/spanien/barcelona/forum/7392.aspx/spanien/barcelona/forum/7392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-04-16 15:30
Willy är grym, men personligen ser jag hellre Ter Stegen. Han känns så spännande och är verkligen något för framtiden. Kan inte förklara varför, det är bara en spelare jag verkligen skulle vilja se hos oss. Guaita får mig lika excited som Crakovias tolkning av Iniesta.
Barcelona Krabban94
2013-04-16 15:30
Angående Willy tror jag han vore en mycket bra värvning, mest med tanke på hur han presterat de senaste säsongerna, men även för ja tror priset inte vore skyhögt ala Chygrinskyi (Stavning). Gärna ändå en några år yngre målvakt med framtiden framför, men helst för en hyfsat billig peng... Men jag skulle verkligen inte säga nej om man beslutade sig för Willy! Sjukt underskattad målvakt i mitt tycke!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-16 15:22
Ni kommer säkerligen reagerar på Sergio Asenjo. Säga vad man vill om honom, men han är en klass målvakt. Han kopplades med Barcelona när han spelade i Real Valladolid. Han skulle få ny tandning med en flytt till Katalonien.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-04-16 15:12
Angående ett nyförvärv av Guaita, så vet jag inte hur vår pantade ledning resonerar. Att Guaita kopplas med Barcelona till att ersätta Valdes visar bara hur vi är okunniga på att värva och dessutom ser vi vart ambitionen inom klubben någonstans. Det är otroligt synd att man planterar talanger på löpande band, medan man värva spelare för sanslösa summor och blir sedan katastrofala. Jag blir så lack på det, någon förändring kring detta måste ske för det har verkligen gått överstyr. För målvaktsposten till sommaren har jag några favoriter... 1. Willy Caballero 2. David de Gea 3. Rene Adler 4. Jordi Masip (tänk om vi har lösningen i klubben?) 5. Sergio Asenjo
Atlético addeh
2013-04-16 15:11
Jag undrar om Willy hade blivit uttagen till det argentinska landslaget om han hade gått till Barcelona i sommar. Troligen hade han blivit förstekeeper direkt. Bisarr logik - men det hade inte förvånat mig.
Atlético addeh
2013-04-16 15:05
Jag köper inte att ni som klagar på Guaita sett honom tillräckligt. Han är en av de klart mest talangfulla och stabilaste målvakterna som finns i Spanien. Inte ordinarie i Valencia? Han har stått i de viktigaste matcherna (läs Champions League). Att Diego Alves får speltid är för att han också är en duktig målvakt och för att det höjer hans marknadsvärde, eftersom klubben vill sälja honom i sommar.

Vore tjänstefel av Valencia att göra sig av med Guaita. Jag hade gärna plockat honom till Barcelona. På linjen är han ruggigt vass. Även duktig i luftrummet, vilket bara är en fördel. Lite mer osäker på hur han är i spelet med marken, då Valencia inte riktigt spelar på samma sätt som oss.
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 15:00
Barca King - (Barcelona) Just nu så är villa endast bättre på att avsluta. Han är beroende av att övriga lagkamrater passar fram till honom. Men man ska inte klaga, han gör det inte dåligt. Men när villa går mållös så har han ofta inte bidragit till spelet lika mycket som sanchez gör
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-16 14:52
ola cules hälsningar från alicantes cules
Barcelona Barca King -
2013-04-16 14:46
Tittar på matchen mellan psg och Barca på Camp nou. Jag tror att Alexis hade gjort det 20 gånger bättre än villa i den matchen. Villa kunde inte ens hålla i bollen men det kan en Alexis med man i ryggen.
Barcelona Deulofeu
2013-04-16 14:45
I morgon är det semifinal i copa catalunia för de som är intresserade matchstart 21.30.

Barca kommer ställa upp med B-laget med Deulo och grabbarna.
Barcelona Barca King -
2013-04-16 13:30
Rambla

Artikeln va helt klockren. Istället för att köpa 2-3 bra spelare borde Barca varje säsong köpa en världsklass spelare. Det är väldigt oroväckande att vår transfer policy kan suga så hårt. Man är rädd att det kan bli Barcas nedgång och inget annat.

Barcelona -SAMI-
2013-04-16 12:45
Gabriel
Zubi har väl betalat Emd med mycket cash så man kan ej lägga eller skriva in sin åsikt:)
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-16 12:38
@Nesto:

Mitt hopp står till att dina teorier stämmer.

Annars är jag rädd för att de kommande åren kommer att bli jobbiga för FC Barcelona. Det känns verkligen som om att klubben är på väg ner. Detta beror enligt mig mest på en oduglig sportslig ledning med Zubi i spetsen.
Barcelona Gabriel
2013-04-16 12:35
Minns att EMD på deras hemsida hade en funktion där man kunde uttrycka sina åsikter och skriva inlägg osv. Försöker hitta samma funktion där nu, men utan att lyckas. Om någon vet vart den finns, eller bara blivit borttagen så får ni gärna hjälpa till.

Måste börja med en anti Guaita kampanj, haha.
Barcelona Nesto
2013-04-16 12:12
Vägrar att tro att man är ute efter Valencias rotationskeeper guaita.
Finns inte på kartan, även om zubi är så trög och handikapad när det kommer till.. Ja i stort sätt allt.

Tror att det mer är ett sätt att mörka ett köp av en mycket bättre keeper(läs. Ter stegen, Courtois m.fl) för att
Minimera kostnaden eller en budgivning.
Man kommer säkert hålla Guaita som prio ett mot media fram till den stund då en annan keeper är signad.
Barcelona Gabriel
2013-04-16 12:11
Men alltså, i slutändan är det väl ändå Tito som har det sista ordet. Om Tito säger bestämt till Zubi att Guaita inte hållet måttet så ser man ju sig efter andra alternativ på målvaktsfronten. Tito hade kunnat begära att Ter Stegen är första prio som målvaktsaltetnativ, men jag tvekar på att Tito vill se en målvakt som inte är spansktalande innanför stolparna.
Barcelona NoGo™
2013-04-16 11:37
Alltså ska man behöva oroa sig över att klubben stirrar sig blinda på Guaita i sommar, pfff. Trött man blir alltså!

En mer medioker målvakt får man ju leta efter....
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-16 11:21
Herregud.. Har Zubi Guaita som nummer 1 så kan han lika gärna köpa Begovic från Stoke va fan... Guaita är ju inte ens ordinarie i Valencia, han har ju roterat mycket med Diego Alves. Varför ska man då bli första målvakt i Barcelona när man är reserv i Valencia? Zubi kan inte ens locka över en som till Deer Steegan till Barcelona, så jag vet inte hur en som Hummels skulle bli lockad:P In Zubi we trust.
2013-04-16 11:13
Jag skriver bara, ge mig Willy Caballero. En av dem bästa i världen just nu.
Barcelona Gabriel
2013-04-16 11:12
Guaita... Here comes the headache!
Barcelona Barieta
2013-04-16 11:05
Det kan ju vara så att klubben går ut med att man vill värva Guaita så priset på den man egentligen är intresserad av inte stiger allt för mycket. Det var ju en liknande situation innan Sanchez värvades då man gick ut och sa att man ville ha Rossi.

Får väl hoppas på det, för och ha Guaita i mål känns inte speciellt bra.
2013-04-16 10:42
Mycket intressant artikel. Håller ni med? Jag måste tyvärr erkänna att det är svårt att argumentera emot vad som står i artikeln.
Barcelona -SAMI-
2013-04-16 10:16
Rambla~ el chico dorado Ja men jag får en känsla Guaita skulle göra det bra i Barca. Men helst ser jag Lloris. Verkar bli dom 2. Barcelona have speeded up the preparation of the transfers of Santos forward Neymar (21) and Valencia goalkeeper Vicente Guaita (26). [md]
2013-04-16 10:10
@-SAMI-:
Visst, han duger bra som reservmålvakt i Valencia.
Barcelona -SAMI-
2013-04-16 10:02
Rambla~ el chico dorado
Jag gillar Guaita tycker han är bra:P
2013-04-16 09:43
@Deulofeu:

Tyvärr får du nog sikta in dig på fantommålvakten Guaita till nästa säsong. Zubi och hans högra hand, sopan Narcis Julia, har ju fått för sig att det är Guaita som är bäst lämpad att ta över Valdés. Bra jobbat Zubi och Julia, Valencias reservmålvakt, ja han är faktiskt det då han endast startat 6-7 ggr i ligan, ska ta över en så svår och viktig position.

Hur fan resonerar ni?
Barcelona Deulofeu
2013-04-16 09:21
En hel del ot men jag roade mig igår med en ny säsong av Barca i karriärläge med de värvningar man vill att de gör i sommar med HUmmels,Neymar,Ter Stegen samt uppflytten av Deulofeu.

Känns riktigt fräscht faktiskt riktigt kuol hoppas verkligen det blir verklighet.

Gillar mittlåset med två mittbackar som båda mäter 1.92 cm med en riktig galning där bak Ter Stegen.Neymar med boll framåt vilken underbar speed och tro mig det kommer bli mer än de fyra straffarna vi hittils fått i ligan.

Barcelona Deulofeu
2013-04-16 09:18
Att Alexis får chans på chans är dels att vi vet att han kan mer än han visat eller att hans marknadsvärde inte ska sjunka så mycket.

Villas marknadsvärde ligger där det ligger tack vara ålder och även hans kontraktssituation påverkar.

Jag förstår Alexis situation han ska spela och i Barcas trupp nästa år kommer det bli ännu svårare och Neymar anländer samt att Deulofeu flyttas upp.

DEt tråkiga om Sanchez försvinner är att Villa,Tello samt Neymar alla gör sig bäst på vänsterkanten till höger har vi då Pedro och Deulofeu även han tycker jag gör sig bäst till vänster.

Jag har gärna kvar Villa som en Henke typ tack vare hans unika förmåga i boxen men inte till vänster där är han slut i min mening.

Jag tycker nog ändå summa summaron att vi måste sälja båda Villa och Alexis om nu inte någon av dem är beredd att rotera och minska i speltid.

Nästa år om nu Neymar kommer så kommer han nästan bli som Messi efter ett tag han kommer inte bytas ut så ofta.

Jag tror och hoppas på

Neymar-----------Messi-------------Pedro
Tello---------------Fabregas?----Deulofeu

Jag tycker det ser oerhört intressant ut både Tello och Deulofeu är riktigt snabba spelare och gör sig riktigt bra som inhoppare.

Nu är ju frågan om Deulofeu redan nu är redo att spela andrefiol bakom Pedro och visst sjutton är han det 18 mål i segundan borde väl rimligtvis innebära mer än de 5 mål Pedro gjort eller de fyra Alexis mäktat med?

Sedan ska vi ju ha täckning i B-laget också vid kriser även Iniesta kan vikariera en match eller två.

Barcelona fc__Barça
2013-04-16 07:35
Skulle ju vara sjukt konstigt om Alexis säljs nu. Han har ju fått förstroende hela säsongen även fast han missat, missat, och missat just för att han är så viktig för laget med sina löpningar. Då skulle det ju vara väldigt konstigt om man väljer att sälja honom nu när han börjat göra mål också...
Barcelona Barca King -
2013-04-16 04:40
Med tanke på Bayern matchen nästa vecka kan jag inget annat än att hålla med Crespo. Han förklarar och sammanfattar det kort och gott. Den här semifinalen är och borde vara den riktiga finalen och det är så våra spelare behöver tänka och visualisera matchen. Bayern är ute efter att döda och Barça ska och måste gå in med samma intensitet. Om spelarna tar matchen som en champions league final finns det inget som kan stoppa oss, inte ens FC Hollywood. Med Pep förlorade vi två semifinaler som vi kunde och borde ha gått vidare på, Inter och Chelsea. Det var lag som mötte oss när vi var som bäst. Ibland undrar jag vad som hade skett om vi hade gått vidare till finalerna? Vi hade vunnit Bayern bägge gångerna; ). Efter den här semifinalen kan det bara bli lättare. Med rätt inställning är vi i finalen och den inställningen har saknats i många stor matcher. Den här Barcas lägsta nivå är så bra att man inte vet om det handlar om mättnad eller bara loj spel. Jag tror att det är en övertro på vår förmåga. Spelarna tar för givet att vi är Barca och att man ska lösa det med deras tekniska överlägsenhet. Fast de glömmer bort att motståndarna alltid höjer sig ett snäpp och att enbart möta och vinna Barça är motiverande nog, De flesta lagen firar det som en ligatitel. Barca kommer vara laget att slå i många år framöver och förluster och motgång gör en hungrigare. Vi måste återfå det, genom att motivera och sporra oss själva till höjder där en sann mästare är på. Det är att alltid vara lika motiverad att tävla och konkurrera inte med motståndarna men med sig själv. Det är en sann vinnares mentalitet. Beckenbauer sa: "Barcas största motståndare kommer alltid vara att överträffa sig själv varje säsong." Crespo: "Util the key players don't get tired of playing, Barça are always favourites. But they'll have to be at their best against Bayern.
Annons: