/spanien/barcelona/forum/7423.aspx/spanien/barcelona/forum/7423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-14 10:37
Hyfsat snabb omställning som låg bakom Barca B´s mål igår.

Masip till Araujo - Boom.
Barcelona MQUC
2013-04-14 10:26
Försök att hålla nivån som det här forumet förtjänar, de tråkigt att se halvbarnsliga fasoner såhär tidigt på en fin fotbollsdag.

Sen kanske ni borde prata om vem vi borde värva som mittback bredvid Pique istället för att prata om anfallet där jag anser att vi är rätt klara just nu.

ps; Älskar Rooney.
Barcelona Baronen
2013-04-14 10:23
Gio Style

Nu får du ge dig. Du blandar dig i och förgiftar diskussionen. Och hur du skriver, vilken otrevlig attityd.
Och nej, jag vill dig ingenting, särskilt när du håller på så här. Jag och Fais skrev angående Rooney. Inget mer, inget mindre.

Fais

Det är helt lugnt. Jag förstår vad du menar men håller inte med. Jag tycker Rooney är en fantastisk spelare, dessutom en bulldozer, som skulle ge ytterligare dimensioner till vårt spel. Jag tror inte många tänkt på honom i Barca, men jag har börja gjort det och drömt.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-14 09:29
Men vad i hela helvete... Satt här och hoppades lite smått på poängtapp för Madrid ikväll, tills jag såg hur många avstängningar Bilbao har. Vi snackar om en halv startelva! Är inte första gången i år man har tvingats dra ned förhoppningarna på ett realtapp pga detta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-14 09:18
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Väl skrivet, men har svårt att tro att Niva har sagt det där ordagrant.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-14 08:30
Rosell (president): "There's a German player I like a lot, but I can't say who it is, because it could make a transfer more expensive" [zdf] Humlan!
Barcelona Grande Barca
2013-04-14 08:17
NEYRMAR 4 goles igår..

http://www.101greatgoals.com/category/goals/
Barcelona Grande Barca
2013-04-14 08:01
Ni pratar om att Pique behöver konkurrens för att blir bättre, höja sig osv.. Kan man inte se det såhär istället, att han borde känna sig som en pappa i backlinjen nu när puyol plus macherano är borta? och blir då istället bättre för att han ska känna att han har mer ansvar och mycket hänger på hans axlar osv?

Oftast av egna erfarenheter så vet jag att en spelare som får mer ansvar i ett lag, blir mycket bättre och hamnar mer i centrum än vanligt när andra nyckelspelare finns på planen.
Barcelona MQUC
2013-04-14 07:54
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

har han klubbhoppat bara sådär? värsta jag vet typ :)
Fais
2013-04-14 05:18
Baronen

Menar inget illa min vän ;-)
Jag menade bara, varför värva Roney när du kan värva så många bättre spelare.

Är emot Roney i Barca bara.
Barcelona Gio Style
2013-04-14 03:33
@Baronen:

Häftig? Skärp dig, har du mens eller?
Vill ni ha en diskussion i fred i den tonen så finns det faktiskt något som heter PM.

Förövrigt är det snarare DU som försöker leka häftig genom att svara "Och vad fan menar du med det?" när det är rätt jävla obvious vad fan han menar.
Hade inte ett "Jaha, och varför är det så konstigt?" vart ett bättre svar? Eller ett enkelt "Utveckla"?
Istället är du spydig tillbaka och slänger lite mer ved i elden.

Vill du nåt så finns det PM, jag besparar helst alla andra en sån här fjantig diskussion. Men kom inte och anklaga mig för att leka häftig när det är rätt uppenbart att det är du som försöker hävda dig genom att svara drygt mot honom och genom att försöka leka häftig mot mig nu.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-04-14 03:13
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Nu missar du ju poängen. Jag syftar på den majoritet av våra spelare som redan sköter sig.. Att vi riskerar att våra spelare känner sig olustiga över att klubben kanske spionerar på dom. För det var ju trots allt du som sa att man inte kan veta om någon sköter sig utan att först spionera på dom.
Detta leder ju till att folk som sköter sig också kan bli drabbade, vilket såklart kan kännas lite olustigt. Våra spelare ska känna att klubben har förtroende för dem

God natt
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-04-14 02:59
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Ja eller så kanske våra spelare visar högre benägenhet att följa de ganska enkla och väl befogade regler som krävs för att spela i en av de mest åtråvärda och högst betalande klubbarna i världen. Jag tror inte attde kommer leda till några större problem framöver. Som jag tidigare var inne på så hade Ferguson åtminstone förr alltid järnkoll på att spelarna var hemma en viss tid och la sig i vem spelarna var tillsammans med. Det är möjligt att någon känt sig obekväm med det, men för mig så är det ett lätt offer om det är vad som krävs för att bygga ett framgångsrikt lag.

Nu, god natt!
2013-04-14 02:50
Tarrak

Ok men då har vi olika åsikter helt enkelt. Nu riskerar vi även tyvärr att andra spelare i klubben känner sig olustiga över att klubben kanske spionerar på dem och deras familj utan att de vet om det.
2013-04-14 02:40

Det är omöjligt för mig att sätta mig in i hur jag skulle känna, men förmodligen hade jag varit nöjd med att jag skött mig bra och haft förståelse för att klubben vill försäkra sig om att jag gör rätt för de 100 miljoner kronor klubben årligen spenderar på mig. Som jag tidigare skrev är det här inget ovanligt i näringslivet och då vid investeringar som inte är i närheten av Piqués lön.

Att, som du vill, sälja en spelare för att man enbart misstänker att en spelares undermåliga prestationer beror på försummelser vid sidan av planen, är i mina ögon väldigt inhumant och något jag skulle skämmas över om Barcelona sysslar med. Sportsliga misslycknden i sig kan dock självklart bli en anledning om det går tillräckligt långt, men då anser jag att det är bättre att försöka att stämma i bäcken, både för klubben och spelarens skull, innan man har ännu en tragisk Ronaldinho-saga på halsen. Där har vi nog ett ypperligt exempel på en spelare som önskat att klubben satt ner foten långt innan han förstörde sin karriär.
Barcelona Barca King -
2013-04-14 02:40
Pique behöver sättas på bänken och lida. Klubben måste ge honom gott om konkurrens precis som backarna i Madrid har. Pique ska vara glad att han ens existerar och tacka Barça för det. Hämta in Hummels och Marquinhos från Roma för att sätta eld i röven på honom. Fotboll spelare tar inte sig på lika allvar som professionella idrottare gör. När det kommer till kost, motion och mycket annat. De närmaste åren måste det bli en ändring på det i fotbollsvärlden för att det är miljoner som står på spel. Och om de här spelarna ska kräva miljoner borde de ge miljoner procent tillbaka till klubben.
2013-04-14 02:29
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Så hur hade du mått om du som spelare skötte dig perfekt, sen får du reda på att klubben har spionerat på dina privata inköp, spårat dig med GPS, smygfotat osv. Klart man hade blivit lite sviken av klubben.

Behövs inga bevis.. I Piques fall så har han underpresterat på plan ett tag nu. Bara det kan vara fog för att sälja honom, men dessutom misstänker man att det beror på hans privatliv. Borde inte det räcka?
Barcelonistas
2013-04-14 02:25
Jag blir bara glad inombords när folk skrivet skit om Barcelona och smutskastar allt som har med klubben att göra. Tänk bara vad vi har gjort med fotbollsvärlden, där vi fullständigt dominerat och kört över alla lag med en fotboll " from a another planet" som man säger i England angående Barcelona. Man kan tydligt se hur besatta folk är av Barcelona, och hur jävla ont det måste göra när sanningen svider så enormt mycket. Barcelona har varit världens bästa lag sedan 2008, man har även varit störst och mest populär av alla klubbar.

Den här statusen som Barca har kommer aldrig att försvinna, vi har revolutionerat fotbollen, detta Barcelona kommer att bli ihåg kommet som ett av om inte det bästa laget genom tiderna. Överallt från stora personer inom fotbollen till vanliga individer på fotbolls forum så diskuterar man just angående att Barca är tidernas bästa klubblag. Det faktum att vi dessutom har Leo Messi i laget gör att det svider ännu mer, folk har tappat all verklighetsuppfattning, ena dagen säger man att Messi inte klara sig utan xavi och iniesta, andra dagen så är Barca inget utan Messi? :). Alla idioter försöker hela tiden hitta nya saker om Barcelona, där man kan ha något att täppa till såren med. Deras hat blir som ett plåster efter all plågande dom har fått uppleva senaste säsongerna.

Jag blir verkligen inte upprörd över vad några internet fjollor skriver på ett forum haha. Jag tar det som en stor komplimang att alla är so besatta av Barcelona, samt att dom skriver allt möjligt om laget, jag njuter som faaaan :).
2013-04-14 02:19
@Sang Blaugrana:

Du missförstod nog vad jag skrev. Man ska prata med spelaren för att betona reglerna igen, även om han förstås redan bör ha koll på dom. Blir det ingen förbättring så sälj honom.. Att spionera osv tycker jag står under en klubb som Barcelona.
2013-04-14 02:16

Ja fast nu var ju målet med övervakningen att ta reda på OM han misskött sig. Att be honom lämna klubben utan bevis hade väl om något, varit att bete sig inhumant.
Barcelona Barca King -
2013-04-14 02:13
Läste den här artikeln av Gary Neville från dailymail. Fick rysningar, vad bra sagt av honom!!!!!!
2013-04-14 02:13
Lion24 För finniga fjortonåringar låter det självklart oerhört uppseendeväckande att man anlitar proffs för att övervaka att anställda inte bryter mot anställningsvillkor, men det är något som sker på ganska låg nivå, även i svenska näringslivet. För de som är intresserade att lära sig mer kan jag rekommendera senaste numret av Filter, där de följer med en svensk detektiv som försöker hitta bevis, där arbetsgivaren misstänker att de anställda på ett eller annat sätt åsamkar skada till den egna verksamheten. Gerard Piqués lön innebär, med sociala avgifter inräknade, en årlig kostnad på ca 100 miljoner kronor. Att klubbens förtroendevalda skulle sitta och rulla tummarna samtidigt som de har anledning att misstänka att en sådan gigantisk investering missbrukas, hade varit ett stort svek mot de som i slutändan betalar merparten av pengarna: oss supportrar.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-14 02:12
Crema catalana
Om det är nån som har koll på barcas regler och värderingar och filosofi så är det just Pique! Han har vart medlem sen dagen han föddes! Om det är så att han har misskött sig så borde han veta mycket bättre.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-14 02:08
Tarrak
Co-sign! Folk är bara så sjukt trötta av att barca har vairt så dominanta på senare tid.
2013-04-14 02:05
Om man misstänker att någon i klubben missköter sig, så bör man ha en diskussion med spelaren där man ännu en gång betonar hur viktiga klubbens regler och värderingar är, hur man ska bete sig privat och konsekvenserna om man bryter mot reglerna. Fortsätter sen spelaren med samma beteende efter att man haft en diskussion, så ber man honom helt enkelt att hitta en ny klubb. Tycker att man ska lita på sina spelare utan att behöva spionera på dom. Att bevaka en spelares Visakort och alla hans privata inköp, smygfota, avlyssna privata samtal, spåra med GPS osv är lite för mycket enligt mig.. (OM detta nu är sant, vilket jag är tveksam till) Men jag håller med om att Pique har varit frånvarande enda sen han började träffa Shakira, och jag hade inte protesterat om man valde att sälja honom.
Barcelona Lion24
2013-04-14 01:59
tarrak - Oh-Oh-Oleguer

Håller med dig. De flesta tjänar MILJONER I VECKAN så det är klart att man ska veta vad de gör och inte tappa fokus.

Till Piqué. Det är dags faktiskt för Piqué att söka en ny utmaning tycker jag. Det spelar inge roll om han är katalan/från La Masia. Piqué har gått ner sig väldigt mycket på planen nu, jag blir rädd varje gång det är 1 on 1 mot Piqué. Han tappar koncentration och det är mina vänner mycket p.g.a Shakira. Sen tror jag att han även drabbar Cesc och till viss mån Puyol. Jag har inget emot om han drar faktiskt.
2013-04-14 01:47

Inget att hetsa upp sig över oavsett om det är sant eller inte. Barcelonas spelare får sjukt mycket betalt och därför kan man ställa sjukt hårda krav. Om man misstänker att de missköter sig måste man självklart göra sitt yttersta för att undersöka hur det ligger till. Om spelarna tycker att den uppoffringen är för stopr får de gärna ta ett steg ner och spela på en nivå där man kan kan ta livet som fotbolsspelare med en klackspark.

Sen är det roligt att se vilket ramaskri det blir just för att det handlar om Barcelona. Fråga vilken insatt United-supporter som helst och han kan berätta om hur Ferguson personligen brukade åka runt och kontrollera att spelarna var hemma efter en viss tid och att han vid mer än ett tillfälle försökt påverka spelarnas val av flickvänner.

TipsextraSvensson i ett nötskal:
Ferguson= profesionell manager ut i fingerspetsarna som inte lämnar något åt slumpen.
Guardiola= galen sektledare som bryter mot FN-konventioner och borde ställas inför Internationella domstolen i Haag (gärna följt av lite omotiverat och grumligt ihopblandande med MQUC).

Som Erik Niva säger, ingenstans i världen, Madrid undantaget, är Barcelona-hatet så starkt som i det svenskan internet-landskapet. Låt inte dessa troll förvrida bilden av vad som är rätt och riktigt.
Barcelonistas
2013-04-14 01:04
Guardiola kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta, tänk efter allt han har gjort. Jag kommer alltid vara en Guardiolista. Guardiola kontra Mourinho PEP =Vinster = 7 Kryss = 5 Mou = Vinster 3 Mourinho: "My worste nightmare is Pep Guardiola"
Barcelonistas
2013-04-14 00:53
¡Barca! - Crèma Catalana - ser inget fel med det Pique har ju fan sneat på full tid enda sedan han blev tillsammans med Shakira. Ser loj ut är inte i närheten av sitt forna jag, Pique ensam kunde stoppa Cristiano utan problem. Numera är han en kona som Ronaldo bara kan springa förbi...

Redan föra säsongen kunde vi se att Pique gått ner sig riktigt ordentligt, iom förhållandet med Shakira. Jag tycker Guardiola har gjort rätt i Barcelona så ska det bara fokuseras på laget och inte annat. Att ha ett liv där man festar mycket osv funkar inte, den typen av spelare måste ut. Det förstör balansen i laget helt enkelt, kolla bara på Ronaldinho vad som hände.
Barcelona Andresito
2013-04-14 00:49
¡Barca! - Crèma Catalana

För lite bevis för att jag ska köpa det. Lär komma ett officiellt uttalande från Barca där detta förnekas och säkert en stämning på rykteskällan.
Inte första gången något sånt här händer Barca i tidningarna.
Annons: