/spanien/barcelona/forum/7418.aspx/spanien/barcelona/forum/7418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2013-04-14 16:02
Det vore ett stort misslyckande överlag om vi inte tog hem Cl den här säsongen. Liga titeln har ju varit i våra händer enda sedan 2-2 matchen mot Real på Camp Nou i våras.

Kraven är stora och det ska dom ochså vara, ett uttåg i Semin är för mig ett stort misslyckande.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-14 16:02
@Gabriel:

Det är det resonemanget jag inte riktigt förstår, vi vinner lika mycket, men beroende på vad ett annat lag gör så är det olika bra?
Varför är en ligavinst mer värd om Dortmund vinner CL?

Man måste ju någonstans utgå från de egna förutsättningar och sätta målsättningar därefter. Efter hand får man göra om målsättningarna om förutsättningarna förändras, t ex skador, eller andra oförutsedda händelser.

I mina ögon med de förutsättningar som ges tänker jag så här;
Ligavinst = OK säsong
Lägg till en CdR-vinst och det är en bra säsong.
Liga + CL = en fantastisk säsong.
Endast CdR = en dålig säsong
Ingen titel = en misslyckad säsong.

Men jag respekterar ditt sätt att resonera, alla har vi olika måttstockar att gå efter.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-14 15:56
Den här incidenten är lite signifikativ för Puyol. En gentleman rakt igenom.
Jag vet inte hur tacksam jag är att vi har detta lejon till lagkapten.
Det är svårt att tänka sig ett Barca utan Puyi och jag hoppas att han blir kvar i staben när han lägger skorna på hyllan.

Visca Puyol!
Barcelona DM1982
2013-04-14 15:53
@LeoMessi:

Kolla länktips.
Fais
2013-04-14 15:51
Gio Style

Jag förstår vad du menar med Baronens reaktion på min fråga.

När jag tittade in forumet nu märkte jag det.
Han kunde ställa sin fråga med lite mer finess. Men, men no hard feelings ändå.
Tack ändå!
Barcelona LeoMessi
2013-04-14 15:47
Jag kanske missar kvällens match då jag har lite ärenden senare idag. Men är det någon som vet var jag kan ladda hem matchen? Jag ska undvika att kolla livescore och läsa nyheterna. Vet någon var man kan hitta matchen? Tacksam för hjälp
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-04-14 15:42
Mojito - Culé (un estilo de vida) Med all respekt, jag tycker vad jag vill sen får du tycka vad du vill. Om vi tar ligan, och dem tar CL, ser jag denna säsongen som ett grovt misslyckade.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-14 14:48
Gabriel Med all respekt, vår säsong ska inte mätas utifrån hur det går för Real, sen när är de en måttstock på vad som är lyckat? På 50-talet?
Barcelona Gabriel
2013-04-14 14:46
Att slå målrekordet spelar mindre roll för mig. Vi är i slutfasen av säsongen där fiasko eller succé kommer att bli vardera. Att vinna ligan, samtidigt som Real vinner Champions League ser jag som ett fiasko. Vinner vi däremot ligan medans de enbart kammar hem Copa del Rey ser jag det som en bra säsong, framför allt med tanke på hur dåligt försvarsspelet varit. Hade vi bara haft ligan kvar att spela för, hade jag varit all for att försöka slå målrekordet. Men just nu känns det långt ifrån någon prioritering, även om det självklart hade varit kul om man slog det.
Barcelona LeoMessi
2013-04-14 14:37
zick9 (Barcelona) Du menar väl att Messi har 8 matcher på sig att slå målrekordet?:P
Barcelona B-Guden
2013-04-14 14:32
@ CARLES PUYOL - 1899:

hur många gjorde dom ?
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-04-14 14:22
Tack killar :). Jag ser att Barca har gjort 95 mål hittills. Men vi har ju rätt många mål kvar om vi ska slå deras förbannade rekord.
Barcelona zick9
2013-04-14 14:17
Någon som vet varför Willy Cabellero från Malaga inte får chansen i det argentinska landslaget? Det är ju tjänstefel att inte ta med honom.
Barcelona zick9
2013-04-14 14:12
@ CARLES PUYOL - 1899:
24, kommer att slås då det bara är 8 matcher kvar vilket betyder att vi endast behöver snitta 3 per match.
Barcelona nr10messi
2013-04-14 14:11
27 mål till så är deras rekord bortblåst
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-04-14 14:03
Hur många mål har Barca kvar för att slå Reals rekord från föra året? Någon som vet. Tacksam för svar.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-14 13:59
Oftast blir målvakter bättre när dem är över 30 år. Finns flera exempel på det. Så jag skulle inte deppa om man ersätter Valdes med Caballero rakt av. Han har imponerat sedan flytten från segunda division. Han har möjligen 6-7 år kvar på toppen som professionell målvakt. Jag är i mot en värvning av en ung målvakt. Han skulle aldrig palla trycket efter några tabbar, då vi vet hur tidningarna sågar en. Så enligt mig en erfaren målvakt, är bättre än en ung och lovande målvakt. Som sagt helst Willy Caballero.
Barcelona LeoMessi
2013-04-14 13:51
Hade gärna sett Willy caballero i Barcelona :-) Han har haft en riktigt bra säsong! Målisen i Malaga alltså, hoppas att jag har skrivit rätt namn haha
Barcelona Gio Style
2013-04-14 13:31
Klart Rosell snackar om världens bästa playmaker och poängspelare: Özil.
Trodde att det var självklart...
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-14 13:18
Gabriel Haha, trist att rosell endast hade fattat tycke för EN tysk. Jag vill också ha både stegen och Hummels - men jag hoppas den Rosell pratar om är Mats! Om ryktet stämmer att klubben vill ha en målis, en back samt 1-2 forwards, kan det bli en riktigt spännande sommar. Det verkar som man efter ett par säsonger där vi gått på knäna fram mot våren, har insett att vissa lagdelar behöver breddas... Personligen hade jag dock hellre sett att man fokuserade än mer på defensiven och inte nödvändigtvis köper Neymar till anfallet. Men vi får se!
Barcelona Adrigol
2013-04-14 13:17
Tjena kamrater! Ska ner till Barcelona för att se returen mot Bayern, hoppas på en historisk tillställning =). Tänkte dock fråga, tror ni det kommer gå att fixa biljetter på plats? Min brorsa bor där nere och har hittills fixat billiga biljetter till ex Milan-matchen (dock dåliga platser), men intresset kanske är ännu större i en semi?

Billigaste biljtterna från Sverige ligger över 3 000 spänn...
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-14 13:07
@DM1982:

Vi ska bara ta hem detta, allt annat vore ett fiasko utan motstycke. Dock är det lite trist att Real ska möta Bilbao just ikväll när halva laget saknas, och Sociedad så pass långt fram i tiden, med tanke på deras nuvarande form. Annars hade dessa två matcher blivit ordentligt tuffa för marängerna.... men i slutändan ska det förhoppningsvis inte spela någon roll. En seger ikväll hade varit ett enormt steg mot titeln :)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Zamboza Haha, det är fint att jag kan läsa andras tankar. :)
Barcelona Gabriel
Om klubben bara kunde få upp ögonen för Ter Stegen också så är allt prima skinka denna söndagen.
Rivaldo Ferreira
2013-04-14 13:05
Kolla när Messi lirar mot en robot
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-14 12:57
Vad är med Sandro Rosell när han säger: "...a player that I like"? Vad har hans åsikt med det här att göra? Han och ledningen ska värva de spelare som Tito Vilanova behöver inför säsongen för att få ut maximalt av laget.
Barcelona påfågeln
2013-04-14 12:57
DM: Du missade att Barca har kvar att möta Malaga 1 juni.
Barcelona påfågeln
2013-04-14 12:56
Rayo kör ett dubbelbyte efter 17 minuter, aktiv coachning i varje fall :)
Barcelona DM1982
2013-04-14 12:56
@FCB_Messi:
Barcelona har inte kvar att möta Sociedad. Kvarvarande matcher för Barcelona i ligan; Zaragoza borta Levante hemma Athletic borta Betis hemma Atletico borta Valladolid hemma Espanyol borta Malaga hemma Barcelona måste vinna fyra matcher till för att säkra ligan, förutsatt att Real vinner alla sina matcher. Jag har lite svårt att se att Barcelona skulle misslyckas med det även om de självklart kommer förlora någon match på vägen. Levante och Valladolid hemma ska vara trepoängare så det vore jäkligt bra om de kunde vinna ikväll så att det inte blev onödigt spännande. Edit: Malaga hemma också, tack påfågeln.
Barcelona Zamboza
2013-04-14 12:53
barcastuff?@barcastuff
Barcelona will sign a goalkeeper, a centre back, and one or two forwards this summer. The transfer of Neymar is getting closer. [md]

Intressant vilka det blir. Med centre back hoppas jag inte att dem menar en defensiv mittfältare som ska omskolas till mittback haha.
Annons: