/spanien/barcelona/forum/7417.aspx/spanien/barcelona/forum/7417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2013-04-13 15:45
LAM: Alba och Iniesta har lämnats hemma i Barcelona, så Alba kommer inte att starta. Abidal från start?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-04-13 15:36
Kom att tänka på en sak. Vad tror ni David Villas inställning skulle vara att gå till England? Han har ju inte alltid varit jätte på när det kommer till den saken. För annars hade det varit perfekt att försöka göra ett byte rakt av med honom och Luis Suarez i Liverpool. Givetvis hade vi fått vara villiga att lägga in lite extra pengar för honom, men inte alls så mycket som han hade kostat utan Villa i affären.

Påstår inte att det hade varit en enkel operation att få att gå igenom, men det är bara en intressant tanke. Har alltid gillat Luis Suarez, som spelare då.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-13 15:20
Jag fattar allt snack om att vi måste avgöra ligan snabbt och så men man måste förstå att CL har högsta prioritet just nu. Zaragoza borta imorgon, Levante nästa vecka. Jag vill se rotation på de som behöver vila och att vi spelar in de som behöver komma i form till Bayern-matcherna. Nyckelspelare som absolut inte får bli skadade behöver vila, tänker på framförallt Xavi, Iniesta och Busquets samt backarna. Messi tar jag för givet att han inte iaf inte kommer starta till den första semin, med andra spelare hade det varit en nackdel men jag tror det kommer bli bra med Messi, han kommer rehabilitera hårt fram tills dess och vara sjukt spelsugen mot Bayern där det förhoppningsvis blir ännu svårare att stoppa honom än vanligt.

Får vi fler skador i backlinjen är vi faktiskt körda, så enkelt är det. Alba, Alves och Piqué är de vi har att lita på just, även om Piqué knappast går att lita på som en ledare i backlinjen. Bartra, Song och Sergio är alternativ men annars finns det inget. Vi får inte glömma att Song, Alba och Piqué är ett gult från avstängning i returen. Det är minst sagt tunt, mitt förslag är att man för det första redan nu bestämmer för sig vem man ska stasa på brevid Piqué mot Bayern, sedan ger man speltid till reserverna, Montoya och Abidal om han är redo bör få en del speltid i dessa två ligamatcher.

Pinto;
Montoya, Song, Bartra, Alba;
Thiago, JDS, Cesc;
Alexis, Villa, Tello

Skulle en potentiell elva kunna se ut. Vila alla tre mittfältarna, Piqué, Alves och Messi. Jag personligen tror inte Abidal är redo för att starta men borde kunna få ett inhopp mot Alba senare i matchen. Även Deulofeu bör få speltid av antingen Villa eller Alexis, troligen Villa då det förmodligen blir han som startar mot Bayern och inte chilenaren.
Barcelona Barca King -
2013-04-13 15:16
In the three hours after yesterday's CL draw, Bayern got 200.000 requests for tickets. Their stadium has capacity of 71.000+ seats. Det är helt otroligt hur alla blir galna över biljetterna för att se Barça möta deras lag. Psg fick en miljon begäran och nu har Bayern fått in en kvarts miljon om inte mer. Inte ens Madrid skapar samma hysteri. VISCA Barça!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-13 15:01
bayern verkar vila mer än halva ordinarie startelvan. men man ska tänka på att dom inte har något att spela för
Fais
2013-04-13 14:17
Barcelonistas

:-). Nej ge inte upp.

Men jag hoppas att du förstod mig lite gran varför jag kom fram till det konklusionen .

Det var kul att diskutera med dig.
Fais
2013-04-13 14:12
Baronen

Wayne Roney??

Är tacksam att du inte jobbar med Zubi.

Wayne Roney??
Barcelona påfågeln
2013-04-13 13:53
Valdes spelar mot Zaragoza.
Barcelona Baronen
2013-04-13 13:37
Neymar känns så hypad så det ska så mycket till för att han ska leva upp till förväntningarna.
Som jag tidigare sagt, jag bönar och ber för Wayne Rooney. Det låter ju egentligen, och man kan knappt tänka sig han gå till Spanien. Men tänk vilken värvning. Han skulle få blodad tand, igen.

Rooney som renodlad striker med Messi bakom. Totalt ostoppbart. Jag misstänker att ledningen inte ens tänkt i banor om att värva honom. Kanske någon spansktalande här inne kan skicka iväg ett mail med önskemålet?
Barcelona MQUC
2013-04-13 13:30
Priset för framgång kan ibland bli dyrt men värt det ;)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-13 13:29
Även den här är sjuk. :)
Barcelona ViscaBarca1899
2013-04-13 13:28
Kan Valdes spela mot zaragoza?
2013-04-13 13:26
Grande Barca Finns fler... Spanien vinner EM 2008 Barcelona vinner CL 2009 Spanien vinner VM 2010 Barcelona vinner CL 2011 Spanien vinner EM 2012 Haha, hoppas att det fortsätter så. :)
Barcelona Grande Barca
2013-04-13 13:22
Namn: Der grösste FCB FAN
Sänt: 2013-04-12 12:51
Det lag som slagit ut Barca i semifinalen har ju gått vidare och vunnit skiten sen. Inter och Chelsea. Vad som är negativt är att Barca vunnit vartannat år. 09 och 11. Spännande värre.

intressant, vi får se :)
Barcelona Barca King -
2013-04-13 13:06
Two agents close to Santos player Neymar have arrived in Barcelona yesterday. They are expected to meet with Barcelona to hold talks

sport
Barcelona MQUC
2013-04-13 12:59
Diar Iniesta Shekha

Håller med, helt rätt, vissa behöver en del vila efter att ha gjort ett fantastiskt jobb, om vi tänker till så slog vi ut både Milan och PSG, som båda gjorde det jättebra och gav oss stora problem, men lite som vanligt red vi ut stormen och va magiska när det väl gällde på hemmaplan, oavsett om vi går och vinner cl nu eller inte så har jag sån otrolig tacksamhet till all glädje mm som den här klubben,laget, tränare och fans ger mig, vad vore ett liv utan FCB, jag vill aldrig veta...
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-13 12:51
@barcastuff: Official: Barcelona B goalkeeper Oier and Barcelona B midfielder Sergi Roberto are part of the match squad for tomorrow's league game @barcastuff: Official: Alba and Iniesta are rested and will not travel to Zaragoza tomorrow for the league game #fcblive @barcastuff: Official: Pinto (lower back pain), Busquets (hernia), and Messi (thigh) are not part of the match squad for tomorrow's game against Zaragoza Ja det bra att Vilanova och Roura roterar lite. Perfekt tillfälle för ungdomarna speciellt Thiago & Bartra att få lira lite.
2013-04-13 12:49
Tuff match på bortaplan mot Zaragoza. Dem gör alltid strålande insatser mot Barcelona och vi måste spela med bästa möjliga startelva, även om det är riskabelt att åka på skador, men vi måste ta risken för att säkra ligan. Åtta omgångar återstår av denna upplaga och det allra bästa är att vi måste ta flera poäng så ligan kan avgöras snabbt och vi vänder blickarna mot Champions League. Hoppas att spelarna fokuserar nu, då allt avgörs om en månad i stort sätt. Man har ju även rekord att slå, som exempelvis Messis rekord från föregående säsong och flest gjorda mål av ett lag i ligan.
Barcelona MQUC
2013-04-13 11:04
Stort grattis till en stor Barca legend!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-13 10:35
Grattis Kapten Puyol på 35 årsdagen Felicitats el Capitano Puyol
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-13 10:18
Grattis Puyi!
35 år!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-13 10:05
Vilken/vilka penyas är ni med i och isf, länk?
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-13 05:40
Fortsätter vi spela tiki-taka fotboll med "yttrar" som ska agera som vägg till messi så har varken Deulo eller Neymar (eller en "dribbler" överhuvudtaget) en plats i dagens barca, om inte coachstaffen börjar hitta på andra sätt att ta sig an matcherna. Saknar faktiskt total-fotbollen vi hade under peps första säsong. Så vackert det var att skåda. Men sen började den försvinna för varje säsong som gick. Nu är den helt bortblåst.
2013-04-13 02:39
Rolig bild, men det ska vara tvärtom haha!
2013-04-13 02:22
På tal om Marc Bartra. Jag vill se hur ni resonerar om han gör dundersuccé mot tyskarna? Vi säger han stoppar allt och alla, borta och hemma. Han blir man of the match i både matcherna. Skulle ni vilja ha honom som ordinarie till nästa säsong? Vi skippar att värva en mittback för en fantasisumma och lägger pengarna istället på en billig lösning. Så tycker jag i alla fall. Hoppas att han tar vara på den gyllene chans, för jag räknar med att han kommer spela.
2013-04-13 02:15
Jag får såna här oförglömliga vibbar från Chelsea matchen i fjol i Champions League. Snacka om att vi var så ineffektiva, vi radade flertalet chanser, träffade virket och missade straff i ett avskedsmoment som kostade oss en CL-final. Jag och många fler här håller med mig givetvis om att vi gjorde säsongens bästa match mot Chelsea sätt till så många skapade chanser mot en perfekt parkerad buss. Men, men ineffektiviteten förstörde allt för oss. Det var vi som slog ut oss själva, inte Chelsea. Jag hoppas att denna gång vi kommer med bättre skärpa och självförtroende mot hungriga Bayern München. Det är i såna här matcher stjärnor skrivs in i historieböckerna och blir odödliga. Jag vill verkligen se någon som kliver fram och chockar en hel värld med en fantastisk prestation. Den jag tänker främst på är Marc Barta. Är det nu han ska ta klivet från en talang, till en gigant?
Barcelonistas
2013-04-13 00:37
Zigazaga - har tyvärr ingen aning, men kolla på Bayern forumet.
Barcelona zigazaga
2013-04-13 00:27
Någon som har erfarenhet av Allianz Arena? Nån som varit på en match där? Vart kan man köpa biljetter till deras matcher? Intresserad av att se första mötet i CL. Tacksam för svar!
Barcelona Barca King -
2013-04-13 00:17
Fan vad Luis alberto är bra i B laget, undrar vad klubben tänker göra åt hans situation. En spelare som honom kan mycket väl utvecklas till en levandowski typ. Fast Messi spelar centralt och det blir svårt för honom.

Neymar - Messi - Deulofeu kommer bli Barcas framtid. Sen vet jag inte om Neymar kommer men Deulo kommer absolut att ta en plats. Med truppspelare som Pedro, Tello bakom de 3 kommer vi ha en av världens absolut bästa anfalls material:D
Barcelona zigazaga
2013-04-12 23:58
Får vi dit en boll på deras borg, så hade det betytt enormt mycket, samtidigt som vi håller tätt bakåt. Och visst fan kommer Iniesta, Leo och grabbarna skapa oreda i Bayerns försvar. Jag längtar till matcherna. :)
Annons: