/spanien/barcelona/forum/7372.aspx/spanien/barcelona/forum/7372.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-20 14:45
Om det nu är 100 % att Valdés ska lämna så måste man leta efter en ny målvakt. Det skulle vara perfekt att få in en ung målvakt som kan spelas in under nästa säsong, för att sedan när Valdés lämnar ta över som nummer 1. Detta är om man nu verkligen vill behålla Valdés till hans kontrakt tar slut, jag tycker fortfarande det skulle vara bättre att sälja honom och få in lite pengar i sommar. Visst, han är en klubblegend men har han bestämt sig för att lämna så måste vi nu tänka på vad som är bäst för klubben. Vi behöver pengarna, och man måste börja planera för framtiden.
Barcelonistas
2013-04-20 14:41
Shanghai - tycker du borde ta och tänka lite mer långsiktigt, visst är (€45m) mycket men i slutändan kommer vi få in dom pengarna ganska så snabbt. Jag märker redan nu att du inte är någon Business man, en värvning av Neymar hade i slutändan inte blivit så dyr, då vi hade fått in alla dom pengarna via tröjförsäljningarna. Neymar är redan nu ett stort namn inom fotbollen, och då spelar han för en klubb i Brasilien, sätt dig ner och ponera ett scenario där en klubb som Barcelona ( som är den stora draken, och även mest populär) värvar Neymar hur jävla mycket tror du inte vi hade fått in via tröjförsäljningarna?.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-20 14:32
Haha låt madrid få Neymar. En cristiano junior hade passat bättre där borta
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-20 14:17
Ärligt talat, vart är fotbollen på väg? Att slänga en sådan barbarisk summa (€45m) för en spelare som endast presterat i Paulista cupen får mig att må dåligt. Sandro är verkligen kåt på att värva Neymar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2013-04-20 14:15
45 mille är fan inte värt .. För det priset kan vi få hummels + målvakt eller något annat . Men tyvärr så tror jag vi kommer betala så mycke för neymar annars kommer Madrid ta honom och det vill vi nog inte .
Barcelona CuléAK
2013-04-20 14:02
Vad hade ni tyckt om att ha Götze på vänsterkanten istället för Neymar? Götze är yngre och har onekligen visat mer i svårare matcher i CL och Bundesliga. Götze kan man köpa loss för 37milj euro. Köper man dock Götze så tror jag inte Hummels kommer då Dortmund inte nog skulle vara villiga att sälja två av lagets bästa spelare till en och samma klubb. Det är en intressant tanke trots allt.
Barcelona Abbe.
2013-04-20 13:56
@Gabriel:

Det mest otäcka är att han är talesman i klubben, och kan uppenbarligen inte hantera sådana situationer. Det har han visat prov på tidigare också. Skrämmande dålig!
Barcelona Vampíro
2013-04-20 13:45
€45M för Neymar och Abidal lämnar? Lägg till Reina och en halvtaskig defensiv mittfältare så är transferfönstret fulländat för vår del. Det kommer bli en jobbig sommar…
Barcelonistas
2013-04-20 13:40
Fan vad man längtar tills Cl mötet mot Bayern Munchen, har en bra känsla över att vi kommer få se det gamla goda Barca igen :).

Kolla länktips.

Den dagen Real Madrid levererar en sådan här fotboll, är dagen då dom parasiterna kan öppna käften.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-20 13:39
Barcelona plan to pay 45M for Santos attacker Neymar (21). Real Madrid made a 100M bid, but Barcelona would already have pre-deal. [sport]

€45 miljoner??? Betalar Barcelona detta är det fan skandal.

Men iofs, sen när har Sport haft koll på nånting överhuvudtaget...
Barcelona Hetfield
2013-04-20 13:18
Jag tror inte att Abidal vill ha en "sympati förlängning". Om han ska få en förlängning så vill han förtjäna det spelmässigt. Om Abidal inte får en kontraktsförlängning så ska han få en plats i klubben. Om Abidal inte klarar av att spela så ska han inte heller få en förlängning, däremot så ska han få en plats i klubben. Vad skulle sägas om att ersätta Zubi med Abidal? Han verkar ju vara en rätt så smart person.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-20 13:03
Abidal ska ha nytt kontrakt, inget snack om saken. Det är otroligt vad den mannen har gjort, inte att besegra cancern två gånger men att komma tillbaka till fotbollen båda gångerna. Sen har vi det sportsliga, med tanke på Abidals vinnarskalle och motivation så är jag övertygad om att han kommer bli nyttig för laget nästa säsong. Vänsterbacksplatsen lär han inte ta tillbaka men han har stora chanser att bli ordinarie i mittlåset med tanke på hur det ser ut på den positionen för oss. Om inte annat, en bra rotationsspelare och en enormt förebild för speciellt de yngre spelarna i truppen.

Abidal var när han var som bäst vår bästa försvarare. Piqué har inte presterat som förväntat, Puyol går mycket skadad och om Abidal bara kommer i närheten av hans hysteriska form han hade för ett par år sedan så tar han en startplats. Abidal före Piqué alla dagar i veckan, framförallt med tanke på skillnaden i inställning från de båda spelarna. Piqué är så otroligt lat och bekväm, jag börjar seriöst tröttna på honom. Snacka om att han inte lärt sig någonting från vinnarskallar som Abidal och Puyol men även Mascherano. Piqué måste verkligen höja sig annars så får man fan börja fundera på att sälja killen.
Barcelona Gabriel
2013-04-20 12:34
Han här Toni Freixa kan inte ha mycket innanför pannbenet. Nu tvingas Jordi Roura gå ut i press och prata ut om dessa citat som idioten lagt. Han säger mer eller mindre att Pep är en extraordinär tränare och att han inte tycker att en jämförelse är valid. Han säger också att angående de humana aspekterna som Freixa menar på att Tito vinner över Pep i jämförelse, så menar Toni, enligt Roura, att det handlar om de omständigheter som Tito fått ställas inför med Cancer och allt. Han har inte heller känslan av att det kommer att skapas en rivalitet mellan Tito och Pep. Bara detta att ens behöva gå ut och prata om det i media pga pappskallen Toni Freixa. Sjukt onödigt, precis innan semifinalen mot Peps nästkommande lag. Why you wanna be starting something?
Barcelona enkos
2013-04-20 12:30
FC Barcelonas hemsida måste vara en av pinsammaste för att informera om sina spelare och lägga ut information.. Man hittar mer info på andra sajter än på själva och pinsamma fc hemsida..
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-20 12:22
Om ledningen inte förlänger Abidals kontrakt så kan de dra åt helvete. Och om Tito inte vill ha honom då kan han lika gärna packa sina väskor och dra! Abidal är mer än en spelare, Abidal har besegrat cancer två gånger och han MÅSTE få nytt kontrakt. Nästa säsong tänker jag åka till Camp Nou och om Abidal är inte kvar då så ska jag ta in AntiRosell banderoller på arenan. En glaslirare som Adriano ska få kontrakt men inte Abidal som har kämpat mot Cancer i två år. En Adriano som är mer skadad än vad han spelar... Den här ledningen kommer bli vår död!
Barcelona nr10messi
2013-04-20 11:29
Masken är avstängd, även om han hade vart frisk han hade inte kunnat delta
Barcelona enkos
2013-04-20 11:18
Det ser bra ut på träningen, Messi verkar vara 100% liksom Busquets
Barcelona enkos
2013-04-20 11:13
Det finns för många lediga biljetter till matchen ikväll, luktar halvtomt ikväll
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-20 11:05
@Sang Blaugrana:

Möjligt att han tränat med A-laget tidigare i veckan, men han var inte med på gårdagens träning vilket man måste tolka som att han kommer få koncentrera sig på B-lagets match mot Murcia i morgon.
Barcelona påfågeln
2013-04-20 10:57
@barcastuff: Mascherano has more options than Puyol to play the return game against Bayern. Both are recovering from injuries. #fcblive [cat radio] Vet inte hur man ska tolka det här, tidigare sades det att Puyol skulle starta returen och nu är han osäker? Man kanske bara ska räkna med att både Mascherano och Puyol missar båda möten mot Bayern, och bli positivt överraskad i annat fall.
Barcelona påfågeln
2013-04-20 10:52
@barcastuff: Chelsea have offered Cadet A midfielder Josimar (16) a salary of 120.000 euros a year, 10 times more than what Barcelona can offer. [marca] Sånt här är ju bara sjukt... Och vad jag vet så är väl inte Josimar någon av de största talangerna ens, men i Chelsea kan han väl kanske bli det...
Barcelona DM1982
2013-04-20 10:33
Acrobat Så länge inte officiella säger något så är det bara rykten. Det gäller både om grönt ljus men även om att han skulle vara 70% nu. Högst sannolikt så kommer han vara redo men det är bara att vänta på besked. Tror att det kommer ett grönt ljus samma dag som matchen.
Barcelona Acrobat
2013-04-20 10:16
För några dagar sedan stod det på Barcastuff att Messi har fått grönt ljus från det medicinska teamet. Idag står det istället att han är 70% återställd och att han inte rekommenderas att spela mot Levante. Om han bara är 70% återställd med 3 dagar kvar till semifinal så är det ju absolut inte säkert att han är helt återställd tills dess! Sedan kan han säkert spela helt obehindrat ändå, men det låter ju inte jättebra...
Barcelona Zamboza
2013-04-20 09:58
Kan inte tro det, men tv6 visar våran match på tisdag.
Fais
2013-04-20 05:58
ViscaBarca1899

Jag har kollat 98 % på de matcherna Cesc har spelat. Man kan inte argumentera för efter 2 säsonger att han har betalat av vad han har kostat precis.

Missförstå mig inte, Det är inte så att han suger var enda match han spelar.
Det jag stör mig på är att han pratar hela tiden. Mycket snack lite verkstad. Han pratar som att han vunnit alla titlar med Barca senaste åren. Tycker att Xavi pratar mycket med men har den rättigheten skillnad från Cesc.
That's all. I don't hate ;-)
Barcelona Barca King -
2013-04-20 04:45
Dagen Valdés lämnar kommer ni att inse hur pass bra och viktig han var. Det blir en tomrum svårt att fylla. Det är på grund av kritiserande Cules som vissa här inne att han lämnar. Det är en sak att andra kritiserar Valdés men de egna fansen? Han är inställd på att visa sitt värde. Lycka till Valdés en legend för alltid!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-20 03:45
Om Valdes spelar som sig själv kommer vi släppa in 5 mål på 180 minuter. Älskar när han slänger sig innan motståndaren skjuter. Sämst.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-20 03:40
Jag är pessimistisk och skeptisk om vi ska klara oss mot tyska segermaskinen. Det skulle vara en bragd att besegra dem på deras hemmaborg. I år har tyskarna varit sanslöst bra i Champions League, Bundesliga och cupen. Det är visserligen ända laget som kämpar om dessa tre cuper denna säsong. Det mest otroliga är att dem har släppt in 13 mål. Det är faktiskt sjukt att dem har släppt in så lite mål, men man blir ju inte heller förvånad när man har Neuer, Lahm, Van Buyten, Dante och Alaba. Ska vi verkligen ha en chans mot dem, så bör vi vara koncentrerade och kliniska framför mål när chanserna dyker upp. Sedan får man inte heller glömma att täppa till på kanterna för det kommer att gå ruskigt snabbt med Robben och Ribery. Det känns ändå rätt bra på denna fronten för både Alves och Alba kan matcha deras snabbhet. Neutraliserar vi Robben och Ribery så är det mycket möjligt att vi kan besegra denna maskin.
Barcelona LeoMessi
2013-04-20 02:08
ViscaBarca1899 (Barcelona) Bara att vänja dig vid att folk på forumet klagar på cesc. Jag har också klagat på honom en del men han har även fått cred när han har gjort det bra.
Barcelona ViscaBarca1899
2013-04-20 02:06
Kollar ni på Barca matcherna när ni säger att Cesc är dålig
Annons: