/spanien/barcelona/forum/7424.aspx/spanien/barcelona/forum/7424.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Peshmerge - AS9
2013-04-10 14:38
Hur hög är oddsen att Busquet får Motta att bli utvisad ikväll igen som mot Inter? :P
Barcelona B-Guden
2013-04-10 14:13
Tränade messi för fullt igår eller?
Barcelona Gabriel
2013-04-10 14:13
Hetfield Hehe, alla mina feelings gick emot de flesta av Peps feelings gällande värvningar iofs. Men helt ärligt, tror inte de finns någon culé som inte anser att Hummels borde vara prio till sommaren. Faktiskt så gillar jag inte ens att dom har andra alternativ som dom undersöker till försvaret, för min del är det Hummels som är intressant, allt annat kommer att vara en besvikelse i mina ögon.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2013-04-10 14:11
Messi kommer in i andra halvlek och avgör matchen definitivt. Den som lever får se..
Barcelona I.Cuenca
2013-04-10 14:08
FCB_Messi

Positivt tänkande nu :-) :-) :-)
Barcelona FCB_Messi
2013-04-10 14:07
Nånting inom mig säger att vi åker ut idag :/. Vet inte varför , men det känns fan inte bra . Är mest orolig över messis situation . Även om han spelar så kommer han inte ge 100%. Och alla vet hur osynlig Messi kan vara när han inte ger allt . Kan han ge 100 så är det inget snack om saken att vi går vidare . Men jag ser allt framför mig , hur madristas njuter av att sett oss åka ut . Där dom skriver "fan va gött att Uefalona åkte ut" "dom är skit utan Messi".. Ne fan booooort med dom tankarna och låt oss möta Madrid i semin så vi kan täppa igen dom !!!!
Barcelona Baronen
2013-04-10 13:53
Vilken dag. Som vanligt när det vankas sådana här matcher är man oförmögen att göra något vettigt. Usch, vad tiden går sakta.

Läser att Falcao verkar gå till Man United i sommar. Vilket skulle öppna för min drömvärvning, Wayne Rooney. Skulle vara helt overkligt, men skulle vi gå för honom vore det nog också fullt möjligt att locka över honom.
Barcelona B-Guden
2013-04-10 13:27
Träna messi för fullt igår
Barcelona Mido
2013-04-10 13:06
har ni sett när Messi skjuter straffar mot en robot målvakt??
har har lite svårt hehehe, kolla länktips
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-10 13:04
Jag hoppas spelarna kan utmana lite på kanterna för Maxwell och Jallet är rätt osäkra. Sen hoppas jag att vi slipper några onödiga frisparkar för de är äckligt bra i luften. Matiuidi är avstängd men Thiago Motta lär spela istället.
Barcelona Barcelona!!
2013-04-10 12:35
Väldigt nervös inför kvällens match. Är minst lika orolig för försvaret som för om Messi spelar eller ej. Jag vill se denna startelvan ikväll:
Valdes
Adriano/Montoya-Busquets-Pique-Alba
Xavi-Song-Iniesta
Alexis-Messi/Fabregas-Villa/Pedro/Fabregas

Adriano till höger i backlinjen om han kan spela, annars Montoya. Busquets som mittback, då jag anser att han är mycket bätte än Song där och det behövs rutin. Song tar Busquets plats på mitten. Om inte Messi kan spela tar Fabregas hans plats och om Villa inte kan spela blir det Pedro eller Fabregas till vänster.
Barcelona enkos
2013-04-10 12:32
När jag såg Messi träna och vilka rörelser han gör så insåg jag att han kommer att spela ikväll.. och hur laddad han ser ut dessutom..
Barcelona Hetfield
2013-04-10 12:23
Det är dags för Cesc att visa vad han går för. Det är här han ska visa varför han ska vara en nyckelspelare. Jag vill inte att Barcelona spelar på resultatet, gå in och vinn matchen. Spela som de gjorde mot Milan, gå in och kämpa. Gabriel Jag får hoppas att du inte har samma feeling som Pep, med tanke på att hans feelings kostade Barcelona Eto'o och man köpte in bland annat Chyg. Men annars så stämmer det. Jag kan inte se någon annan försvarare i världen vara mer klockren än Hummels, men det är väl typisk Zubi ifall han misslyckas med det.
Barcelona -SAMI-
2013-04-10 12:03
Lite nytt om Messi. David Villa är ju också osäker inför matchen.
Barcelona Vampíro
2013-04-10 12:03
Helvete om Villa nu också blir skadad, han behövs nu när Leo inte kan spela.
Barcelona NoGo™
2013-04-10 11:46
David Villa has discomfort and is doubtful for the Champions League game against PSG on Wednesday #fcblive #ucl [sport]

Men då!! Hoppas att han kan spela, vi behöver han om inte Leo kan vara med!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-10 11:41
Det sista träningspasset på Camp Nou innan matchen inledes för en stund sedan och efter det ska man utvärdera om trion Messi, Adriano och Pedrito kan spela eller åtminstone ingå i den slutgiltiga uttagningstruppen.
Barcelona Golden Barca
2013-04-10 11:41
Det är 14 gången den här säsongen FC Barcelona har en eller flera spelare i truppen som inte har fått friskintyg. Vid 11 av dessa tillfällen har en eller flera spelare spelat som inte haft friskintyg officiellt.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-10 11:33
Tito har tagit ut 20 spelare till matchen ikväll och bland de finns Messi, Adriano och Pedro och ingen av de har än fått el alta medica. Känns inte bra även om den artikeln publicerades igårkväll.
Barcelona Gabriel
2013-04-10 11:24
Helt ärligt, jag har nog aldrig velat ha en mittback så mycket som jag vill ha Hummels. Nej, inte ens Thiago Silva förra sommaren. Jag har en så sjukt bra "feeling" ala Pep angående Hummels. Han känns så rätt, på alla sätt.

Varför kan inte gudarna vara snälla. Det är så jobbigt, varje gång det ryktas en spelare som man bara VET kommer att förbättra oss på mer än ett sätt så måste man som culé vara livrädd över att ledningen inte kommer att go for it. Minns att jag kände samma rädsla i somras angående Jordi Alba. Man vet aldrig om de kommer att "skita i det".

Aja, till viktigare saker. Match ikväll, bara jag som sitter med butterflies? Helt ärligt så har jag inte den bästa känslan inför ikväll, tror det kan vara helt avgörande vare sig Messi spelar eller inte - så bra är han. Cesc må ha gjort en bra match för några dagar sen, men det var mot Mallorca, inte mot PSG. Vad är det som har hänt med Villa? Han måste spela ikväll, kan också vara en helt matchavgörande faktor om han spelar eller inte.

Försvaret, hehe, vad ska man säga. Vill inte ens prata om det, bättre att låta det vara osagt och hoppas på det bästa. Ta tag i matchen och kör bara.
Barcelona enkos
2013-04-10 10:33
--------------------Valdes------------ Montoya ----Adriano ---Pique----- Alba ------Xavi ------Buske----Iniesta------- Alves ------Messi --------Sanchez/Villa-- eller -----------------Valdes------------ Adriano ----Song ---Pique----- Alba ------Xavi ------Buske----Iniesta------- Alves ------Messi --------Sanchez/Villa-- Adriano och Alves skulle käka upp PSG-s vänster kant, Alba skulle göra det bra med Lucas och Song och Busken skulle ta hand om Zlatan medan Pique skulle vara där och inspektera..
Barcelona Barca Barca
2013-04-10 10:29
@Barca King -:

Spelar ingen roll om han tältar utan för Zubi, det kommer sluta med att Zubi och Vilanova köper Mikel Arteta från Arsenal. Han är ju barca produkt och har Barca DNA i sig, han är mittfältare från arsenal, och vi är ju så otroligt duktiga på att skola om mittfältare till mittbackar. Arsenal spelare, med barca dna, som är mittfältare...det är framgångsreceptet när det gäller värvningar.

Ironi.
Barcelona Barca King -
2013-04-10 10:25
Den här gången är Barca bättre förbereda utan Messi. Matchen i Paris gick lagets planer ut på att Messi skulle spela ut matchen och tyvärr blev det inte så och det överraskade spelarna. Nu har Tito säkert tränat laget att spela utan Messi. Nu kommer Messi sitta på bänken och beroende på hur matchena utvecklar sig kommer Messi att hoppa in.Hoppas att det inte går så långt att Messi behöver bytas in. MOT EN SEMIFINAL GRABBAR! VISCA BARCA!!
Barcelona enkos
2013-04-10 10:21
Vill se följande semifinaler:

Barcelona - Dortmund
Real - Bayern

final
Barcelona - Bayern
Barcelona Barca King -
2013-04-10 10:18
Hur tydligt måste grabben flörta med oss? Snart kommer han och knackar på zubis dörr. barcastuff: Hummels (Borussia Dortmund): "If I get an offer from Barcelona, I will first consider if I really want to leave Dortmund" Hummels (Dortmund): "I reject approaches from 99,9% of the teams. But Barça is one of 2-3 clubs that would make me consider a transfer"
Barcelona Deulofeu
2013-04-10 09:14
Jag vill verkligen se Messi från start men är det så att han löper risk för att slå upp skadan ska han inte bara vilas utan inte ens vara med i truppen.

Han är ju annars en perfekt inhoppare ifall man är rädd för att 90 minuter kan skada men inte 30-35.

PSG är riktigt bra borta som Madrid kontrar och kontrar.Utan Matuidi kommer de ha ännu mindre boll än i första matchen det kommer bli långa bollar centralt ocu ut på kanterna.

Vill verkligen se Sanchez från start varför inte trycka in Pedro också om nu Villa har lite känningar.

Backlinjen är för min del klar med Bartra inget snack.Han kommer säkert inte starta.Tror det blir busken där och Song centralt.Världens långsammaste mittlås mot Lavezzi och Moura nej tack.

Vill se ett hattrick från världens bästa och att vi går vidare.
Barcelona I.Cuenca
2013-04-10 08:49
Godmorgon mina vänner. Då är man på väg till arbetet känns redan som att det blir en låååång dag fram tills domaren blåser igång den sista ronden. Om Messi startar så hoppas jag att han kan ge 110% annars vill jag att Fabregas startar. Tror och hoppas på en magisk afton. VISCA BARCA
Barcelona -SAMI-
2013-04-10 08:07
The agent of Alexis Sanchez (24) will be in Italy later this week or beginning next week to meet with Juventus and Inter Milan. [sky]
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-04-10 07:47
Alldeles för mycket skador och tveksamheter.....Ska man behöva genomlida matchdagen utan att ha en susning om hur startelvan kommer se ut?.....Hoppas Messi startar!
Barcelona Andresito
2013-04-10 06:54
Villa är tydligen tveksam inför kvällens match då han har känningar. Samtidigt har Messi sagt att han kände sig bra på träningen och vill spela. Hoppas att Tito utifrån detta formerar anfallet med Tello - Cesc - Alexis, med en Messi redo för inhopp ifall vi behöver frälsas. Cesc och Alexis måste vara givna i startelvan ikväll. Jag menar, vinner man en match på egen hand måste man ändå vara värd en plats i elvan, vad mer måste man göra liksom?
Annons: