/spanien/barcelona/forum/7394.aspx/spanien/barcelona/forum/7394.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2013-04-15 14:06
Barcas agent Andy cury som sköter våra Sydamerikanska affärer har det här att säga om Neymar. "Barcelona are extremely interested in Neymar. He's on top of our wish-list. Barcelona do not sign many players, but Neymar is our first choice. We will be ready to pounce whenever he decides to leave," Cury told Radio Globo. "Messi, Xavi and [Andres] Iniesta are all awaiting him with open arms. Neymar coming to Barcelona will put an end to two types of over-dependence: dependence on Neymar at Santos and over-dependence on Messi at Barcelona as we would then have another player at his level. "In two or three years' time Messi will be able to pass on the Barca baton to Neymar, just like Ronaldinho did with Messi."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2013-04-15 13:42
Ett rykte säger att valdes har valt arsenal som nästa destination,, med hjälp av Cesc förstås, vi får se om det stämmer
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-04-15 13:38
Håller med om Piqués prestationer har varit lite varierande med mernar fortfarande att man måste komma ihåg att presspelet är sämre denna säsongen än tidagare vilket gör backlinjens arbete mycket svårare. Man ska även ha i åtanke att i och med Jordi Albas ankomst har Barça nu inte bara en extrem offensiv högerback utan nu även en likadan vänsterback vilket gör att mittbackarna får ännu sämre understöd.

Dessutom mittbackar som passar Barças spelfilosofi växer inte på träd. Har du då Gerard Piqué som faktiskt ganska nyligen fyllde 26 år (ingen ålder för en mittback) som kan kombinera Barças filosofi med sitt huvudspel (vilket är en bristvara hos oss) så anser jag att det vore hål i huvudet att göra sig av med honom.
Barcelona Walee
2013-04-15 12:37
Pique har vart minst sagt undermålig denna säsong och de är med all rätt man diskuterar hans avgång ..
Barcelona Pep #4
2013-04-15 12:36
Jag är väldigt nöjd med hur Bartra och Montoya spelat. De har gett oss en bredd på försvaret och verkar inte klaga efter speltid. Så jag är väldigt nöjd med det dem tillför till truppen. Båda är unga och kommer få mer speltid med åldern.

Jag såg att ni diskutera om att sälja Pique. Finns ingen chans att han lämnar då han är ung och har enormt med erfarenhet. Vi behöver honom och jag tror han själv vet att han måste göra bättre ifrån sig nästa säsong. Det han behöver är en ny mittbackspartner och vi alla får hoppas på att det blir Hummels.

Om det är någon vi ska sälja i försvaret som vi alla vet aldrig kommer nå upp till sin högstanivå längre samt fortfarande har ett starkt värde (ekonomiskt sätt) så är det Alves. Han har även en hög lön som vi skulle slippa betala. Så sälj honom till någon olje klubb och satsa på Adriano/Montoya som högerback.

VB: Alba,Abidal
MB: Pique, Hummels, Puyol, Mascherano,Bartra
HB: Adriano, Montoya
DM: Busquets, Song
CM: Xavi,Iniesta,Cesc,Thiago
HY: Pedro,Alexis
VY: Neymar,Tello
CF: Messi,(Cesc)

Så ska nästa års trupp se ut.!
Barcelona socccerfan1
2013-04-15 12:20
Som dem hyllar valdes i eurotalk.. :/ synd som fan att han lämnar
Barcelona B-Guden
2013-04-15 12:20
Spelar ingen roll vilka mittbackar vi har så länge dom tvingas 2 mot 3 situtioner
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-15 12:10
Rafinha blir den som åker tror jag. Neymar behövs inte. Alexis kommer med 100% att vara kvar, inget att oroa sig för! Sen när har det sagts att Deulo flyttas upp?
Barcelona Barca King -
2013-04-15 11:55
Jag undrar hur klubben tänker tackla Lyx problemet vi kommer att ha i fortsättningen? Rafinha, Roberto, Deulofeu ska flyttas upp och en potentiell Neymar ska in. Någon ska bli såld i sommar och jag hoppas att det inte är Alexis, jag tror på honom. Han har spelat de senaste matcherna som vi har förväntat oss att han ska. Göra livet surt för motståndar lagets försvar med sina dribblingar och vändningar. Han assisterar på högerkanten och kommer till skott på vänsterkanten. Vad säger ni? Vem ska vara kvar och hur ska framtiden se ut?
Barcelona -SAMI-
2013-04-15 11:46
Har bra nyheter!! Våran match mot Bayern kommer visas på tv6. Och jag säger äntligen!!!!!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-04-15 11:44
Messi vs Cristiano Den stora skillnaden.
Barcelona Barca King -
2013-04-15 11:34
Man kan skylla på utebliven press spel och på skadade mittbackar samt att Piqué inte har någon konkurrens. Faktum är att killen kan inte ens vinna en nickduell eller nicka bort bollen rätt. Han brukade vara så målfarlig på hörnor också. Pique behöver helt klart få sitta på bänken och klubben behöver få in konkurrens. När allt är nytt vill man ha det och han är för bekväm just nu.
Jeffson
2013-04-15 11:08
Jag tycker man ska värna om de spelare som faktiskt har visat att de har en väldigt hög högstanivå. Pique har kapaciteten att vara en av världens bästa mittbackar och även om det är han själv som måste göra jobbet så är det också lite tränarnas ansvar att motivera honom att göra det. Och hans situation är inte helt lätt med tanke på hur presspelet och koninuiteten i backlinjen ser ut.

Alla spelare är inte superproffs a la Puyol som automatiskt ger precis allt och ännu mer så fort han entrar en fotbollsplan, även på träning. Vissa spelare behöver man jobba mer med och Pique verkar vara en sån spelare och då är det upp till tränarna att sätta lite eld i röva på dom. Därför tycker jag inte man ska sälja honom, se först hur han reagerar om han fårmer konkurrens. Vissa spelare höjer sej då, andra viker ner sej. Det skulle vara sjukt intressant att se hur han skulle reagera om Hummels + en till tex Dede kommer (även om det aldrig kommer hända).

Så min slutsats är:
Ge honom fler chanser, om han lyfter sej till nivån han hade 10-11 så har vi plötsligt en av världens bästa mittbackar igen. Killen är 25 år, jag har svårt att se att hans karriär skulle gå mot sitt slut nu.
Barcelona Hetfield
2013-04-15 10:58
Lion24 Jag förstår mig inte på din logik. Så Pique är helt plötsligt medioker för att han inte klarar av ta hand om världens andra bästa spelare på egen hand? Tänk på vilken backlinje Pique har fått spela med de senaste åren. Alves som har dippat och som lämnar stora ytor bakom sig. Mascherano som går från att vara klockren till att vara vilsen. Abidal försvann och så har en ny vänsterback kommit in. Puyol har varit skadad, sen har Bartra och Song fått spela som mittbackar. Pique är fortfarande en av världens bästa mittbackar, det är snarare styrelsens fel som aldrig köper en ordentlig mittback än att Pique ska ta det ansvaret.
Fais
2013-04-15 10:54
Lion24

Word!!! Spiken på kistan där.

Gilgamesh

Vi alla Barca-fans vill att Pique ska vara världens bästa mittback. Kom igen nu, visst Presspelet är inte likadan som den brukar vara. Men du kan inte skylla på det när gäller Piques presstationer Man-Man vare sig det gäller nickdueller, löpningar, läsa av spelet. Det har varit under all kritik.

Vi får hoppas att han vaknar till den här säsongen och visar sig i sitt gamla jag!!
Kom Igeen Pique. Det är idag försvaret behöver dig mer än nånsin!!!!

Barcelona Nesto
2013-04-15 10:54
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Lägg till Puyol och Abidal så har man så det räcker och blir över.
Song kommer troligtvis inte bli såld och Mascherano kommer fortsätta ses som mittback.
Frågan är om det då inte skulle vara gynnsamt för Bartra att bli utlånad tillsammans med Roberto,Jds och en eventuell Muniesa.
Barcelona Lion24
2013-04-15 10:30
Gilgamesh

Titta 1on1 situationer mot Piqué. Jag tyckte han hade ganska bra koll på Ronaldo förut men nu skiter han på sig. Jag blir bokstavligen rädd så fort någon spelar kommer 1on1 mot Piqué. Annars angående pressen så håller jag med dig, det lämnas större ytor men kom igen Piqué har inte varit bra sen 2-3 säsonger tillbaka. Han har gjort bra matcher men alldeles för få. Bara för att han är katalan, uppfostrad i ungdomsakademin så ska han inte slappna av o känna att platsen är hans. Just för att Piqué är allt det jag skrev nyss så borde han vara ännu hungrigare. Piqué är inte hungrig på planen längre, han är hungrig hemma. TYVÄRR. Och ett lag måste köpa spelare, detta är inte 70-talet. Finns det en superspelare som vi behöver till ett rimligt pris så ska vi köpa! Det här är inte ett uppbyggnads lag, det här är ett lag som ständigt måste vara på toppen o Piqué huve är inte där just nu.
Barcelona Gilgamesh
2013-04-15 10:12
Asså jag blir åksjuk av allt snack om Pique och Shakira, det är helt otroligt hur blind man kan vara. Presspelet i Barca har under en tid varit som bortblåst i jämförelse med hur det såg ut för ett par säsonger sedan, detta sätter barca i en situation som man inte är van vid, det vill säga att vara det försvarande laget. Att hålla positioner och täcka ytor är inte det barca är kända för, att Pique är ensam ordinarie i mittlåset med en mascherano som kämpar men har autolock på självmål, eller en konstant skadeskjuten naturlig ytter som Adriano är inte nåt som direkt hjälper när presspelet inte heller sitter som det gjort (bortsett från matchen mot milan). En annan sak som gör mig helt vild är faktumet att alla suktar efter nya supervärvningar, samtidigt som folk kan klaga på det nuvarande köpklimatet och samtidigt som man vill att barca ska fortsätta på den inslagna vägen vad gäller egna produkter i startelvan, saker går i vågor ska barca kunna utvecklas till det supertalanglaget som det faktiskt i framtiden skulle kunna bli måste saker få gå upp och ner, och det sjukaste är att det stormar inte ens än, vi kommer förmodligen vinna ligan, är i semi vilket i sig är väldigt bra om man frågar vilket klubb i världen som helst, helhetsperspektiv är något som känns bortblåst.
Barcelona Deulofeu
2013-04-15 08:58
Kul med vår 91 generation igår de skötte sig all alldeles utmärkt.

De visar alla att de definitivt har en framtid i Barcelona och att de är att räkna med.

Tello går från klarhet till klarhet visst han missar en del och är ganska smal i sitt spel men det han gör är riktigt bra en Henry light.Perfekt supersub han kommer vara en perfekt truppspelare är glad att Cuenca är borta så han fick sitt genombrott.

Thiago visade äntligen igår en del av den oerhörda klassen han besitter drivet,bollkontrollen möjligheten att ta sig förbi spelare assist och mål snyggt.

Montoya som vänsterback gör inte bort sig för mycket tycker han värderar situationerna bra men han har ju Alves framför sig som jag åter tycker är i nästan gammalt gott slag.

Bartra blandar och ger lite men han läser spelet bra och är följdsam tycker dock han slarvar en del i passningsspelet.Han gjorde en del riktigt eleganta aktioner så teknik det har han.

Måste ändå säga att det ser ganska ljust ut fyra spelare från egna leden runt 22 som alla vill åt en startplats lite mer än man kan säga om vissa lag?
Barcelona Deulofeu
2013-04-15 08:53
Pique ska ingenstans vad är det frågan om? Inte lätt att prestera när man spelar med olika spelare hela tiden.

Enligt länktipset och vissa indikationer från Rosell så kan det innebära att en viss tysk är rejält på agendan nu.

Lyckas vi värva han har vi plötsligt ett av europas bästa mittlås framöver.

Hummels och Pique ihop låter oerhört intressant tror dessutom de kommer sporra varandra då de är ganska lika och enkelt kan jämföras. Jag tycker tex att Pique borde göra mycket mer mål ungefär som Ramos.

Något behövs i vår trupp vi behöver verkligen nytt blod för att vissa ska höja sig lite en riktigt vass spelare per lagdel och det kommer göra underverk.

Måste bara säga att jag tycker Valdes varit riktigt bra på sistone vilket är riktigt kul han verkar beslutsam igen efter ett par loja månader efter att han precis gett beskedet.
Barcelona koeman92
2013-04-15 08:44
Shanghai

Grattis!!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-15 08:40
Med pique, Hummels, Bartra, Mascherano, Song och Busquets hade Barca plötsligt haft en löjligt bra täckning på mittbacksplatsen och det defensiva mittfältet. Förutsatt att Bartra tar nästa steg kommande säsongen, vilket jag tror att han gör
Barcelona Lion24
2013-04-15 07:58
Jag förstår inte varför man ska sälja Mascherano. Jag vill inte att han ska vara en startman, absolut inte men Mascherano är en viktig spelare för laget men framförallt för Messi. Pinto slutar förmodligen nästa säsong och om Mascherano drar så tar vi ifrån Messi de närmaste. Och vill det eller ej så måste du göra Messi glad för att han ska prestera. Mascherano kan spela på två positioner, är en krigare som smittar av sig och dejtar inte en superstjärna som har förstört honom. Mascherano har fötterna på jorden och ska stanna! Piqué kommer aldrig att bli desamma. Köp in Thiago Silva, Hummels och Kompany samtidigt för att konkurrera med Piqué och han kommer ändå vara loj, ofokuserad. Så länge han är med den där Shakira!
Barcelona Lion24
2013-04-15 07:24
grande jw

Piqué sänder fel signalen till spelarna. Han har en stor påverkan på Cesc. Jag blev chockad när jag hörde att Puyi i frustration valde operationen för att han ej fick spela. Detta är inte den Puyi som jag och du har blivit bortskämda med. Piqué smittar av sin slapphet till övriga. Det handlar inte bara om honom. Cesc känner sig för bekväm med sina bästa vänner. Piqué har en världsstjärna hemma som väntar på sig, en stjärna som är kändare än han. Piqué måste ständigt vara i ''hetluften'' p.g.a Shakira, det är klart att han tappar fokus!
Barcelona grande jw
2013-04-15 07:10
Lion24 Sälja pique för att köpa hummels vore oerhört korkat. Då är vi tillbaka på ruta ett med ett lika tunt försvar som vi har i dagsläget. Pique behöver bara en permanent mittbackspartner så kommer han garanterat höja sig. Pique & hummels ska det vara. Puyi håller tyvärr inte för spel varje vecka. Vårt försvar ser ju ut som det gör för att vi roterar på 10 gubbar i försvaret. Så om man ska sälja någon så bör det vara Mascherano enligt mig. Hade klivit in som DM i nästan vilket lag som helst. Vi använder ju honom fel tyvärr och har ingen nytta för honom på mittfältet. Sälja Pique kommer dock aldrig hända.
Barcelona Lion24
2013-04-15 06:47
Mitt lag till nästa säsong: MV: Ter Stegen, Pinto HB: Dani, Montoya MB: Puyi, Hummels, Masch, Bartra, Abi VB: Alba, Adriano (Abi) DM: Busi, Song CM: Xavi, Iniesta, Thiago, Cesc (Sergi Roberto) HF: Pedro, Alexis VF: Neymar, Tello Falsk 9:a/CF: Leo (Cesc) Valdes vill bort och då ska han bort. Vi tar in en tysk maskin, ung, hungrig och mycket utvecklingsbar. Pinto viktig för lagmoralen. Försvaret, inga konstigheter förutom Piqué som ej finns med. Det är dags för kära Gerard att hitta ny klubb tycker jag. Shakira har dödat hans fotbollskunskaper, tyvärr. Vi har ändå bra med många försvarare. Puyi ska alltid vara startman, men han kommer ej kunna spela varje match då har vi resterande 3 spelare som duger fullt ut. Mittfält inga problem. Om Song accepterar truppstatus så har jag inga problem med att han är kvar. Garanterar att Cesc höjer upp sig om Piqué lämnar. Anfall: Leo given, Om Alexis går så behövs en till anfallare och med de spelare vi tänker köpa så är tror jag inte ekonomin räcker att jag ej gillar alltför många spelarköp under en transferfönster. Alexis bryter mönster och har spelat OK, kan även tänka mig Afellay på högerkanten istället för Alexis men Afellay är ingen målskytt/anfallare, iofs så gör inte Alexis mycket mål heller för den delen. Pedro given, bara han kommer i form! Neymar ger ny energi, ny tänk, fantastisk talang. Valdes: 10-15 milj, Piqué: 20-30 milj, Afellay: 10-15 milj. Villa: 10-20: milj. Låt oss säga att dessa försvinner för det minsta summan. Totalt blir det 50 milj. Lägg därtill 40 milj. som vi har att köpa så räknar jag med att man kan betala för Ter Stegen, Neymar
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-15 02:58
Lion24 Tack bror! :)
Barcelona Lion24
2013-04-15 02:52
Shanghai - SHOOT ME $12

GRATTIS BRORSHAN!!!!!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-15 02:13
MESSI.CORLEONE Tack bror! :)