/spanien/barcelona/forum/7387.aspx/spanien/barcelona/forum/7387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-21 15:51
Barcelonistas Är osäker på reglerna i CL men i La liga är hands i straffområdet direkt straff gult kort. Påskjutet eller inte, även om man har armen intill kroppen osv. EDIT: Den ungerska domaren är bra, samma domare som även dömde Real - Bayern i semi förra året.
Barcelona Messi_theONE
2013-04-21 15:13
hit med Lloris!! Vilken match han gör
Barcelona LeoMessi
2013-04-21 14:41
Är det bara jag som stör mig på att abidal är brutalt underskattad i alla FIFA spel? Han har typ 78 i "skills" eller vad man nu ska kalla det. Stör mig att spelare som maxwell har mer än honom! Killen var ett monster på vänsterkanten
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2013-04-21 14:31
Vertonghen, wow vilken back.
vifa
2013-04-21 14:25
Muniesas kontrakt går ut om 2 månader, Agera!! han visade redan som 17 åring att han håller när han gjorde en fantastisk match i ligan
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-21 14:08
Jag blir alltid tårögd när jag ser Abidal med kaptensbindeln lyfta upp Champions League-bucklan. Det var ett fantastiskt magiskt moment som man aldrig glömmer. Jag önskar att vi vinner denna upplaga av Champions League för att sedan upprepa det som skede på Wembley 2011.

Sedan får man inte glömma att vi i princip pulveriserade vartenda motstånd med M.V.P som var magnifika en hel säsong. Alla tre gör målen i en sådan viktig match säger en hel del.
Barcelonistas
2013-04-21 13:31
Länktips.

Så här slår man Man United.
Barcelona Vampíro
2013-04-21 13:21
@koeman92 Det är ingen straff på Villa. Man ser det vid ca 11:00 och precis som kommentatorerna nämner så skedde en identisk situation i första halvleken med Evra där domaren också friade. Misstaget han gjorde den kvällen var vid deras offsidekvittering.
Barcelonistas
2013-04-21 13:13
koeman - straff för att bollen tog på Villas hand? Det där är inte straff, bara för bollen tar på handen inne i straffområdet betyder det inte att det ska vara straff herregud. Den handsen på Villa är långt ifrån någon straff, det var även en hands på Evra som inte heller resulterade i straff, i samma match. Varken Villa elr Evra situationerna borde resulterat i någon straff, Villa hade sin hand intill kroppen, samma gäller Evra, helt omöjligt för dom att göra något.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-04-21 13:06
Tror ni att Messi kommer starta mot Bayern?
Barcelona koeman92
2013-04-21 12:53
Barcelonistas

Det var ett misstag... Men det jämnade ändå ut sig när han borde ha blåst straff för United när det var hands på David Villa i andra halvlek (även om den var näst intill omöjlig att se).
Barcelonistas
2013-04-21 12:40
Koeman92 - samma domare som missade en klar offside vid Man Uniteds 1-1 mål i finalen?.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-21 12:39
Official: 21 players will travel to Munich for Tuesday's CL game against Bayern #fcblive All fit players, plus Messi, plus B goalkeeper Oier

Messi har alltså ff inte fått el alta medica.
Barcelona koeman92
2013-04-21 12:31
@Diar Iniesta Shekha:
Samma domare som dömde CL finalen mot Man Utd i Wembley. En bra och neutral domare som sällan är partisk. Dåså, antar då att bästa lag vinner nästa match.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-21 12:27
@barcastuff: Hungarian referee Viktor Kassai (37) has been appointed for Bayern-Barcelona on Tuesday #fcblive Barcelona record: 2W, Bayern record: 2W 1L
BARCA-més que un club
2013-04-21 12:24
@B-Guden:

Funkar hur bra som helst för min del iallafall beror på vad du har för hastighet på din internet oxå, men det går och strema i Hd på via play.
Jeffson
2013-04-21 12:03
Ta hit Iker! Men grejen är att han har såpass mycket klass i sej att han säkert aldrig skulle gå till Barcelona, oavsett hur han behandlas av madrid. Sjukt att behandla en legend på det sättet. Jag lider med honom.
Barcelona B-Guden
2013-04-21 12:03
Är det nån som har Viaplay ? Tänkte fråga hur det fungerar, är det bra ? laggfritt ?
Vill inte förlita mig på sopcast nu, när semi och finalen drar igång..
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-04-21 11:57
@Andresito:

Märkligt citat (källhänvisning skulle vara på sin plats), då all media som jag snubblat över hänvisat till Cadena Copes radiosändning från matchen (i länktips).
Barcelona Andresito
2013-04-21 11:40
"It was later reported by some sectors of the Spanish media that Madrid's ultras had insulted Iker during the game, although these claims turned out to be merely an Internet hoax on Twitter picked up by the local press at the game itself." Det var alltså bara en förvrängning från media.
Barcelona Messi_theONE
2013-04-21 11:36
stackars Casillias som får stå ut med mourinho, Mou har hjärntvättat nästan alla maränger! helt sjukt hur dom vänder emot Casilias som är den mest respekterade Real spelare från alla lag i världen! Vore en dröm och se casilias i Barca, men låt det bara vara en dröm! Tror inte han kommer hit
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-04-21 11:19
En annan populär ramsa bland Madrids ultras är tydligen denna: Casillas, cabrón, vete a la redacción! Uppenbarligen verkar man helt inne på att fullfölja Mourinhos utrensning av pseudomadridistas (Valdano, Casillas, Ramos osv) till förmån för äkta Merengues (läs portugiser). Jag brukar njuta av Madrids interna stridigheter, men det här börjar bli ovärdigt även med deras mått.
Barcelona Gio Style
2013-04-21 10:55
@-SAMI-:
Typ, "just leave already". Om det stämmer så säger jag, kom hit så blir du behandlad som du förtjänar och ger realfansen det de förtjänar! En av fotbollens gentlemen och en legend. Grande Abidal, såg bara sista 30 igår men fan vad glad jag är över att han gjorde 90 minuter! Jag är pro-Alexis, men jag kan inte förstå hur folk kan vilja ha Tello på plan före honom exempelvis. Tello är ingen startspelare för oss, han gör det fint som inhoppare mot trötta försvarare! Alexis-Messi-Pedro från start på tisdag! Pedro för hans förmåga att verkligen göra mål när det behövs och sin arbetskapacitet, Alexis för sina öppnande löpningar och fina inspel (now we talking, sådanna som han la match efter match i Udinese) samt Messi för att han är Messi. Om han nu är redo för 90 minuter! E han inte det så ser jag gärna Pedro-Alexis-Iniesta. Busquets-Xavi-Song på mittfältet? Bortaplan mot tufft motstånd nu, why not?
Barcelona Pep #4
2013-04-21 10:53
Casillas hade varit en dröm. Kommer dock aldrig hända
Barcelona -SAMI-
2013-04-21 10:22
Vad betyder "Casillas, vete ya!"?
Barcelona koeman92
2013-04-21 10:14
Enligt sport.es har det under gårdagens match mellan Real Madrid-Real Betis på Bernabéu skanderats "Casillas, vete ya!" från läktarna.

Helt sjukt vad respektlösa och olojala marängerna är, även i Spanien. Efter allt Iker har gjort för de. Kanske en F*go-affär vore på sin plats här?
Barcelona koeman92
2013-04-21 10:08
Haha patetiske kjalic raderade hombre-stå upp för vår kapten:s kommentar...
Barcelona Pep #4
2013-04-21 10:00
Valdes
Alves Pique Abidal Alba
Xavi Busquets Cesc
Messi Villa Iniesta

Eftersom vi börjar på bortaplan tycker jag det viktigaste är att hålla i bollen och föra spelet. Det gör vi när vi har så många mittfältare som möjligt.
Barcelona Barca King -
2013-04-21 02:33
Malaga spelarna har inte fått löner på flera månader i princip och dessutom verkar det inte bli någon champions i år. Spelarna är inte särkilt sugna på att spela fotboll när klubben är på väg mot avgrunden utan några tydliga uttalanden och alla nyckelspelare har blivit sålda. Måste tillägga att Soldados straff var sjukt fint placerad.

Angående matchen mot Bayern! Det kommer inte spela någon roll vilken elva vi ställer upp med. Om vår presspel uteblir kan vi glömma att kvalificera oss vidare.

Nästa säsong är det upp till ledningen att visa att de kan värva. Annars kan de avgå.
Barcelona ViscaBarca1899
2013-04-21 01:51
Vad har hänt med Pique har inte hängt med. Varför kan han inte spela i Champions och hur länge är mascherano skadad
Annons: