/spanien/barcelona/forum/7395.aspx/spanien/barcelona/forum/7395.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-29 19:01
Neymar in action ;)
Barcelona Blaugrana91
2013-07-29 19:01
Och där var länken.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-29 19:00
MD sänder kvällsträningen live! :)
Barcelona ES
2013-07-29 18:59
Om det nu stämmer med Bale till Real så ska det bli jävligt intressant och se hur Real formerar laget. Tror, hur de än väljer att göra så kommer det leda till en hel del sura miner i Real lägret. Özil, Modric, Ronaldo, Di Maria, Isco, Bale, Kaka, dessa spelare ska in på tre offensiva positioner. Jag undrar verkligen om Ancelotti har haft något med värvningarna att göra, känns verkligen inte som om han skulle vilja värva så mkt spelare på "samma" positioner, Ancelotti känns smartare än så.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2013-07-29 18:47
Seriöst Real är patetiska om det där stämmer...

Bale värd nära €100M??? det är Reals fel att det är såna här priser idag...
Dessutom Bale var bra under ena halvan av säsongen...

Desperation hos Real...

Men lika äckligt att ta Miljardlån från banker till spelarköp som att ha en ägare som pumpar in pengar. Nåväl detta kan inte stämma, hade varit löjligt.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-29 18:34
98.5M för Bale? Haha snacka om överpris men det där ka bara inte stämma? Inte fan kan Madrid vara så dumma i huvudet?. Shanghai - säg det till Carlos Slim, Billy Gates, Trump, dessa personer har så sjukt mycket deg att dom hade kunnat utrota fattigdomen.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-07-29 18:32
@TransferScoop: Tottenham have rejected Real Madrid's latest €98.5 million bid for Gareth Bale. [Sport] Seriöst, vad håller Real Madrid på med, Barcelona också för den delen. Slänger fantasilösa summor på en person. Skänk pengarna till fattiga familjer och barn i Afrika, Asien och Sydamerika. Man mår bara dåligt.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-29 18:12
@Rambla~:
Är den summa som nänms i tidningarna sant så är helt galet. Han är inte värd de pengarna. Men jag misstänker att Perez oror sig för att Ronaldo inte kommer att förlänga sitt kontakt. Då är det fullt förståeligt att han skaffar sig Bale som kan ta i hans psosition. Jag tror i för sig att Bale kommer att lämna Spurs men han går till United. Britiska spelare har aldrig lyckats i Spanen förut. Varför skulle Bale kunna lyckas. Britiska spelare är skyddade på ett annat sätt i Premier League än vad spelarna är i Spanien. Går han till Real Mardrid då kommer han att inte utvecklas lika mycket som han skulle kunna utvecklas i United och i England. I United kan laget byggas kring honom. Där kommer han bli den stora stjärnan i klubben. Det kan han aldrig bli i Real Madrid. Jag tror inte att Bale går till Real Madrid. Om han går så går han till Unted. Edit: Tror att snacket om att Bale ska till Real Madrid är bara ett sätt att dölja förhandlingarna som pågår mellan Spurs och Man United. Är nästan säker på det.
Barcelona -SAMI-
2013-07-29 18:02
Barcelona gave Martino a list of centre back options. The coach could add names and will today inform the club which player he prefers. [md]

Undra vilka spelare det är??
Barcelona Blaugrana91
2013-07-29 18:01
H.Alavi - Magico!

Uppgifterna om att Tottenhams ordförande avbrutit sin semester kommer från blaskor som Daily Mail osv...

Och om han nu har det så kan det vara av en mängd olika orsaker.

AVB sa för ett tag sen att man räknar med Bale och att man håller på att förhandla om en kontraktsförlängning.

Sen är det ju bara trams gällande dem summor som nämns.
Real har knappast råd med det, ja iof man kan ju alltid gå till Bankia och fråga snällt om lite pengar som när CR värvades, men med tanke på Spanska bankers sits så är det inte logiskt.

Sen är Bale knappast värd några såna summor. Skulle Gareth Bale vara värd att vara den dyraste spelaren genom alla tider?? Haha hör ni inte hur patetiskt det låter. :D
Typiskt när det handlar om Brittiska spelare, överskattade och övervärderade. Kommer bli likt Andy Carrol.

Vidare är det komiskt när Realfans tror att Bale kommer sälja massa tröjor...
Tror man att fans i japan eller Kina kommer vara intresserade av Bale? Eller i Sydamerika? Europa ja. Resten av världen? Knappast på det sättet.

Finns bara 3 spelare idag som har det globala intresset och det är Messi, CR och Neymar.

Jag tror dock som Rambla att enda anledningen till att Real vill ha Bale är för att dem vill försöka matcha Barcas värvning av Neymar. Som sagt Perez vet vad man har gått miste om i Neymar dels när det kommer till det ekonomiska men också sportsligt såklart. Han tror då att en värvning av Bale kommer "fixa" det...
Men som sagt så är det inte då Bale inte är en sån spelare.

Hur som helst vi får se, tror dock att han stannar kvar i Spurs.
Barcelona Viva Barcelona <3
2013-07-29 17:53
La liga es blaugrana! Seoul tror jag är inte helt hundra.
Jeffson
2013-07-29 17:46
Grande Pep Guardiola

Du har rätt i mycket av det du skriver. Får vi in en mittback av klass i år så kommer jag inte att gråta ihjäl mej. Men helst vill jag ha in två. Och ja, presspelet är det absolut viktigaste, det har jag själv förespråkat tidigare.

Och varför jag vill flytta upp Masch är enkelt. Han är helt enkelt inte lika bra som mb som pivote (där är han en av världens bästa). Han är dessutom för kort för mb. Puyol är också kort, men han är ett monster i luften vilket inte Masch är.

Och Song skulle jag vilja ha mer som en Keita-roll även om han har skött sej bra som pivote också.

Summa summarum, med två mittbackar får vi mer bredd i såväl backlinjen som på mittfältet vilket måste ses som en bra grej. Men det viktigaste detta sillyfönster är att vi får in minst EN riktigt grym mittback.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-07-29 17:27
@Hetfield:

Den där sista meningen värmer ett Barcelonahjärta. Särskilt när många här inne är villiga att kasta bort våra egna spelare som att de vore kattpiss för att det är nyfikna på något nytt som det vore FM.
Barcelona Rambla~
2013-07-29 17:26
Perez verkar ju helt jävla galen. Tänker bara på namn när han värvar utan att ägna en tanke på vilken position spelaren ska spela på. Han gör samma misstag som när han värvade Beckham. Då hade man redan Figo i laget som spelade på högerkanten. Beckham slarvade man då bort under flera säsonger på fel position som någon slags defensiv mittfältare. Sportsligt blev värvningen av Beckham en gigantisk flopp. Nu ska han värva Bale, som jag anser inte är redo för Real Madrid, som är bäst på en vänsterkant. Vi vet alla vem som spelar till vänster. Snacka om ogenomtänkt strategi av Perez. Har idioten inga kunniga rådgivare som vågar säga till honom? Vad händer med Isco, Kaka och resten som nu lär bänkas? Den enda anledningen till att Perez värvar Bale är för att han är totalt knäckt över att Neymar gick till Barça. Stackars lilla gubbe, han måste verkligen hela tiden få hävda sig. Jag kan tänka mig att Ronaldo drar i sommar eller iaf till nästa.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-07-29 17:14
@Grande Pep Guardiola:

Tack! Äntligen någon som resonerar vettigt kring försvarsproblematiken. Är så trött på allt snack här inne om mittbackar hit och mittbackar dit.

Visst, håller med om att Barcelona är i behov av en mittback. Men det verkar inte vara så många som förstår att det är presspelet och motivationen som var grundproblemen under förra säsongen snarare än kvalitén på spelarna.
Barcelona FCB_Messi
2013-07-29 17:09
Mina tankar går till Christian benitez Ecuadors anfaller som tyvärr lämnade oss idag . Vila i frid !
Barcelona Deulofeu
2013-07-29 16:50
Stackars Fiorentino Perez lltså som tvingas värva för att bryta Barca dominansen och för att försöka "glömma" att han inte lyckades värva Neymar.

Vore coolt om han kom för att se vem som presterar bäst av honom och Neymar.

Vem som säljer mest tröjor vet vi väl redan?
Barcelona Gabriel
2013-07-29 16:47
"Real Madrid har ett förkontrakt med Gundogan till nästa säsong".

Stämmer det verkligen? Har inte lärt sig något av Sahin?

Helt fel av mig där, det jag ville säga var; "har HAN inte lärt sig något av Sahin". Inte att det är fel av Madrid att köpa Gundogan, snarare fel av Gundogan att gå dit.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-29 16:42
La liga es blaugrana

Tänkte först på Cadiz men det var det inte, är det ett spanskt eller kan det vara sydamerikanskt?
Barcelona Grande Pep Guardiola
2013-07-29 16:38
Jag förstår inte varför många här inne är benägna om att flytta upp Mascherano till mittfälltet när vi redan har Sergio och Song i positionen som pivote. Har ni redan glömt vad Mascherano åstadkom med ett bra komplement till spelare som mittbackspartner? Redan glömt tiden mellan 2008-2010? Detsamma gäller för Pique.

Vi skulle nog kunna överleva med en mittback (då naturligtvis av klass) denna säsongen och ändå kunna vinna CL, lösningen på problemet i min mening är inte att skifta på positioner på spelare, utan istället att implementera det vi inte haft de två senaste säsongerna eller framförallt förra säsongen och det har många här inne redan konstaterat; presspelet.

För att presspelet ska fungera så måste MOTIVATIONEN finnas, för finns ingen motivation ja då orkar man heller inte pressa och springa som ett djur, och detta ligger naturligtvis på tränaren. Och eftersom att Tata redan har konstaterat att han vill ha tillbax presspelet så kommer vi snabbt märka att vi redan är bättre än förra säsongen.

En ny mittback, sen är vi i princip klara för årets silly season och kan spara pengar för nästa säsong till en ersättare för Xavi =).

Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-29 16:35
Blaugrana91 Såg igår på Twitter att Tottenhams ordförande har avbrutit sin semester för att ta tag i förhandlingarna med Real Madrid. Jag är inte så säker på att han stannar kvar i Tottenham. Jag tror på en övergång. Om inte idag, imorgon. Om inte imorgon, över i morgon. --- Bara för att det är Marca som rapporterar någonting behöver man inte ta det med en nypa salt. Alla tidningar gör bort sig några gånger men det betyder inte att allt man skriver är bullshit.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-29 16:33
H.Alavi - Magico!

Haha enligt Marca ja...
I slutändan kommer Bale stanna kvar i Tottenham.
Barcelona ES
2013-07-29 16:31
Jag förstår mig verkligen inte Reals värvningar detta transfer fönster. Värvningarna i sig är grymma, föryngrat samtidigt som man fått in en hel del kvalitet. Men vart ska alla spela? Om Bale också kommer vem ska spela vart och vem kommer acceptera att sitta på bänken? Skulle hellre vilja vara Tatas situation än i Ancelottis.
Barcelona Hetfield
2013-07-29 16:28
Det är min personliga åsikt. Sergi Roberto är en väldigt duktig fotbollsspelare, men likt Pedro så anser jag inte att han kommer att bli en gigantisk stjärna.

Fast å andra sidan så skulle jag inte heller byta ut Pedro mot Reus och Gundogan heller, men det är en annan sak.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-29 16:24
Oj oj. Gareth Bale rapporteras vara bara några timmar ifrån ett kontrakt med Real Madrid.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-29 16:17
Hetfield

Ja men med tanke på hur starkt vårt mittfält är IDAG så finns det ingen anledning att köpa in typ Gundogan idag för han skulle ändå inte få spela. Om något år absolut.

Sen hur kan du veta att Roberto inte kan bli en stjärna? Han har hittills imponerat på mig alla fall och då har vi trots allt även mött Bayern.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-29 16:17
Lite off topic, men är det någon som vet vad detta är för klubb?
Barcelona Hetfield
2013-07-29 16:12
Jag tycker att det är rimligt att behöva oroa sig för Barcelonas framtid. Man har ett starkt lag i dagsläget, men har man ett starkt lag för framtiden?

Anfallet håller i många år framöver, men mittfältet? Xavi blir inte yngre, Iniesta kommer snart att komma i åldern där han tappar hans snabbhet, Cesc lär bli bättre, Sergi Roberto är inte den stora stjärnan, men en duktig spelare. Folk sitter och hånar Real Madrid, men de har lyckats köpa två av europas största talanger i Isco och Illarramendi för ungefär samma summa som de sålde Callejon, Albiol och Higuain för, deras mittfält är klart för många år framöver. Min poäng är att det är inte fel att sitta och tänka på Gundogan, Reus, Verratti eller ens Kroos, för mittfältet kommer att behöva göra en stor ändring i generationen. Jag ser inte heller någon i b-laget som är klockren. Det är väl Samper som är den stora stjärnan, men tills han når den nivån är många år kvar, så det är väl dags att se över och se vad man kan hitta.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-29 16:05
Valencia vill ersätta Soldado med Postiga ,för Sociedads del snackas det om att McEachran/JDS ska ersätta Illaramendi och Bobley Anderson är Iscos ersättare. Känns inte så bra för ligan..
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-29 16:02
@Gabriel:

Ehh, bara för att en Dortmund-spelare floppat i Real så ska de skita i BvB-spåret? Gundogan är en bättre spelare, mer anpassad för Reals kontringsfotboll och inte lika skadedrabbad som Sahin. Dessutom en helt annan coach än under Sahins tid i klubben samtidigt som Alonso gör sin sista säsong i Real, Khedira och Modric ryktas bort.
Annons: