/spanien/barcelona/forum/7403.aspx/spanien/barcelona/forum/7403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-04-15 18:38
Gabriel

Läs det jag skrev igen. Jag skrev "tänk om", vilket bara var en tanke. Men om du vill att jag ska motivera varför en värvning av Aguero är möjlig så kan jag göra det.

Det finns tre lag som kan värva Aguero. PSG, Real Madrid och Barcelona. PSG räknar jag bort för det handlar om pengar, och det finns redan i Man C, så finns ingen anledning för honom att gå dit. Då hänger det mellan Barcelona och Real Madrid. Här är det väldigt jämnt, men jag väger in att Kun är väldigt lojal mot Atletico och jag har svårt att se honom gå till en rival. Angående priset så kan jag tänka mig att det landar på 40 miljoner med tanke på att få lag har sådana pengar och att Kuns lön är väldigt hög, så några gigantiska summor har jag svårt att se. Lägg till att Man C är helt värdelösa när det gäller att värva (vilket Zubi också är), men de saknar förmågan att varken sälja bra eller köpa bra.

Rambla

Jag tror faktisk att det handlar om vad Sanchez vill. Barcelona kan väl tänka sig att behålla honom som truppspelare, men Sanchez ambitioner är nog högre än så. Om han går till Juventus eller Inter så kommer han att behandlas som en stjärna och starta, men i Barcelona så lär han aldrig komma före varken Pedro eller Neymar.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-04-15 17:40
Veckans Måndag hela veckan ligger uppe för dem som vill läsa. I veckans serie diskuteras Neymar och även den negativa inställningen till laget ifrågasätts.

Visca!!
Barcelona Gilgamesh
2013-04-15 16:52
El Kaiser de Michoacán Kul att du håller med! Angående Sanchez tycker jag att den press han sätter på bollhållare och det jobb han gör i försvaret samt de löpningar han tar i djupled är fruktansvärt bra att få i ett och samma paket, räknar man då med att Pedro också spelar så har vi två snabba yttrar som pressar baklinjen nåt otroligt, i dubbel bemärkelse. Att målen inte kommer för någon av dessa herrar beror enligt mig på två stora saker som hör ihop med varandra. Vem är då källan till detta "problem" det är självklart mannen med bäst avslut i laget nämligen Messi. Det mest logiska i anfallet är att alltid söka Messi så att han kan dra sin gubbe och sätta den i mål, för när han spelar är han den på plan som har överlägset bäst avslut, därför bör han också ta flest avslut mot mål. Detta konstanta söka upp Messi (som enligt mig bara är en bra sak) i kombination med den kopiösa mängd energi som går till att pressa/löpa och jobba hem påverkar självklart både målvanan och precisionen, trötta ben levererar inte lika bra skott, trött huvud fokuserar inte lika bra. Om nu Sanchez skulle börja leverera mål skulle det vara helt underbart och självklart bör han göra det, men till skillnad från Cesc som under en match kan pendla mellan världens bästa och en allsvenskanspelare, så jobbar alltid Sanchez fruktansvärt mycket och det beundrar jag starkt. Vore oerhört synd att bli av med Alexis, han är ett namn för framtiden!
Barcelona H.C Xavier
2013-04-15 16:25
Hetfield

Med det resonemanget bör vi ju göra oss av Cesc också som ju faktiskt varit allt annat än bra om vi ska vara konsekventa.
Barcelona Gabriel
2013-04-15 15:42
Hetfield

Undrar hur vissa tänker här inne när det kommer till Aguero? Vad får er att tro på att en sådan övergång är möjlig? Vi snackar om City som har fulla sjöar fulla med pengar, dem är inte direkt i behov av pengar. Låt oss säga att City skulle gå med på att förhandla för han, och det är ett stort OM så hade han kostat minst 60 miljoner euro, minst, det är åtminstone vad jag tror. Jag blundar inte för att ett anfall bestående av Neymar - Messi - Aguero hade varit helt ofantligt starkt, nästintill en dröm, men det lär också förbli enbart det. En dröm.

Sanchez tror jag på, har sagt det innan och kommer att fortsätta att säga det. Förbättrar han bara sin effektivitet framför målet kommer han att blomma ut till en storspelare. Och till dem som påstår att han inte bidrar med något nytt som våra egna talanger inte hade kunnat bidra med så har dem fel. Sanchez är bland de köpstarkaste vi har i laget, han är också ett fysiskt monster och är otroligt bra på att spela targetplayer, hålla emot bollen osv. Det finns ingen i laget som är lika bra på det. Cruyff sa det, Barça ska vara glada att de har en spelare som Alexis.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-15 15:24
Jag vill också ha kvar Alexis fast kommer inte gråta floder om han nu skulle lämna. Förutsatt att vi då förstärker med någon/några minst lika bra på den positionen och att han inte slumpas bort för en struntsumma. Då blir jag ännu mer lack på Zubi. Lämnar han ska vi fan åtminstone inte bli försvagade som lag.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-15 15:20
Rambla my point exactly, hoppas att det är så! Gillar Alexis oavsett hur han presterar, han spelar med hjärtat och är fortfarande ung.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-04-15 15:17
@elbraco - CP5:
Ännu en anledning till varför agenten måste vara i Italien mellan varven. Behöver inte alls handla om Alexis. :)
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-15 15:15
Vidal ryktas det också rätt flitigt om, som ett byte mot PSG:s Veratti + Ibra (jävlar vad Tjuve hade tjänat på det). Hoppas Alexis stannar.
2013-04-15 15:14
@Hetfield:
Precis och det där är något som ingen här kan veta svaret på, inte ännu ska tilläggas. Det hela hänger på Tito och om han fortfarande har något tålamod med Alexis, om han vll ha honom kvar. Då kan Inter och Juve jaga bäst de vill. Det kommer inte hjälpa. Barca säljer inte om de själva ser en framtid före honom i klubben. För Alexis själv vill inget hellre än att stanna, det kan jag garantera. Fast då måste han självklart få ganska så mycket speltid också, enligt honom själv. Det kan ju vara något Tito inte kan lova. Som sagt, allt hänger på hur Tito ser på saken.
Barcelona Hetfield
2013-04-15 15:01
Rambla

Jo, det är värt att tillägga att en del av mötet kan ha handlat om att förnya kontraktet med Vidal, så det är ska man komma ihåg.

Däremot så är jag ganska säker på att Juventus och Inter vill ha Sanchez, annars så skulle inte hans agent flörta så mycket med de. Sen är det ju en fråga, hur länge ska man vänta på att Sanchez ska blomma ut? Det har gått två säsonger och förutom enstaka bra matcher så har han varit väldigt medioker sett till priset.
2013-04-15 14:56
Hetfield

Sanchez agent är även Vidals och Islas agent så det mötet kan ha handlat om vad som helst. Jag vet att Juventus vill göra en Milan som med Zlatan. Ett lån första säsongen och sen köpa loss. Tror dock aldrig Barca går med på det. Då har man inte lärt sig ett skit från Zlatan-skandalen.

Barca King

Jag tror faktiskt inte Inter betalade mer än €15m för Sneijder. Dessutom, Sanchez har kostat Barca 26m + 11m i klausuler. Dessa klausuler har ju inte heller ännu uppnåtts. Så de sista 11m lär man slippa om man säljer i sommar.
Barcelona LeoMessi
2013-04-15 14:47
Säljer vi både sanchez och villa så är vi dumma i huvudet. Vi kan inte ha tello som reserv och Deulofeu är för valpig fortfarande
Barcelona Hetfield
2013-04-15 14:46
Tänk om man kunde få Aguero och Neymar i laget, då har man ett komplett anfall för flera år framöver. Båda två är unga och kan lyfta laget.

Sanchez och Villa skulle väl gå att sälja för runt 40 miljoner tillsammans, och Aguero och Neymar skulle väl gå på runt 70 miljoner tillsammans. 30 miljoner i kostnad går väl.
Barcelona Hetfield
2013-04-15 14:44
Rambla Sanchez agent träffade Juventus om en försäljning. Juventus verkar vilja låna Sanchez med köpoption medan Barcelona vill sälja rakt av. Jag tror inte att Sanchez kommer att nöja sig med bänken. Det här är Sanchez andra säsong och han har fortfarande inte blommat ut.
Barcelona Barca King -
2013-04-15 14:44
Vi köpte Alexis för 30 med många variabler. Om de ens vågar lägga en skambud kan de dra åt skogen. Om de vill ha Alexis ska det vara 30 miljoner euro och inget mindre. Madrid skeppa iväg Sneijder för 25 och om vi säljer Sanchez för 20 är vi världens största idioter. Det var vi redan när vi sålde eto för 20 miljoner euro plus 40 för Zlatan. Eto i sig var värd 40 miljoner euro men Pep ville bli av med honom.
2013-04-15 14:42
När det gäller Alexis är det ju media som hela tiden har försökt få det att se ut som att han är på väg bort från Barcelona. Klubben har inte sagt något alls, hans agent och han själv har hela tiden sagt att han inte har några planer att flytta på sig. Det är önsketänkande från italiensk media.

Dessutom, skulle Neymar värvas har det hela tiden sagt att det då är Villa som kommer att lämna. Alexis tror jag ingår Barcas planer. Ja, så länge han själv inte begär om att få lämna.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-15 14:36
Assistligan hittills och det ser riktigt bra ut för Barcas del. 1 Andrés Iniesta --- Barcelona --- 14 2 Lionel Messi --- Barcelona --- 11 3 Cesc Fábregas --- Barcelona ---10 4 Mesut Özil --- Real Madrid --- 9 5 Juan Carlos Valerón --- Deportivo La Coruña --- 8 Madrid spelaren med näst flest assist (efter Özil) är Cristiano Ronaldo som ligger på 10:e plats med 7 assist. Alexis ligger på en tolfte plats med lika många assist som Cristiano.
Barcelona LeoMessi
2013-04-15 14:32
Italienska tidningar skriver att Sanchez drar till Juventus om Neymar värvas. Men det kan dom fetglömma! Dessutom så är juve alldeles för snåla för att köpa honom. Dom tror väl att ett bud på 10 miljoner räcker. Juve har fan varit och ryckt i varenda jävla anfallare i Europa.
Barcelona LeoMessi
2013-04-15 14:25
Måste bara hylla thiago! Vilken match han gjorde igår. Vilket driv han hade med mobilen och tekniken ska vi inte prata om, passningarna höll hög kvalité. Så där ska han spela! Bartra gjorde ett bra jobb igår och han känns mer stabil nu. Även om det var mot ett bottenlag. Sanchez gjorde det bra, han förtjänade ett mål. Tello är giftig som vanligt. Älskar hur han knorrar in bollen a la Henry!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-04-15 14:24
Gilgamesh/

Dina två senaste inlägg var klockrena enligt mig!

2013-04-15 14:19
Inte för att vi behöver honom eller kommer värva men ändå intressant att läsa. Ganska kul att han rånobbar Arsenal. De borde kanske inse att de ska hålla sig till värvningar av Podolskis och Girouds. :)
Barcelona Gilgamesh
2013-04-15 14:15
Lion24

Jag försöker inte försvara Piques bristande prestationer däremot vill jag lägga stor emfas på att det spelet barca har nu sätter ytterligare press på en relativt ensam Pique och att det är lite väl bekvämt att skylla på honom. Jag vill även vara tydlig med att det är diskussionens nivå jag klagar på inte diskussionen i sig, jag tycker det är konstigt att man väljer att kritisera honom på en så låg nivå som att skylla på hans privatliv, det finns många variabler i det som händer i barcas försvar och när man lyft fram dom kan man diskutera om det är piques förhållande som sätter käppar i hjulet för barcas spel som just nu innebär ligatitel och semifinal i cl
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-15 14:06
Abidal: "I've suffered. One day, I couldn't stand the pain anymore, and I asked the doctors to put me in a coma." [tf1] Känner för att gråta. Han är en stor förebild och förtjänar en riktigt stor hedersplats hos Barca när han lägger skorna på hyllan. Han är ett mirakel!
Barcelona Barca King -
2013-04-15 14:06
Barcas agent Andy cury som sköter våra Sydamerikanska affärer har det här att säga om Neymar. "Barcelona are extremely interested in Neymar. He's on top of our wish-list. Barcelona do not sign many players, but Neymar is our first choice. We will be ready to pounce whenever he decides to leave," Cury told Radio Globo. "Messi, Xavi and [Andres] Iniesta are all awaiting him with open arms. Neymar coming to Barcelona will put an end to two types of over-dependence: dependence on Neymar at Santos and over-dependence on Messi at Barcelona as we would then have another player at his level. "In two or three years' time Messi will be able to pass on the Barca baton to Neymar, just like Ronaldinho did with Messi."
Barcelona Mido
2013-04-15 13:42
Ett rykte säger att valdes har valt arsenal som nästa destination,, med hjälp av Cesc förstås, vi får se om det stämmer
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-04-15 13:38
Håller med om Piqués prestationer har varit lite varierande med mernar fortfarande att man måste komma ihåg att presspelet är sämre denna säsongen än tidagare vilket gör backlinjens arbete mycket svårare. Man ska även ha i åtanke att i och med Jordi Albas ankomst har Barça nu inte bara en extrem offensiv högerback utan nu även en likadan vänsterback vilket gör att mittbackarna får ännu sämre understöd.

Dessutom mittbackar som passar Barças spelfilosofi växer inte på träd. Har du då Gerard Piqué som faktiskt ganska nyligen fyllde 26 år (ingen ålder för en mittback) som kan kombinera Barças filosofi med sitt huvudspel (vilket är en bristvara hos oss) så anser jag att det vore hål i huvudet att göra sig av med honom.
Barcelona Walee
2013-04-15 12:37
Pique har vart minst sagt undermålig denna säsong och de är med all rätt man diskuterar hans avgång ..
Barcelona Pep #4
2013-04-15 12:36
Jag är väldigt nöjd med hur Bartra och Montoya spelat. De har gett oss en bredd på försvaret och verkar inte klaga efter speltid. Så jag är väldigt nöjd med det dem tillför till truppen. Båda är unga och kommer få mer speltid med åldern.

Jag såg att ni diskutera om att sälja Pique. Finns ingen chans att han lämnar då han är ung och har enormt med erfarenhet. Vi behöver honom och jag tror han själv vet att han måste göra bättre ifrån sig nästa säsong. Det han behöver är en ny mittbackspartner och vi alla får hoppas på att det blir Hummels.

Om det är någon vi ska sälja i försvaret som vi alla vet aldrig kommer nå upp till sin högstanivå längre samt fortfarande har ett starkt värde (ekonomiskt sätt) så är det Alves. Han har även en hög lön som vi skulle slippa betala. Så sälj honom till någon olje klubb och satsa på Adriano/Montoya som högerback.

VB: Alba,Abidal
MB: Pique, Hummels, Puyol, Mascherano,Bartra
HB: Adriano, Montoya
DM: Busquets, Song
CM: Xavi,Iniesta,Cesc,Thiago
HY: Pedro,Alexis
VY: Neymar,Tello
CF: Messi,(Cesc)

Så ska nästa års trupp se ut.!
Barcelona socccerfan1
2013-04-15 12:20
Som dem hyllar valdes i eurotalk.. :/ synd som fan att han lämnar