlig. Det är ingen spelare som kan göra något på egen hand i anfallet, har usla avslut, samt ser stundtals ut som en huvudlös kyckling..

Ta en spelare som Pedro det är ingen spelare som ska starta en match av den här digniteten. Pedro är mer en bra truppspelare som man kan slänga in i matcher, samma gäller väll Sanchez egentligen. Sen har vi Villa som inte levererat sedan Cl finalen mot Man United.. Som ni ser så har vi ingen anfallare utöver Messi som kan göra något, vi behöver någon anfallare som kan bidra med något, göra lite mål osv.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-24 18:12
Vi betalade inte 30m för en kreativ spelare. Alexis är en springare och slitvarg likt Pedro. De som har sett han spela tillräckligt länge vet det. Jag kan hålla med om att vi behöver en avslutare OM (stort om) barca går tillbaks till gamla spelsystemet som inte förlitar sig till 95% på Messi. Men utvecklingen de senaste åren att spelet kretsar mer och mer kring Messi. Spelar mansådär så måste man ha taktiska, snabba och löpande "yttrar". Dags för Tito att våga förändra vårt sätt att spela och ingjuta mer spring hos spelarna, som Pep gjorde.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-24 18:12
Det här med att Sanchez och Pedro springer hela tiden börjar bli för mycket. Alla har börjat parkera sina bussar mot oss, motståndarna står me minst 8 man i knäna på målvakten, vart ska Pedro och Sanchez springa då? Vi får knappt några ytor längre och på grund av att det är så trångt hela tiden.. Guardiola hade nycklarna till det i tre år men vi har tappat mycket sen han försvann. Vi behöver en anfallare som kan hitta på saker på egen hand, försöka utmana, ta tag i saker och våga avsluta själv.. Sanchez och Pedro är knappast några som skrämmer motståndarna. Och än idag undrar jag hur i hela friden vi kunde betala så mycket för Sanchez.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2013-04-24 18:09
När har Villa klagat? Håller med om att anfallarna underpresterat grovt men man behöver inte hitta på problem.

Jag hade gärna sett en annan spelartyp än de vanliga 169cm lirarna, ta in en kraftfullare anfallare som ger oss andra alternativ. Nej menar inte att man ska slå långbollar på Zlatan utan någon som går rakt på mål istället för att vända om och spela till Messi.
Barcelona Bàckis
2013-04-24 18:05
Jo, vi behöver anfallare också, för det har vi inga. Vi har 4 yra hönor till yttrar och en Messi som gör det hans känner för i sin fria roll. Vi måste få in nya ANFALLARE som kan göra mål, där är Messi ensam idag.
Barcelona Hetfield
2013-04-24 18:04
Det sista vi behöver är en anfallare? Vad har Sanchez, Pedro och Villa gjort den här säsongen?

Villa springer ju bara runt som en påse bajs och klagar så fort han blir bänkad. Sanchez springer bara runt som en förvirrad idiot och Pedro spelar nästan som mittfältare. Det behövs någon som kan och vågar göra något. Vi betalade över 30 miljoner för en som skulle vara kreativ, men vi fick en värdelös springare.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-24 17:55

Klockrent skrivet än en gång Frodo Ta Neymar till exempel. Vad kommer killen bidra med som inte Alexis eller Pedro gör? Det sista vi behöver är anfallare just nu. Bättre att värva en målvakt och 2 mittbackar. En stark och energisk mittfältare likt Keita hade vi behövt igår också mot Martinez. Det är uppenbart att coacherna inte litar på Song. Dessutom så är han urusel som pivote. Att starta han mot ett kontringsstarkt lag är självmord.
Barcelona LeoMessi
2013-04-24 17:48
Var*
Barcelona LeoMessi
2013-04-24 17:43
AndreD (Barcelona) Låt skämta om det för vi är ett stort jävla skämt igår.
Barcelona Explict
2013-04-24 17:32
Hoppas Barcelona köper Robben och han sänker Bayern Munchen nästa år.. Jag gillar Robben även om han är skadebenägen.
Barcelona AndreD
2013-04-24 17:24
Lilla smala skitunge
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-24 17:05
Frodo Jag menade Real med antagonister.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-24 17:05
Jag tycker är komiskt med allt om hur "Bayern förstör Bundesliga", eller att de köper sönder. Det här är inte div 4 eller ett ungdomslag där det handlar om att utveckla. Vi pratar om den yttersta eliten i världsfotbollen. Det är en djungel. Du äter eller äts.

Den moderna fotbollen är på väg mot att du inte längre tävlar med dina inhemska rivaler.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-04-24 17:03
Ja kan inte beskriva med ord hur ja kännt inombords idag :(
Men ja vill passa på och ge marc bartra ett plus i kanten för lagets bästa spelare totalt oprövad i stora cl matcher kommer in och stabbil matchen igenom!,
Barcelona The Reporter
2013-04-24 16:48
Läs här,

Skillnaden mellan Barcelona och Spanska landslaget till Barcas favör är Messi. Men en annan skillnad är Ramos, till landslagets favör. Hade vi haft en Ramos eller någon i den stilen som Thiago Silva så är jag säker på att vi skulle vara näst intill ostoppbara.

Sedan det här med luftduellerna. Jag kan inte släppa det. Jag har en bild som hänger på väggen här hemma, där startelvan ställer upp på foto. Den innehåller Abidal, Keita, Yaya, Ibra, Pique, Puyol och Henry. Vem fan skulle vinna mot de på huvudet? Jag menar inte att vi ska värva tillbaka, utan jag syftar på att vi behöver lite bjässar. Song är en sådan typ. Visst, han kanske inte har Messis teknik, men Messi har inte hans fysik/huvudspel
Barcelona Arsenal
2013-04-24 16:46
Barcelona ViscaBarca1899
2013-04-24 16:46
Fotbollskanalen är ett skämt enligt de så skulle Barca betala 30 miljoner euro för inters Handanovic. Återigen så visar TV4 gruppen vad de kan om fotboll
Barcelonistas
2013-04-24 16:44
Det finns en liten chans det är inte helt omöjligt, Arsenal var 1 mål från att slå ut dom. Men då måste vi spela på vår högsta nivå vilket jag inte tror att vi kan göra just nu, för mycket problem i själva spelet förtillfället.
Barcelona Frodo
2013-04-24 16:43
Shanghai - SHOOT ME $12

Bayern tjuvar ingenting. De betalade uköpsklausulerna för Martinez och Götze vilket snarare får ses som att de gick in i en butik där man kan förhandla men väljer att inte göra det utan bara betalar siffran som står på prislappen och går ut. De lär säkert hosta upp ordentligt för Lewandowski också.

Dessutom är City och PSG knappast våra antagonister. De är ingenting annat än oljeklubbar vi inte har någonting att göra med. Bayern är en självförsörjande klubb likt oss. Det de visat med värvningen av Pep och allt efter det är ingenting annat än en maktdemonstration om att de vill vara den ledande klubben i Europa.
Barcelona LeoMessi
2013-04-24 16:42
Andres! (Barcelona) Jag skulle inte ens fira om vi spelade som gudar i returmötet och tar oss vidare. Dom pissade alla culès i ansiktet igår.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-24 16:39
Om Bayern köper Götze och Lewandowski, Real köper Bale, PSG Cavani och vi svarar med Neymar blir jag orolig. Har väldigt svårt att se hur han ska kunna göra sådan skillnad direkt för oss. Hoppa på Hummels och gärna en annan typ av forward. Lite förändringar är helt nödvändiga. Vad är på G med Vilanova förresten? Har inte haft tillgång till internet på länge men han ska alltså hålla presskonferens på fredag? Tror inte den handlar om matchen - dubbelmötet är ju inte ens över. Är lite orolig för honom och är beredd på det "värsta". Han ser inte fullt frisk ut och saknar helt gnistan känns det som
Andres!
2013-04-24 16:38
Fan asså vad alla är negativa!!!! Utgångsläget är verkligen åt F*n MEN vi får inte glömma att vi heter FC Barcelona + på camp nou är vi oslagbara när det väl gäller.!
Vi har exakt INGENTING att förlora, Full fart framåt kommer det vara! Bayern kommer spela på 75% i nivå och tro att dom redan har vunnit. Medans vi spelar på 100% och förhoppningsvis gör vi den bästa matchen på väldigt länge.
Tsss detta är ABSOLUT inte över inte på långa vägar.!
Jag vet redan nu hur vi kommer starta Iniesta på kanten cesc i mitten och messi får en fri roll, Alves kommer springa som en jävla kanin ute till höger..!
2-0 första halvlek så vips är bayern borta! Dom kommer pissa på sig och tänkte va i hela helvete håller vi på med..! Vi har inget att förlora och 4 mål på 90 minuter är mycket mycket möjligt fast motståndet heter Bayern. Dom är redan vidare...tror dom...Kom ihåg mitt namn när vi slår ut dom på straffar på ons.
Barcelona Frodo
2013-04-24 16:31
Vi ska inte betala 30 miljoner för någon. Det är såna värvningar vi inte ska göra då de de aldrig blivit lyckade med undantag från Alves. Kollar man rent historiskt de senaste 10 åren har de något billigare köpen varit bäst. Man måste ha bättre koll på marknaden. En sån som Jordi Alba har varit helt fantastisk för en liten summa som 14 miljoner. Det är bättre att köpa spelare som kommer med lite hype och som har allt att vinna.

Problemet är att vi låser oss så ofta på marknaden. Om man ska tro det som står i media så vill vi ha en spansktalande målvakt vilket begränsar oss väldigt mycket. Varför inte scouta marknaden bättre och ta den mest kvalificerade? En sån som Ter Stegen låter väldigt spännande och han lär vara relativt billig.

Verthongen som är vänsterfotad, kan spela på 3 positioner vi har behov av samt spelat i Ajax med samma spelsystem som oss ville till oss förra sommaren. Han hade varit ett billigt och bra köp men vi har någon fixering likt vissa brats att dyrast måste vara bäst så vi missade en bra värvning

Vad har vi scouter till om vi bara ska rikta oss in mot de största och dyraste namnen på marknaden? Det kan ju vilken tomte som helst göra.
Barcelona LeoMessi
2013-04-24 16:21
Stör mig hur jävla nonchalanta våra spelare var igår! Bayern är inte 4-0 bättre än oss! Vi har all talang att vinna mot Bayern på bortaplan men istället så skämmer grabbarna ut sig och låter Bayern borra korven djupt in i röven på dom. Och en sak till: XAVI HAR VARIT SÅ JÄVLA FEG! HAN VÅGAR ALDRIG SLÅ EN BOLL PÅ DJUPET TROTS ATT HAN KAN DET!!!
2013-04-24 16:19
Folk snackar om våra antagonister Manchester City, och PSG, men ingen tar upp Bayern som är en köparklubb. De tjuvar alla talanger i Bundesliga. Fucking pinsamhet.
2013-04-24 16:15
Fy fan Bayern är äckliga. Dem tjuvar allt och alla. Vilken jävla pinsam klubb som om de redan inte bra och trots det går de och värvar Lewandowski.
Barcelona Vampíro
2013-04-24 16:14
Suárez får alltså tio matcher, damn! Han har ställt till det för sig många gånger men visst känns det som att han fått hela England emot sig. Han fick t.ex. åtta matcher för det som hände mot Evra medan engelska Terry endast fick fyra matcher. Försvarar inte hans aktion men de är inte konsekventa med sina straff därborta.
Barcelona DM1982
2013-04-24 16:12
Skulle även Hummels dra (till oss?) så är det verkligen godnatt för Dortmund. Tycker ärligt synd om dem men så är det, det gäller att äta eller ätas. Inga lag rår på Bayern och om de visar intresse så går spelare dit.
Barcelona Bàckis
2013-04-24 16:11
Köper Bayern Götze och Lewandowski, United Falcao, PSG Cavani och Real Madrid Bale måste ju vi svara med åtminstone Neymar, gärna också Agüero :)
Annons: