/spanien/barcelona/forum/7389.aspx/spanien/barcelona/forum/7389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-04-20 18:16
Marcelo skadad och utburen på bår. Han lär missa CL på omsdag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas-
2013-04-20 18:13
Visst är det ganska givet att lag, oavsett sport, som har total lekstuga jämförs med FC Barcelona?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-20 18:12
Madrid spelar onsdag men trots det får de spela idag. Det är samma sak varje gång det är dags för CL. Det var en gång det inte var så, det var dan gången Mourinho grinade ut i media
Barcelona Bàckis
2013-04-20 18:10
Neymar är ju troligtvis fotbollsvärldens största talang, och han är enligt alla rykten på väg till vår, världens vackraste klubb. Säljer vi dessutom Villa/Sanchez för 20-30 m € blir det inte så mycket pengar emellan vilket gör köpet logiskt med tanke på att killen bara är 21 år.

Jag längtar till den dagen han skriver på!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-20 17:56
Äckliga Arsenal med sitt jävla flyt trots att de är riktigt mediokra. Utvisning med sig redan efter 12m även om den är korrekt, vinner med nöd och näppe med 1-0. Åh vad jag vill att de ska missa CL, de förtjänar inte platsen.
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-20 17:42
nr10messi

Jo det räknade jag inte med när jag skrev det, eftersom inget av det är officielt och rykten än så länge :)
Barcelona nr10messi
2013-04-20 17:40
För ärligt talat så tror jag nog att PSG var mer intresserade av Neymar än att köpa Lucas. Men dom fick det förklarat för sig hur det ligger till. Bara en av mina teorier
Barcelona nr10messi
2013-04-20 17:38
Ja men nu tänker du inte på det sägs att vi redan har lagt ut 15 miljoner för att han inte ska kunna gå till en annan klubb. Det blev en winwin situation för Santos, dom fick 15 miljoner och fick behålla Neymar i 2-4 år.
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-20 17:35
nr10messi

Visst priset på Neymar kommer sänkas lite eftersom det är ett år kvar på kontraktet. Men du kan inte tro att vi kan få han hur billigt som helst för det eftersom alla toppklubbar rycker nog i honom. Inte som att vi kan säga "20m eller så köper vi honom inte och tar han gratis nästa år"

Nej för då finns det 10 andra klubbar som är villiga att betala 40m för honom och vips så är han borta.
Barcelona Smogen
2013-04-20 17:32
Om det stämmer att Barca redan betalat 15 mille för Neymar så kan det ju vara så att man betalar 30 till nu i sommar. Officiellt blir då priset 45 men i det priset har alltså Barca betalat för att han inte ska gå till någon annan klubb. Då kanske det är värt pengarna?
Barcelona nr10messi
2013-04-20 17:15
Barca Barca Lucas hade förnyat sitt kontrakt 6 månader innan, han hade ett 5 års kontrakt. Räkna på det och lägg till att PSG var desperata då kommer man upp i 40 miljoner euro
Barcelona Barca Barca
2013-04-20 17:10
På riktigt nu, tror folk här inne att Neymar skall komma för "rea" pris. Hans kollega i samma liga Lucas Moura lämnade Sao Paolo för 45€ miljoner och då är Lucas Mouras status hälften som Neymar borta i brasilien. Sen får ni ta och gnugga huvvet lite innan ni yttrar er om Neymars kvalite för Barcelona. Vi köpte en klipp o skuren spelare i Cesc fabregas som har växt upp med halva laget, har DNA från klubben och spelat i en klubb som spelar liknande fotboll som vårat och ändå är han här o underpreserar, killen kan knappt ta emot en passning. Tello gjorde i mötet mot Zaragoza ett prakt exempel på mål i sällan gör nu för tiden(se länktips). Bara en liten glimt av att Neymar kan vara värd var enda krona. Vi har gjort många dyra köp genom åren...Ingenfara ifall vi gör en till och lyckas för en gång skull med den.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-20 16:52
Nej tack till Neymar om han kostar över 20m euro. Att säga att vi borde köpa en spelare för att det är bra ekonomiskt har jg svårt att ta som en bra anledning. Jag tror inte på Neymar i Barca för att hans kreativitet och individuella kapacitet kommer hämmas mycket, se bara på skillnaden mellan Alexis i Udinese och i Barcelona. Vi behöver mogna, smarta spelare - inte överstegsfintande flickidoler som presterar i Copa Brasileiro eller vad det kan tänkas heta.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-20 16:39
@Barcelonistas:

Okej, du som har så stor koll då - svara på det här;

Kommer Barcelona göra en bättre eller sämre deal om man köper Neymar för €30 miljoner (som är mer marknadsmässigt rätt) i stället för €45 miljoner?

Tror du att prisskillnaden kommer påverka tröjförsäljningen?

Det är ju den biten folk reagerar på. Att det först talats om siffror mellan 30 och 40 miljoner, och nu - utan att Neymar bevisat ett skit mer - är siffran helt plötsligt 45 miljoner.

Innan du anklagar ett helt forum för att inte kunna tänka, bör du kanske göra samma sak själv i stället.
Barcelona nr10messi
2013-04-20 16:38
Kan folk sluta tro att Neymar kommer att kosta 45 miljoner euro. Efter denna säsongen har han bara ett år kvar på kontraktet. Santos tar emot det dom får, för jag tvivlar starkt på att dom väntar tills nästa säsongen då han går GRATIS. Och eftersom vi har "rätten" till honom så kan glömma att det kommer läggas ut 45 miljoner euro
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-20 16:17
Vid hemmamatcher brukar ju truppen komma ut väldigt sent. Först när startelvan kommer ut som den blir officiell tror jag. Känns dock inte så svårt att gissa truppen egentligen. Svårare att gissa vilka som ska starta. Messi, Puyol och Mascherano är väl de som definitivt är borta. Sen är det väl Busquets som har lite känningar. I försvaret skulle jag vilja spela ihop Bartra och Piqué samtidigt som det vore förödande om någon av dem skulle skada sig inför Bayern. Men jag tycker det är väldigt viktigt att båda får spela ihop, så jag hoppas båda startar. Sen kan gärna Adriano få spela där Alves eller Alba får vila, Alba har väl haft lite skadebekymmer och han måste vara fit for fight på tisdag, han blir otroligt viktigt mot Bayerns högerkant(även Alves mot Bayerns vänsterkant). På mitten ser jag gärna att Sergio vilar även om han är redo. Song, Thiago och Cesc bör bilda ett tremannamittfält. Messi missar matchen, vore jag tränare hade jag inte spelat honom någon minut idag. Mesis har visat förut att han är riktigt bra när han inte fått spela de tidigare matcherna. Fast han lär förmodligen få ett inhopp. Hoppas på Villa, Alexis och Pedro på topp, så får vi se vem som har bäst dagsform och får starta mot Bayern. På tal om Bayern så spelar de borta mot Hannover just nu. Halvtid och 3-0, de känns faktiskt äkcligt stabila de där tyskarna. Har bara småtittat lite men de ser ut att vila en hel del nyckelspelare också, bland annat Lahm, Javi Martínez, Schweinsteiger och Robben. Edit: Schweinsteiger ska tydligen haft lite småkänningar läste jag nyss på Bayerns införrapport. Men borde med alla sannolikhet kunna spela mot oss.
Barcelona Cedqvist
2013-04-20 16:00
Enkos, Barca o Mort etc.

Har inte sett någon officielle eller inofficiell trupp ännu, hittar ni någonting så tipsa här så slänger vi upp det i inför-rapporten.

Vad vill ni själva se för startelvor?
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-20 15:49
Och PL klubbar har varit och gräva i La Masia igen.
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-20 15:44
enkos Är inte truppen den som är i matchrapporten? :P EDIT: Läste nu hela matchrapporten. Men den lär nog komma riktigt snart på EMD eller Sport. Valdes Montoya Bartra Pique Alba Song Thiago Iniesta Pedro Villa Tello Den elvan hade jag inte haft något emot. Förresten finns det inga regler, typ en deadline när man måste offentliggöra truppen?
Barcelona enkos
2013-04-20 15:30
Några timmar kvar till matchen men truppen inte släppt än?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-20 15:29
Barcelonistas Ska svara sen, för jag ska spela fotboll nu. Ha det så länge! :)
Barcelonistas
2013-04-20 15:26
Barca King -" jag menar i form av sponsorer. Nike, qatar eller vem som. Kommer att betala enorma summor för att representeras av Barca." Det ochså, tack!. Som jag sa i slutändan så kommer vi verkligen inte gå back på Neymar det är en sak som är säker.
Barcelona Barca King -
2013-04-20 15:22
Om Neymar blir den där lyckade värvningen som det spås att ske. Då kommer Neymar betyda enormt mycket sportslig i form av titlar men ännu mer ekonomiskt för Barca. Då menar jag inte tröjförsäljningar. Jag menar i form av sponsorer. Nike, qatar eller vem som. Kommer att betala enorma summor för att representeras av Barca.

När det gäller en ny Arena tycker att jag vi ska först reducera hela jävla skulden till 0 och gå i vinst. För att senare renovera eller bygga om Camp Nou och bara betala av den och ha samtidigt råd med spelare. Precis som Bayern!

Om det hade varit upp till mig hade jag sålt camp nous namn och då hade den nya arenan betalat sig själv. Jag står för våra värderingar och det är vad som alltid kommer göra Barca speciellt även om vi går i den moderna fotbollens fotspår. Men det finns inget mer jag vill än att Barca ska manifestera sig som världens mäktigaste klubb. Just nu är vi på god väg att bli det om ledningen och våra framtida ledningar gör rätt.
Barcelonistas
2013-04-20 15:22
Trodde ni på fullaste allvar att jag menade att spelarköp bara går ut på att få in deg via tröjförsäljningar?. Snälla hur dum får man vara, detta är bara en liten del av det hela.

Märks att ingen har koll på business här på forumet...
Barcelonistas
2013-04-20 15:17
Shanghai - nobody give a shit om hur vida (du tror) att Neymi hade klarat av att prestera i Barca elr inte. Jag tror en majoritet i alla fall vet om att Neymi har alla förutsättningar att kunna prestera men även utvecklas i en klubb som Barcelona. En värvning av Neymar hade varit ett otroligt bra men samtidigt väldigt smart köp. Långsiktigt kommer vi inte bara tjäna in deg via tröjförsäljningarna, utan vi har dessutom en ung spelare som bara kan bli bättre genom åren.

Eftersom folk här tyckte att suman 45 mille var absurt för en spelare som Neymar som hittills bara spelat i Brazil fann jag komiskt. Det var EN anledning till att jag tog upp det här med tröjförsäljning, det var inte hela biten om du nu trodde det.

Är även väldigt nyfiken på varför du inte tror att Neymar hade klarat av att spela i Europa/Barcelona?.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-20 15:01
SÄLJA Valdes? Knappast... Mer respekt än så förtjänar han.
Barcelona DM1982
2013-04-20 14:59
Neymar är Rosells Maradona eller Ronaldinho, det är hans supercrack. Tror nog att han är beredd att betala löjliga summor gör att få Neymar till Barcelona.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-20 14:56
Barcelonistas Att investera en spelare som är värd så mycket för att man tänker på tröjförsäljningar är bara absurt. Den aspekten håller inte. För man värvar inte spelare för patetiska tröjförsäljningar, utan om man värvar en spelare för denna summan skall han visa det på plan också och det tror jag inte att brassen skulle klara av.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-20 14:45
Om det nu är 100 % att Valdés ska lämna så måste man leta efter en ny målvakt. Det skulle vara perfekt att få in en ung målvakt som kan spelas in under nästa säsong, för att sedan när Valdés lämnar ta över som nummer 1. Detta är om man nu verkligen vill behålla Valdés till hans kontrakt tar slut, jag tycker fortfarande det skulle vara bättre att sälja honom och få in lite pengar i sommar. Visst, han är en klubblegend men har han bestämt sig för att lämna så måste vi nu tänka på vad som är bäst för klubben. Vi behöver pengarna, och man måste börja planera för framtiden.
Barcelonistas
2013-04-20 14:41
Shanghai - tycker du borde ta och tänka lite mer långsiktigt, visst är (€45m) mycket men i slutändan kommer vi få in dom pengarna ganska så snabbt. Jag märker redan nu att du inte är någon Business man, en värvning av Neymar hade i slutändan inte blivit så dyr, då vi hade fått in alla dom pengarna via tröjförsäljningarna. Neymar är redan nu ett stort namn inom fotbollen, och då spelar han för en klubb i Brasilien, sätt dig ner och ponera ett scenario där en klubb som Barcelona ( som är den stora draken, och även mest populär) värvar Neymar hur jävla mycket tror du inte vi hade fått in via tröjförsäljningarna?.
Annons: