/spanien/barcelona/forum/7383.aspx/spanien/barcelona/forum/7383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep, The Creator
2013-04-18 16:21
Såg nyss Mourinhos nerknarkade tvilling brorsa på tåget i Stockholm. Fasiken att jag inte kunde ta bild för han stirrade på mig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-04-18 16:11
@el Flaco - Me, Myself and I:

hans köp är ju betydligt smartare utförda än Laporta, rosell tänker iallafall på ekonomin, hoppas bara inte Laporta ställer upp och vinner, vi kan säga hejdå till LaLiga spel då vår ekonomi kommer vara så dålig att vi kmr få tävla mot dom som spelar fotboll på halvtid
Barcelona -SAMI-
2013-04-18 16:00
Puyol kan vi räkna bort tyvärr det gör ont att skriva det. Men så är det! Han går sönder hela tiden. Barca behöver en ny back och han ska heta Hummels.
Fais
2013-04-18 15:51
Namn: L.A.M Nr 10

Håller inte med dig riktigt där.

Anledningen är att du ger Puyol lite för mycket tyngd i ekvationen. Han är lika skadebenägen som Adriano är p.g.a sin ålder dock vet jag inte vad Adriano har för ursäkter. Fuskat med sin ålder kanske?? ;-).. ( Man vet aldrig)

Som du är medveten om så spelar vi många matcher och rotationen har inte varit något vidare den här säsongen. Tänk dig att vi har spelat med Adriano som mittback mot Real M. Det säger allt.

Jag håller med dig att Pique har varit stor fråga tecken de två senaste säsongerna. Trots att han är den spelare jag gillar minst i laget hoppas jag på att hans utvecklingskurva kommer peka uppåt igen. Om det inte händer nästa säsong har vi alltid Barta bredvid Hummels som ser lovande ut trots dessa mörka dagar med vårt försvar.

Anledningen att Tito inte get Barta mycket spel den här säsongen har många olika faktorer. Den största är att det är Tito's första säsong och han vill leverera direkt därför har han inte velat chansa med Barta. Lite fegt kan man inte tycka men det är Barca han tränar.

Det andra är att det är Barta's första säsong i A-laget. Hänger du med. Lägg till också att de övriga Mittbackarna har inte varit stabila heller. Klandrar inte Masken för att han är i slutändan DM i grund och botten.

Minns att Pep bruka rotera hela laget från match till match. Om Tito använder samma system som Pep gjorde kommer Barta få betydligt mer spel än han har fått den här säsongen.

Så Jag röstar nej till att låna ut Barta.
vifa
2013-04-18 15:42
Adama Traore!!! Vilken jävla spelare och endast 17 år, kommer bli något stort Barca
Barcelona BB-Barceloneta
2013-04-18 15:40
el Flaco Personligen tycker jag verkligen han gjort ett bra jobb hittils, han har fått lite skit från vissa. Kanske framförallt för sitt agerande i Guardiolas vara eller icke vara i klubben där många ansåg att han var alltför passiv i sitt agerande och nu senast efter uppgifterna om att han skulle ha mörklagt planerna med Tito som manager för Pep. Men man får inte glömma allt det bra han än så länge gjort, framförallt hans sanering av klubbens skulder där han definitivt fått klubben på rätt köl igen.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-18 15:26
LAM nr 10 Jag kanske är lite naiv men jag tror ju att Bartra kommer att gå före Mascherano, kanske redan under nästa säsong. Bartra både kan och borde ligga strax bakom ordinarie mittbackar ett tag till innan han tar upp kampen mot dem också. Så att köpa in en världsback tycker jag inte alls är överflödigt. Den konkurrensen behövs i Barca. Även Pique hade nog ryckt upp sig sv den
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-18 15:21
Deulofeu

Jo, 95orna ser helt klart intressanta ut. Man drömmer ju om en ny 87-generation, men om de kan prestera hälften av vad 87orna gjort är jag mer än nöjd. Det var lite kul att vår kvartett var dominanta mot Zaragoza, enligt statistiksidan whoscored.com var t.o.m. de planens fyra bästa spelare.

La generació de 1995
Bagnack
Grimaldo
Dongou
Ondoa
Samper
Godswill
Ebwelle
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-18 15:14
Skulle vara grymt att se Bartra dominera mot Bayern München, då skulle det vara intressant att följa vad som händer framöver.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-18 15:14
Vill man värva en riktigt bra mittback utifrån så lär tyvärr inte Bartra få speltid nästa säsong, det hoppas jag att alla förstår. Tänk på att vi fortfarande kommer ha Puyol, Mascherano och Piqué där alla tre går före Bartra. Värvar man en mittback så vore utlåning bäst för Bartra, det hade varit bäst för hans personliga utveckling.

Det största frågetecknet är faktiskt Piqué. Jag tycker både Puyol och Masch håller men Capitáno är för mycket skadad, Piqué kan man tyvärr inte lita på i stormatcher längre. Man kan inte lita på att han ska växa ut till en ledare i backlinjen. Problemet är dock att man bara inte kan sälja Piqué, det kan man inte göra med Puyol eller Masch heller. Att få in en till mittback skulle förbättra vårt försvar men det skulle också skapa några jobbiga problem. Vad gör vi om vi har Puyol, Piqué och Hummels tillgängliga samtidigt? Det blir för många "stjärnor" i försvaret. Och sedan Bartra såklart, som skulle få ännu mindre speltid än den här säsongen.
2013-04-18 15:10
Det är rätt! Sviniga grannar som inte kan respektera honom som människa (nåja, nu vet jag väl inte hela historian). Nu kan hans guldfötter sova lugnt.
2013-04-18 15:05
Ja, heja Bartra! Honom får vi inte slarva bort. Hoppas och tror att han, Pique och någon utifrån utgör en oerhört stabil mittbacksuppsättning för oss nästa säsong
Barcelona Deulofeu
2013-04-18 14:45
Fais

Match på lördag hemma mot Levante jag räknar kallt med att Bartra startar den och gör han det felfritt enligt mig så varför inte låta honom starta borta i en cl final mot världens bästa lag?

Bartra har ju äntligen spelat ett par matcher i rad och även deltagit med u-21 laget till den äran.

Ska han någon gång visa sig värdig är det på tisdag.

Hellre Bartra än en halvskadad annan spelare eller en mittfältare.

Vore häftigt om Tito äntligen visar att han tror på honom och såklart att det går bra.

Barca kommer som vanligt att ha bollen mest ingen tvekan om det det kommer komma en hel del inlägg och kontringar mot oss.Jag tycker han skötte sig utmärkt mot PSG också han rensade mest av alla under den dryga halvtimmen han fick.

Heja Bartra!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-18 14:30
Rosell har annonserat att han tänker ställa upp i presidentvalet 2016. Tankar och åsikter kring det? Hur tycker ni han har skött sig under smart tre år vid makten?
Fais
2013-04-18 14:29
To be or not to be!

Jag har varit tveksam till Hummels sen föra säsongen p.g.a att han inte är lika snabb som Silva. Det som har övertygat mig mer och mer är hans spelförståelse,ledarskap och Pondus.

En annan sak som ser lovande ut är att han är bra på att bryta passningar med båda fötterna och nickduellerna. Det är egenskaper som Pique inte har och av den anledningen kompletterar de varandra. Dessutom hoppas jag på att han lär Pique hur man vinner nickdueller och gör en och annan mål på fasta situationer.
Hummels skulle vara bra för Bartas utveckling också.

Jag är nästan hundra på att nästa Säsong kommer Pique att bänkas av Barta. Om Pique fortsätter på samma bana som han har gjort de senaste 2 säsongerna. .
Miljon euro frågan är kommer Barca att värva honom?? Kommer vår inkompetent ledning lyckas värva honom??

Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-18 14:20
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Tuttosport är mindre trovärdig än både AS, Marca, Sport och EMD tillsammans. Vad fan vet de om vad för summa Barca kommer att begära?
Barcelona Deulofeu
2013-04-18 14:12
Om Valdes stannar hoppas jag att Ondoa blir ordinarie målvakt i B-laget och tränar med a-laget. Han har då ett år på sig att skola in sig köra lite copa del rey och kanske några enkla ligamatcher för att sedan ta över året efter! Ondoa kommer fortfarande vara rejält orutinerad nästa år men ett års inskolning av Valdes och Pinto är inte fy skam och sedan spel i liga adelante är inte så tokigt. Denna lösning kostar inte heller skjortan och vi får en målvakt som redan varit tongivande i våra ungdomslag. Han tillhör nästa lovande generation nämligen 95 :orna som är de bästa sedan 91:orna. Upp med honom i B-laget nu på slutet och ser vad han går för! Vi kanske har vår lösning i B-laget? Han anses som en av de allra största målvaktstalangerna och var med landslaget i slutet av förra året dock utan att få spela.
2013-04-18 14:12
@Walee:

Vad är det med hans beteende som är förkastligt?
Barcelona Walee
2013-04-18 14:10
Valdes kan gå och hänga sig själv!!!!

Att som katalan bete sig är förkastligt !!!!!!

Grattis! Du har förtjänat en längre semester från detta forum, där du kan ta dig en ordentlig funderare på vad som VERKLIGEN är förkastligt beteende. Spärrad!
2013-04-18 13:58
Barcelona would ask around 25M for Chilean forward Alexis Sanchez (24). Juventus are interested but want a two-season loan. [tuttosport] Inget jävla lån
2013-04-18 13:52
Abidal har nyligen sagt i en intervju med RAC1 att han vill fortsätta i Barça men att ingen från klubbens håll har kontaktat honom än.

Även om Abi påpekar att klubben har skött sig bra under hela den här processen hoppas jag att Rosell, Barto, Zubi, vem som helst egentligen, tar tag i det snart och meddelar Abidal om man tänker erbjuda honom ett nytt kontrakt eller roll inom klubben. Med tanke på att hans kontrakt går ut denna sommaren och hans mirakulösa comeback förtjänar han att få reda ut sin framtid så fort som möjligt.
2013-04-18 13:32
Pontus Jansson till Barca? Malmöiter i ett nötskal..
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-18 13:20
hur fan ser Bojans kontrakt ut egentligen? Tydligen skall Milan inte behålla honom efter hans låneperiod som går ut i sommar.

Borde inte Roma i sommar börja punga ut de 12.5 mille de ska betala för honom?
2013-04-18 13:16
Katalano När du lägger upp det så kan jag faktiskt ha lite förståelse för det. Frågan är ju bara vad Valdés vill? Sang Blaugrana Jag påstår inte att Valdés inte skulle ha förtjänat att lämna när han själv önskar även om det skulle bli som bosman, om det nu är så det ligger till. Tvärtom, han om någon förtjänar det. Mitt resonemang handlade mer om vad som var bäst för klubben.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-18 13:10
Det är självklart att Valdes ska stanna tills kontraktet löper ut. Så som han har tjänat klubben så förtjänar han åtmindstonde lite dignitet...
Barcelona Katalano
2013-04-18 13:09
Rambla~ el chico dorado

Angående Valdes och ny målvakt.

Jag tror att klubben väljer attbehålla Valdes ett år för att ha råd med både Neymar och en ny etablerad mittback och därför skjuta på målvaktsproblemet ett år.

Jag sänger inget om att detta är rätt tänkt men ville dela med mig av min teori. Genom detta kan man lägga fokus på att förstärka andra positioner detta transferfönster.
2013-04-18 12:41
Förresten, Ibra är ju på väg tillbaka till Juventus. Då blir det knappast någon Alexis dit. Det har de inte pengar till.

Inter då? Knappast troligt. Jag tror inte Alexis är intresserad av att byta ner sig så stort och kanske inte ens få spela EL nästa säsong.
2013-04-18 12:25
Bartomeu (vice president): "We prefer Valdes to stay until contract expires than to sell now. If he stays, we won't sign another keeper now"

Cadet A defender Julio Pleguezuelo (16) will almost certainly join Arsenal, while Cadet A midfielder Josimar (16) will join Chelsea. [sport]

Den senaste tiden finns det bara negativa saker att läsa om klubben på @barcastuff. Jag orkar snart inte med det här mer. :P

Varför måste vår ledning alltid välja det mest ologiska när de beslutar i spelarfrågor? Vad är vitsen att låta Valdés spela ut sitt kontrakt och inte värva en målvakt nu i sommar? Vi får inga pengar för Valdés och får alltså skramla ihop pengar föratt värva en ersättare. Om nu Valdés ändå ska stanna en säsong till hade då inte varit lämpligt att värva in en ersättare redan nu i sommar som kunde få en säsong på sig att komma in i Can Barca?

Jag orkar fan inte med den här ledningen längre. De gör allt tvärt emot vad som borde göras och vad som är mest logiskt.
Barcelona Gabriel
2013-04-18 12:04
Nesto Nu blir jag osäker, måste ta reda på det. Hmm, där ser man, hade tydligen totalt fel i det, åtminstone om man läser på wikipedia sidan. Knas, hade verkligen för mig att han vart utlånad. Nåväl, så vart det med den saken, haha. Tack för att du rättade mig!
Barcelona Barca King -
2013-04-18 11:50
Mats hummels Style of Play His main position is central defender, but he enjoys coming from the back four to start attacks for his team. He has been employed as a defensive midfielder when he played for the German national youth teams. Mats Hummels has very good technique in the tackle and often out-muscles his opponents with his strength and height. He also has the pace to catch up with fast opponents and win the ball back. His reading of the game is one of his main strengths, often frustrating his opponents with his well-timed interceptions and long passing capability. Hummels' style of play with the sweeper-like quality has been compared to the likes of the great German defender Franz Beckenbauer. Wikipedia.
Annons: