/spanien/barcelona/forum/7378.aspx/spanien/barcelona/forum/7378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-18 20:49
om vi ska vänta på rosell då är det lika med att sälja hela klubben redan nu på en gång . abramovich står redo med sina stålar och väntar på rosells samtal . hello roman this is sandro rosell . do you want to buy fc barcelona ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-18 20:19
Har sen dag 1 alltid sett Sandrusco som en skurk. Lite enkel manipulation av statistik och siffror och boom, så är ekonomin fixad och han blir en hjälte... Come on now....Laporta över sandro när som helst.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-18 18:56
el flaco

Rosell pratar, om jag förstår det rätt, om att man måste fortsätta göra "uppoffringar" och se till att säkra "investeringsvilliga" sponsorer.

Vad innebär dessa uppoffringar, och varför är de nödvändiga?
För att ha råd med Neymar, även fast han uppenbart inte uppnått sitt utlovade mål om att klubben från detta år skulle ha en transferbudget på €100 miljoner varje säsong?

Sälja ut ännu en del av klubbens identitet för några miljoner extra och tvingas ställa sig på knä för sponsorernas vilja?

Nej, den som ska göra uppoffringar är Rosell själv och se till att inte tvinga bort kunnigt folk som förstår sig på det grundläggande OCH sportsliga med klubben.

En president är aldrig större än klubben, och i Barcelonas fall är klubben lika med medlemmarna. Han har riktig tur att vi leder ligan och det faktum att Tito och Abidal fått mycket fokus på sig. Annars är jag övertygad om att socis inte hade haft tålamod med honom kring de saker som framkommit på senare tid.

Men, sen måste man ha lite förståelse för att man som "chef" vill omge sig med personer som man kan lita på, särskilt när det är en del politik inblandat. Och självklart ska Rosell ha cred för de bra saker han gjort som kanske inte fått lika mycket uppmärksamhet.
Jag är dock ff väldigt frågande till hur Sandro kommer agera i motgång, och att hans affärssida kommer leda in klubben på fel väg.

Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-18 18:48
Bara nyfiken, finns det någon culé här från Umeå?
Barcelona nr10messi
2013-04-18 18:03
Fais Ca 350 miljoner kronor/ år
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-04-18 18:03
vi får 250miljoner ungefär(KR) per säsong, är inte det bra? Laporta förstörde ekonomin innan han lämna, han betalade privata utgifter med klubbens pengar? fattar inte hur man kan acceptera sånt, hade Laporta fått 4år till hade vi inte ens varit där vi är nu, vi hade inte haft pengar kvar till spelarlöner
Barcelona nr10messi
2013-04-18 18:02
Jo han tycker att det är skamligt ifall en sådan stor klubb som Barcelona tvingas ur ligasystemet pga skulder. För det som står på framsidan av tröjan ger oss 1,5 miljarder på 5 år. Inget lag inte ens självaste real Madrid tjänar så mycket från en sponsor. Angående värvningar så ska inte allt lastas på Rosell. Utan sportchefen och tränaren med. Hade Tito krävt en mittback så hade han fått en. Och om inte jag minns fel så var det Laporta som gjorde fel från allra första början. Genom att tillsätta Cruyff som heders president bara för att jävlas med Rosell.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-18 17:58
Visst det var Rosell som fixa Ronaldinho men man kan inte blinda för Laportas jobb, när Laporta tog över så var Real Madrid ett av världens bästa lag och hade ett hav av stjärnor..

Laporta är ingen som man tar på allvar? Jag tror vi sätter stopp där. Ha en bra dag.
Fais
2013-04-18 17:54
RonaldinhoGaucho!
Hur många miljoner per år får vi av Qatar foundation???
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-18 17:53
RonaldinhoGaucho!/ Laporta en person som man inte kan ta på allvar? En man som hade cojones att slänga ut några nynazister från Camp Nou och än idag tvingas stå ut med dödshot där de även lämnar samtal på hans telefonsvarare och berättar hur de planerar att döda hans barn? Snarare Rosell som är en pajas som går och ingår en överenskommelse med Boixos Nois och sen ljuger om det. Som tur är har sanningen kommit ikapp honom.
Barcelona zigazaga
2013-04-18 17:50
Laget fick idag besök under träningspasset av deras busschaufför Salva Bertomeu. En väldigt omtyckt person som har kört laget till en jävla massa bortaresor under många år, men som nu väljer att gå i pension. Trots att han 'bara' är en busschaufför så väljer spelarna att ge honom ett fint avsked. Man blir påmind om att denna klubb är mer än en klubb när man ser kärleken i denna video. Més que un club! P.s Någon busschaufför här som vill lämna sitt CV? :P
2013-04-18 17:48
el Flaco - Me, Myself and I

Ingenting är skamligt i Rosells ögon så länge han har lite sedlar i plånboken. När till och med en som Borell hatar Rosell och älskar Laporta så säger ju det ganska mycket:P
2013-04-18 17:46
@Diar Iniesta Shekha:

tröj sponsorer ger väl betydligt mkt mer än vad skylt sponsorer gör, hur vet vi hur ekonomin såg ut? laporta är ingen person man kan ta på allvar, Laporta tog dock till samma medel till att smutskasta Rosell, och det var Rosells förtjänst att vi fick Ronaldinho glöm inte det, han hade goda kontakter med Nike Brasilien och det var tack vare Rosell vi fick ronaldinho, och tack vare Ronaldinho och Rijkaard vi blev mästare igen
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-18 17:46
Barieta

Jag håller med dig angående Fabregas, han kan ha chans att få tillbaka bollen i deras straffområde men bestämmer sig för att skrika på domaren och vifta orespektfullt med händerna och skaka på huvudet :P

Flera gånger han gjort dessa uttal denna säsongen fast han själv underpresterar och bör koncentrera sig på sitt spel istället för att prata i pressen.

Jag tycker han har varit en stor besvikelse denna säsongen men han är fortfarande en viktig poängspelare.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-18 17:44
Även om ekonomin missköttes under de sista åren av Laportas mandat var det ändå fult gjort av den nya styrelsen när de gjorde sitt yttersta för att smutskasta Laporta och kräva honom på pengar.

För något år sen krävde man bl.a. att Laporta skulle betala tillbaks 17 000 euro som klubben hade lagt på säkerhet och övervakningssystem i Laportas hem. Med tanke på att såväl Laportas som hans barns liv fortfarande var i konstant fara och de fick ta emot dödshot från Boixos Nois, och det gäller än idag, anser jag att det var skamligt av Rosell att kräva tillbaks den summan. Där sjönk Sandrusco och hans junta grovt i mina ögon.
2013-04-18 17:41
RonaldinhoGaucho!
Jag hade accepterat reklam på tröjorna om det var den sista utvägen dvs nära konkurs. Det var absolut inte så, Rosell överdrev och försökte med alla medel för att smutskasta Laporta. Vi hade kunnat fixa sponsorer utan att trycka de på tröjan, ge de några reklamskyltar på Camp Nou istället.. Varför ska klubben vika ner sig för några sponsorer när det finns andra val? Det är kul att du säger att vi skulle åka ut när Laporta gjorde oss till världens bästa lag.
Barcelona Barieta
2013-04-18 17:39
Nu snackar Fabregas redan om att han vill möta Real i en historisk final. Idiotiskt i mitt tycke. Han borde koncentrera sig enbart på semin mot Bayern, troligen tar han inte ens en start plats. Jag personligen har inte mycket över för Fabregeas. Han viker oftast ner sig i avgörande/större matcher och försöker påverka domaren genom att mena att det var hands m.m, istället för att jobba och slita på plan. I defensiven pressar han ingenting i stort sett. Nä, han är en besvikelse. Nu blev det en del kritik men var tvungen att få ut det. Hoppas han ändrar på sig.
2013-04-18 17:31
@Diar Iniesta Shekha:

Rosell städar undan efter laportas ekonomi fest, klart som fan klubben har de jobbigt under rosells tid när man måste se till ekonomin, ledningen är en annan sak där håller jag med dig, zubi är inget annat än skräp,
att du tar med dedär med att vi inte hade reklam men har det nu är bara löjligt, vi behöver Cash! hur ska vi fixa de om inte sponsorer som bidrar med en saftig summa pengar? hade inte laporta slängt alla pengar på privata inköp hade vi aldrig behövt Qatar Fundation, sluta släng allt på Rosell killen har fan gjort bra för klubben, får vi Laporta som president kmr vi åka ner så långt pga ekonomi kris
2013-04-18 17:29
Angående Rosell. Jag är pro-Laporta och kommer alltid vara det tills jag ser en bättre president i Barcelona och jag gillar även allt som Johan Cruyff står för! När Rosell blev president så blev jag lite besviken men jag tänkte att han är värd en chans som alla andra och vi måste ha tålamod med honom. Nu när vi har haft Rosell i tre år så vill jag ha bort honom till varje pris. Jag orkar inte längre med våran usla ledning..

Vi hade aldrig haft reklam på tröjorna tidigare , det var en fin "tradition" och så kom Rosell och förstörde det med hjälp av sina smutsiga affärer med Qatar. Det var som om han spottade på vår historia. Det värsta av allt var att han gick och gjorde affärer med ett land som var en diktatur och som var emot mänskliga rättigheter. Jag var ju en av världens lyckligaste när vi hade Unicef, det där stod mer för "mes que un club" än Qatar Foundation.. Rosell förstörde vår historia för smutsiga pengar från Qatar.

Jag hatar det här med du-ska-få-ett-jobb-för-vår-vänskap aka Zubi och Esbuesio! Vad är det Zubizaretta gör som är så "speciellt"? Vi har behövt en mittback i två år men istället har vi fått se mittfältare. Varför ska det vara så svårt och locka spelare till ett lag som Barcelona som vinner titlar nästan varje år? Jag vet inte ens om vi har några scouter överhuvudtaget för annars hade vi haft några alternativ för backlinjen när vi tex misslyckades med värva T.Silva. Esbuesio förstör våra spelare i B-laget, det finns minst 30 spelare där som är intressanta men under Esbuesio verkar utvecklingen ha stannat för alla.. Att en sån dålig tränare kan få ta hand om La Masia är ett skämt enligt mig och inget annat. Nej, Zubi och Esbuesio är inte där för deras egenskaper utan för att de är vänner med Rosell.

Och nu vill Rosell bygga en ny arena. Ja han säger ju inte det ordagrant men man fattar ju det när man läser mellan raderna och han gör allt för att sätta "press" på medlemmarna. Jag vet faktist inte om jag ska gråta eller skratta.

Laporta var inte perfekt som president men han hade iaf stake och kunde tex kasta ut nazisterna på Camp Nou trots att hans liv stod på spel. När han tog över så hade laget enorma skulder och Barcelona kunde inte ens vinna titlar. Han och Cruyff gjorde nästan allt trots att Barcelona var i en jobbig situation, vi fick Rijkaard, Ronaldinho, Guardiola & 14 titlar på grund av de. Tänk bara på de har gjort för La Masia, utan de skulle vi ha inte ha så många produkter i laget och det som var bäst med Laporta var att han hatade Real Madrid av hela sitt hjärta. Laporta gav oss kanske historiens bästa spelare! Visst, vi förlorade många miljoner på grund av honom och ekonomin var kanske inte hans bästa sida men det han gjorde för laget är från en annan planet. Det är inte Rosells förtjänst att det går bra för klubben utan det är Laportas, han fick allt serverat på ett silverfat! Jag kommer alltid vara tacksam för det Laporta gjorde för klubben och kommer aldrig glömma honom. Drömmen vore om Laporta vann 2016 och tog med sig Cruyff tillbaka till Camp Nou. Grande Cruyff y Laporta! Bort med Alan Harper!!
Barcelona Bàckis
2013-04-18 17:29
Mch Stört utbud, snabba leveranser och äkta produkter, vänd dig till officiella shopen på hemsidan :) Messi_theONE Svårt att se Rooney i Barca, känns som att han skulle få svårt att anpassa sig. Då ser jag som jag tidigare skrivit hellre att Aguero ansluter !
Barcelona Messi_theONE
2013-04-18 17:24
Läst lite att Rooney har placerats i Barca... vad tycker ni om det?
2013-04-18 17:23
Barcelona AndreD
2013-04-18 17:18
-SAMI-

Puyol kan aldrig räknas bort.
Barcelona Mch
2013-04-18 16:26
Tjena grabbar,

Kan jag flika in med en snabb fråga;

Har någon tips på bra internetbutiker som säljer barcarelaterade produkter?

Tack på förhand. :-)
Barcelona Pep, The Creator
2013-04-18 16:21
Såg nyss Mourinhos nerknarkade tvilling brorsa på tåget i Stockholm. Fasiken att jag inte kunde ta bild för han stirrade på mig.
2013-04-18 16:11
@el Flaco - Me, Myself and I:

hans köp är ju betydligt smartare utförda än Laporta, rosell tänker iallafall på ekonomin, hoppas bara inte Laporta ställer upp och vinner, vi kan säga hejdå till LaLiga spel då vår ekonomi kommer vara så dålig att vi kmr få tävla mot dom som spelar fotboll på halvtid
Barcelona -SAMI-
2013-04-18 16:00
Puyol kan vi räkna bort tyvärr det gör ont att skriva det. Men så är det! Han går sönder hela tiden. Barca behöver en ny back och han ska heta Hummels.
Fais
2013-04-18 15:51
Namn: L.A.M Nr 10

Håller inte med dig riktigt där.

Anledningen är att du ger Puyol lite för mycket tyngd i ekvationen. Han är lika skadebenägen som Adriano är p.g.a sin ålder dock vet jag inte vad Adriano har för ursäkter. Fuskat med sin ålder kanske?? ;-).. ( Man vet aldrig)

Som du är medveten om så spelar vi många matcher och rotationen har inte varit något vidare den här säsongen. Tänk dig att vi har spelat med Adriano som mittback mot Real M. Det säger allt.

Jag håller med dig att Pique har varit stor fråga tecken de två senaste säsongerna. Trots att han är den spelare jag gillar minst i laget hoppas jag på att hans utvecklingskurva kommer peka uppåt igen. Om det inte händer nästa säsong har vi alltid Barta bredvid Hummels som ser lovande ut trots dessa mörka dagar med vårt försvar.

Anledningen att Tito inte get Barta mycket spel den här säsongen har många olika faktorer. Den största är att det är Tito's första säsong och han vill leverera direkt därför har han inte velat chansa med Barta. Lite fegt kan man inte tycka men det är Barca han tränar.

Det andra är att det är Barta's första säsong i A-laget. Hänger du med. Lägg till också att de övriga Mittbackarna har inte varit stabila heller. Klandrar inte Masken för att han är i slutändan DM i grund och botten.

Minns att Pep bruka rotera hela laget från match till match. Om Tito använder samma system som Pep gjorde kommer Barta få betydligt mer spel än han har fått den här säsongen.

Så Jag röstar nej till att låna ut Barta.
vifa
2013-04-18 15:42
Adama Traore!!! Vilken jävla spelare och endast 17 år, kommer bli något stort Barca
Barcelona BB-Barceloneta
2013-04-18 15:40
el Flaco Personligen tycker jag verkligen han gjort ett bra jobb hittils, han har fått lite skit från vissa. Kanske framförallt för sitt agerande i Guardiolas vara eller icke vara i klubben där många ansåg att han var alltför passiv i sitt agerande och nu senast efter uppgifterna om att han skulle ha mörklagt planerna med Tito som manager för Pep. Men man får inte glömma allt det bra han än så länge gjort, framförallt hans sanering av klubbens skulder där han definitivt fått klubben på rätt köl igen.
Annons: