/spanien/barcelona/forum/7393.aspx/spanien/barcelona/forum/7393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ~Més que un club~
8/19/2013 11:50
MQUC (Barcelona) Såg också PSG matchen igår! Målvakten var grym!
Postat via SvenskaFans-appen
8/19/2013 11:50
MQUC (Barcelona) Såg också PSG matchen igår! Målvakten var grym!
Barcelona Grimaldo
8/19/2013 11:46
"Kan som Bayernsupporter bli lite fundersam. När Bayern i våras piskade Hamburg med 9-2 var den allmänna uppfattningen att Bayern var jävligt bra (vilket dom såklart vart i våras).

Men nu när Barca faktiskt bjuder till och trycker på, då är tydligen La Liga en skitliga. Finns det någon rationell förklaring till detta, i så fall skulle någon kunna vara snäll och förklara för mig."

Detta är en kommentar från sportbladet angående Barcas match igår. Klockren kommentar!
Barcelona koeman92
8/19/2013 11:45
Hetfield

Håller med där, blev faktiskt också rätt irriterad på det där. Tycker också att Neymar borde få ta hörnorna istället för Xavi då Xavis hörnor oftast är rätt ofarliga. Kan knappt minnas senaste gången Spanien eller barca gjort mål på hörna eller inlägg via Xavi.
Barcelona påfågeln
8/19/2013 11:35
Klart man inte kan låta Neymar ta frisparkar direkt, hur skulle det se ut? Nåja, hans chanser kommer, vänta bara. Han måste dock förtjäna sin status som alla andra.
Barcelona Barcelona=Rajjesamba!
8/19/2013 11:29
Tänkte exakt på samma grej igår! Tror bara att de har med att göra att Xavi har status i klubben. Men helt ärligt så är Neymar mycket bättre än honom på frisparkar och kanske bättre än Messi också om man ska vara riktigt hård!
Barcelona MQUC
8/19/2013 11:26
Hetfield

Måste hålla med, rotera mer där, Neymar och Dani ska vara alternativ.
Barcelona Hetfield
8/19/2013 11:22
Jag blev så irriterad på Messi och Xavi igår. Vad är det för mobbning när det gäller frisparkar, de gjorde samma sak mot Henry och Villa.

Båda Henry och Villa var bättre frisparksskyttar än Xavi, men Xavi ska ständigt envisas med att ta frisparkarna från vänsterkanten. Han har tydligen fått för sig att han är Juninho eller Pirlo. Jag förstår ifall Messi ska ta frisparkarna från högerkanten, men från vänsterkanten får väl Neymar ta för sig.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
8/19/2013 11:08
Isco är helt klart en underbar spelare och är verkligen arvtagaren till Iniesta i Spanien och kommer ge oss en hel del huvudvärk i framtiden. Fast vi ska inte stå och slå oss för det. Vi har oerhört många talanfulla talanger i vår akademi och vi kan när som helst plocka spelare som är lika underbara att beskådam, Oliver Torres och Kondogbia mm.

Läs i länktips där totalbarca i en artikel tar upp de 15 största talangerna i akademin och för att ta nästa 15 senare. Det är så skönt att veta klubbens framtid är alltid ljust.
Barcelona CuleForLife!
8/19/2013 11:03
Hur många La Liga mål tror ni Messi kommer ha gjort innan han lägger ner karriären i Barca? 350-450? Han kommer ju förmodligen slå Bilbaos Zarra redan denna säsong Zarra gjorde 252 mål. Messi har väl gjort över 215, eller hur?
Barcelona CuleForLife!
8/19/2013 10:50
Tata Martino utstrålar pondus, och verkar vara en tränare som kräver en hel del utav sina spelare. Gillar också det han säger under presskonferenser etc. Mycket intressantare att läsa än både Titos och Peps.

Bäst igår var helt klart Fabregas. Även Messi,Sanchez och Pedro var duktiga. Framförallt Pedro och Sanchez är det kul att se, Neymar kommer att få kämpa, för att ta en plats helt klart. På ett sätt känns det som det kan vara bättre harmoni i truppen nu när Thiago och Villa är borta, dom flesta i truppen har faktiskt en rimlig chans att spela stora matcher.
Barcelona Deulofeu
8/19/2013 10:44
Gillade att den första Tata pratade med när han anlände till Barca var Valdes för att försöka fiska lite och kolla om dörren var stängd eller om det fanns någon lucka.

Det blir riktigt svårt att lösa den frågan med en ny målvakt som passar in hos oss kolla bara vad svårt vi har att hitta en mittback.

Jobbigt om det måste ske samma fönster.Hoppas vi löser mittback inom kort då de hinner komma in i stilen lite och egentligen samma med målvakt.

Om vi gör klart med båda i december skulle inte göra mig ledsen direkt.

Tänk om Zubi ringer Sakho och säger att vi är sugna på att värva honom till nästa sommar kanske tom i december tror ni inte han skulle vara intresserad av att lyssna på det inte ofta man får chansen att verkligen ta en plats i detta laget.

Om några år finns det en ledig backplats tycker inte det låter omöjligt att masken flyttar till Italien redan nästa sommar.

Vi borde också göra klart med Ter Stegen så snabbt som möjligt gärna i vinter så han hinner göra sig redo mentalt.

Barcelona Deulofeu
8/19/2013 10:37
När vi ändå pratar ersättare kanske värva Reals nummer två också en av Xavis bästa vänner.

Jag tycker han skulle duga som första målvakt hos oss skönt för honom att kunna vara med och ha en realistisk chans att vinna någon mer Zamora innan han lägger handskarna på hyllan?

Valdes har 5 Casillas har en...

Undrar hur Ter Stegen skött sig igår tror han hållit nollan med...

Måste ändå berömma Valdes passningar då han väl rörde bollen fantastisk fot.

Dedt ryktas att han rörde bollen fem gånger under matchen mer än någon Levante spelare .
Barcelona MQUC
8/19/2013 10:22
Ni som såg PSG-Ajaccio igår; har vi kanske Valdes ersättare i Guillermo Ochoa? :)
Barcelona Deulofeu
8/19/2013 10:22
socccerfan1

Han är petad inte skadad...
Barcelona socccerfan1
8/19/2013 09:53
Jag tänkte lite.. Är Iker fortfarande petad i real? Lopez gör det bra men undrar ändå.. Eller är han skadad? O sen så måste jag också säga att igår så var vi bra!! Cecs.. Vilken match han gör. Kul o se
Barcelona Deulofeu
8/19/2013 08:34
i förra årets ligaspel gjorde Alexis sitt första mål i 23 omgången... enligt barcastuff har inte kollat om det stämmer men lite skillnad han såg riktigt kuol ut igår framförallt försökte han utmana rejät vilket man saknat från den kanten!
Barcelona Deulofeu
8/19/2013 08:26
En liten reflektion angående gårdagen.

Jag tyckte man såg mycket fina tendenser och saker man saknat länge men framförallt en tränare med lite pondus han startade Neymar på bänken och bytte ut Messi vilken annan tränare skulle gjort det?

Sådant kommer vi ha nytta av under säsongen tro mig.KLart man ville att Neymar skulle göra mål i debuten och att Messi skulle få göra tre mål i matchen men match redan på onsdag mot Atletico som ser ruskigt starka ut och för inte så länge sedan slog Real något vi haft svårt med.

För att vara så tidigt på säsongen ser Barca bra ut och många spelare är på gång.Fabregas och sanchez var precis så bra dom varit under försäsongen och det lilla man såg av Neymar så är han redan inne i laget rejält.

Kul att adriano fick 90 minuter mycket smart han såg dessutom riktigt pigg och rapp ut.

Detta var bästa tänkbara starten för oss och i andra halvleken var det bara bollcirkulation och sparades en del energi tills på onsdag.

Atletico fick inte en lika lätt resa men oj vad det blir tufft på onsdag Atletico är sylvassa.

Lönt att kommentera om Real knappast precis som vanligt de spelar inget vidare men lyckas ändå få med sig de otroligt viktiga tre poängen Isco imponer dock med mål och assist Ronaldo är som vanligt skjuter på allt och gestikulerar när han inte får frispark...
8/19/2013 08:11
Federer (Barcelona) Det är Real! Dom fuskar ju alltid!
8/19/2013 08:11
Federer (Barcelona) Det är Real! Dom fuskar ju alltid!
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
8/19/2013 05:13
Zick9 Det går inte riktigt att tänka så med tanke på hur få matcher Thiago har spelat. Man har vanligtvis ställt upp med Müller, Kroos och en defensivare Schweinsteiger istället för Thiago, vilket även lär fortsätta i framtiden. Tänk dig även sen när Götze kommer in i bilden. Kommer bli ett tok offensiv. Frågar du mig så är det just i ett "possessionslag" ett sådant mittfält kan passa i. Med tanke på alla positionsbyten, hur högt upp vi ligger på motståndarnas planhalva med hela laget och de andra spelarnas roller så blir det ändå inte endast Busquets uppgift att styra tempot. I dagsläget har vi ju flera spelare som har en stor roll i att styra upp tempot, t ex Messi och Iniesta och inte bara Xavi. Det är även en utav många anledningar till varför Messi har fått rollen som en falsk nia under de senare åren. Tyvärr får vi bara enas om att vara oense. Du ser det ur ditt perspektiv och jag mitt. Det är väl lite av en smaksak.
Barcelona Massimo
8/19/2013 04:23
Har för mig att Barca håller på scoutar Oliver Torres. Hoppas att man gör ett ordentligt försök i att värva honom. Han har verkligen potentialen att bli en världsstjärna och vi skulle ha en väldigt bra spelfördelare att förfoga över när Xavi lägger skorna på hyllan. Att han sen beundrar Xavi och Iniesta gör det bara bättre!
Barcelona zick9
8/19/2013 03:51
Gio Style

Nej, Thiago har haft Kroos eller Schweinsteiger bredvid sig. Nja, Guti spelade väl med Makelele i en Xavi-roll? Jag är egentligen för liten för att minnas men jag har för mig det egentligen.

Dessutom är vi inte Real Madrid. Vi är Barca med ett tiki-taka som blir svårt att spela om vi bara har Busquets där nere. Han är en balansspelare, inte någon som ska styra hela tempot.
Barcelona Federer
8/19/2013 03:36
Nån som vet HUR Madrid lyckas få hörna här?
Barcelona Gio Style
8/19/2013 03:11
zick9 Peps Bayern Munchen spelar med en ensam djup mittfältare atm. Makelele gjorde det under sin tid i Real. Oavsett så är ju inte spelarna dumma, Säg att vi nu skulle ha Isco i laget och starta en match med Iniesta och Isco så skulle ju spelarna givetvis ändra om i sitt tänk. Båda skulle ju inte vara uppe med anfallarna hela tiden. Det är 2 otroligt smarta spelare vi pratar om, de vet själva när de ska dra iväg och när de ska stanna. Iniesta tar också med sig bollen nerifrån, han står inte bara och väntar på uppspelen från Xavi och Busquets högt upp i plan. Isco är förövrigt Iniestas framtida ersättare i landslaget, spikat.
Barcelona zick9
8/19/2013 02:52
Júnior - Culé hasta la muerte

Men vem ska sköta uppspelen? Busquets helt ensam? Isco är en helt annan spelartyp, och det funkar inte med två offensiva mittfältare. Det blir sämre både offensivt och defensivt. Kan du ge exempel på ett lag som spelar med en enda djup mittfältare och som har lyckats med det?
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
8/19/2013 02:34
@zick9:
Haha men du tar ju bara och läser en mening utav allt jag skriver! EDIT: Den meningen var faktiskt ganska dum, det kan jag hålla med om. Men den meningen hörde inte ens till min poäng då jag skrev flera stycken om hur jag tänkte. Jag skrev även: "Sedan tror jag inte att det gör något om Isco skulle tagit över Xavis position med tanke på hur fria roller man har i Barca och hur högt upp vi spelar." Man måste våga pröva nya spelsätt annars utvecklas man aldrig. Vi kan exempelvis inte gå och leta efter en spelare som har samma spelsätt som Xavi 50 år frammåt på den positionen. Jag tror att det hade passat utmärkt med två lite offensivare mittfältare och busquets längre bak. Man har ju exempelvis sett Cesc ta över Xavis plats stundtals samtidigt som Iniesta har varit på sin position och det har sett väldigt effektivt ut. Jag sa inte att Isco skulle ta över Xavis roll utan position, det är två helt olika saker.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
8/19/2013 02:24
zick9 (Barcelona) Han spelade grymt och han påminner mkt om Xavi. Hans bollbehandling är sjuk och han snurrar upp motståndare så enkelt. Han har sjuka passningar vilket man såg idag. Jag är så imponerad av denna lille trollkarl.
Barcelona zick9
8/19/2013 02:02
Jag såg inte matchen, men hur bra var Torres? Han har en utköpsklausul på €24M. Är han värd det?
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
8/19/2013 01:45
Laget spelade bra och Om jag ska hylla någon extra mkt så är det Mr.Tata. Han har fått igång vårt presspel Vilket vi har saknat sedan Pep lämnade Barca. Positiva: # Många spelare får göra mål. # Jätte bra presspel. # Stabil försvarsspel. # Fabregas gör en av sina bästa matcherna i Barca tröjan. # 3 viktiga poäng. # Valdes fick hålla Nollan :). Negativt: Inget hos Barca men all cred till våra spelare för att dem spelade grymt bra. Levante gör inget rätt alls och dem låter Barca göra allt vilket gör jobbet lite lättare. På onsdag möter vi bättre motstånd och vi lär få jobba mer då om vi ska få bra resultat med oss hem till Camp Nou. Levante är inget bra lag så vi ska inte höja våra spelare till Max men laget gör bra insats. Övrigt: Om vi värvar Oliver Torres och Kondogbia så lär jag var nöjd länge :) Dessa herrar lär klubbar slåss om helt klart.
Annons: