/spanien/barcelona/forum/7422.aspx/spanien/barcelona/forum/7422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2013-04-12 15:26
Haha skön kommentar från Bayern forumet:

Bayern, Real Madrid, Barça och Dortmund... Låter ungefär som en Ferrari, Porsche, Bugatti och en gul postcykel hehe"... Lol
Fais
2013-04-12 15:26
Mäktiga Messi

Hehehe, Pepe är ju ett fint namn med.
Fais
2013-04-12 15:24
Gabriel Jag är också lika lugn som du av olika faktorer. En av de största är att det redan är skrivet vilka som ska vinna. Det kvittar vilka vi möter om det är ödet att vi ska vinna kommer vi att vinna trots att vi inte har övertygat förutom Millan matchen . That's it, det är det som håller mina fötter på jorden. Vad jag däremot inte håller med dig om är att Real har glidit på bananskal genom hela turneringen. Där har vi 2 olika åsikter. Jag är av den åsikten att de förtjänar att vara i Semin för de har övertygat mer än oss trots att jag vill att de ska misslyckas varje match de spelar. De har vunnit sina matcher utan stress och oro. Vi får hoppas att deras formsvacka kommer nu och att vi lämnar vår. Vinner Real M Cl kommer jag bara säga grattis, det var på tiden. Om man tänker hur många miljarder de har satsat de senaste 4-10 måste de vinna, allt annat är bara fiasko!! Folk bruka håna City men glömmer att lag som Real har satsat lika mycket om inte mer för att vara bland toppen. Vi ska inte underskatta Tyskarna heller. De är mer hungriga än Barca och Real Tillsammans. Men än är vi inte i Wembley.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 15:21
Gabriel

Man får inte glömma att i CL-lottningen till åttondelen så hade Real kunnat få Juventus och Bayern också, så det var inte direkt otur att de fick United så de själva hade skaffat sig ett jobbigt utgångsläge genom att inte vinna gruppen.

Jag vet inte om jag delar ditt lugn. Däremot tycker jag att folk underskattar Barca en hel del, medan man istället överskattar Bayern och framförallt Madrid. Bayern har varit fantastiska men nu höjs de till skyarna rejält, samma med Real. Folk verkar tro att dessa två lag är på egna nivåer den här säsongen, vilket knappast är fallet. Helt klart är att det blir två heta semifinaler som lär bli ytterst jämna.

Angående just vår match så både passar Bayern oss och passar inte oss. De vill äga matchen, men lär inte få göra det, samtidigt tror jag att om Bayern anpassar sig efter vår spelstil och försöker såra oss på kontringar blir det livsfarligt för oss. Viktigt att hålla en hög press och inte låta de spela sig igenom den, då blir det extremt jobbigt för vår backlinje.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-12 15:11
Hallå
hur fan kan du kalla PEP för PEPE ?? hur då ? fan de e ju pinsamt

@Fais:
Barcelona Gabriel
2013-04-12 15:07
Är det bara jag som känner mig relativt lugn inför semin? Inte för att jag underskattar Bayern, tvärtom så är de förmodligen Europas bästa lag för tillfället men det finns lag som passar klubbar att möta och andra som inte passar. Bayern är ett sånt lag som passar oss. Jag är ganska så säker på att vi går vidare, trots vårt dåliga spel den här säsongen.

Våran lägsta nivå må ha sänkts ett par nivåer, men våran högsta nivå är fortfarande den högsta i världen. Kommer vi upp till den nivån går vi vidare, och spelarna har en tendens att höja sig när det verkligen gäller. Personligen ville jag helst ha Real Madrid, mest för att de underskattar oss och de hade fått sota rejält för det. Vi är också rejält revansch sugna på dem, våra spelare klarar inte av att förlora två matcher mot dem (även om andra matchen borde slutat oavgjort). Ville inte se det laget smutsa ner finalen i världens finaste klubblagsturnering med deras presence.

Helt ärligt, de har haft grovt flyt. De fick de lättaste laget i kvartsfinalen och nu även det lättaste i semin. I 8-delen fick de ett svårt motstånd men då skulle de åkt ut redan där egentligen. De har inte bevisat jack shit egentligen, så var det även förra året innan de åkte ut mot första bra motstånd de stötte på i form av Bayern.

Känns som att UEFA bestämt sig för att Real Madrid ska vinna i år, det är så uppenbart. De enda som kan stoppa dem är vi. Bayern är starka ok, men dem är också världens choke-lag. Real Madrid hade slått dem i en final!
Fais
2013-04-12 15:05
Gabriel

Hehehe, Ok aldrig mer men min ursäkt är att jag var nyvaken.

Visst påminner Bayen hur Barca var under första året.

Barcelona Gabriel
2013-04-12 15:01
Fais

Word fast kalla aldrig Pep för Pepe igen, haha.
Barcelona Acrobat
2013-04-12 15:01
Nu är man ändå glad att det var Dortmund som gick vidare och inte Malaga...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2013-04-12 14:58
Barcelontio - "vi har Ronaldo, Benzema, Di Maria, Özil, Modric, och Alonso?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-04-12 14:51
Kroos, Mandzukic och Badstuber är borta mot Barca. Förhoppningsvis får vi se Van Buyten som mittback med Lahm, Dante och Alaba.

Styrkorna och svagheterna i bägge lagen påminner om varandra. Försvaret är något svagare än anfallet. Gustavo(Martinez), Schweini, Muller, Robben, Ribery, Gomez är fantastiska men vi har Ronaldo, Benzema, Di Maria, Özil, Modric och Alonso 13 poäng under oss i ligan.
Barcelona LeoMessi
2013-04-12 14:41
Om Messi inte spelar fram till semifinalen så kan räkna med en galet hungrig Och motiverad Messi! Så jag säger att Bayern får se upp.
Fais
2013-04-12 14:31
– Jag vet allting om Barcelona. Jag känner förmodligen till de bättre än mitt eget lag. Jag har studerat Barcelona under många år, jag känner till deras filosofi, taktik, spelsystemet och alla spelare, sade Bayern-managern Jupp Heynckes till klubbens hemsida tidigare under dagen. - från aftonbladet. Vad mycket Bayen påminner hur Starka Barca var under Peps första år när de vann allting. Om ni analyserar hur hur Bayen har 3 världsspelare där framme. Höga pressen, hålla i bollen, snabba kontringarna. You name it. Minns ni? Henry Eto Messi Bayen? Ribery Manzukic Robben Anledningen Jupp Heynckes säger att han vet allting om Barca är att han har kopierat Hur Pepe tog över världen. Jag har tänkt på det sen föra säsongen. Vi hade så bra spelare så att varje lag var tvungen att markera varje spelare med 2 försvarare. Har man så bra spelare 3 världsspelare längst fram så får alla mittfältare världens lättaste jobb. Men just idag har vi mediokra spelare som Pedro, ALexis eller en åldrande David V. Mittbackarna ska vi inte glömma heller. Låt oss ta en match i taget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 14:30
Hetfield

Ja, så kan man se det. Men aldrig att vi ska tänka så när vi nu går in i en semi mot dem. Faktum är att även om man har sagt det förut, som tex förra säsongen och de misslyckats, så har Bayern varit det bästa laget i Europa den här säsongen. De vinner enkelt mot Juventus och borde ha vunnit enkelt mot Arsenal, de slappnade av i sista men gick ändå vidare. För att inte tala om deras facit i ligan.

Bayern har varit bäst den här säsongen hittils, och vi kommer få svårt. Vi måste spela på vår högstanivå för att ha chans att gå vidare. Om de inte klarar pressen och underpresterar så förbättras givetvis våra chanser, men blir fortfarande svårt.
Barcelona den närkingska älgen
2013-04-12 14:30
Barca spelar ju i den semifinal nummer ett, så jag tror att man spelar första matchen tisdag den 23e och returen onsdag 1a maj.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-12 14:28
För första gången på väldigt länge är vi underdogs inför mötet mot München. Jag är faktiskt glad att vi räder också. Jag har kollat in flera forum och många påstår att Bayern München kommer att gå segrande ur denna fight. Jag kan hålla med, då vi stort sätt saknar ledarfiguren Puyol och vi tappar allt i ett så kallat "försvar". Dessutom en Piqué ur form. Lahm & Robben på en kant och på den andra Alaba & Ribery. Det kommer verkligen bli svettigt för vårt skakiga försvar.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-12 14:25
När spikas matchdagen?
Barcelona nr10messi
2013-04-12 14:24
Äntligen så kan man få se två lag med stolthet spela mot varandra. Och inte inte försvara med 11 man och hoppas på tillfälligheter. Utan två lag som gör allt för att vinna
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-12 14:23
Hur är det med korten? Kommer Pique och Alba ha noll gula nu? För går inte korten bort så är Pique, Alba & Song ett kort i från avstängning..
Barcelona Barieta
2013-04-12 14:23
Hoppas verkligen Abidal får speltid de närmaste matcherna, så kanske han kan ta en start plats tillslut. Hans defensiva arbete behövs verkligen
Barcelona Hetfield
2013-04-12 14:17
LAM

Bayern Munchen påminner lite om tyska landslaget. Båda brukar alltid imponerna, men när det väl gäller så brukar de alltid misslyckas.

Jag tycker att Bayern Munchen är i samma sits. De är favoriterna att vinna CL, pressen är på de, och jag är inte säker på om de klarar av den pressen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-12 14:16
Kan ni lägga ner med ert jävla tjat om Real Madrid? De har fått Dortmund, anser ni att de är dåliga.. De är ju för fan obesegrade i CL och har vunnit två ligatitlar i rad.. Det räcker nu, Real har fått tuffa lag och Dortmund är riktigt bra. Hur orkar ni? Real hit och Real dit
Barcelona Messidinho_10
2013-04-12 14:15
Nu är det bara vila som gäller för Messi och några viktiga spelare framöver, och hoppas Messi blir helt återställd från sin skada. Titta och njut av videon och säg mig vilka som ska stoppa dessa spelare från att vinna CL!!
Barcelonistas
2013-04-12 14:10
I åttondelen mot United går man vidare tack vare flytt med domslut, i kvarten får man det lättaste laget i Galatasaray och nu i semin återigen det lättaste laget.

Sen kan man sitta och säga att "Men Real var ju i den svåraste gruppen ju" Ja för gruppen var ju så otroligt svårt, ett Ajax som särade på bennen mot Real, ett City som inte kan prestera i Cl, oj va svårt, det enda tuffa motståndet var Dortmund och inget mer i gruppen.

Även historiskt så har ju Madrid alltid haft tur med lottningen,

09/10 Lyon i åttondelen ( utslaget)
10/11 Lyon i åttondelen, Tottenham i kvarten, ( utslaget i semin mot Barcelonna)
11/12 CSKA Moskva i åttondelen, Apoel i kvarten ( utslaget i semin mot Bayern)
12/13 United i åttondelen(Nanis röda), Galatasaray i kvarten, Dortmund i semin

Här har ni Real Madrids alla lottningar, CSKA MOSKVA? GALATASARAY? APOEL? Snälla, snälla om ni ska vinna Cl försök att slå ut lite bättre lag, inte massa brölag hela tiden :).
Barcelona AndreD
2013-04-12 14:08
@Acrobat:

Den andra skålen var lottning om vem som är hemmalag i finalen
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-12 14:06
LAM Badstuber är väl fortfarande skadad?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 14:00
Tror att mot just oss så är Mandzukic bättre än Gómez. Han är rörligare och mer allround medan Gómez är mer av en renodlad striker. Mandzukic hade varit bättre i en kontring medan Gómez hade varit bättre vid inlägg, och det lär bli mer av det förstnämnda mot oss.
Barcelona -SAMI-
2013-04-12 13:55
Vill man vinna Cl ska man vinna över de bästa. Tro mig Real kommer inte få det enkelt mot Dortmund. Dortmund är inget skitlag. Vem fan trodde att Hercules skulle vinna över Barca på Camp Nou?? I fotboll kan allt hända.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 13:51
-Pep-legend

Tre av de där motståndarna är från gruppen. Säga vad man vill men det gör inget att få tufft motstånd där, det enda som spelar roll är första eller andraplatsen för ingen trodde väl på allvar att Real skulle åka i gruppen? City är inget att hänga i granen, speciellt i CL. Ajaxk var inte svåra. Dortmund var riktigt tuffa. I slutspelet fick de lättaste möjliga i kvarten och semin, i kvarten fick de United där de knappast imponerande(spelar ingen roll om utvisningen var fel eller inte, men fakta är att de förmodligen hade åkt ut om det var 11 vs 11).
Barcelona LeoMessi
2013-04-12 13:51
Helt ärligt så hade jag hellre mött Bayern än real.
Annons: