/spanien/barcelona/forum/7406.aspx/spanien/barcelona/forum/7406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2013-04-16 21:32
Shingshong - lyssna här gubben jag höjer knappast alla spelare i Barcelona till skyarna men en normal person som har en väll fungerande hjärna är medveten om att Iniesta är världens bästa mittfältare. Den nivån Iniesta spelar på och har spelat på i klubblag samt landslag, jag kan säga att Schweini inte är och har varit i närheten.

Schweini komplett? Definera "komplett" vill gärna se vad du anser vara komplett.
RedemptionMn
Jag tror faktiskt att Barca har en bra chans mot Bayern, OM vi har alla spelare friska (tänker främst på Messi och Iniesta samt backlinjen). Bartra har lyckats visa de senaste matcherna att han kan ta en plats i startelvan mot Bayern (Mascherano och Puyol lär missa semifinalmatcherna). Tycker inte att det är en bra idé att ha Adriano som mittback. Vidare anser jag att Dani Alves borde ägna sig mer åt det defensiva spelet, snarare än det offensiva. Vi måste ha en snabb spelare som kan markera Ribery och inte låta honom få igång sitt spel. Tror att Alba klarar av Robben. Det gäller för Barca att dominera mittfältet (ytterst tungt ansvar på Xavi och Iniesta i offensiven), och inte låta Bayern få rulla sitt spel.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
Denna artikeln oroar mig lite. Det står att Song kommer kunna säljas i sommar och det vill jag verkligen inte! Förhoppningsvis är det bara bullshit. Vi behöver en klasspelare bakom busi. Vi behöver en afrikan på mitten!
Barcelona zigazaga
2013-04-16 21:29
Mycket off topic nu. Men jag stör mig så mycket på att läsa idag om det som hände i Boston. Ja, jag tycker också det är tragiskt. Men media världen förstorar upp det så jävla mycket. Facebookvärlden, Twittervärlden, kändisar, you name it skriver om det idag. 3 personer dog. Vet ni vad som hände mer idag? Jo 55st blev dödade i Irak av en bomb, 12st dog i Afganistan, 7 st palestinier. Men vem fan bryr sig om de, eller hur!?

On topic, hur ser ni att vi ska stoppa Bayern? Hur ska vi försvara, och hur ska vi anfalla?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-16 21:26
Barcelonistas Sluta att vara partisk. Jag gillar också Barcelona, men du kan inte lyfta upp varenda spelare till skyarna. Schweinsteiger är den mest kompletta mittfältaren i världen. Han har varit formidabel i Bayern München och tyska landslaget.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2013-04-16 21:23
Håller dock med om att Schweinstiger är en utav världens bästa mittfältare, en favorit spelare faktiskt. Men på Iniestas nivå är han inte, sällan Schweini kan dominera dom här riktigt stora matcherna, samt har en förmåga att bli helt osynlig stundtals.
BARCA-més que un club
2013-04-16 21:21
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Menar du allvar ellr lol

Iniesta alla dagar i veckan punkt slut. !!!
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 21:20
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Iniesta är inte bara en underhållare. Schweini kan inte ta sig ur situationer på samma sätt som iniesta gör. Med en rörelse så kan iniesta skicka motståndarens backlinje till korvkiosken. Och när det gäller passningar så är iniesta minst lika bra om inte bättre än honom. Schweini är starkare defensivt, han är som Xabi Alonso fast bättre. Jag klankar inte på schweini då jag anser att han är en av världens bästa mittfältare men min åsikt är att ingen mittfältare är på iniestas nivå:-)
Barcelonistas
2013-04-16 21:18
Schweinsteiger är inte bättre än Iniesta, har du rökt braj igen?.

Iniesta är en spelare som levererar i dom största matcherna, kan kontrollera matcher på ett helt magiskt sätt. Lägg där till att Iniesta har förmågan att dra sig förbi 3-4 spelare hela tiden.
2013-04-16 21:15
LeoMessi Ok, visst Iniesta är en magnifik lirare att skåda. Otroligt att se honom kontrollera bollen perfekt. Han är liksom en underhållare, men enligt mig är Schweinsteiger bättre. Han ett bredare register en vampyren.
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 21:14
Wolfdburg är totalt värdelösa
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 21:10
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Fenomenal mittfältare!:-) För mig är iniesta en given etta:-)
Barcelona LeoMessi
Shaqiri om du ändå hade spelat för Albanien..
LeoMessi (Barcelona) Oj, glömde nämna honom. Det är Bastian Schweinsteiger.
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 21:07
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) Vilken mittfältare syftar du på?
Barcelona zick9
2013-04-16 21:07
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Vem fan vill ha Lewandowski som ytter? :P
2013-04-16 21:04
Tyskarna har skrämmande snabba omställningar. Vårt tröga försvar kommer att bli straffade. Jag måste hylla en av världens bästa om inte den bästa mittfältaren i världen. Har den killen svagheter? Maken till en komplett mittfältare går det inte att hitta just nu. Hög anfalls och försvarsintensitet. Skjuter stenhårt, bra på kort och långpassningar, bra uthållighet och allra främst hans vinnarmentalitet.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-16 21:04
Här är min lista! Har även lagt till en kategori med spelare jag absolut inte vill att man köper, men som tyvärr har ryktats hit. Vet att mina tre förstaval blir svåra att få pengamässigt, och jag tror inte samtliga av Stegen, Hummels och Kun köps... men de är mina favoriter i respektive lagdel.

Målvaker:
1. Ter Stegen
2. De Gea
3. Courtios

Mittbackar:
1. Hummels
2. Vertonghen
3. Agger

Forwards:
1. Kun
2: Neymar eller Suarez, beroende på priset
3: Lewandowski

Ryser vid tanken:
1. Reina
2. Vermaelen
Barcelona Smogen
2013-04-16 20:48
Den här länken som postades tidigare idag var ju ritkigt intressant. Det är detjag sagt i flera år. Barcelona måste sluta använda gamla polare och fd. fotbollspelare som förhandlare i spelarköp och börja använda professionella människor för jobbet istället. Helt vansinnigt.
2013-04-16 20:41
Rekommenderar er att titta lite närmare på vårt kommande motstånd i Champions League mot Wolfsburg på TV10.
Barcelona Smogen
2013-04-16 20:36
Det jag tycker är märkligt är att det är så tyst om Neymar, förväntar mig varje dag att han ska börja ryktas till olika oligarkers lagbyggen. Tysnaden får mig att lite tro att han faktiskt kan komma till Barcelona i sommar. Stämmer det att vi redan betalat 15 miljoner (som Santos såklart nekar till, fast det har ju redovisats 15 mille betalade för något okänt spelarköp i barcelonas bokslut) så tror jag inte han kostar mer än 25(+15).

Nu spelar för övrigt Bayern på kanal 10. Dom lär väl krossa Wolfsburg i tyska cupen.
Barcelona nr10messi
2013-04-16 20:30
Folk glömmer att Neymar har bara kontrakt till 2014. Köps han in till sommaren så kommer det vara för Max 30 miljoner + dom 15 ( som sägs att vi redan har lagt ut )
Barcelona Smogen
2013-04-16 20:23
el mafioso

Vet inte vad du hittade, men köp på hemsidan. Ju närmare avspark desto enklare att hitta platser
el mafioso
2013-04-16 19:44
hallå! Jag ska till barcelona över helgen och det passade ju bra när barca spelar hemma(är egentligen inget barca fan)! finns det någon möjlighet att få tag på biljetter för en sån som mig? och isåfall hur? tack så mycket på förhand! EDIT: borde ha kollat lite innan jag frågade! hittade allt jag behövde veta.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-16 18:31
@Jonas - tots units fem força:

Rosell: "Mario Gomez är stark, lång och bänkad. Där har vi Piques nästa partner".
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-16 18:23
Hetfield

Rami är inte snabb. Faktiskt lite småklumpig och han har varit en besvikelse i år, intressanta namn annars!

Slänger iväg en egen lista också på de namn jag hoppas på.
Anfallet:
1. Neymar
2. Kun
3. Reus

Mittbackar:
1. Silva
2. Hummels
3. Barzagli

Målvakter:
1. Cortouis
2. Lloris
3. De Gea

Notera att ekonomiska aspekter inte är medräknade här. Detta är mest drömvärvningar, även om många är realistiska. Och på forwardsidan har vi trots allt Pedro, Sanchez och Villa. Vill vi bli bättre än så måste vi kika på namn som Reus, Bale, Suarez osv.
Barcelona Barca King -
2013-04-16 18:08
Vi kan vinna Bayern, ligan och Champions League men vårt största hot är vår transfer policy som gör mig orolig inför framtiden. Vi har vår cantera och där kan vi plocka upp allt vi behöver därför behöver vi inte köpa medelmåttor. Istället borde all krut ligga på klass spelare och lovande talanger med enorm potential utanför vår cantera. För att vi kan passa 955 passningar i varje match men utan klass spelare som omvandlar de passningarna till fantasi och kombinerar ihop det till en magnifik pass, pass, pass MÅÅÅÅÅÅL! Spelar det inte någon roll hur mycket vi passar runt bollen.
Barcelona NoGo™
2013-04-16 18:07
Barcelona coach Tito Vilanova is recovering well from his cancer treatment. He informed the club he's able to continue next season. [marca]

Förhoppningsvis ingen Eusebio nästa säsong då! Haha
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-16 17:56
Sandro Rosell:
"Det finns en tysk spelare jag gillar".
Hummels? Tror mer på Khedira som han vill omskola till mittback..
Barcelona Walee
2013-04-16 17:29
Neymar för 30 mil låter väldigt osannolikt !!
Annons: