/spanien/barcelona/forum/7412.aspx/spanien/barcelona/forum/7412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-04-12 14:51
Kroos, Mandzukic och Badstuber är borta mot Barca. Förhoppningsvis får vi se Van Buyten som mittback med Lahm, Dante och Alaba.

Styrkorna och svagheterna i bägge lagen påminner om varandra. Försvaret är något svagare än anfallet. Gustavo(Martinez), Schweini, Muller, Robben, Ribery, Gomez är fantastiska men vi har Ronaldo, Benzema, Di Maria, Özil, Modric och Alonso 13 poäng under oss i ligan.
Barcelona LeoMessi
2013-04-12 14:41
Om Messi inte spelar fram till semifinalen så kan räkna med en galet hungrig Och motiverad Messi! Så jag säger att Bayern får se upp.
Postat via SvenskaFans-appen
Fais
2013-04-12 14:31
– Jag vet allting om Barcelona. Jag känner förmodligen till de bättre än mitt eget lag. Jag har studerat Barcelona under många år, jag känner till deras filosofi, taktik, spelsystemet och alla spelare, sade Bayern-managern Jupp Heynckes till klubbens hemsida tidigare under dagen. - från aftonbladet. Vad mycket Bayen påminner hur Starka Barca var under Peps första år när de vann allting. Om ni analyserar hur hur Bayen har 3 världsspelare där framme. Höga pressen, hålla i bollen, snabba kontringarna. You name it. Minns ni? Henry Eto Messi Bayen? Ribery Manzukic Robben Anledningen Jupp Heynckes säger att han vet allting om Barca är att han har kopierat Hur Pepe tog över världen. Jag har tänkt på det sen föra säsongen. Vi hade så bra spelare så att varje lag var tvungen att markera varje spelare med 2 försvarare. Har man så bra spelare 3 världsspelare längst fram så får alla mittfältare världens lättaste jobb. Men just idag har vi mediokra spelare som Pedro, ALexis eller en åldrande David V. Mittbackarna ska vi inte glömma heller. Låt oss ta en match i taget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 14:30
Hetfield

Ja, så kan man se det. Men aldrig att vi ska tänka så när vi nu går in i en semi mot dem. Faktum är att även om man har sagt det förut, som tex förra säsongen och de misslyckats, så har Bayern varit det bästa laget i Europa den här säsongen. De vinner enkelt mot Juventus och borde ha vunnit enkelt mot Arsenal, de slappnade av i sista men gick ändå vidare. För att inte tala om deras facit i ligan.

Bayern har varit bäst den här säsongen hittils, och vi kommer få svårt. Vi måste spela på vår högstanivå för att ha chans att gå vidare. Om de inte klarar pressen och underpresterar så förbättras givetvis våra chanser, men blir fortfarande svårt.
Barcelona den närkingska älgen
2013-04-12 14:30
Barca spelar ju i den semifinal nummer ett, så jag tror att man spelar första matchen tisdag den 23e och returen onsdag 1a maj.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-12 14:28
För första gången på väldigt länge är vi underdogs inför mötet mot München. Jag är faktiskt glad att vi räder också. Jag har kollat in flera forum och många påstår att Bayern München kommer att gå segrande ur denna fight. Jag kan hålla med, då vi stort sätt saknar ledarfiguren Puyol och vi tappar allt i ett så kallat "försvar". Dessutom en Piqué ur form. Lahm & Robben på en kant och på den andra Alaba & Ribery. Det kommer verkligen bli svettigt för vårt skakiga försvar.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-12 14:25
När spikas matchdagen?
Barcelona nr10messi
2013-04-12 14:24
Äntligen så kan man få se två lag med stolthet spela mot varandra. Och inte inte försvara med 11 man och hoppas på tillfälligheter. Utan två lag som gör allt för att vinna
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-12 14:23
Hur är det med korten? Kommer Pique och Alba ha noll gula nu? För går inte korten bort så är Pique, Alba & Song ett kort i från avstängning..
Barcelona Barieta
2013-04-12 14:23
Hoppas verkligen Abidal får speltid de närmaste matcherna, så kanske han kan ta en start plats tillslut. Hans defensiva arbete behövs verkligen
Barcelona Hetfield
2013-04-12 14:17
LAM

Bayern Munchen påminner lite om tyska landslaget. Båda brukar alltid imponerna, men när det väl gäller så brukar de alltid misslyckas.

Jag tycker att Bayern Munchen är i samma sits. De är favoriterna att vinna CL, pressen är på de, och jag är inte säker på om de klarar av den pressen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-12 14:16
Kan ni lägga ner med ert jävla tjat om Real Madrid? De har fått Dortmund, anser ni att de är dåliga.. De är ju för fan obesegrade i CL och har vunnit två ligatitlar i rad.. Det räcker nu, Real har fått tuffa lag och Dortmund är riktigt bra. Hur orkar ni? Real hit och Real dit
Barcelona Messidinho_10
2013-04-12 14:15
Nu är det bara vila som gäller för Messi och några viktiga spelare framöver, och hoppas Messi blir helt återställd från sin skada. Titta och njut av videon och säg mig vilka som ska stoppa dessa spelare från att vinna CL!!
Barcelonistas
2013-04-12 14:10
I åttondelen mot United går man vidare tack vare flytt med domslut, i kvarten får man det lättaste laget i Galatasaray och nu i semin återigen det lättaste laget.

Sen kan man sitta och säga att "Men Real var ju i den svåraste gruppen ju" Ja för gruppen var ju så otroligt svårt, ett Ajax som särade på bennen mot Real, ett City som inte kan prestera i Cl, oj va svårt, det enda tuffa motståndet var Dortmund och inget mer i gruppen.

Även historiskt så har ju Madrid alltid haft tur med lottningen,

09/10 Lyon i åttondelen ( utslaget)
10/11 Lyon i åttondelen, Tottenham i kvarten, ( utslaget i semin mot Barcelonna)
11/12 CSKA Moskva i åttondelen, Apoel i kvarten ( utslaget i semin mot Bayern)
12/13 United i åttondelen(Nanis röda), Galatasaray i kvarten, Dortmund i semin

Här har ni Real Madrids alla lottningar, CSKA MOSKVA? GALATASARAY? APOEL? Snälla, snälla om ni ska vinna Cl försök att slå ut lite bättre lag, inte massa brölag hela tiden :).
Barcelona AndreD
2013-04-12 14:08
@Acrobat:

Den andra skålen var lottning om vem som är hemmalag i finalen
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-12 14:06
LAM Badstuber är väl fortfarande skadad?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 14:00
Tror att mot just oss så är Mandzukic bättre än Gómez. Han är rörligare och mer allround medan Gómez är mer av en renodlad striker. Mandzukic hade varit bättre i en kontring medan Gómez hade varit bättre vid inlägg, och det lär bli mer av det förstnämnda mot oss.
Barcelona -SAMI-
2013-04-12 13:55
Vill man vinna Cl ska man vinna över de bästa. Tro mig Real kommer inte få det enkelt mot Dortmund. Dortmund är inget skitlag. Vem fan trodde att Hercules skulle vinna över Barca på Camp Nou?? I fotboll kan allt hända.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 13:51
-Pep-legend

Tre av de där motståndarna är från gruppen. Säga vad man vill men det gör inget att få tufft motstånd där, det enda som spelar roll är första eller andraplatsen för ingen trodde väl på allvar att Real skulle åka i gruppen? City är inget att hänga i granen, speciellt i CL. Ajaxk var inte svåra. Dortmund var riktigt tuffa. I slutspelet fick de lättaste möjliga i kvarten och semin, i kvarten fick de United där de knappast imponerande(spelar ingen roll om utvisningen var fel eller inte, men fakta är att de förmodligen hade åkt ut om det var 11 vs 11).
Barcelona LeoMessi
2013-04-12 13:51
Helt ärligt så hade jag hellre mött Bayern än real.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 13:45
Har Bayern några spelare otillgängliga förutom Kroos och Mandzukic?
-Pep-legend-
2013-04-12 13:44
Förstår inte hur vissa kan säga att Madrid fått enkel lottning hela vägen...

Barcelonas motstånd:Celtic, Benfica, Moskva, Psg, Milan

Reals: Ajax, City, Dortmund, United, Galatasaray.

Enklare motstånd än oss i en match så var inte så enögda snälla. Jag ser detta som drömlottningen. Tänk er om vi slår Bayern i semin och sedan Real i finalen. Finns det någon som kommer tvivla på vilka som är bäst då?

Barcelona LeoMessi
2013-04-12 13:44
I anfallet så vill jag att Messi och sanchez ska spela! Den sista platsen får villa och Pedro slåss om. Känns som att villa blir mer och mer osynlig och när han inte har boll så pressar han inte. Medan Pedro pressar och vinner boll, vilket behövs eftersom Alves kommer att möta Ribery
Barcelona Deulofeu
2013-04-12 13:40
Tankar inför lottningen.

Skönt ingen underskattning iallafall de stora spelarna vill möta stora spelare och stora lag vi fick de bästa helt klart.

Manzukic deras vilktigaste och ordinarie anfallara missar första matchen tre spelare står på två varningar Dante,Lahn och Luis Gustavo.

Vi har ett bra spelschema under tiden vi möter Bayern i cl samtidigt som Real tex har Atletico Madrid mellan Dortmund matcherna.

Vårt största problem blir att fixa mittbacken innan matchen.
Starta Bartra borta mot Bayern Munchen kommer väl knappast att hända?

Då kan vi lika gärna redan nu spela in Busquets som mittback och låta Song få spela centralt ett par matcher.

Eller den tuffa lösningen låta Busquets behålla sin plats på mittfältet för att skapa ett snabbt spel framåt anfall är bästa försvar och låta Bartra spela centralt nu.

Jag tycker att nästa ligamatch borde visa hur det blir.Den som ska spela mittback ska göra det nu och fram till matchen punkt.

Att möjligheten till ett el classico finns lockar mycket men det är verkligen inget som är säkert det kan nästan lika gärna bli två Tyska lag där.

Räkna med att Dortmund är like underskattade trots att Madrid inte vunnit mot dem ännu.Vad än Mourinho säger känner nog spelarna det och en hel del glädje över lottningen.

Kom igen nu kan det inte var 23 April i morgon?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 13:39
FCB_Messi

Visst hade det varit rätt kul med Clásico i final men hoppas ändå de åker i semin. Aldrig att jag vill att de tar sig till CL-final där de har chansen att ta sin tionde. En final emellan oss hade varit 50-50, hade varit fruktansvärt skönt att vinna men en pina att förlora. Nä, om vi tar oss till final så hoppas jag på Dortmund, men om det nu blir Clásico så kommer jag såklart njuta av det då det förmodligen aldrig kommer ske någon mer gång.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-12 13:38
Känns som att Bayern har bättre täckning på de positionerna där de har spelare avstängda och dylikt. Barça däremot får akta sig för att inte åka på fler avbräck i backlinjen.
Barcelona Messidinho_10
Skönt att Bayerns bästa målskytt Mario Mandsukic är avstängd mot oss, för han är livsfarlig i straffområdet, han gör mål på allt!!
Barcelona Jonas - tots units fem força
När började vi hemma senast?
Barcelona -SAMI-
2013-04-12 13:36
Mandzukic är väl avstängd i första matchen väl? Nu kommer väl Gomez ersätta han. Jag själv tycker Gomez är mycket bättre och nu kommer det bli tuffare och jobbigare.
Barcelonistas
2013-04-12 13:36
FCB - jag skiter i Clasico i finalen Madrid ska bara åka ut, hur länge ska den här pesten få härja i Cl?.

Ohyra och smuts ska bara bort.
Annons: