/spanien/barcelona/forum/7396.aspx/spanien/barcelona/forum/7396.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sentuary
2013-09-18 23:43
Hahaha kvällens award måste trots allt gå till Canaletes och hans milfs.
Barcelona LeoMessi
2013-09-18 23:40
Undrar om Canaletes såg matchen:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bästelona
2013-09-18 23:39
Kör väl lite kvällens Awards här ! Kvällens man! : Lionel Messi. Kvällens underhållning : När man kollar ut på vänsterkanten ser man en brasilianare som driver bollen, en-två överstegsfinter, går höger sen vänster och wooops, motståndaren är borta. Mina damer och herrar, låt mig presentera Ronaldinho! jag menar Neymar! Vibbarna från Ronnies tid finns definitivt där när man kollar på Neymar. Vilken lirare han kommer att bli. Kvällens grovjobbar : Alexis Sanchez är en sådan typ som Sergio, de gör sitt jobb fantastisk bra men utan att synas allt för mycket. Kollar man på chilenaren och inte följer bollen så ser man hur viktig han är i presspelt. Kvällens comeback : Bojan Krikic, spåddes bli bättre än Messi, han skulle springa ut på Camp Nou och stänka in mål, men idag såg han mest vilsen ut. Kvällens tack för den : Victor Valdes straffräddning! Barcelonas målvakt visar idag och har gjort det så här långt sen säsongen starta varför han tillhör dom absolut bästa. Hade folk bara lagt mer fokus på hans räddningar än hans enstaka tabbar... Men så är det med alla Barcelona spelare nu för tiden. Kvällens so close : När Messi försöker knäa in en boll som han får från Neymar, spektakulärt ? Kvällens besvikelse : Man hoppades lite mer på Fabregas faktiskt. MEn en match är en ingen match! E : Kvällens tabbe : Canaletes porrsurfande, och hans MILFS ;) Kvällens 5 bästa : Messi, Valdes, Neymar, Alexis, Pique
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-18 23:39
: Martino: "Obviously we're looking for alternatives. Second goal was a quick break, two passes and goal, you don't always need 20 passes." Vi kommer vinna ännu lättare mot smålag och det är skönt. Dock är jag fortfarande orolig över försvaret mot bättre lag. Jag vill gärna att vi ska bli testade mot bättre motstånd. Det ska även sägas att vårt lägsta nivå är världens bästa och jag tror att alla känner att vi har ett par växlar till att gå på. Mot bättre mostånd kommer koncentrationen vara bättre också och pressen mer intensiv så det kommer ordna sig. Längtar tills Tatas spelide klickar helt och hållet samt att han kan få in några spelare som sätter prägel på Tatas idéer.
Barcelona NoGo™
2013-09-18 23:34
Pique, who was subbed off, has a thigh muscle overburdening. He should be able to play against Rayo on Saturday. #fcblive [radio marca]

Bra det!
Barcelona Siempre Barça
2013-09-18 23:30
Zig Hur kan man joina ligan?
Barcelona zigazaga
2013-09-18 23:29
Vilka här är med i Fantasy ligan som vi har på uefa? Les Rambles

:)
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-09-18 23:27
Skönt och se Xavi komma in och dominera direkt. Jag har saknat denna Xavi. Fortsätt så!
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-18 23:26
Herregud, idioti på hög nivå där. Varför ens posta inlägg från dessa ointelligenta individer?
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-09-18 23:25
Nån som vill möta mig på FIFA13? Xvox? Pma eller skriv ditt nick här.
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-09-18 23:07
Hahaha sorry grabbar men jag känner mig tvungen

Mi papa me hizo guapa lista y siempre madridista
Sänt: 2013-09-18 22:49
Kollade nyss igenom alla mål. Helvete vad Messi är divig. Stackars Pedro(nummer 7) som står helt jävla fri men Messi väljer och vänta in några sekunder och sen avsluta helt själv. Älskar Ronaldo som kämpar för laget medans Messi bara ute efter mål. Tack gud att jag är Madridista och att Ronaldo spelar för oss.

Hahaha tror inte att grabben vet riktigt vad han pratar om, Ronaldo som skjuter överlägset mest av alla spelare är tydligen en bättre lagspelare än Messi som har gjort flest assist efter Özil dom 3 senaste åren? Nåt som inte riktigt stämmer där inte...
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-18 22:56
Himne del Barcelona Instämmer till fullo. Jag hoppas att det är så att han sparar sig lite. Hans försäsong har ju varit lite upp och ner även om han var bättre förberedd inför en säsong än någonsin tidigare enligt egen utsago.
Barcelona Bené
2013-09-18 22:56
Tror inte någon ny målvakt hade gjort lika bra ifrån sig som Valdes gör just nu! Hoppas han bjuder på en fantastisk sista säsong, kommer verkligen sakna honom mellan stolparna. Grande Valdes!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-09-18 22:55
vilken jävla underbar härlig fullbordad kväll vi fick Chelsea förlorar hemma o murinho har något o klaga på . o vi vinner med messi som gör sin plikt o hattrick Tack messi o tack Basel kan de bli bättre än så ?? nej de tror jag inte
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-18 22:55
Så här efteråt är jag faktiskt nöjd. Spelet var inte det bästa, det syntes att spelarna gick lite på halvfart. Men det är faktiskt en styrka i sig, att kunna ta det lite lugnt och ändå vinna komfortabelt tillslut. Och det kan behövas för att hålla sig pigga - säsongen är lång.. Sen finns det ett par andra ljusglimtar att ta med sig. Det går att hitta förändringar i "Tatas Barca" jämfört med tidigare upplagor. Jag tror man kommer bli mindre bolltrillande och rakare i sitt spel vad det lider. På så vis kunna straffa motståndarna oftare än att låta de straffa oss. Den snabba kontringen som innebar 2-0 är ett av flera exempel på just detta. Jag tror Tata är helt rätt ute där. Och sen ska man komma ihåg att en ny tränare ofta behöver tid för att sätta sin prägel på laget. Ge honom några månader så kommer mycket att se riktigt bra ut. Och efter något eventuellt spelarköp i januari kan våren bli riktigt kul. Det är i alla fall va jag tror. Är optimistisk i kväll som ni märker. God natt :-)
Barcelona LeoMessi
2013-09-18 22:50
the cameroonians (Barcelona) Förutom något läge i första halvlek så tyckte jag inte att Ajax kom någonstans. Du fick ha ovanligt mycket boll, men som sagt, dom passade mellan backlinjen mycket mer än vi brukar göra.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-18 22:49
Messi in 2013 for club and country: 37 official games, 40 goals, 13 assists.

Stabilt. Han är för bra.
Barcelona El Messias
2013-09-18 22:47
Grabbar vet nån av er hur många hattricks Messi har gjort i Barca?
Barcelona Bästelona
bara jag som vill åka till Katalonien och gå ner på knä för att be Valdes att stanna?
AndreD -
Jämför Messis mål med divans igår. Snacka om klasskillnad.
Barcelona Nicke94
2013-09-18 22:46
härlig seger mot Ajax :-)
Barcelona Himne del Barcelona
2013-09-18 22:45
Jag får liksom inte riktigt grepp om Lionel Messi just nu. Å ena sidan tycker jag att han har en bra bit kvar till den absoluta stormformen, men å andra sidan öser han in mål och avgör fotbollsmatcher på löpande band ändå. Det känns som att han gör lite som han vill när han väl känner för det i matcherna. Som att han inte vill ta ut sig för tidigt på säsongen och "sparar" sig till större uppgifter. Oavsett så undrar jag om det någonsin har funnits en spelare som kan prestera på en så hög nivå och ändå inte vara i någon överdrivet bra form?
Barcelona Occi
2013-09-18 22:45
Mycket bättre i andra. Förhoppningsvis så upprepar sig inte skitspelet från första halvlek. Hoppas också Neymar börjar kolla lite på hur Pedro rör sig. Neymar är helt statisk på sin kant och borde istället röra sig mycket oftare mot mitten och släppa ytterytan till Adriano.
AndreD -
2013-09-18 22:44
:O
Barcelona Blaugrana91
2013-09-18 22:44
Vi började som sagt inte matchen så bra, men i andra gick vi ut och spelade riktigt bra tycker jag. Sa ju att man inte skulle komma med några domedagsprofetior efter bara en dålig halvlek.

Härligt med Messis hattrick, stackars CR. I övrigt kul att Xavi gör ett riktigt bra inhopp. Han kanske har börjat känna av konkurrensen från Cesc och nu känner att han måste höja sig ett snäpp.

Full pott i ligan och 4-0 i CL premiären, trots att vi kräver att spelet blir bättre har vi inlett säsongen mycket bra och är bäst av alla topplag. :)
Barcelona Mecum
2013-09-18 22:41
+
Alexis Sanchez
Gör ett hårt jobb som vanligt, är alltid bered att gå i djupled även fast bollen sällan slås där.

++
Lionel Messi
Visst är det underligt att inte ge tre plus till spelaren som gör hattrick?Man ska ha stora krav på världens bästa. Godkänd

+++
Victor Valdes
Radar upp stormatcher, Räddar en straff och får en att glömma behovet av en ny mittback. Några avgörande räddningar i 1:a
Barcelona Acrobat
2013-09-18 22:40
Man är otroligt nöjd med resultatet och att Messi får göra hattrick, men det känns ändå som att det finns brister i spelet. Det går ofta för långsamt och det slarvas mycket i passningsspelet. Hoppas att Neymar kommer igång med målskyttet snart! Han har varit en av få som verkligen varit bra dom senaste matcherna, men har inte riktigt kommit till i dom avgörande lägena. Skönt med 3 poäng!
Barcelona Bàckis
2013-09-18 22:39
Mou vänder hem dit han är "älskad", börjar knackigt i ligan och förlorar CL premiären hemma mot BASEL.

Det går bra nu, kompis det går bra nu!
Barcelona Culee
2013-09-18 22:39
Är det bara jag som tycker att Valdes får för mycket skit. Han kanske tabbar sig någon gång men för övrigt gör han kvalificerade räddningar. Plus många av målen han släppte in förra säsongen var ju vår osäkra backlinjes fel. Själv tycker jag han är bästa målvakten i La Liga efter Casillas men han är ju skadad o petad, så Valdes går upp på första platsen.
Barcelona the cameroonians
2013-09-18 22:38
@LeoMessi:

...och därför hade Barcelona bara 57% bollinnehav sett över hela matchen, betydligt mindre än de 65-70% vi brukar ha. Men så spelade ju inte Xavi heller.
Annons: