/spanien/barcelona/forum/7408.aspx/spanien/barcelona/forum/7408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2013-04-12 19:03
Ska vi inte kunna vinna mot ett orutinerat lag, ett lag som enbart är köpta, utan något hjärta, dessutom med en 2-2 bortaplans fördel utan Messi på vår egen hemmaplan? Allvarligt. Det är något fel
Barcelona Mido
2013-04-12 19:00
Det är tydligt att real Madrid prioriterar CL iår,, sedan säsongen börjat har de bestämt att iår är det CL som gäller... Och jag blir inte förvånad om de vinner hela skiten, MEN att ni påstår att vi är sämst i semifinalerna är ett skämt,, Visst har vi haft det tufft tack vara backlinjen men att vi kom tillbaka är ett bevis på styrka... Det enda vapnet för att vi ska gå vidare till finalen och eventuellt vinna mot madrid/dortmunt är att Xavi och Iniesta ska styra spelet och behålla bollen inom laget,, Tillsammans är vi starka, och vi förlorar semifinalen så är det bättre än att förlora finalen hhh Visca Barca!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BarcaChris
2013-04-12 18:58
Sluta nu. Motivation räcker inte för att vinna champions league. Kan hålla med om att han kunde ha köpt en ny back. Men det är ingen som kunde förutspå att 3 backar skulle skadas så här. Ingen som kan förutspå att Messi skulle skadas, eller att Paris skulle få ett offside mål häller. Ja vi behövde Messi i slutändan i Onsdags, men alla topplag behöver sin bästa spelare annars kommer dom inte långt på den här nivån så är det bara.

Och folk måste sluta snacka som om Paris är dåligt det är ett köplag, som har köpt en massa bra spelare. Och är därför så bra som dom är. Tror ni inte att varenda spelare i Psg är sugen på Champions league vinst?? Köplag blir oftast bra. Det finns bevis nämligen Real Madrid Chelsea, såna lag som köper sitt lag och vinner.
Fais
2013-04-12 18:54
Barcelonistas & BarcaChris & Andreas- & Gabriel!

Jens Gramnes! Klockren Analys!

Såg den här analysen nu!

Snälla läs den så kommer ni förstå vad jag menade innan!

Ska iväg och spela fotboll nu.
Tills vi hörs igen, Peace out!
Barcelona Lion24
2013-04-12 18:49
Cancern besegrades två gånger. Bara det skulle vara en motivation nog för att nästan dö för sin tränare och sin kollega. Men istället så rullar PSG bort Barca på vår halva plan. Jag börjar se väldigt dåliga mönster. Det är ändå Tito som ger klartecken för nyförvärv, visst kunde man ej få Thiago Silva men man kunde göra ett försök på någon annan back. Man har haft en frisk Bartra hela säsongen. Broder bli orolig.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-12 18:42
Real har dålig statistik på tyska lag, vi har väldigt bra. Traditionens makt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BarcaChris
2013-04-12 18:32
Vilken tur??? Vi har haft otur. Cancer hit o dit hela backlinjen skadade. Messi vår bästa spelare skadas, offside mål. Vi har haft väldigt otur
Barcelona Lion24
2013-04-12 18:20
Fais:

Länktips eller kolla åt höger.

Rivaldo;

Jag förstår inte hur man kan spela så avslappnat som man gjorde i hemmamötet med PSG. Tito var där. Messi är heller inte så jätte delaktig i presspelet. Man imponerade heller inte borta mot PSG. Mot Milan så tror jag inte det var Roura/Tito som gjorde något speciellt att vi vann. Utan det var spelarna själva som tog sig själva i kragen!
Barcelona BarcaChris
2013-04-12 18:12
Fais

Jag förstår vad du försöker säga. Min Svenska är dålig den med ibland. Jag har dyslexi och är från Rinkeby bror. Men jag tycker helt ärligt att Barca har alltid haft lite problem med försvaret. Kolla Dinhos tid, vi vann med Oleguer, Beletti o sånt. Barca är ett sånt lag som under sina bästa stunder slaktar alla Real med.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-04-12 18:11
Lion24 //

Tur och tur? Tito va väll inte med mot milan! Och nu senast nmot Psg så fick vi Messi skadad ett offside mål imot oss men gick ändå vidare utan att hamna under anmärknings värd press.

Om något så skulle jag vilja påstå att vi haft otur med Titos cancer offcide mål imot oss etc etc. Ren styrka att vi för 6e året i rad är i semi trots alla oturliga motgångar!
Fais
2013-04-12 18:08
Lion24

Var är analysen ??

Tack på förhand
Barcelona Lion24
2013-04-12 18:06
En helt fantastisk analys av Jens Gramnes. Håller med om allt. Vi har haft ganska tur hitills. Jag börjar undra om det är Titos fel, att han ej ger instruktioner. För nånting är fel!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-04-12 18:04
Mötet mot bayern känns 50-50 medan real kommer promenera till final. Dortmund må ha överraskatt ett formsvagt Real i gruppspelet. Men i ett dubbelmöte i en semi har dom fått vatten långt över huvudet, Deras spelare har inte rutinen eller klassen att stå i mot något utav Europas giganter såhär sent in på turneringen. Magkänslan säger real-barca i final med real som slutsegrare. Vrf? Reals spelplan går ut på att anpassa sitt spel efter motståndarna, och kan vårt spel ut och innan. Sen har dom ett psykologiskt övertag på oss i om föregående matcher under säsongen och känns hungrigare. Så under 1 match känns det klar fördel real i en eventuell final. Över 2 matcher så brukar klass oftast kunna slå motivation. Så hade vi fått real i semi så hade vi haft klart större chans. Nu ska vi besegra både ral och Bayern för att nå vårt mål. Då behövs det 3 fel fria matcher där vi ligger på 100% prestationsmässigt i 270 minuter. Blir otroligt tufft.
Barcelona supernova
2013-04-12 18:01
det blir el clasico i finalen efter matchen kommer messi vara mer känd som han som sröp deras drömmar om la decenia eller vafann dom nu vill kalla den jävla smuts lag
Barcelona supernova
2013-04-12 17:59
Ni underskatar barca jag tycker att vi har det bästa laget utantvekan och vi får se vi kommer defnitivt inte göra bort oss var så säkra.
räkna inte ens psg matchen okey vi hade domslut mot oss messi skadad allavet hur mikt messi betyder för barca jag tror att messi kommer varar skilnaden mellan cl vinst och förlust
Fais
2013-04-12 17:58
BarcaChris

hehe, Nej bror. Det låter som att jag har rankat ner Barca till Celta Vigos position.

Det jag försöker framhäva är trots min dåliga svenska är att Vi har sämre försvar och har haft lite av en formsvacka. Vi imponerar inte som vi brukar göra de tidigare säsongerna. Det är allt jag säger.

De enda mittbackarna vi har är Pique som har varit skakig 2 säsonger nu och Barta som inte har rutinen på sin sida.

Det är allt.
Barcelona Andreas-
2013-04-12 17:53
På tal om form och så. Är jag den enda som gillar att tänka Barcelona i Spaniens banor? Då syftar jag på Spaniens EM-slutspel senast. Spanien joggar i princip till EM-finalen, för det är vad dem gör. Man slår Frankrike i kvarten genom att bara göra det tillräckliga. Man får får in 1-0, sen sätter man 2-0 sent. Mellan dessa mål var det inte direkt ett fantastiskt Spanien vi såg. I semifinalen blev det sen ännu tydligare, Spanien har väl ett (1!) skott på mål under ordinarie tid som milt sagt inte var speciellt farligt. Spanien avancerar ändå till EM-final, och känslan är att dem gått på 50 % hela vägen. Folk tror att Italien plötsligt har en bra chans o sno EM-titeln efter "bragdmatchen" mot Tyskland. Vad händer? Spanien kommer upp till sin fulla kapacitet, när det behövs som mest o vinner överlägset med 4-0. Xavi gör väl sin enda högklassiga insats i turnering, men likt förbannat räcker det till EM-guld. Barcelona åker till San Siro o spelar oinspirerat, vill knappt avlossa ett skott mot mål (avd: Spanien-Portugal i EM). Vi återvänder till Camp Nou med kniven mot strupen i returen, vad gör vi? Vi börjar spela som FC Barcelona ska spela (avd: EM-finalen), och kör över Milan med 4-0 NÄR DET BEHÖVS. Mot PSG gör vi inga höjdarinsatser, men vi är fortfarande klara för Semifinal i Champions League, och vi har betydligt fler växlar o lägga in. Barcelona gör återigen, vad som behövs, för att Barcelona ska avancera. Min känsla är att vi kommit upp i kanske 70 % av vår nivå i detta slutspel. Vi kommer höja oss mot Bayern, markant dessutom, likt Spanien gjorde i EM.
Fais
2013-04-12 17:51
Gabriel & Barcelonistas

Nu pratar jag inte om föra säsongen. Föra säsongen var väldigt skumt minst sagt för Real M's del tills de möte Bayen i finalen. Anledningen att de möte Bayen i Semin är att Uefa vill sälja så bra matcher som möjligt om Barca och Madrig gick vidare till final.

Vad förväntar ni er när de lottar?? Tror ni verkligen att de lottar på riktigt?? UEFA är ett företag som alla andra företag där ute i världen. It's alla about the money.
Jag pratar om den här säsongen. Jag tycker fortfarande att Real M har imponerat i Cl mer än oss. Allt det där grundar sig på försvaret, vi har sämsta försvaret av det alla lag som är kvar.

Skicka in en hörna mot grabbarna Pique, Alba, Alves o.s.d så är det en mål-chans.

Om ni tittar tillbaka den här säsongen, alltså den här säsongen så kommer ni se att 50 % av alla mål vi har släppt in mot alla lag är vi fasta situationer resten är kontringar.

Det är därför jag rankar Barca längst ner av de 4. Enligt mig då.

Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-12 17:48
Real har fått tuff lottning men det har ändå kommit på rätt ställen och löst sig trots att man inte spelat bra. Förlust och kryss mot Dortmund i gruppen. Kryss och vinst i slutminutern mot mediokra City. I åttondelen vet vi alla vad som hände. I kvarten får man Gala och nu Dortmund. Faktum är att det enda riktigt bra motståndet man besegrat var United där man förlorade medan det var 11vs11 och gick vidare väldigt knappt.
Barcelona BarcaChris
2013-04-12 17:45
Fais

Bro förstår inte riktigt vad du menar med sämsta laget kvar. Vi är förmodligen bästa laget kvar. Sånt där är sånt Real fans uppskattar och gillar. Jag skulle ge Real beröm om dom hade gjort nått. Men dom har haft det enkelt i Champions league, och totalt failat i ligan. Real har en skit säsong enligt mig
Barcelona BarcaChris
2013-04-12 17:37
Gabriel

haha det är helt sjukt. Flyt eller statens pengar. Nått är det som gör det enkelt för Real. Men dom har inte haft en champions league kampanj som innebär "möta de bästa lagen".
Barcelonistas
2013-04-12 17:36
Andreas - jag har en otroligt bra känsla inför mötet, jag tar dock inget i förskott. Jag tycker Bayern är ruskigt bra därav tänker jag inte säga mycket om mötet.
Barcelona Andreas-
2013-04-12 17:32
Vad är det för något jag läser? Är vi det sämsta laget kvar i turneringen? Herregud. FC Barcelona är det bästa laget som är kvar i turneringen. Vi må ha en usel form just nu. Men alla vet vilka som har den högsta högstanivån i turnering. Det är inte Bayern, det är inte Real o det är inte Dortmund. Vi möter i vår semifinal antagligen det formstarkaste laget i hela Europa just nu. Med det sagt, har Bayern ställts på ett RIKTIGT test i år? Säger ingenting om Bayerns ligaspel, dem har ett fantastiskt facit där. Det är imponernade att vecka ut o vecka in vinna så mycket, men guess what? Det gör FC Barcelona också. Lägg till att La Liga ÄR världens bästa liga. Malaga pressade Dortmund in i det sista, ett mirakel var vad som krävdes för de regerande tyska mästarna mot ett lag som just nu placerar sig 6a i La Liga med lika mycket poäng som 7an Real Betis. Ja, vår defensiv imponerar inte för fem öre just men när jag tittar på Bayerns backlinje så skakar jag inte direkt av rädsla. PSGs backlinje är i mina ögon klasser bättre. Tillbaka till frågan, har Bayern ställts på ett riktigt prov denna säsong? Jag är, med vetskap om deras fantastiska ligaspel, ändå beredd att svara nej på den frågan. Tyskarna har inte fått prövas en enda gång mot en offensiv som påminner om våran, INTE EN ENDA GÅNG. Juventus i alla ära, men tomtarna längst fram i det anfallet skrämmer knappt slag på Sevilla o C/O. Italienarna är dessutom ett lag under byggnad. Givetvis mycket starkt av Bayern att slå ut dem så pass "enkelt" som dem ändå gjorde, men darrar man av skräck för det? Inte en chans. Bayern München är ett lag som gillar att hålla i bollen. Tittar man på deras ligamatcher är dem vana att dominera spelet, vinner man med 9-2 har man inte ett bollinnehav på 30 % direkt. Kort sagt, två lag som vill hålla i bollen och det laget som kommer ha mest bollinnehav kommer utan snack vara vi. Det ställer Bayern i ett problem dem inte haft på hela året: dem möter ett lag som är bolllskickligare och Bayern kommer få dansa dansen efter VÅRA regler. Efter vårt tycke o smak. Barcelona har haft lätt för tyska lag, och det är möjligt att jag underskattar tyskarna nu men i mina ögon är vi favoriter. Jag ger Bayern 30 % chans att slå ut oss, vilket iofs är cirka 1 av 3 möten. Så helt värdelösa är dem såklart inte. Det är ett ritkigt bra lag vi möter, problemet är att FC Barcelona är de bästa - någonsin. Andas lugnt grabbar, vi spelar CL-final i år.
Barcelonistas
2013-04-12 17:31
Fais - du verkar inte hänga med spåret här, grejen är att Madrid har inte visat ett skit senaste säsongerna i Cl, deras vidriga supportrar skryter så otroligt mycket men jag ser ju inget?. Barcelona 3-1 United Barcelona 4-0 Milan Barcelona 4-0 Bayern, 4-1 mot Arsenal 0-2 mot Real Madrid. så här imponerar man, inte med att slå ut lag som Apoel och Galatasaray, Gabriel - du glömde Benzema som sparka en Gala spelare i ansiktet, det där är rött kort alla dagar i veckan. Situationen skedde i första mötet på Bernabeu.
Barcelona Gabriel
2013-04-12 17:30
BarcaChris

Precis. Vad som gör det ännu mer skrattretande är att Real Madrid behövde hjälp för att ta sig vidare mot det lättaste laget i kvarten. 2 klara straffar i de första mötet, en felaktig avstängning på Galas skyttekung och en Ronaldo i offsideposition får ett mål godkänt.

Nej, de har inte haft flyt alls...
Fais
2013-04-12 17:28
Barcelonistas

Tror att du missförstår mig lite gran. Klart att Real M har haft sin dosa av tur.
Med det är inte där skon klämmer!
Det jag säger är att det är en del av spelet. Ibland har vi tur, Ibland har Chelsea. Bara sån flytt att de vann Cl föra säsongen.

Det är så det funkar. Jag hackar mig inte på att Real M har haft flytt. Medans du gör det.

Det jag säger är skit i att de har haft tur. Lägg inte så mycket energi på det. Alla har lag tur någon säsong här och där. Det är så det funkar.
Barcelona BarcaChris
2013-04-12 17:27
Gabriel

Håller med dig helt och hållet. Real har inte bevisat ett skit i år i Cl. Man utd höll på vinna tills rött kort. galatasaray efter som dom lyckades förlora mot, och nu Dortmund ett överskattat ungt lag. Det enklaste mötet kvar
Barcelonistas
2013-04-12 17:26
"De har grovt glidit på ett bananskal, förra året också. Riktiga skämt motståndare fick de innan de åkte ut mot Bayern."

Föra säsongen fick man CSKA MOSKVA i åttondelen och i kvarten APOEL, omg ja ni hör själva. Fram till Bayern där man blev slaktade ( Bayern borde gjort 2-3 mål på bernabeu).
Barcelona Gabriel
2013-04-12 17:22
Det är så många som klagar på Motta och Van Persies utvisningar men det samma personer glömmer är att det knappast är en tillfällighet att det är just de två som råkade ut för det här. Både Motta och Van Persie är klumpiga spelare. Hur många onödigt utvisningar drog inte Motta på sig under sin tid som Barça spelare? Jag minns en hel del alltså. Visst, jag erkänner att jag tycker att den utvisningen var jävligt hård och jag som domare hade nog inte gett det andra gula kortet till han där, just eftersom man som domare måste ha lite mer känsla för spelet när det kommer till en semi final i Champions League. Men trots det, är det klumpigt, och ingen slump att det just är Motta som sätter sig själv i den situationen. Vad ska han upp med händerna och göra där ens? Sen att Busquets överdriver är en självklarhet. Vad gäller Van Persie så har han gjort så där flera gånger innan, att skjuta efter signal. Åter igen, som domare måste man visa upp lite mer fingertoppskänsla när det kommer till så viktiga matcher, men precis som med Motta så är det ingen slump här heller. Van Pesie skulle dessutom fått sitt andra gula kort redan i den första halvleken egentligen, snarare så hade han tur att han fick vara kvar på plan längre än så. Fais Du har rätt till din egna åsikt och får självklart tycka vad du vill men jag anser att Real Madrid i år inte bevisat ett skit i Champions League. Champions League vinner man och har bevisat fotbollseuropa att man är det bästa laget genom att besegra de bästa lagen i turneringen. Har Real Madrid gjort det? Nä... De lyckades ta sig förbi Manchester United efter att domaren lade sig i och bestämde för att ändra på scenariot. Så det var knappast, som du säger, utan stress och oro i det dubbelmötet - snarare tvärtom. Sen har de stött på enklaste möjliga motstånd i båda lottingarna. Galatasaray var lättaste man kunde stöta på i kvarten. Och Dortmund var idag det lättaste man kunde stöta på. Jag var också helt säker på att de skulle få vinnaren av Dortmund - Malaga, det var som skrivet i stjärnorna liksom, just därför jag höll stenhårt på Dortmund i det dubbelmötet. Tänk er om Malaga hade gått vidare istället. Real Madrids väg till final, Galatasaray och Malaga, haha man hade mer trott att de vann Europaleague. Men, men, nu blev det inte så som tur är. Påstår inte att Dortmund är dåliga, tvärtom är de riktigt bra, men av de 4 lagen som kvarstår var det dem som alla hoppades på och Real Madrid drog återigen bästa möjliga lott. De har grovt glidit på ett bananskal, förra året också. Riktiga skämt motståndare fick de innan de åkte ut mot Bayern.
Fais
2013-04-12 17:21
BarcaChris

Nej, Nej jag överskattar inte de övriga lagen till den graden att jag har get upp eller är uppgiven och ledsen. Missförstå mig inte. Det jag vill säga är att vi är svagare i försvaret, vilket är ryggraden i laget. Men jag respekterar ändå de som värdiga motståndare. Jag underskattar ingen av dem. Det fick jag lära mig föra säsongen mot Chealsea.

Visst, vi har haft problem med försvaret innan men inte lika illa så att vi har en vänsterback som mittback. I rest my case.

Hoppas att vi kan beställa de där bra dagarna som mot Millan. Allt vi behöver för att ta Cl är 3 bra dagar. Men det som ger mig hopp är att vi har inte presterat på topp förutom Milan matchen och jag hoppas att de där bästa matcherna är sparade för de 3 sista matcherna i Cl.
Annons: