/spanien/barcelona/forum/7404.aspx/spanien/barcelona/forum/7404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fc__Barça
2013-04-16 07:35
Skulle ju vara sjukt konstigt om Alexis säljs nu. Han har ju fått förstroende hela säsongen även fast han missat, missat, och missat just för att han är så viktig för laget med sina löpningar. Då skulle det ju vara väldigt konstigt om man väljer att sälja honom nu när han börjat göra mål också...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2013-04-16 04:40
Med tanke på Bayern matchen nästa vecka kan jag inget annat än att hålla med Crespo. Han förklarar och sammanfattar det kort och gott. Den här semifinalen är och borde vara den riktiga finalen och det är så våra spelare behöver tänka och visualisera matchen. Bayern är ute efter att döda och Barça ska och måste gå in med samma intensitet. Om spelarna tar matchen som en champions league final finns det inget som kan stoppa oss, inte ens FC Hollywood. Med Pep förlorade vi två semifinaler som vi kunde och borde ha gått vidare på, Inter och Chelsea. Det var lag som mötte oss när vi var som bäst. Ibland undrar jag vad som hade skett om vi hade gått vidare till finalerna? Vi hade vunnit Bayern bägge gångerna; ). Efter den här semifinalen kan det bara bli lättare. Med rätt inställning är vi i finalen och den inställningen har saknats i många stor matcher. Den här Barcas lägsta nivå är så bra att man inte vet om det handlar om mättnad eller bara loj spel. Jag tror att det är en övertro på vår förmåga. Spelarna tar för givet att vi är Barca och att man ska lösa det med deras tekniska överlägsenhet. Fast de glömmer bort att motståndarna alltid höjer sig ett snäpp och att enbart möta och vinna Barça är motiverande nog, De flesta lagen firar det som en ligatitel. Barca kommer vara laget att slå i många år framöver och förluster och motgång gör en hungrigare. Vi måste återfå det, genom att motivera och sporra oss själva till höjder där en sann mästare är på. Det är att alltid vara lika motiverad att tävla och konkurrera inte med motståndarna men med sig själv. Det är en sann vinnares mentalitet. Beckenbauer sa: "Barcas största motståndare kommer alltid vara att överträffa sig själv varje säsong." Crespo: "Util the key players don't get tired of playing, Barça are always favourites. But they'll have to be at their best against Bayern.
Barcelona Barca King -
2013-04-16 00:44
Alexis är en jävlig ödmjuk och intelligent spelare och han kanske inte kommer till sina rätta alltid. Den inställningen han har, ödmjukheten, lönen och lugnet hade man kunnat tro att han är från La Masia. Han hade kunnat acceptera City, PSG eller något annat och redan fått 5-7 miljoner i lön. Han valde Barca och vi valde honom. Hans största nackdel är att han ibland tar för många touch på bollen i skottlägen. Det kommer från alla de åren som kantspelare där han har fått bara sjonga in bollen från kanten. Om ni kolla på alla hans mål än så länge den här säsongen och även hans första mål i Barca tröjan har varit när han har varit full bestämd och skjutit på ett tillslag eller efter att han dragit bollen med en touch med sig för att skjuta i nästa. Mer sådan bestämd vilja vill jag se från vår magiker. En nackdel av att sälja Alexis är att vi kommer ha villa somtruppspelare och han kommer få starta enstaka matcher. Alexis är den ända som löper ständigt och mer än en ren anfallare i djupled. Utan honom kommer ingen gå i djupled och det var vad vi klagade på innan.
Barcelona Dinho the artist
2013-04-16 00:37
Om det blir så att Alexis sticker i sommar för att göra plats för Neymar blir jag rasande.

Jag tycker verkligen Alexis är vital för dagens Barcelona och han jobbar ständigt, han gnäller ej och han är mån om sina lagkamrater.
Alexis är genuin och det är viktigt, i alla fall för mig.
Jag tror faktiskt detta kan bli den bittra sanningen, någon som har liknande/andra teorier?
Barcelona PIQUE=KING
2013-04-16 00:04
Visca el Barca!
Barcelona Gabriel
2013-04-15 23:00
addeh

Håller med dig. Vill att man redan till nästa säsong börjar spela in Thiago i startelvan mer och mer medan man förpassar Xavi till bänken och låter han spela enbart de viktigaste matcherna. Thiago har alldeles för mycket potential och talang för att vi ska få slarva bort det.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-15 22:58
Eusebio fortsätter. :( Herregud varför kan ingen inom den sportsliga ledningen se det uppenbara som de flesta andra gör? Snacka om att förväntningarna till nästa säsong för Barça B med ens dog.
Atlético addeh
2013-04-15 22:43
Hetfield

Du måste se Cesc i ett större perspektiv. I rollen som spelmotor (en roll han väl värvades in för att så småningom fylla) har han inte alls presterat som man hade förväntat sig eller hoppats på. Det är i en mer offensiv roll han gjort sina kanonmatcher och stått för de flesta poängen. Det är när han får fria tyglar och inte har en sådan utsatt position som tempostyrare han kan briljera. Problemet är att det är inte där vi behöver honom.

Fortsätter Thiago utvecklas i samma takt och dessutom slipper vara skadefri (försäsongen förstördes för honom ifjol, vilket hämmat honom hela säsongen) är jag övertygad om att han kommer gå före Cesc i Xavis roll.
Barcelonistas
2013-04-15 22:35
Får Shanchez igång sitt målskytte så är det en utav världens bästa yttrar vi snackar om.
Barcelonistas
2013-04-15 22:33
Hetfield - mot destruktiva lag som parkerar bussen framför målet så ger Sanchez oss en dimension i spelet som vi tidigare inte haft. Han löper och springer hela tiden och öppnar upp ytor för andra.

Kolla länktips så fattar du vad jag snackar om.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-15 22:32
För er som är intresserade om hur en ytter ska agera i dagens Barca läs gärna artikeln (länktips).
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-04-15 22:18
Otroligt trist att Eusebio får fortsatt förtroende. Tycker ledningen ägnar sig åt välgörenhet här. Man undrar nästan om folk är skyldiga varandra tjänster där uppe. Vem som helst med normalt intellekt kan se att Barca B-skutan tar in vatten med honom som kapten. Poängen med ett B-lag är ju inte att dom ska avancera till förstaligan då detta ingenjör möjligt. Talangerna ska istället vårdas och utvecklas. U-T-V-E-C-K-L-A-S. Hur många här tycker att våra ungdomar utvecklats som lag under Eusebio? Luktar stagnation nästa säsong för vårt reservlag och då syftar jag givetvis på det sportsliga planet. Hoppas man har fel.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-15 22:18
Frodo

Exakt vad jag har försökt säga, men kunde inte uttrycka mig lika kort som du haha.
Barcelona Frodo
2013-04-15 22:15
Alexis - 3 miljoner euro i lön
Cesc - 6 miljoner euro i lön

Vad fan är en poängspelare för nåt? Någon som låter alla andra i laget jobba i 90 minuter medan man själv har några bra sekvenser per match som kan leda till nåt bra mot sämre motstånd? Men så fort det är bra motstånd så chokar Cesc och sprider bollar utan adress samtidigt som andra i laget får städa undan hans röra och laget som helhet blir sämre.

Dessutom så innebär hans plats i startelvan oftast något negativt för våra 2 bästa spelare Messi och Iniesta. Spelar han i mitten måste Iniesta flytta till vänster, spelar han som nia måste Messi flytta till höger. Detta samtidigt som det blir ett hav i mitten för att Cesc inte kan kontrollera matchen. Och jo, man måste som mittfältare i Barcelona kunna styra tempot.
2013-04-15 22:15
Hetfield Att ta smarta löpningar och springa är att föra en ny dimension i ett lag. Tänk dig ett Barca utan rörelser eller löpningar, det blir bara fantasilöst. Om du inte har sett videon innan så kan du kolla länken nedan så får du se vad han kan tillföra. Men tyvärr så lägger vi inte de bollarna (som vi gör i länken) så ofta till honom, när vi väl gör det så måste jag hålla med dig, att hans avslut inte duger helt enkelt. Lägg också till minne att Alexis inte var den typen som gjorde alla målen i Udinese, han gjorde faktiskt lika många mål i den första säsongen i Barca som i den sista säsongen i Udinese. Jag tycker ändå att Alexis alltid har lyckats prestera bättre än Cesc i stormatcher. Gör inte Cesc någon assist eller ett mål under en match är han totalt värdelös och helt osynlig. Alexis är dock nästan alltid en tillgång och försöker sig alltid göra sig själv eller sina LAGKAMRATER spelbara. Tello är en kantslickare ungefär som Bale och Cristiano. Han gör antingen de två överstegsfinterna och bryter antingen till vänster eller höger för att sedan söka skott i bortre stolpen, Tello är mycket mer förutsägbar än Sanchez. Alexis kan dock mycket mer. Det jag tittar på när man dribblar är inte de antal onödiga överstegsfinterna som spelare som CR och Neymar gör för underhållningens skull. Jag ser snarare de effektiva kroppsfinterna som lurar spelarna, med eller utan boll. Det här låter kanske konstigt, men Sanchéz dribblar oftast utan boll. Han göra samma kroppsfinter som man gör med boll fast utan boll, för att locka till sig försvararen och ge utrymme för medspelare. Att vara kreativ innebär inte alltid att showa, att vara kreativ innebär att vara smart, vilket Sanchéz har bevisat i sin roll. Han är en otroligt intelligent spelare och hade de kroppsfinterna räknas som poäng precis som assister, skulle nog Alexis leda i den kategorin. Sang Blaugrana har väl skrivit resten av de jag ville ha sagt. ;)
Barcelona Barcadinho.
2013-04-15 21:44
Hetfiled -

Håller med dig till en viss del. Jag tycker också att Cesc har haft en aning bättre säsong än Alexis, även om båda två är än besvikelse med tanke på förväntningarna.
Cesc hade några bra stunder i höstas, positiva tendenser här och där (särskilt samarbetet med Messi), men han fick inte extra speltid eller kredit för det. Det beror mest på att XaviIniesta är orörliga. Lite samma situation som han har i landslaget.
Alexis jobbat bra i presspelet, men han utmanar nästan aldrig, tom Tello utmanar bättre än honom. Så vad är meningen med all teknik han besitter om inte för att utmana. Hans kreativa försök var dessutom totalt löjliga, misslyckades med allt.

Men jag vill inte bli av med varken den ena eller den andra. Cesc tid kommer förhoppningsvis komma när Xavi får mindre speltid.
Alexis - jag hoppas att han slutar ge för mycket respekt (om det nu beror på det) till de andra i laget. Han behöver våga. Vi kan inte ha båda Pedro o Alexis så här som de har varit hittills. De måste vara mer kreativa.
Barcelona PhantomGuy
2013-04-15 21:30
@barcastuff: Former Barcelona player Eusebio (49) will continue as Barcelona B coach next season. Both the club and the coach want a renewal. [catradio] Jaha .... Precis vad man ville .... Not
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-15 21:22
Vad mycket missuppfattningar det finns om Alexis som fotbollsspelare och hans egenskaper. Många verkar tro att barca köpte in Alexis för att dribbla igenom sig hela försvar. Alexis är en perfekt spelare att ha som en "okonventionell ytter" precis som Pedro, när Messi spelar i hålet (falsk 9a). Alexis tar väldigt intelligenta löpningar vilket är livsviktigt för att Messi ska kunna göra det han gör bäst, alltså mål. Dessutom så är Alexis snabb och mobil, har enorm uthållighet för att pressa motståndaren i 90 min och bra på att hålla i bollen. Det sista Barca behöver just nu är en dribbler som håller i bollen nån sekund för mycket. Det har vi sett när messi har gett Tello, Villa och Cuenca skäll, just för att de håller i bollen för länge när messi är helt fri. Alltså så behövs inte Alexis dribblingsegenskaper alls nästan. "Yttrarnas" främsta och kanske deras ENDA uppgift just nu är att spela vägg med Messi, inte dribbla sig igenom försvarna. Det är Messis och iniestas uppgift. Tello också till viss del, men han är mer av en traditionell ytter som ger laget något annorlunda.
Barcelona Hetfield
2013-04-15 20:36
Gabriel Bra svar. Jag kan inte säga att jag håller med, och förstår mig inte på vissa argument, men det är ju subjektivt. Se där, det gick att ha en "hettad" diskussion utan förolämpningar eller bråk. Bra omväxling från "Real Madrid är äckliga." Capitan Hur har Sanchez fört en ny dimension? Han köptes för hans förmåga att vara kreativ, men hittills så har jag inte sett ett dugg av det. Jag kan väl erkänna att jag trodde att Cesc skulle bli en rak ersättare till Xavi, men jag har insett att Cesc är en poängspelare, så jag köper inte det längre. Jag tror att Cesc köptes in för hans förmåga att sätta avgörande passningar och göra mål, vilket saknades i mittfältet. Det är väl ingen "jaget eller laget", det är snarare en fråga om effektivitet. Cesc är en poängspelare (har sagt det flera gånger), det är hans styrka snarare att han ska vara en sorts självisk spelare. Sen förstår jag inte vad du menar med "perfekt spelmässigt?". Kan någon förklara för mig vad Sanchez gör spelmässigt som är så fantastiskt? Han springer, fine, men vad gör han utöver det? Allt jag ser är att han springer och pressar bra, men när det väl gäller så är han helt värdelös. Han är helt usel inom straffområdet och han kan inte ens dribbla förbi spelare, så vad är det han köptes för? Jag tycker ändå att Cesc har gjort det han är bra, dvs. leverera mål och assist (trots svackan), medan Sanchez varken utmanar eller gör mål. Titta på den Sanchez som köptes och den han blev. Sanchez i Udinese kunde dribbla förbi ett helt lag och var bra på att göra mål, i Barcelona så är han varken bra på att göra mål eller dribbla, så vad är poängen? Säg mig, vad är det Sanchez gör som inte Tello kan göra?
2013-04-15 20:28
Hetfield Cesc köptes för att axla Xavi's roll. Alexis köptes för att föra in en ny dimension i spelet med sina löpningar, dribblingar osv. Hittills har Alexis skött sig bäst i sin roll och Fabregas har gjort det mindre bra. Dessutom så nämner du priset på båda spelarna och anser att Alexis inte har varit värd pengarna som man lagt på honom. Då kanske du borde ha tänkt på att Alexis kostade 26€ mil 11€ och att vi inte ens har betalat klart halva av klausulen. Lägg också till att Cesc kostade runt 40 miljoner. Du ska också tänka på att ända sen Alexis köptes in har också Messi börjat göra fler mål. (jag ger inte Alexis all cred, Messi har haft fantastisk form de senaste 2 åren statiskt mässigt) Det beror till en viss del på att Sanchez (och Pedro) tar så otroligt smarta löpningar och öppnar upp hav av ytor för Messi att röra sig på. Åter till Cesc. Han köptes som sagt till att axla Xavi's roll. Xavis roll innebär att man rör sig mycket på plan, är alltid spelbar och är den som bestämmer speltempot. I detta fallet ser Cesc ut som en yr höna på plan. Får han minsta lilla press på sig så får han panik och gör en desperat passning åt något håll. Han har inte heller samma elegans och teknik som Xavi vilket är mycket viktigt om han ska ta hans roll i framtiden. I nuläget så är Thiago mer kapabel till att axla Xavis roll än Cesc, men han kan visa en vissa "valpighet" i vissa tillfällen, men det beror på den uteblivna speltiden som istället Fabregas får. Den lämpligaste rollen som passar Cesc bäst i dagens Barca är nog som falsk nia, där han konkurrerar med Messi och jag tror inte att någon culé skulle vilja se Cesc där istället för Messi. Det jag oftast stör mig på mellan Alexis och Cesc är att den förstnämnde gör allting perfekt spelmässigt, medans kära Cesc kan vara skit hela matchen men helt plötsligt komma på att "oj jag kanske ska prestera nu" och så slår han en enkel passning till Messi som gör mål. Jag har förövrigt aldrig sett Fabregas vara bra i någon stor match. Du säger att Alexis lever på att han är bra spelmässigt, då säger jag att Cesc lever på statistik. Då frågar jag dig, vad är viktigast? Laget eller Jaget? Svarar du jaget så kan väl du lika gärna tycka att Özil är bättre än Iniesta. Väl mött, Bona nit!
Barcelona Hetfield
2013-04-15 20:10
Gabriel

Jag ber om ursäkt ifall du inte är chilenare, jag hade för mig det (måste ha blandat ihop dig med el Flaco).

Jag gör det här enkelt. Cesc är ingen "spelmässig spelare". Han är inte så involverad i spelet eller löper som Sanchez gör. Alla spelare är skapade för olika saker, och man ska mäta utefter det. Falcao är en av världens bästa spelare inom straffområdet, men han skulle inte kunna sätta en bra passning om så hans liv hängde på det, därför är det meningslöst att värdera honom uteefter hans förmåga att "styra spelet". Detsamma gäller Cesc. Cesc har alltid varit och kommer alltid att vara en poängspelare (om han inte blir äldre och utvecklas). Han kommer inte att vara den som dominerar i spelet, men han kommer att vara den som dominerar i assistligan och i poängligan.

Därför är det ett meninglöst argument att säga att Cesc har varit sämre än Sanchez för att han springer mindre eller deltar mindre då det är hans spelstil. Jag värderar Cesc utifrån det han alltid har gjort, och ser man till poängligan då dominerar även Cesc där, trots hans svackor. Sanchez förmåga att löpa tar jag inte ifrån hono, det ger jag honom, men hans förmåga att aldrig kunna göra ens enkla mål (jag måste påminna att även Adriano ligger före honom) är något som är skrämmande.

I slutet av dagen så är det resultatet som gäller. Vad väger tyngst, om Cesc gör två mål i en match men springer 6 km, eller om Sanchez springer 12 km men missar lägen och inte ger något vettigt? Återigen, om jag är inkonsekvent när det gäller spelare, så anser jag att du är väldigt pro-Sanchez då du även skyddar honom.
Barcelona Gabriel
2013-04-15 20:03
Hetfield Haha, chilenare? Jag är från Tenerife och är sjukt konsekvent i mina bedömningar. Du kanske minns att vi har en spelare från Tenerife i laget som heter Pedro och jag nämnde nyss att han kanske varit den sämsta spelaren den här säsongen så redan där faller din teori om att mitt ursprung ska ha något med mina bedömningar att göra. Jag ville ha Alves mer än någon spelare jag förmodligen velat ha nånsin i klubben och ville se den värvningen redan under säsongen 2005-2006, jag älskar den spelaren och har alltid gjort det, jag har trots det klagat otroligt mycket på han och tom öppnat för att sälja honom om han inte bättrar sig. Så där faller teorin om att jag är Pro vissa spelare och försvarar dem, likt dig, i vått och torrt. Vad gäller Sanchez så är jag egentligen inte så Pro-Alexis som du vill få det att låta, vad jag däremot säger är att han varit bättre än Cesc (pga att han åtminstone visar vilja) i år och att jag dessutom tror på honom då det enbart är hans effektivitet förstört för honom, snarare än det spelmässiga - likt Cesc. Ska vi köra din lek hade jag kunnat säga att du förmodligen är Cesc farsa in disguise som lärt sig svenska och gör allt för att försvara honom. Dags att dra sig mot gymmet. Jag säger det igen, jag menar inget illa men jag står fast vid att du inte är konsekvent i dina bedömningar. Du är mer än välkommen att tycka det samma om mig, trots att jag nyss bevisat motsatsen till det argumentet. Edit: Jag har också kritiserat Alexis för att han missar så sjukt många lägen, det är rent ut sagt dåligt, för dåligt. Men samtidigt har jag en viss tro på honom om att han kommer att förbättra sig när det gäller den biten, så där är vi överens. Sen har ingen påstått att Cesc ska springa lika mycket som Sanchez, men lite jävla vilja får man allt ta och visa upp om man ska spela för klubben. Han visar ingen vilja alls. Kom igen, han ser ut som en lat jävla sköldpadda på planen, hur loj och ointresserad ut som helst för det mesta och det är mest det jag stör mig på när det kommer till han. Jag kan ta att man spelar dåligt, jag kan förstå det, men vad jag inte kan acceptera är en loj jävla inställning på planen. Det blir dessutom ännu mer irriterande när han påstår sig älska klubben och spelar för laget i hans hjärta osv. Han visar ingenting av det han säger på planen. När det kommer till han är han all words and no action! Slutligen, nej, jag tycker inte att Alexis har varit bättre än Cesc när man ska bedömma båda värvningarna i sig, däremot har han varit spemässigt bättre än Cesc. Men då kan man också vända på det och säga att Cesc varit statistiskt bättre än Alexis. Men jag tycker inte heller att Cesc har varit bättre än Alexis som du tycker. Båda har underpresterat sett till förväntningarna och prissumman - men du klankar bara ned på en av dom och det är Alexis därmed mitt inlägg till dig. Vad jag däremot tycker är att Alexis, till skillnad från Cesc, åtminstone kämpar för laget och visar vilja. Det gör att jag har mer tålamod med Alexis än vad jag har med Cesc. Och nej, jag har absolut ingenting emot Cesc, varken som person eller som spelare, och jag vill inte heller att klubben gör sig av med honom - som du vill att klubben gör sig av med Alexis. Precis som jag tror på Alexis, tror jag även på Cesc (trots min kritik till han) och vill ha kvar honom i laget. Så nej, jag kan inte erkänna något som inte stämmer. Fine, hans fru har varit gravid. Vi får se om han börjar spela upp sig nu då. Bara att hoppas på det, för den nivå han visat upp och framför allt den ojämnheten är inget jag är ett fan utav. Nu blir det gymmet!
Barcelona Hetfield
2013-04-15 19:50
H.C Xavier Jag förstår vad du menar. Men jag kan verkligen inte se hur man kan sätta Cesc och Sanchez i lika stora floppkategorier. Cesc är både poängmässigt och målmässigt bättre än Sanchez. Sanchez har gjort mindre mål än Adriano, vilket är skrämmande. Jag förstår mig inte på logiken i att folk försvarar Sanchez med att "det gör inget att han missar målchanser, han springer ju mycket", för att sedan såga Cesc med "men han ser så ointresserad ut". Det är som att säga "ja, men han är dålig på sitt jobb, men han kommer ändå i tid varje gång." Sanchez är i mina ögon en av de största flopparna jag har varit med om. Han springer väldigt mycket och hans löpningar är i många stunder väldigt bra, men förmågan att aldrig kunna göra mål efter två säsonger är inte något som bara kommer att ploppa ut och sen blir han nästa Batistuta. Jag tycker att det är smått bisarrt hur enkla fribiljetter Sanchez får varje gång, medan Cesc sågas och många vill nästa hänga honom utanför Camp Nou för att han gör en dålig match. Jag tycker ändå att Cesc har visat under stora perioder att han verkligen håller, som i höstas där han dominerade med Messi, medan Sanchez har förutom små glimtar bara missat målchanser och varit helt vilsen. Och snälla, försök inte få Sanchez att låta som en bandiera (inte just riktat till dig). Han är en legoknekt som kommer att dra när han väl inser att hans plats i laget inte är given. Jag kan förvisso även erkänna att det inte är en av mina favoritspelare, men jag är tillräckligt pragmatisk för att vilja ha en spelare i laget som jag inte är förtjust i om han presterar (t.ex. Eto'o). En stor aspekt till varför Sanchez är en stor flopp är pga. priset. När Sanchez varken bidrar spelmässigt eller målmässigt, så framstår priset för honom som ett skämt. Cesc har inte varit bra de senaste veckorna, det är jag med på, men det är värt att komma ihåg att hans fru skulle föda ett barn, även Pique och Messi drabbades av samma formsvacka när deras barn skulle födas. Kort och gott, Cesc har (för mig) visat varför han är en del av Barcelonas framtid under stora perioder. Jag tycker bara att det är löjligt med hur mycket Sanchez får komma undan för att han "springer mycket". Om allt som krävs är att springa mycket för att värderas till över 30 miljoner så finns det gott om spelare som faller i den kategorin. Gabriel Och du är konsekvent? Låt mig få gissa, du är chilenare, right? Du verkar blunda för allt Sanchez gör och ursäktar med "om han börjar göra mål bla bla", men när det kommer till Cesc så försöker du få honom att framstå som en divison 3 spelare. Låt oss inte sjunka till den nivån genom att påpeka huruvida vi är konsekventa eller inte, för den leken förlorar även du i att med att du är väldigt pro-Sanchez. Jag är faktiskt väldigt neutral till Cesc, men jag är inte särskilt förtjust i Sanchez, jag är tillräckligt ärlig för att erkänna det. Ja, jag var varken förtjust i Keita och Eto'o, men jag försökte inte dölja det heller. Jag tycker att det är så löjligt att sitta och försvara allt Sanchez gör med argumentet "han springer mycket", som att det ursäktar att han inte ens kan göra enkla mål som han missar om och om igen. Sen att Cesc inte springer lika mycket är väl för att det inte är hans spelstil. Du kan väl inte sitta och jämföra Sanchez spelstil som innebär mycket springande med Cesc. Kort sagt. Sanchez är inte min favorit, men det var inte heller Eto'o. Däremot är jag tillräckligt pragmatisk för att kunna erkänna och vilja ha kvar en spelare som gör något vettigt. Jag bryr mig inte så mycket om en spelare springer eller inte springer, i slutet av dagen så är det vad personen presterar utifrån hans uppgifter. Du kan väl inte erkänna att Sanchez har varit bättre än Cesc sett till hela perioden? Och om det gör dig nöjd, så säger jag det rakt ut. Cesc har inte varit bra de senaste veckorna, jag är den första att erkänna det, men återigen, hans fru har varit gravid och han har just fått ett barn, även Messi och Pique drabbades av den formsvackan. Om jag kan erkänna att jag inte gillar Sanchez, kan du erkänna att du inte gillar Cesc?
Barcelona Lion24
2013-04-15 19:46
H.C Xavier

Vill bara påminna dig om att Ronaldo inte har gjort fler mål än Messi sen 07/08! Säsongen 10/11 gjorde båda 53 mål var men Ronaldo har ej gjort fler mål sen Ronaldinho var den stora stjärnan i Barcelona.

Sen förstår jag inte det här med Aguero. Vi har väldigt duktiga anfallare och Neymar kommer säkert komma. Varför betala 40 milj. på en position där vi klarar oss väl när vi behöver mittbackar är för mig en stor gåta. Aguero är inte så mycket bättre än Alexis. Innan Alexis kom så var han väldigt hypad och har gjort det OK, samma kommer ske med Aguero. Det behövs en extraordinär talang som Neymar för att kunna platsa in,
Barcelona Gabriel
2013-04-15 19:41
Hetfield Du stirrar dig verkligen blind på statistiken. Ingen här inne, förutom du, tycker att Cesc har varit bra i hans Barça sejour än så länge. Att han har gjort enstaka bra matcher säger ingenting, han är mer ojämn än San Siros åker till gräsmatta. Att han sedan lyckats göra poäng i vissa matcher spelar heller inte så stor roll eftersom han i flertalet av dessa matcher spelat bedrövligt under hela matcherna för att kanske lyckats med en korrekt passning i slutet som lett till en assist/bra löpning och avslut som han gjort mål på. Statistik kan vara otroligt missvisande och det är den i Cesc fall. Om man dessutom tänker på att Cesc värvades som en mittfältare och Xavis ersättare (du om någon predikade om hur viktigt de skulle vara att köpa Cesc då han enligt dig var den enda som skulle kunna fylla Xavis skor när han slutar) men knappt lyckats gjort en enda bra match som mittfältare, snarare tvärtom, rent ut sagt helt jävla bedrövlig, så gör det utan tvekan hans värvning till en misslyckad sådan. Jag finner det väldigt konstigt hur du under hela säsongen hackat på Villa och Alexis men ständigt försvarar Cesc som varit den sämsta spelaren i år enligt mig, sämre än Mascherano, Pique. Det är väl bara Pedro som kan ge honom en ärlig konkurrens om första platsen gällande det egentligen. Sanchez må kanske inte stått för lika mycket poäng som Cesc men han spelar 10 ggr bättre och kämpar 100 ggr mer än vad Cesc gör. Cesc är dessutom från Barcelona, från La Masia och spelar, för det som han säger, är klubben i hans hjärta - men visar trots det upp lika mycket vilja och kämparinstinkt som en snigel i uppförsbacke. Att du dessutom drar en jämförelse med han och Villa rent statistiskt är ju bara löjligt. Villa har fått sitta mestadelen av säsongen på bänken och knappt fått en ärlig chans, hur tänker du där? Ska du göra jämförelser får det åtminstone vara en rättvis sådan. Du har alltid gillat Cesc, I get that, men du försvarar han i vått o torrt samtidigt som du verkar ha spelare du vill ha bort från klubben no makter what. Jag säger inte att det är så, utan bara så som jag upplever det. Alexis och Villa är inte de första, Keita och Eto'o är två andra du gjort samma sak mot. Jag menar inget illa, jag skriver detta med all respekt som jag har för dig som både culé och skribent, men jag tycker inte du är konsekvent som fan när du ska bedöma spelarna i laget.
Barcelona H.C Xavier
2013-04-15 19:35
Hetfield Visst kan man plocka fram statistik som argument för vilken spelare som är bäst av de två men det hade ju samtidigt inneburit att Ronaldo varit bättte än Messi någon säsong vilket inte stämmer. Säger inte att Alexis är bättre än Cesc men statistik säger inte allt. Båda spelarna har antingen floppat eller bänkats i stormatcherna. Ska villigt erkänna att jag inte är särskillt förtjust i Cesc och var redan från början mot en värvning av den förlorade sonen av olika anledningar men jag är beredd att ge honom lite tid precis som jag är gentemot Alexis. Jag tycker att spelmässigt så har båda varit ungefär lika stora floppar men sett till vilka namn dem var innan Barca så tycker jag Cesc har varit en ännu större flopp. Hur som helst så tror jag båda två kan komma att bli viktiga spelare för oss om vi ger det lite tid.
Barcelona Canaletes
2013-04-15 19:29
Det fan sjukt bra vad Tello har blivit. Jag minns väl hur jag fullständigt hatade honom för att han var så dålig förra säsongen haha
Fortsätter han i samma utveckling kan han bli bättre än Pedro i sina bästa dagar.
Lätt!
Barcelona Hetfield
2013-04-15 18:47
H.C Xavier

PLAYER GOALS

Lionel Messi 43
Cesc Fábregas 9
David Villa 8
Cristian Tello 7
Xavi 5
Adriano 5

PLAYER ASSISTS
Andrés Iniesta 14
Lionel Messi 11
Cesc Fábregas 10
Alexis Sánchez 7
Xavi 5
Pedro 5

Cesc har gjort både fler mål och fler assist än Sanchez. Lägg till att han har även gjort fler mål än Villa (detta gäller ligan).

Jag ser inte vad Sanchez kan göra som inte Tello kan göra. Då kostar även Tello inget och han är en egen produkt.
Barcelona Hetfield
2013-04-15 18:38
Gabriel

Läs det jag skrev igen. Jag skrev "tänk om", vilket bara var en tanke. Men om du vill att jag ska motivera varför en värvning av Aguero är möjlig så kan jag göra det.

Det finns tre lag som kan värva Aguero. PSG, Real Madrid och Barcelona. PSG räknar jag bort för det handlar om pengar, och det finns redan i Man C, så finns ingen anledning för honom att gå dit. Då hänger det mellan Barcelona och Real Madrid. Här är det väldigt jämnt, men jag väger in att Kun är väldigt lojal mot Atletico och jag har svårt att se honom gå till en rival. Angående priset så kan jag tänka mig att det landar på 40 miljoner med tanke på att få lag har sådana pengar och att Kuns lön är väldigt hög, så några gigantiska summor har jag svårt att se. Lägg till att Man C är helt värdelösa när det gäller att värva (vilket Zubi också är), men de saknar förmågan att varken sälja bra eller köpa bra.

Rambla

Jag tror faktisk att det handlar om vad Sanchez vill. Barcelona kan väl tänka sig att behålla honom som truppspelare, men Sanchez ambitioner är nog högre än så. Om han går till Juventus eller Inter så kommer han att behandlas som en stjärna och starta, men i Barcelona så lär han aldrig komma före varken Pedro eller Neymar.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-04-15 17:40
Veckans Måndag hela veckan ligger uppe för dem som vill läsa. I veckans serie diskuteras Neymar och även den negativa inställningen till laget ifrågasätts.

Visca!!
Annons: