/spanien/barcelona/forum/7427.aspx/spanien/barcelona/forum/7427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2013-04-11 01:30
Jag minns att under Reijkards tid kunde alla lag slå ut oss. Nu är vi ett lag som kan styra dit matchen vi vill och det ska vi vara glada för. Vi är ett lag som alltid räknas med att gå vidare. Att vinnA PSG på halv fart visar mer vår styrka under den här eran. Vad som blir intressant är att hur vi ska tackla tiden efter Messi. Inget jag längtar till för att en underbar spelare som Messi kommer aldrig komma tillbaka någonsin. Vill njuta utav han för evigt. Det kan komma en skjutglad Ronaldo eller en artist som Ronaldinho men Ingen Messi. Att göra mål på minsta ytorna och spela med bollen så nära fötterna i maxfart och bara göra det Messi gör är jag glad att uppleva. Visca Barça y Visca Messi!!!!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2013-04-11 01:17
The Octopus of Badia, B-Guden Med facit i hand kan man väl säga att Pedro var ett "lyckat" val idag. Han gjorde målet men inte fan kan ni sitta och säga att han gjorde en bra match? Dessutom är det ett lag med rörelse vi behöver när Messi inte är på planen. Vi har inga lösningar utan Messi på planen och det syntes väl ganska tydligt? Vi kör fast helt och hållet i långa stunder av matchen och anfallet är helt bedrövligt. Jag tycker vi knappt förtjänar att vara i CL-semi efter kvällens prestation och det säger väl en hel del? PSG hade utan tvekan kunnat göra 2-3 mål och jag tror knappast ni hade suttit här och berömt Pedro/Adriano i det läget här isånafall? Vi gjorde en riktig skitmatch. Pedro har inte alls varit i närheten av sin vanliga form (trots att han imponerat i landslaget). Köper man en anfallare i Alexis för 350 miljoner som faktiskt visat uppåtgående form så ser jag fortfarande inte varför Pedro ska gå före i dagens startelva. Alexis är inte en la masia spelare som ska skolas in som vissa verkar vilja tro här inne. Idag borde han spelat. Likaså Bartra. Och jag vill poängtera att ÄVEN om Adriano och Pedro hade gjort två kanonmatcher ikväll så är min poäng att flera spelare har förtur in i startelvan och det är inte är nyttigt för truppen. Konkurrens är otroligt vitalt för ett lag som vunnit så mycket som spelarna i Barcelona.
Barcelona B-Guden
2013-04-11 01:07
Låt pedro spela på vänsterkanten och jag lovar han kommer göra dubbelt så många mål som Villa, speciellt när messi spelar.
För messi viker alltid in åt vänster, och löper då vänsteranfallaren så får han ett friläge med en smörpass av messi, Både Villa Alexis och Tello får dom passningarna, men bara Villa som är fullt godkänd med att förvalta lägena, Tello ja godkänd han också, men på gränsen, men Alexis, jag han snubblar både på bollen och sig själv, missar den eller skjuter utanför

Min uppställning,
Alves Pique Batra/masken Alba
Xavi Busquet Iniesta
Messi
------Villa Pedro
Barcelonistas
2013-04-11 01:06
Heywood - Pedro kanske gör fler mål möjligtvis men Sanchez löper betydligt bättre än Pedro. Spelet utan boll är det väldigt stor skillnad mellan dom, och därför anser jag att Sanchez just nu borde få starta sådana här matcher.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-04-11 00:58
grande jw

Jag kan tycka att Bartra borde spelat istället för Adriano från start, men å andra sidan var brassen fullt godkänd ikväll. Att Alexis däremot, efter 2 mål och assists mot ett extremt mediokert Mallorca, skulle ha fått förtur istället för Pedro ser jag inte som rimligt. Pedro var extremt aktiv ikväll, skapade chanser, utmanade Jallet gång på gång och visade samtidigt upp sin vana trogen ett väldigt bra hemåtjobb. Hans ettriga spelstil är underbar att skåda i matcher som denna, och jag är säker på att Alexis bommat läget Pedro istället avgjorde dubbelmötet på.

Valdés
Alves Piqué Bartra Alba
Xavi Busquets Iniesta
Pedro Messi Villa

Sådan ska vår startelva se ut resten av turneringen såvida ingen spelare totalt dippar i form eller går skadad/blir avstängd.
Barcelona B-Guden
2013-04-11 00:56
grande jw jag kan berätta för dig varför alexis inte fick starta, han är för dålig, att han gör en bra match mot mallorca, who care, vi spela med ett reservbetonat lag och vann överlägset. Sanchez kan inte ta emot en boll utan att den studsar iväg för långt, han har hemskt svårt med kortpassnings spelet, och hans avslut håller svenska division 5 klass. Alexis ska va glad att han inte är såld...
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-11 00:54
grande jw

Kritiserar du Pedro? Ge Alexis den chansen som Pedro fick och han hade missat.

Pedro ska, om han är frisk, alltid spela.
Barcelonistas
2013-04-11 00:52
Kollar på reprisen mellan Juventus - Bayern och måste säga att Bayerns omställningsspel är nog det bästa i världen. Inte bara det, dom kan spela possesion fotboll ochså och hålla den inom laget i långa stunder för att lugna ner allt.

Dom har allt omställningarna defensiven, presspelet, rörelsen etc.
Barcelona NoGo™
2013-04-11 00:51
Lucas Moura (PSG): "Leo Messi is a genius and an idol." #fcblive

Leo dirigerar laget efter 1-1 målet i länktips.

Barcelona grande jw
2013-04-11 00:49
Det är synd att tränare tar beslut som man kliar sig tunnhårig över och sedan får man aldrig höra någon förklaring. Jag har verkligen funderat sedan startelvan kom upp hur fan Tito tänkte med flera av valen idag.

Adriano, vad var meningen med en matchotränad Adriano som mittback istället för Bartra/Song? Pedro? Varför valdes han istället för Alexis som gjorde en kanonmatch senast? Varför valde man firma Cesc/Pedro när Cesc/Alexis samarbete var helt jävla magnifikt senast?

Sanchez sliter alltså som ett djur i helgens match och går av planen med 2 mål och 2 assist. Formationen med en spelförande Cesc i mitten med en löpande Alexis/Tello på kanterna skapar chans på chans.

Istället för att Tito tar till sig av dessa prestationer så ska denna ständiga "gala-elva" alltid ha förtur till vilken match det än handlar om bara för att dom har en historia med klubben och vunnit måååånga titlar. Både Adriano och Pedro är småskadade, men eftersom dessa är lite utav Titos gullegrisar så tycks det inte spela någon roll att Alexis visar kanonform.

Jag hatar detta i nuläget med Barcelona och jag tror verkligen det hämmar våran utveckling. Varenda person i hela världen måste väl fatta att Alexis är hungrigare än en otroligt loj Pedro som vunnit allt som går att vinna?
Skulle då Tito välja att bänka Pedro och starta med Alexis eller Tello istället skulle det ge dubbel effekt. Pedro skulle bli HUNGRIGARE av att bli bänkad, och samtidigt skulle både Alexis och Tello få en större roll i laget.

Man kan klandra Mourinho bäst man vill. Men är det någonting han sköter magnifikt så är det verkligen att rotera i laget och visa att INGEN går säker om dom inte presterar i matcherna.

Pedro ska inte kunna spela skitdåligt i flera matcher, vara skadad, och sen få alta medica och bara räcka upp handen o säga att han vill spela för att kunna peta en Alexis som visat upp grym form. Likaså är det med Adriano och vissa andra spelare medans Bartra snällt får sitta på bänken.
Barcelonistas
2013-04-11 00:48
Barca King - ja något annat finns ju inte det är liksom skrivet i stjärnorna haha...
Barcelona Barca King -
2013-04-11 00:47
Vi kommer hundra procent att få Bayern, därför behöver vi inte spekulera över lottningen.
Barcelona Barca King -
2013-04-11 00:42
Alves: "We didn't play at our best, we suffered, but you can't reach 6 Champions League semis in a row without suffering."
Barcelona Lion24
2013-04-11 00:42
En KATASTROF match. Vart var hungern? Det här håller mot ett halvt bra lag som Milan, mot ett orutinerat PSG men detta kan aldrig hålla mot t.e.x Bayern. En katastrof match!
Barcelona Abirey
2013-04-11 00:40
Vi hade stora problem i busquets ytan ikväll. Väldigt stora ytor som busi inte klarade av. Ganska blek insats av passningsgeniet.
Barcelona B-Guden
2013-04-11 00:37
Är det nån som kan berätta för mig hur domaren avgör tilläggstiden ?
I vissa matcher där läkare varit in på plan och båren varit inne, 3-4 gånger + 6 byten kan det bli 3 minuter tillägg, idag var läkaren in en gång, spelet flöt på bra, men det blev ändå 4 minuters tillägg ?

hur bestämmer dom vad det ska bli för tillägstid
Barcelona Barca King -
2013-04-11 00:35
Bartra såg sjukt bra ut när han hoppade in. Hans passningsspel är sjukt bra och om han utvecklas till den världsbacken man hoppas på kommer vi ha en grymt bra back som behärskar allt. huvudspelet, passningsspelet, brytningar och snabbheten. Jag tycker att Barca är sjukt bra som kan avvärja PSG och spela ut matchen, göra ett mål och inte mer. Reals lägsta nivå såg vi mot Gala när de försökte spela av matchen och de släppte in 3 mål.
Barcelonistas
2013-04-11 00:33
Pep#4 - jämfört med föra säsongen så är vi helt överlägsna i ligan, föra säsongen tappade vi poäng varje borta match i stort sett. Så det där stämmer väll inte riktigt, problemet som jag ser det är att vi verkar ha problem med lag som ställer om snabbt.

Det som var skrämmande idag var att PSG i några stunder tom förde matchen på camp nou. Jag tycker vi föra säsogen tom var bättre trots att vi var dåliga i ligan, vi kändes betydligt bättre rent taktiskt.
Barcelona koeman92
2013-04-11 00:31
Grattis till Cesc och Daniella som födde sin dotter mitt under matchen!!

Nu fattar man Iaf varför Cesc var så usel idag :p
Barcelona NoGo™
2013-04-11 00:25
@Blaugrana80:

Han kände av den under matchen men det ska tydligen inte var någon fara. Han kanske kommer att vilas i nästa ligamatch men ska kunna vara med i semifinalen.
Barcelona Blaugrana80
2013-04-11 00:23
Är det någon här inne som vet hur det är med Messis skada?
Barcelona Pep #4
2013-04-11 00:20
Vila så många spelare som möjligt i varje ligamatch tills semifinalen och låta alla återhämta sig till 100%. De spelare som behöver speltid för formen (Pedro,Alexis,Cesc,Thiago,Song,Tello,BARTRA,Montoya,Adriano,Abidal) Ska få regelbundet med speltid och självklart låta stjärnorna göra inhopp.

Det är 100% fokus inför semifinalen som gäller och vi har inte råd med skador i dagsläget. Med en bra lottning, inga skador, och fokus på semifinalen redan från nu (både spelarna och hela tränarstaben) så har vi goda chanser till en final.

-------------------------------------------

Skillnaden mellan detta barca och ett barca under Pep är att vi vinner/går vidare även ifall vi inte spelar bra. Under Pep förnedrade vi motståndarna och alla lag parkerade bussen mot oss. Detta är nog nyckeln till varför vi är i semifinal samt har en stor ledning i ligan utan att ens ha varit så övertygande bra. Kanske är det Titos plan? att låta motståndarna föra spelet lite mer så dem kan flytta upp laget.
Barcelona DavidPiqué
2013-04-11 00:19
Blir en oerhört intressant lottning på fredag!
Just nu känner jag faktiskt att vi har tuffaste möjliga motstånd kvar i turnerningen. Det är dom tre mest kontringsstarka lagen kvar och man behöver inte vara någon raketforskare för att inse att det är där vi är sårbara. Alla lagen är även skickliga på fasta situationer vilket vi inte riktigt är.

Vi är däremot överlägsna på andra saker. Vi är laget med den högsta högstanivån och det gäller att vi plockar fram det lagom till semifinalerna. Det är då Messi, Xavi och iniesta ska visa varför dom är såna hyllade fotbollsspelare.
Barcelona NoGo™
2013-04-11 00:17
Cesc has become a father during the game. His girlfriend Daniella gave birth to their daughter Lia. He's on his way to the hospital. [rac1] Då får man säga grattis till Cesc och Daniella då! Hoppas att det kanske kan ge en liten boost till han nu i slutspurten.
Barcelona LeoMessi
2013-04-11 00:16
Andrés V (Barcelona) Sa zlatko verkligen så?:-)
Barcelona Andrés V
2013-04-11 00:15
Ibrahimovic: "Messi with one leg, still better than Ronaldo" haha :-)
Coach Pep,
2013-04-11 00:12
@NoGo™:

Iniesta måste vara i sin absoluta peak nu. Aldrig sett honom såhär bra. Allt han gör är guld.
Barcelona The Reporter
2013-04-11 00:11
Men busquets gör en av sina sämre prestationer idag...
Barcelona The Reporter
2013-04-11 00:11
Snälla, ge oss överskattade Dortmund
Coach Pep,
2013-04-11 00:10
Matchen blev precis som man trodde, PSG kunde lika gärna gått vidare men vi får tacka Messi för att han räddade oss. Utan honom hade vi förmodligen inte gått vidare. Skönt dessutom att se honom väga upp den sumpade straffen mot Chelsea ifjol. Vårt försvarsspel är annars undermåligt som vanligt. Dock måste man berömma Jordi Alba som offrar 100% för lagets skull och avvärjer många situationer, vilken grabb. Alves gjorde också en jättematch måste man säga. Pique fick agera ensam mittback och gjorde också det bra tycker jag. Inte lätt med Adriano bredvid sig. Ärligt talat, han har det inte lätt Pique. Utan någon stabil mittbackspartner får han styra upp försvarsspelet ensam. Tycker faktiskt han får oförtjänt mycket kritik ibland. Ge honom Hummels bredvid sig så kommer vi få se andra bullar, för i grund och botten är Pique världsklass. Inte många mittbackar som skulle kunna göra det bättre i hans ställe så som vårt försvar ser ut nu. I det stora hela tycker jag Pique fortfarande förtjänar en startplats hos oss.
Annons: