/spanien/barcelona/forum/7399.aspx/spanien/barcelona/forum/7399.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-14 18:24
Vilket. Mål av Demba Ba!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2013-04-14 18:16
Jag önskar verkligen att Batra gör en riktig bra match, så att vi slipper köpa en mittback. Nu har han den stora chansen att visa det!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-14 18:12
Härligt att Bartra får så mycket speltid nu. Hans status i laget kan inte jämföras med Fontas ifjol när säsongen sumeras! Visst speglar skadeläget in, men han har ändå fått växa in i sin roll i laget och gjort det bra, och tom ännu bättre allt eftersom. Även mot klassmotstånd har det sett hyfsat stabilt ut.Det bådar gott inför framtiden.
Barcelona Barclasico
2013-04-14 18:06
Barcelona line-up (official):Valdes - Alves Bartra Adriano Montoya - Xavi Song Thiago - Alexis Cesc Tello
Barcelona DM1982
2013-04-14 18:05
@Corazon:

Varför skulle Barcelona köpa en hårt petad spelare? Varför i hela fridens namn skulle Barcelona köpa Terry?

Jag ser inte logiken någonstans.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-14 17:00
Man sitter och hoppas på Hummels, men får Terry? Fy vilken tanke..
Barcelona Corazon
2013-04-14 16:39
John Terry kan d vara ett billigt alternativ vet inte hans ålder nu men han är hårt petad i chelsea.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-14 16:26
Barcelonistas

Att vi säkrade ligatiteln tidigt är ju inte direkt någon anledning till varför vi skulle ha större chans i CL.
Visst är jag med dig om att man nu kan fokusera på CL mer och ligan mindre men samtidigt är det våran tidigare höga lägstanivå som har sett till att vi har en så stor ledning i ligan.

Titta bara på den tidigare svackan som kom till följd av den - när vi torskade mot Real x 2 och även Milan som normalt sett är, med all respekt, en klass under oss. Returmötet är en av få höjdpunkter denna säsong sett till utslagningsmatcher och ingen av oss är väl speciellt nöjda med matcherna mot PSG?

Att i en formsvacka åka ut mot CL:s för tillfälliet bästa lag skulle inte vara någon större skam i mina ögon. Sen tror jag faktiskt det var till vår backlinjes fördel att vi inte ställdes mot något av kontringslagen Dortmund & Real :)
Förhoppningsvis får Robben & co. inte hålla tillräckligt med boll för att straffa oss över två matcher.
2013-04-14 16:19
Barcelonistas Med tanke på vårt svaga försvarsspel, så skulle jag inte se det som ett stort misslyckande om vi åker på däng mot tyskarna. Vilket lag som helst kan knäcka vårt tillfälliga defensiv och det är ingen hemlighet. Hade vi däremot fullt manskap att tillgå med mot tyskarna och dem slår ut oss, då skulle jag fullständigt hålla med dig om att det är ett misslyckande. Just nu är det 40% chans på att vi går vidare. Bayern München är givna favoriter.
Barcelona LeoMessi
2013-04-14 16:09
DM1982 Tack så mycket! Ska kolla länken nu:-)
Barcelona Baronen
2013-04-14 16:03
Gio Style

Har du käkat giftorm eller vad är det med dig?
Barcelonistas
2013-04-14 16:02
Det vore ett stort misslyckande överlag om vi inte tog hem Cl den här säsongen. Liga titeln har ju varit i våra händer enda sedan 2-2 matchen mot Real på Camp Nou i våras.

Kraven är stora och det ska dom ochså vara, ett uttåg i Semin är för mig ett stort misslyckande.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-14 16:02
@Gabriel:

Det är det resonemanget jag inte riktigt förstår, vi vinner lika mycket, men beroende på vad ett annat lag gör så är det olika bra?
Varför är en ligavinst mer värd om Dortmund vinner CL?

Man måste ju någonstans utgå från de egna förutsättningar och sätta målsättningar därefter. Efter hand får man göra om målsättningarna om förutsättningarna förändras, t ex skador, eller andra oförutsedda händelser.

I mina ögon med de förutsättningar som ges tänker jag så här;
Ligavinst = OK säsong
Lägg till en CdR-vinst och det är en bra säsong.
Liga + CL = en fantastisk säsong.
Endast CdR = en dålig säsong
Ingen titel = en misslyckad säsong.

Men jag respekterar ditt sätt att resonera, alla har vi olika måttstockar att gå efter.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-14 15:56
Den här incidenten är lite signifikativ för Puyol. En gentleman rakt igenom.
Jag vet inte hur tacksam jag är att vi har detta lejon till lagkapten.
Det är svårt att tänka sig ett Barca utan Puyi och jag hoppas att han blir kvar i staben när han lägger skorna på hyllan.

Visca Puyol!
Barcelona DM1982
2013-04-14 15:53
@LeoMessi:

Kolla länktips.
Fais
2013-04-14 15:51
Gio Style

Jag förstår vad du menar med Baronens reaktion på min fråga.

När jag tittade in forumet nu märkte jag det.
Han kunde ställa sin fråga med lite mer finess. Men, men no hard feelings ändå.
Tack ändå!
Barcelona LeoMessi
2013-04-14 15:47
Jag kanske missar kvällens match då jag har lite ärenden senare idag. Men är det någon som vet var jag kan ladda hem matchen? Jag ska undvika att kolla livescore och läsa nyheterna. Vet någon var man kan hitta matchen? Tacksam för hjälp
Barcelona Gabriel
2013-04-14 15:42
Mojito - Culé (un estilo de vida) Med all respekt, jag tycker vad jag vill sen får du tycka vad du vill. Om vi tar ligan, och dem tar CL, ser jag denna säsongen som ett grovt misslyckade.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-14 14:48
Gabriel Med all respekt, vår säsong ska inte mätas utifrån hur det går för Real, sen när är de en måttstock på vad som är lyckat? På 50-talet?
Barcelona Gabriel
2013-04-14 14:46
Att slå målrekordet spelar mindre roll för mig. Vi är i slutfasen av säsongen där fiasko eller succé kommer att bli vardera. Att vinna ligan, samtidigt som Real vinner Champions League ser jag som ett fiasko. Vinner vi däremot ligan medans de enbart kammar hem Copa del Rey ser jag det som en bra säsong, framför allt med tanke på hur dåligt försvarsspelet varit. Hade vi bara haft ligan kvar att spela för, hade jag varit all for att försöka slå målrekordet. Men just nu känns det långt ifrån någon prioritering, även om det självklart hade varit kul om man slog det.
Barcelona LeoMessi
2013-04-14 14:37
zick9 (Barcelona) Du menar väl att Messi har 8 matcher på sig att slå målrekordet?:P
Barcelona B-Guden
2013-04-14 14:32
@ CARLES PUYOL - 1899:

hur många gjorde dom ?
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-04-14 14:22
Tack killar :). Jag ser att Barca har gjort 95 mål hittills. Men vi har ju rätt många mål kvar om vi ska slå deras förbannade rekord.
Barcelona zick9
2013-04-14 14:17
Någon som vet varför Willy Cabellero från Malaga inte får chansen i det argentinska landslaget? Det är ju tjänstefel att inte ta med honom.
Barcelona zick9
2013-04-14 14:12
@ CARLES PUYOL - 1899:
24, kommer att slås då det bara är 8 matcher kvar vilket betyder att vi endast behöver snitta 3 per match.
Barcelona nr10messi
2013-04-14 14:11
27 mål till så är deras rekord bortblåst
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-04-14 14:03
Hur många mål har Barca kvar för att slå Reals rekord från föra året? Någon som vet. Tacksam för svar.
2013-04-14 13:59
Oftast blir målvakter bättre när dem är över 30 år. Finns flera exempel på det. Så jag skulle inte deppa om man ersätter Valdes med Caballero rakt av. Han har imponerat sedan flytten från segunda division. Han har möjligen 6-7 år kvar på toppen som professionell målvakt. Jag är i mot en värvning av en ung målvakt. Han skulle aldrig palla trycket efter några tabbar, då vi vet hur tidningarna sågar en. Så enligt mig en erfaren målvakt, är bättre än en ung och lovande målvakt. Som sagt helst Willy Caballero.
Barcelona LeoMessi
2013-04-14 13:51
Hade gärna sett Willy caballero i Barcelona :-) Han har haft en riktigt bra säsong! Målisen i Malaga alltså, hoppas att jag har skrivit rätt namn haha
Barcelona Gio Style
2013-04-14 13:31
Klart Rosell snackar om världens bästa playmaker och poängspelare: Özil.
Trodde att det var självklart...
Annons: