/spanien/barcelona/forum/7414.aspx/spanien/barcelona/forum/7414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zamboza
2013-04-14 12:53
barcastuff?@barcastuff
Barcelona will sign a goalkeeper, a centre back, and one or two forwards this summer. The transfer of Neymar is getting closer. [md]

Intressant vilka det blir. Med centre back hoppas jag inte att dem menar en defensiv mittfältare som ska omskolas till mittback haha.
Barcelona Zamboza
2013-04-14 12:50
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Du verkar ha läst mina tankar haha. Precis så jag känner över Pique. En duktig, men ofokuserad spelare, som behöver konkurrens.
Barcelona Barca King -
2013-04-14 12:46
Rosell kan mycket väl prata om Hummels! Hade inte klagat om det hade varit Götze heller. Vad som är mer intressant är att Neymars representanter har varit i Barcelona och det är inget annat än att Neymar är på Barcas önskelista. Neymar har gått ut och tackat Barca för deras intresse och att när han är redo ska han tala ut om vart hans framtid ligger. Madrid, Bayern, Chelsea och psg är alla möjliga destinationer som har råd med honom men slutligen handlar det om VART NEYMAR VILL SPELA för att alla kan betala hans lön och transfer. Att det skulle vara Barca tvivlar jag inte på :D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-14 12:42
Surt att real inte har sociedad förrän ligan troligtvis är över på ett eller annat sätt. Där hade man annars verkligen kunnat hoppas på poängtapp :)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-14 12:38
Om jag hade bestämt i Barcelona, skulle jag varken låta Piqué spela kontinuerligt eller säljas. Han ska vara i klubben och kämpa om en startplats, med lite konkurrens kan han höja sig flera nivåer, och om han inte gör det skulle han få saftiga böter. Alla vet att Piqué har en fantastisk talang, hade killen bara fokuserat mer på fotbollen så skulle vi inte ens suttit och diskuterat om hans form. Det är absolut ingen tvekan om det. "Form is temporary class is permanent"
Barcelona FCB_Messi
2013-04-14 12:38
Asså herregud . Hur bra är sociedad just nu ? Vinner ju över allt och alla . Är det någon som vet om Barca eller real har någon match kvar mot dom ?
Barcelona Gio Style
2013-04-14 12:29
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Gillar Sociedad. Råvassa omställningar där one-touch spelet håller världsklass :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-14 12:24
Sociedad fortsätter imponera, 2-0 borta mot Rayo efter en kvart.
Barcelona Gio Style
2013-04-14 12:24
@Baronen:
Nu får du fan ge dig, svarar du drygt och anklagar mig för att försöka hävda mig när jag skriver: "Är väl inte speciellt svårt att förstå vad han menar med det? Korkat av honom att inte utveckla varför han tycker så.." Så får du faktiskt ta att du får ett otrevligt svar tillbaka. Hur infekterade det där menar du? Snacka om att dra offerkortet när man insett sitt eget misstag. Aja...
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-04-14 12:16
Jonas- tots units... Ordagrant var det inte, men betydelsen den samma. Här är citatet, taget från en kommentar till hans eget blogginlägg den 16 januari: " Bortser man från den Madrid-trogna delen av Spanien tror jag faktiskt inte att Barcelona-hatet är lika starkt någon annanstans i Europa som det är i internet-Sverige. "
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-04-14 12:07
Rosell (president): "There's a German player I like a lot, but I can't say who it is, because it could make a transfer more expensive" [zdf]

Hmm...Badstuber? :P Hoppas verkligen det är Hummels alltså. :D
2013-04-14 12:05
@Gabriel:

Säg inte för mycket, det kan ju vara Mario Gomez han pratar om...
Barcelona Gabriel
2013-04-14 12:02
Rosell (president): "There's a German player I like a lot, but I can't say who it is, because it could make a transfer more expensive" [zdf]

Ååååååh, hihi!
Barcelona Illusionista
2013-04-14 11:55
Pique behöver ingenting!! Vad är det ni missar när ni ser på Barcelona? Det är presspelet som behöver förbättras. Vi har tappat det helt och hållet. Vad ska en backlinje göra mot 5-6 anfallande spelare som kommer rätt vända utan att känna press? Ordnar sig presspelet och Barca försvarar tillsammans som ett lag kommer vi vinna CL!
Barcelona MQUC
2013-04-14 11:28
Gilgamesh vettigt sagt mannen, folk här är lite bortskämda. Tycker att för många här är skeptiska till Pique, vart är uppskattningen eller fotbollskunnandet? killen har gett oss så mycket, varit så bra, varit så stabil, tagit hand om storspelare och varit kanske t.om en avgörande spelare för vissa titlar, så jävla idiotiskt och brist på respekt att prata som om han vore slut efter ett par tveksamma insattser av hur många som helst.
2013-04-14 10:56
Gilgamesh

Hear hear

Dilemmat är dock att många, även mig inkluderat, bedömer allt i förhållande till vår absoluta topp under t ex trippelsäsongen. I princip allt bleknar i jämförelse - och då kan man lätt få lite "negatiffa" vibbar och glömmer att se verkligheten för vad den verkligen är.

Angående Piqué så var han bänkad en del under Peps sista tid. Jag är övertygad om att anledningen till att Pep valde att lämna delvis låg i det faktum att vissa spelare inte behagade ge allt för laget och klubben längre.

Kan Piqué komma tillbaka i gammalt gott slag? Ja. Självklart. Frågan är bara om han har förmågan att jobba tillräckligt hårt för det. Det är mer tveksamt. Konkurrens behövs absolut, men också arbetsro. Det får han inte med konstant nya partners (på plan...).
Barcelona Gilgamesh
2013-04-14 10:40
Jag måste bara säga det...jag har varit här på forumet ganska länge och läser ofta kring matcher och uppladdningar...och jag blir lite mörkrädd över den rådande pessimismen kring vad laget presterar/inte presterar, jag förstår självklart oron över att Pique inte levererat som tidigare och att yttrarna inte producerar mål men helt ärligt, ibland känns det som att folk glömmer vart vi befinner oss. Emellanåt verkar det som att supportrarna vill fasa ut spelare likt sättet Roman Abramovich gör med tränare, spelare har svackor, spelare har liv, spelare är människor och alla pengar i världen kan inte ändra på det. Vi leder ligan stort, vi är i semifinal i CL och Tito och Abidal är tillbaka och barca gör fotbollshistoria, andas lite i det och njut.
2013-04-14 10:37
Hyfsat snabb omställning som låg bakom Barca B´s mål igår.

Masip till Araujo - Boom.
Barcelona MQUC
2013-04-14 10:26
Försök att hålla nivån som det här forumet förtjänar, de tråkigt att se halvbarnsliga fasoner såhär tidigt på en fin fotbollsdag.

Sen kanske ni borde prata om vem vi borde värva som mittback bredvid Pique istället för att prata om anfallet där jag anser att vi är rätt klara just nu.

ps; Älskar Rooney.
Barcelona Baronen
2013-04-14 10:23
Gio Style

Nu får du ge dig. Du blandar dig i och förgiftar diskussionen. Och hur du skriver, vilken otrevlig attityd.
Och nej, jag vill dig ingenting, särskilt när du håller på så här. Jag och Fais skrev angående Rooney. Inget mer, inget mindre.

Fais

Det är helt lugnt. Jag förstår vad du menar men håller inte med. Jag tycker Rooney är en fantastisk spelare, dessutom en bulldozer, som skulle ge ytterligare dimensioner till vårt spel. Jag tror inte många tänkt på honom i Barca, men jag har börja gjort det och drömt.
2013-04-14 09:29
Men vad i hela helvete... Satt här och hoppades lite smått på poängtapp för Madrid ikväll, tills jag såg hur många avstängningar Bilbao har. Vi snackar om en halv startelva! Är inte första gången i år man har tvingats dra ned förhoppningarna på ett realtapp pga detta.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-14 09:18
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Väl skrivet, men har svårt att tro att Niva har sagt det där ordagrant.
2013-04-14 08:30
Rosell (president): "There's a German player I like a lot, but I can't say who it is, because it could make a transfer more expensive" [zdf] Humlan!
Barcelona Grande Barca
2013-04-14 08:17
NEYRMAR 4 goles igår..

http://www.101greatgoals.com/category/goals/
Barcelona Grande Barca
2013-04-14 08:01
Ni pratar om att Pique behöver konkurrens för att blir bättre, höja sig osv.. Kan man inte se det såhär istället, att han borde känna sig som en pappa i backlinjen nu när puyol plus macherano är borta? och blir då istället bättre för att han ska känna att han har mer ansvar och mycket hänger på hans axlar osv?

Oftast av egna erfarenheter så vet jag att en spelare som får mer ansvar i ett lag, blir mycket bättre och hamnar mer i centrum än vanligt när andra nyckelspelare finns på planen.
Barcelona MQUC
2013-04-14 07:54
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

har han klubbhoppat bara sådär? värsta jag vet typ :)
Fais
2013-04-14 05:18
Baronen

Menar inget illa min vän ;-)
Jag menade bara, varför värva Roney när du kan värva så många bättre spelare.

Är emot Roney i Barca bara.
Barcelona Gio Style
2013-04-14 03:33
@Baronen:

Häftig? Skärp dig, har du mens eller?
Vill ni ha en diskussion i fred i den tonen så finns det faktiskt något som heter PM.

Förövrigt är det snarare DU som försöker leka häftig genom att svara "Och vad fan menar du med det?" när det är rätt jävla obvious vad fan han menar.
Hade inte ett "Jaha, och varför är det så konstigt?" vart ett bättre svar? Eller ett enkelt "Utveckla"?
Istället är du spydig tillbaka och slänger lite mer ved i elden.

Vill du nåt så finns det PM, jag besparar helst alla andra en sån här fjantig diskussion. Men kom inte och anklaga mig för att leka häftig när det är rätt uppenbart att det är du som försöker hävda dig genom att svara drygt mot honom och genom att försöka leka häftig mot mig nu.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-04-14 03:13
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Nu missar du ju poängen. Jag syftar på den majoritet av våra spelare som redan sköter sig.. Att vi riskerar att våra spelare känner sig olustiga över att klubben kanske spionerar på dom. För det var ju trots allt du som sa att man inte kan veta om någon sköter sig utan att först spionera på dom.
Detta leder ju till att folk som sköter sig också kan bli drabbade, vilket såklart kan kännas lite olustigt. Våra spelare ska känna att klubben har förtroende för dem

God natt
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-04-14 02:59
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Ja eller så kanske våra spelare visar högre benägenhet att följa de ganska enkla och väl befogade regler som krävs för att spela i en av de mest åtråvärda och högst betalande klubbarna i världen. Jag tror inte attde kommer leda till några större problem framöver. Som jag tidigare var inne på så hade Ferguson åtminstone förr alltid järnkoll på att spelarna var hemma en viss tid och la sig i vem spelarna var tillsammans med. Det är möjligt att någon känt sig obekväm med det, men för mig så är det ett lätt offer om det är vad som krävs för att bygga ett framgångsrikt lag.

Nu, god natt!
Annons: