/spanien/barcelona/forum/7433.aspx/spanien/barcelona/forum/7433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-24 15:46
...fast det där lunchmötet var, om jag inte tar fel, angående en dokumentär om tränaren Marcelo Bielsa. Jorge Valdano och en jouranlist var också närvarande. Så det var inte endast Bielsa och Zubi.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-24 15:43
Vi kanske överdriver en aning med att Tito Vilanova kommer att be om att avsluta sitt kontrakt.

En sak som är märklig är. Vi såg vad Barcelonajobbet gjorde med Pep Guardiola. Tänk att gå igenom det när du har besegrat cancer två gånger?

Barieta. Ja. Han hade ett lunchmöte med Bielsa i februari. Men är det en chans att han tar över Barcelona? För att spåna helt fritt utan någon tanke på att det kan bli möjlighet. Bielsa är en stark kandidat till att 'förändra' Barcelona. Han tror på det stenhårt. Dock har många menat att han inte är rätt man för Barcleona.

Bielsa kan till exempel visa videoklipp och prata i timmar. Han visade en gång sina spelare en videoanalys på 45 minuter. Utan paus eller reflektion. Många menar att Barcelonaspelarna inte är 'vana' eller klarar av den typen av 'utbildning'.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-24 15:42
3 år till alltså. Ja, vi får nog stå ut med Alan Harper. Jag har tänkt på en grej, vad kommer att hända med vårt B-lag? Kommer man att fortsätta med Eusebio eller ta in en successiv tränare som lyfter upp några talanger från Juvenil A & B. Framtiden är den viktigaste just nu och Barça B är framtiden, men med Eusebio som tränare ser det inte alls ljust ut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barieta
2013-04-24 15:36
dubbel
Barcelona Barieta
2013-04-24 15:36
Om Tito avgår så kanske det inte är helt omöjligt att Bielsa tar över. Zubi hade väl ett möte/lunch med Bielsa för ett tag sen. Jag tror Bielsa hade passat Barcelona väldigt bra, han hade lyckats få ut mer utav Sanchez också är jag säker på, då han lyckats med det innan.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-24 15:35
DM1982 Absolut, jag håller med dig. En av de största fördelarna med Rosell är ju självklart ekonomin och vi har tjänat en hel del under honom. Jag tyckte bara att det lät lite komisk när vi har andra problem som är viktigare. Angående Tito Vilanova. Väljer han att avgå så respekterar jag det , han får bestämma själv med tanke på att han hade cancer. Hälsan är viktigast och känner han att han inte kan träna laget så är det bäst att gå vidare. Och väljer han att stanna så är jag glad endå för han måste få en chans enligt mig.
Barcelona Vampíro
2013-04-24 15:29
@Rambla~ el chico dorado

Inters ekonomi är iofs inte den bästa så ett sånt bud hade de accepterat men jag har svårt att se det hända. Han är en viktig kugge för dem och Barcelona lär inte spränga banken direkt för en målvakt trots att den positionen bör prioriteras framför t.ex. Neymar.

Det finns ju nästan inga alternativ på marknaden. Vem ser du helst att vi värvar? Har tänkt lite på Steve Mandanda i Marseille, är han nått förr oss? Tycker i alla fall han imponerar mer än de namnen som dykt upp i tidningarna.
Barcelona kingrodrigues
2013-04-24 15:28
Tack Rambla Läste på cadena cope, han har vridit om orden en aning.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-24 15:26
@Shanghai - SHOOT ME $12:

3 år till.
Här är tweeten:

Tito Vilanova ? ?@CuleDeBarcelona 1h
"Cadena COPE:" Tito Vilanova has press Conference on Friday , he will announce his resignation from the team's job! Why!!!
Någon som vet när det är omval? Har letat utan att hitta något vettigt svar. Hoppas inte får en ny mandatperiod.
Barcelona Explict
2013-04-24 15:25
Det är bara att gå all in i returen, inget att förlora, hehe. Valdes Alves - Abidal Busquets Xavi - Cesc - Iniesta Pedro - Messi - Villa - Tello 6-0! ;-)
Barcelona DM1982
2013-04-24 15:23
@Diar Iniesta Shekha:

Men pengarna måste ju fortfarande rulla in, eller hur? Jag antar att han har lite simultanförmåga, att försöka fixa spelare till klubben (Neymar menar jag) och att även försöka få in pengar till klubben.

Barcelona måste på allvar lära sig att ta hand om ekonomin, Rosell är den första presidenten som gör det. Vi kanske inte gillar sättet med reklam på tröjor och annat men pengar måste in. Det finns löner som ska betalas och det är prat om en ny fotbollsarena.

Som klubb har Barcelona varit riktigt dåliga på att ta hand om sin ekonom, Rosell försöker i alla fall ta hand om det och han ska ha cred för det.

Sedan är det mycket annat som jag inte gillar med honom som president men man ska vara rättvis i sin kritik.

För övrigt verkar det väldigt konstigt om nu Tito skulle avgå. Varför säga det nu? Det normala är att vänta till efter säsongen. Har han tappat omklädningsrummet och känner att det är lika bra att säga det nu?

Det känns väldigt osannolikt att han avgår men inget är omöjligt.
Coach Pep,
2013-04-24 15:22
Angående Sanchez så är mitt tålamod totalt slut. Gårdagen fick bägaren att tippa över. Sanchez har varit en påse skit varje gång han spelat, även om han gjort mål. Förra säsongen missade han allt mot Chelsea i semin och jag tänkte att den här mannen kommer bli Barcas nedgång, men trots allt var jag beredd att ge honom tid. Ett år senare är han sämre än någonsin. Jag tror inte att det beror på dålig form eller whatever, han är helt enkelt usel. Behärskar han tiki-taka? Nej. Är han bra på små ytor? Nej. Har han ett starkt psyke? Nej. Det enda han duger till är att vara Messis vattenbärare.
2013-04-24 15:15
kingrodrigues

En kille citierade Cadena Cope.
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-24 15:14
Shanghai

Jag har ingen aning, jag skrev inte alls här igår :) Men jag tycker nog Pedro fick mera uträttat totalt än Sanchez igår även om ingen av dem imponerade.
2013-04-24 15:13
@Vampíro:

Du, lägger korkade Barca upp 30m för Handanovic kan jag lova att Moratti tar det budet med en gång. Jag kan inte se att ens Barca lägger sådana pengar för en målvakt. De har oftast inte en sådan profil att de värderas så högt som tex anfallsspelare gör.
2013-04-24 15:13
Barca o Mort! Ok han sprang också ända ner till vårt straffområde, men varför var det inte en ända en som skrev om Pedro något negativt? Han gjorde inte heller något offensivt. Han var verkligen bedrövlig och trots det får Sanchez skiten på sig.
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-24 15:12
ElRaval Jag känner att vi behöver en ny spelstil också isåfall för dom matcherna. Det går inte att spela tiki-taka runt motståndarnas straffområde då de försvarar med 10 man och vi har tunga spelare. Vi såg ju hur mycket Zlatan tillförde. Vi har ju Song t ex men jag tror inte matchbilden hade ändrats positivt med honom där igår, jag hade viljat se en striker likt Eto'o som även kan nicka. Seriöst en bra huvudspelare där uppe hade varit guld. Jag verkligen hatar när någon ger högt inlägg och där inne står Messi och Pedro samt 4 motståndare som är 30cm längre och 20kg tyngre. Hade även kunnat hjälpa defensivt på fasta situationer. Vilket enligt mig är vår svagaste punkt just nu. Diar Iniesta Vilka problem är det han ska ta itu med menar du nu? Vad är det för negativt att tjäna pengar till klubben? Vad spelar det för roll om det är shampoo eller köttbullar?
2013-04-24 15:11
DM1982
Absolut, jag ska ge dig en förklaring. När det gäller Rosell så känns det som om vi har gått i konkurs. Han försöker göra affärer med allt och alla, varför kan han inte ta hand om våra problem istället? Varför göra deal med schampo när vi har stora problem? Hur tänker han? Pengar hit och pengar dit. Man tror ju nästan att det är Bill Gates vi har som president.
Barcelona kingrodrigues
2013-04-24 15:11
Diar Vart på Twitter hittade du det?
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-24 15:09
Shanghai

Det respekterar jag då jag också gillar vilja och kämparglöd, men att han var den enda som visade tycker jag inte. Pedro sprang minst lika mycket den tiden han var på planen.
Barcelona ElRaval
2013-04-24 15:08
Jag tycker att vi behöver lite tyngre spelare i vissa matcher.

Jag tänker på matcher mot Engelskt motstånd osv, känns det som att vi behöver ett par spelare som är bra i närkamper och lite tyngre och mer explosiva.
En ytterback som Ivanovic tänker jag på. Eller en Fellaini eller Yaya Toure på mittfältet. Åtminstone på bortaplan mot Bayern då vi inte kommer dominera bollinnehavet som mot lag i La Liga.
2013-04-24 15:06
Å andra sidan varför ska Tito annars snacka om han inte har bestämt sig för något? Visst det är modigt av honom att inte "gömma" sig, men hade han hade lika gärna kunnat snacka igår om det inte handlat om hans framtid. Något är på gång...
2013-04-24 15:05
Barca o Mort! & Bàckis Att visa hjärta säger mig en hel del. Killen sprang och sprang som om det vore hans liv stod på spel. Han ville verkligen, men hans medspelare var fortfarande hemma i Katalonien och Twittra. Cred bör han givetvis få efter denna horribla insats.
Barcelona Vampíro
2013-04-24 15:01
@Rambla Handanovic må vara en bra målvakt, en av de bästa men det känns väldigt osannolikt att Inter släpper honom. Har sagt det förr tror det kommer vara nästintill omöjligt för oss att bli bättre på målvaktsbytet, alla världsmålvakter är redan i storklubbar och de som ryktas till Barça är inte i samma nivå som Valdés. Vi kommer byta ner oss tyvärr. Tottenham snatchade den perfekta målvakten förra sommaren i Hugo Lloris. Vi får väl nöja oss med Guaita eller liknande.
2013-04-24 14:59
Nu går det rykten på Twitter om att Vilanova ska avgå på fredag.. Någon som vet något mer?
Barcelona Chrisicito
2013-04-24 14:59
@DM1982:

Bra med cash! Jag gillar det.
2013-04-24 14:58
Som jag alltid har påstått, hoppas att dem sparkar fanskapet Rosell och hämtar in en intelligent president som kan sköta allt på ett perfekt och utmärkt sätt. Han har tagit ner klubben till skiten och hans flin igår kändes faktiskt värre än förlusten. Att han har mage och flina när laget ligger under med 4-0 är pinsamt. Fan också vill se en president med entusiasm och ambition om att nå högs nivåer och inte bara tänka att vi ska gå i plus med ekonomin.
Barcelona Bàckis
2013-04-24 14:58
Shanghai

Det räcker inte att bara visa hjärta i en klubb som Barcelona för att bli uppskattad och få speltid, det gäller ju fan att kunna leverera mål om man likt Sanchez och Pedro spelar som anfallare. Dom var inte sämre än någon annan igår, men i matcher där Messi är blek måste dom någon gång kunna bidra dom med.
Annons: