/spanien/barcelona/forum/7397.aspx/spanien/barcelona/forum/7397.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-17 21:41
Nästan så att jag vägrar fira Lombans mål...
2013-04-17 21:40
straff!
Barcelona Baronen
2013-04-17 21:30
Vilket mål av David Luiz! Läskig träff.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-17 21:27
@Jonas - tots units fem força:

Girona blev utslaget i kvartsfinalen av Llagostera.
2013-04-17 21:25
Stream
Barcelonistas
2013-04-17 21:09
Om Puyol är tillbaka till Cl mötet mot Bayern så kommer jag springa naken runt poseidon statyn. Så viktig är Puyol för Barcelona, ponera att vi har fullt manskap mot Bayern så kommer man i alla fall känna sig lugnare.

Alves-Pique-Puyol-Alba

Xavi-Busi-Iniesta

Pedro/Sanchez- MESSI - Villa

Det blir jätte viktigt att vi gör så många bortamål som vi kan, för vi kommer släppa in mål mot Bayern på Allianz. Det skall till mycket om vi ska hålla nollan nere i Tyskland...
2013-04-17 21:06
Varför är inte Girona med i Copa Catalunya? Barcelonistas Tveksam till det, han lämnade ju laget för att han festade för mycket och inte var ett gott föredöme för bl.a Messi. Kommer vara evigt tacksam för det Ronnie gjort för Barca, han är utan tvekan av klubbens största genom tiderna. Men har väldigt svårt att se honom i en sådan roll, det är lite emot klubbens tänk.
Barcelonistas
2013-04-17 21:02
Ronaldinho kommer utan tvekan ha en roll inom klubben så småningom, är ganska säker på det. Spelaren som gav Barcelona statusen, han offra all sin magi för Barcas skull.
2013-04-17 20:42
Avspark om 45 minuter i copa catalunya.

Eusebio väljer ett rutinerat lag blandat med ett par spelare som normalt inte får så mycket speltid i B-laget.

Oier - Patrick, S.Gomez, Lombán, Edgar Ie - Ilie, Espinosa, Rafinha - Kiko, Arajuo, Joan Roman

Stream kommer om en stund.
Barcelona Corazon
2013-04-17 19:55
@påfågeln:

Källa Tack
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-17 19:42
Shanghai

Livet skulle vara fullbordat om Gaúcho ersätter Zubi!!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-17 19:25
Hetfield Mycket möjligt, jag hoppas på det! Men att Ronaldinho uttalar sig om Hummels tycker jag inte gör sambanden starkare. Han vet nog inte mycket mer än vi
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-17 19:24
Tänk om Ronaldinho ersätter Zubi? Skulle vara otroligt grymt om klubben rekryterar honom. Ronaldinho skulle göra så att andra spelare blir lockade. Inte bara spelarna från Brasilien, utan i övriga världen. Med den statusen han har, skulle alla spelare tacka ja för spel i Barcelona.
Barcelona Bàckis
2013-04-17 19:23
Hur ställer sig folk till en värvning av Neymar egentligen? Tror ni han tar en startplats direkt? Är vi inte i mer behov av en mittback före en ytter/anfallare? Vi har ju redan tillgång till Pedro,Alexis,Villa,Tello och Deulo på väg upp!

Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-17 19:21
påfågeln Jag hoppas bara att det stämmer. Är Puyol med har vi en stor chans att besegra tyska maskinen. Skulle vara så jävla gött om det stämde. Kom igen nu Puyol kämpa fan!
Barcelona Hetfield
2013-04-17 18:40
Det är mycket prat från både Barcelona och Hummels. Rosell säger att han gillar en tysk och Hummels har flera gånger berömt Barcelona. Kan det vara så att Barcelona tänker göra en vettig värvning av en mittback? Nu går även Ronaldinho ut och berömmer Hummels, det ligger kanske något i det.
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-17 18:38
Top 5 mål av våra ynglingar från förra helgen. Hoppas den inte länkats :)
Barcelona påfågeln
2013-04-17 18:01
Puyol är tillbaka till CL-returen mot Bayern, och möjligtvis också till första mötet! Bartra kan få spela resten av matcherna i ligan bara Puyol finns i CL :)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-17 17:44
@BrazilStats: Ronaldinho: "Hummels is one of the defenders I would like to see at Barcelona. He is physical, mental and can win any challenge." [Sport]
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-04-17 16:42
Angående värvningar så var det en person förra veckan som i TV påstod att han via bekanta till Javi Martinez fått höra att Luiz Gustavo skulle var i det närmaste klar för Barcelona till nästa säsong, detta ska tydligen Javi Martinez själv ha berättat. Om detta skulle stämma verkar det som att man inom klubben fortsätter på samma linje som tidigare med Mascherano och Song, man ska tydligen till varje pris ha in en defensiv mittfältare som ska spela som back. Det börjar snart bli parodi på detta, när ska man värva en riktig back?
2013-04-17 16:35
Mitt förra inlägg blev lite felstavat och dåligt formulerat. Skyller på min iPhone... Menar bara att det känns lägligt att göra en förändring nu, av flera orsaker. Grunden ska finnas kvar - givetvis - men jag vill ha spelare som man litar på. Förresten, det är rätt tydligt att Neymar kommer hit. Han säger inget rakt ut men hans komplimanger får en att läsa mellan raderna. Killen har mycket att bevisa Neymar (Santos): "ESP is a team to admire. I like Xavi, Iniesta and Cesc a lot. They're very talented, and seem to be nice people too." [c+]
2013-04-17 16:16
LAM Men jag har svårt att se en framtid i klubben hos mer eller mindre alla utlånade spelare. Även en del som finns i klubben idag känns som både spelaren själv och klubben hade tjänat på att gå skilda vägar. Vi står återigen med en sargad trupp inför slutspurten och det går inte att blunda för att att en liten förändring behövs. Många spelare bör lämna och så kan även ett par fler spelare än vanligt ansluta
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-17 16:03
Sex dagar kvar till Bayern-matchen och man längtar redan. Jag vill bara att matchen ska spelas nu, ligan är i stort sett klar och det enda som är kvar av den här säsongen är CL. Även om alla fyra klubbarna som är kvar knappt har något att spela för i sin liga så är det här bättre än förra säsongen där vi hade Clásico emellan semifinalerna och det gick väl sådär. Det är perfekt att spelarna får fokusera bara på CL nu.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-04-17 15:51
Copa Catalunya matchen ikväll mot Gimnastic har ju verkligen hamnat i skymundan, kanske inte så konstigt om man skickar B-laget plus några ungdomar men ändå alltid kul att se spelarna under A-laget. Matchen ikväll blir ju extra spännande när spelare från Juvenil A är med, då tänker jag framför allt på Samper och Adama som båda två är bland klubbens absolut största talanger för tillfället. Vore kul att se dem mot seniormotstånd, Eusebio har hintat om att chansen till speltid för dem yngre inte är alltför liten så några minuter borde de kunna räkna med.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-17 15:45
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Jag förstår verkligen inte varför vi ska köpa sådär sjukt många spelare. Vi har inte, som många verkar ha fått för sig, en tunn trupp. Under Pep hade vi runt 19-20 spelare och det var väldigt få men nu har vi två spelare på i stort sett varje position. Två målvakter, nio backar, sju mittfältare och fem anfallare. Enligt mig så är prio 1 en målvakt, prio 2 en riktigt bra mittback och där räcker det.

När det gäller anfallsdelen så har vi alltså Messi, Villa, Alexis, Pedro och Tello i nuläget. Alla är riktigt duktiga anfallare. Sedan ska vi komma ihåg att Cuenca kommer tillbaka, Afellay kommer tillbaka och både Iniesta och Cesc blir uppflyttade ibland. Det är inte i anfallet vi har problem. Backlinjen däremot har vi faktiskt en rätt bra bredd men Puyol går mycket skadad, och ingen av Mascherano eller Piqué kan leda en backlinje. Dock tycker jag inte vi har så stora problem som många andra tycker. Problemet är det kollektiva försvarsspelet. Hur som helst så skulle en världsklassmittback hjälpa enormt, det är klart. Men då måste en, helst tvp lämna. Bartra får gärna bli utlånad då, sedan vet jag inte vem som ska lämna.

På ytterbackspositionerna behöver vi verkligen inga fler spelare. Vänsterbacksplatsen är förhoppningsvis täckt för många år framöver, högerbacken är lite mer osäker men jag är relativt säker på att Dani stannar åtminstonde en säsong till. Enligt mig har vi inte en för liten trupp, utan jag tycker tvärtom att vi i sommar kommer ha för många spelare som vi inte kommer kunna ge speltid nästa säsong. Cuenca, Fontàs, Afellay, JDS, Deulofeu, Rafinha, Sergi Roberto och Muniesa är bara några spelare som det finns frågetecken kring inför nästa säsong. Det blir en intressant sommar, men mest för att vi verkligen måste rensa truppen på några överflödiga spelare, samtidigt som vi inte kan släppa de största talangerna. Det är en svår balansgång.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-04-17 15:24
elbraco - CP5 (Barcelona)/

Har samma intryck som "LeoMessi" vilket inte är något styrkebesked av Fontás med tanke på hur knakigt Mallorca har gått denna säsong.

Barcelona LeoMessi
2013-04-17 15:18
elbraco - CP5 (Barcelona) Har för mig att Fontas är ganska hårt bänkad
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-17 15:05
Är det någon som har koll på hur Fontas har skött sig? Bänkad? Spelar? Kvalité? Gabriel Är med dig på den punkten, vill också ha tyskarna...
Barcelona Gabriel
2013-04-17 14:16
Budgeten kommer att ökas när vi sålt vissa spelare. Vi har en drös av spelare som är utlånade som vi måste få in pengar för. Bojan, Fontas, Afellay osv. Sen finns det ett par spelare i den nuvarande truppen som kommer att säljas. Villa är en av dem. Budgeten kommer inte att ligga på 45 mille.

Men alla tycker inte likadant. Jag vill ha in tyskarna, ge mig lite "scheiße" i Barça, tack.

Sang Blaugrana

Haha, borde greppat det. My bad.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-17 14:14
@Sang Blaugrana:

Jag vill minnas att Rüstü var bra under försäsongen för att sen skada sig. Han hann bli frisk precis innan säsongstarten. Då vågade inte Rijkaard spela honom för hans bristfälliga spanska och gav då istället chansen till Valdés.

Rüstü var extremt nära att joina Arsenal den sommaren efter hans fantastiska VM i Japan/Sydkorea. Tack var hans grymma VM var nästan alla av europas storklubbar ute efter honom, Inter, Milan, Juve, Manu, Valencia, Liverpool och Arsenal. Till slut så hamnade han i Barcelona och resten är historia.
Annons: