/spanien/barcelona/forum/7400.aspx/spanien/barcelona/forum/7400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2013-04-16 23:34
Japp Fais, matchen är om en vecka mao.
Fais
2013-04-16 23:29
Barca o Mort!

Jag håller med Barca o Mort här!!!

Ingen personliga påhopp mot Shanghai - SHOOT ME $12.
Han kanske gillar Bayen också.

Om han tycker att Iniesta sämre. Låt honom tycka det. Världen kommer inte gå under för det.
Fais
2013-04-16 23:25
Att man kan misskötta en stor klubb som Fc Barcelona i 2000-talet är ett mysterium för mig. Fast de har byggstenarna klara om räknar dem. Iniesta, Messi, Busquets, Xavi, och Valdes. Det som ger mig hopp är att alla ser Bayen som favoriter. Om det inte tänder Barca-spelarna så vet jag inte vad. En sak ska ni ha klart för er iallafall 90% i Sverige hejar på Bayen. Svenska folket hejar alltid på tyskarna när de ska möta andra lag speciellt från Spanien. Är matchen redan nästa påTisdag?
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-16 23:21
Jag tror inte någon håller med Shanghais åsikt här inne men ni kan ju skippa alla personliga påhopp som att vara dum i huvudet och sånt..
Barcelonistas
2013-04-16 23:19
Dessa narcissistiska individer lär sig aldrig, man är bara ute efter uppmärksamhet. Faktum är att SHOOT ME $12 visste att han skulle få flera respons i och med det bisarra inlägget som han tidigare skrev om Don Andres. Syftet med Shanghais inlägg var att hamna i rampljuset där han själv blir ett diskussions ämne på det här forumet.
Barcelona Gio Style
2013-04-16 23:19
Shanghai
Alltså... alla tycker ju självklart olika, men du kan ju inte säga att Schweinsteiger är bättre för att han har bättre skott och bättre defensiv?
Du får inte heller glömma bort att Iniesta tar fram bössan i dem matcherna när den behövs som mest, även om det är långt ifrån hans styrka.
Med det argumentet så kan ju jag jämföra Schwenis offensiv med Iniestas, och där når ju han inte ens upp till Iniestas knäskålar.

Det är ju inte det kompletta som gör en spelare bäst. Det är spetsegenskaperna och Iniesta har en hel del sånna i sitt repertoar.
Iniesta har vunnit allt man kan vinna på senare år och det genom att vara den viktigaste spelaren i sitt landslag och i mångt och mycket i Barcelona med.

Schweinsteiger är för mig världens bästa centrala mittfältare tillsammans med Busquets. Så jag tar absolut ingenting ifrån honom.
Men dina argument till varför Schweinsteiger skulle vara bättre är på samma nivå som Reals argument om varför Ronaldo är bättre än Messi. Han är mer "komplett", enligt dem då.
Barcelona Gabriel
2013-04-16 23:06
Schweni bättre än Don Andrés?

Nu har jag hört allt haha.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-16 23:03
Bara för att jag inte tycker att Iniesta inte är bättre än Schweinsteiger, så är jag inte en culé. Vilken logik. Jag är i alla fall inte partisk just som jag var innan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2013-04-16 22:40
Nu börjar Shanghai med sina efterblivna kommentarer igen . Det här är nog tredje gången jag klagar på dig. Schweinsteiger bättre än iniesta ? Är du dum i huvudet på riktigt eller ? Jag har alltid sagt det , du är inget Barca-fan
Barcelona Butte
2013-04-16 22:38

Schweinsteiger är en maskin. Maler och maler tills antingen han eller hans motståndare stupar.

Iniesta är ingen konstnär som vissa utmålar honom som, han är konsten i sig.
Barcelonistas
2013-04-16 22:36
Mario Gomez är ett Barcelona fan, det har han alltid varit så varför inte liksom?. Vill se spelare som verkligen brinner för klubben inte några små valpar som är för självsäkra.
Barcelona grande jw
2013-04-16 22:30
Sluta jämföra allt och alla här inne. Iniesta och Schweinsteger är fan inte ens i närheten av samma spelartyp. Hur ska man då kunna jämföra dom? Deras styrkor som fotbollsspelare ligger inte ens i samma kategorier men båda är fantastiska fotbollsspelare. Nough said!? "Min pappa är starkare är din.. - Nääähää för min är starkast!!" Buhuhuhu.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-16 22:28
Rambla

Håller med, det är sjukt irriterande. Att sälja en spelare som Song vore direkt korkat, när man nu ändå köpte honom förra sommaren. Okej om det kanske var en felscoutning, men det är fortfarande en riktigt bra spelare om han används på mitten. Nu har han gjort det bra hela våren och vi behöver mer än en defensiv mittfältare i truppen. Om inte media är ute och cyklar blir jag rädd på riktigt :P

Song är ju bara den senare av ett gäng spelare som det har spekulerats kring. Men han, Tello och Thiago ska ingenstans! Och max en av Villa/Alexis får lämna. Detta är spelare som är bra nog att gå in i en match oavsett motstånd. Gör vi oss av med den bredden kommer vi stå där med svansen mellan benen och knappt 11 friska spelare nästa vår - igen.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-16 22:28
dubbel
Barcelonistas
2013-04-16 22:25
Shanghai - det borde resultera i dödsstraff att ens jämföra Iniesta med en medel mittfältare som Schweini. I fotbollsvärlden finns det ingen mittfältare som Iniesta, seriöst att vi ens har den här diskussionen är ett skämt.
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 22:23
Jo men om vi säger att Bayern hade lidit av samma försvarskris som oss så hade jag inte varit orolig alls om jag ska vara ärlig. Hade vi haft två ordentliga mittbackar så hade jag inte varit så orolig.
Barcelona CuléAK
2013-04-16 22:21
Jag tror det här är första gången jag på riktigt känner mig som underdog inför ett möte. Aldrig(under de senaste åren) har vi mött ett lag som mål och spelmässigt krossar allt i deras väg. Nästan som vi under trippel och dubbel säsongen.

Vi får hoppas att Bayerns enorma prestationer triggar igång Barca och gör att vi inte kan slappna av som vi gjorde mot Milan och PSG.
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 22:20
Smogen (Barcelona) Hahah ja antagligen, men mot oss kommer dom inte ha lika mycket boll så förhoppningsvis så får dom inte slå bollen så ofta på djupet.
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 22:19
Hahah ja! Jag älskar det Bayern gör just nu och det är något vi borde göra oftare. Dom skiter i om dom redan har vunnit matchen, dom försöker göra fler mål. Men vi kan leda med 4-0 i halvlek och sen vägra göra mål. Finns matcher vi hade kunnat vinna med 9-0 noll men istället så verkar det som att vi inte vill göra mål med "respekt" till motståndaren.
Barcelona Smogen
2013-04-16 22:18
LeoMessi

Näe...inte ett lag med bättre försvar nä, men vi skulle nog tyvärr försvara ungefär som dom ;)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-16 22:17
Haha, Mario Gómez vilken kung!
Barcelona Smogen
hmm....Rosell kanske har en poäng i att gilla Mario Gomez ändå...
Barcelona ElTriplete
Hahahahha. Mario Gomez inbytt, 3 mål!
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 22:16
Smogen (Barcelona) Jo men nu har wolfsburg sålt sig väldigt lätt vid några mål. Bayern utnyttjar det perfekt och det ska man inte säga något emot. Men bättre lag hade inte försvarat så som motståndarna gör nu.
Barcelona Smogen
2013-04-16 22:14
hmm....fast jag får änna lite ont i magen när jag kollar på hur bra Bayern spelar och vilka jävla grymma och snabba omställningar dom gör.
RedemptionMn
2013-04-16 22:11
Håller med Smogen!
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 22:11
Haha snyggt av backen att ramla där
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 22:08
Ber om ursäkt för eventuella stavfel, skriver från telefonen.
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 22:06
Med vårt försvarskris så skulle jag inte gråta allt för mycket om vi åkte ut mot Bayern. Jag anser att vi kommer att ha en stor chans att vinna cl nästa år om en ordentlig mittback värvas in. Nu har vi en mittback kvar och han kommer garanterat att vara avstängd nästa möte och då har vi ingen mittback kvar:-) Andra lag hade inte tagit sig så här långt om dom hade en lika efterbliven styrelse som inte värvar backar.
Barcelona Smogen
2013-04-16 22:02
ouch...jag ser redan framför mig hur Robben blir neddragen av Pique i straffområdet, straff och gult kort och avstängning på Pique i returen. Välkommen till nästa veckas semifinal. :)
Annons: