/spanien/barcelona/forum/7370.aspx/spanien/barcelona/forum/7370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carles "El Corazon" Puyol
2013-04-23 16:34
KingOwl

Du har en poäng där och förhoppningsvis har du rätt :)
Barcelona Deulofeu
2013-04-23 16:33
Måste bara vädra lite offtopic men ändå inte.

Götze till Bayern kommer fram idag inte så bra att det kommer ut kanske?

Han lär ju knappast göra en sämre match för det sista matcherna med gänget ger man ju allt.

Kul att han går dit för Pep vill ha honom och skönt att han inte går till Real synd bara att inte Pep är kvar för där har vi en spelare som skulle ta plats i dagens Barca kanske till höger?

Nu kommer han lära sig ännu mer om tiki taka och den dagen Xavi slutar kommer han vara ännu mer redo för oss men frågan är om det blir så.Tack för att han inte hamnade i Madrid det hade jag inte pallat en personlig favorit.
Barcelona KingOwl
2013-04-23 16:27
Carles "El Corazon" Puyol

Jag håller med Baronen. Med Busquets som mittback blir Barca allt för långsamma mot spelare som Ribery, Müller, Gomez och eventuellt Robben och Pizarro.
Även fast Bartra inte har någon CL-rutin så är han en bättre mittback än vad både Busquets och Song är han kan nog bli matchavgörande.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-23 16:24
Om det stämmer att Mario Götze lämnade Dortmund, som Klopp säger, pga Guardiola så är det bara att gratulera Bayern till att ha lyckats locka över Guardiola.
Barcelona Vampíro
2013-04-23 16:23
@grande jw Det var SuperDepor i sin prime med Valeron, Mauro Silva, Frán osv. Fantastiskt lag och man hade holländaren där fram som piskade in mål. Minns hur mycket jag ville att Makaay skulle komma till Barça vid den tiden men självklart så spelade han i Bayern säsongen efter.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2013-04-23 16:17
Är Abidal registrerad för spel i CL?
Barcelona grande jw
2013-04-23 16:06
Helt otroligt hur fotbollen kan förändras över en kortare period. För 11 år sedan förlorade Bayern Munchen sin första match NÅGONSIN på hemmaplan mot ett spanskt lag, av 20 möten. Inte kan man idag tro att det var lilla Deportivo som lyckades med den bedriften. Man vann med 2-3 på Bayerns gamla hemmaplan Olympiastadion säsongen 2002/2003. Roy Makaay gjorde alla 3 målen för Deportivo.
Moderator
2013-04-23 15:57
Sådär, då är det knappt fem timmar till en av säsongens viktigaste matcher och då hade det varit bra om fokus kunde vara på FC Barcelona i allmänhet och matchen i synnerhet. För de som vill fortsätta diskutera Premier League finns många bättre ställen och framför allt, bättre tillfällen. Var vänliga och respektera detta för allas trevnad.// Mod
Barcelona DM1982
2013-04-23 15:53
Tydligen ska Pep vara den största orsaken till flytten för Götze. "Götze was a player [Josep] Guardiola wished to sign. He knows he owes a lot to the club, but I know he gave a lot back as well. Götze wanted to work with an extraordinary coach. I cannot teach the 'Tika-taka' ways of Guardiola." Pep kommer ha ett riktigt bra lag, ska bli kul att se hur han hanterar laget.
Barcelona AndreD
2013-04-23 15:50
Kom till den ljusa sidan, Casillas :)
2013-04-23 15:48
Baronen

Jag håller med dig om den magiska trion men vem ska vi ha i mittlåset? Bartra har ju ingen rutin i Champions League och Song håller inte som mittback mot toppmotstånd det såg vi ju i El Clasico i höstas. Därför tycker jag att vi måste spela Busquets tillsammans med Pique för han bidrar med en helt annan trygghet med och utan bollen än Song och kan läsa spelet bra.
Barcelona Baronen
2013-04-23 15:41
Det första jag tänkte och som slog mig när Götze's övergång blev officiell var att någon runtikring Madrid bidragit.
Barcelona grande jw
2013-04-23 15:38
Det som faktiskt är mest komiskt med alla PL-anglofiler är att dessa hävdar att PL är den bästa ligan för att den är så jämn och håller hög nivå all around. "Alla kan slå alla, Stoke borta är så sjukt svår match".

Det är väldigt sant att ligan är ganska jämn och många lag kan slå varandra, men inte har det med hög klass o göra, det har förfan med LÅG klass att göra. Man kan likaväl höja Allsvenskan till skyarna som världens bästa liga med det argumentet att alla kan slå alla. Pajaslag hela bunten.

United har verkligen inget överdrivet bra lag och ändå promenerar man hem PL-titeln vilket visar vilket skämt den ligan är.
Barcelona Baronen
2013-04-23 15:35
Jag vill inte under några som helst omständigheter att Busquets ska spela mittback. Han behövs på mitten. Vi kommer behöva vår supertrio där. Samtidigt som vi skulle bli otäckt långsamma med han och Pique som mittlås.
Barcelona AndreD
2013-04-23 15:35
LALAWELEATAKORA

Snälla nån, med de ytorna i Premier League hade till och med Malaga och Valencia vunnit den ligan.
Barcelona Katalano
2013-04-23 15:27
Angående Götze så kan det ju vara så att han är väldigt intreserad av att vara del av det Bayern som Pep kommer att bygga samt att utvecklas under Pep. Jag tror att guardiola är en stor anledning till att Götze väljer att gå til Bayern faktiskt. Förutom pengarna förstås.
Barcelona Andresito
2013-04-23 15:25
Klopp avslöjade under dagens presskonferens att Götzes anledning till att lämna Dortmund för Bayern är för att han vill jobba med Pep.

"The reason Gotze is leaving? He is the favorite transfer of Guardiola," he told reporters.

"So if it's anyones fault it's mine. I cannot make myself 15cm smaller and learn Spanish. Gotze wants to work with this extraordinary coach that is Guardiola.
Barcelona Vampíro
2013-04-23 15:24
Arsenal utmanar om titeln? Vilken titel pratar vi om, Gothia cup? Nej det är inget lag som slåss om titlar, loserklubb rakt igenom. United är den enda toppklubben i hela England, miljarddopade lag utan historia som City säger mig inget.
Barcelona Baronen
2013-04-23 15:23
"Barcelona hade fått svårt att komma topp 5 i premier league enligt mig."

Det är så jävla sköna profiler som kommer in här och skriver. Helt underbart. Vilka fotbollsvetare. Måste ändå tacka för att man får sig lite komedi och därmed tillfällig avslappning en dag som denna.
Barcelona Gio Style
2013-04-23 15:23
Roliga är ju att anglofilerna tror verkligen att PL har riktigt många topplag när det i själva verket enbart är United som kan räknas in bland dem bästa klubbarna i världen (Barca, Real, Bayern).
Att samtliga andra topplag skulle vara så starka är en myt och något som är helt passé sedans många år bakåt.
2013-04-23 15:06
Jag är mest orolig för att Puyol inte är med. Visst Busi är ingen dum ersättare men vi behöver hans ledaregenskaper på planen och hans rutin framförallt. Det är ovärderligt i en så viktig match mot så tufft motstånd.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-23 15:05
LALAWELEATAKORA

Arsenal? De har väl kommit 4:a flera säsonger i rad och kan missa CL i år. Sedan finalen 06 har utvecklingen gått stadigt neråt. Om de är ett hot om ligatiteln är Valencia, Málaga och Atlético det definitivt i Spanien. Chelsea vann visserligen 2010 men kom 6:a förra året och hade vilka andra år som helst inte spelat CL den här säsongen, men nu blev det som det blev.

Nej, det är City och United som slåss om titeln, inga andra. Möjligtvis Chelsea. City som åker ut gruppspelet i CL med huvudet före mot Spaniens och Tysklands andralag och United som blir utslagna av Spaniens andralag. Chelsea som blir utslagna av Italiens bästa lag och Shakhtar Donetsk.

För mig är det ingen tvekan om att PLs utveckling pekar neråt, och att det är fotbollen som blandar teknisk briljans med tempo som leder utvecklingen framåt. Tyskland och Spanien dominerar fotbollen just nu, på alla sästt som finns. Ligorna, landslagen men även ungdomsakademierna och hur många spelare man får fram. De leder fotbollen framåt.
Barcelona koeman92
2013-04-23 15:04
LALAWELRATORA

Barcelona-Man Utd x2

Atl Madrid-Liverpool

Atl Madrid-Fulham

Barcelona-Arsenal x2

Bilbao-Man Utd

Atl Madrid-Chel$ea

Real Madrid-Man City

Man Utd-Real Madrid

Stick nu.
Länktips: 1
Barcelona BarcaChris
..
Barcelona Jonas - tots units fem força
LALAWELEATAKORA Menar du allvar när du säger att Arsenal och Chelsea gör upp om titeln?
Barcelona BarcaChris
2013-04-23 15:03
..
Barcelona BarcaChris
2013-04-23 14:59
Wooooooooooooow Bayern kommer värva Götze, haha vilket skämt nu är fritt fram för Real. Får mig att tänka tillbaka när Figo gick till Real svikaren. Och Tyska liga fans säger Tyska ligan är bättre än Spanska??? Bayern vinner ligan med typ 20 poäng och köper ändå Götze haha. Stakars Dortmund vilken tajming.

Och vilka är dom här premier league nollorna. En från Manchester United hahaha, skojarna kan inte ens slå Bilbao med sin skitiga tråkiga fotboll.
Jag vet inte ifall folk ser på Man u matcher. Men dom är verkligen skiiiiiiiiiiit tråkiga. Dessutom är det helt felt forum att snacka skit i efter Barca slakta dom på Wembley i deras land. England är över så är det bara
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-23 14:58
Jag tappar faktiskt en del respekt för Götze i och med den här transfern. Jag trodde faktiskt att Dortmundspelarna hade hjärta för klubben och att de flesta av dem skulle stanna och försöka utveckla laget. Nu går Götze till största konkurrenten i ligan. Visst att Bayern vinner ligan men vafan, Dortmund är inget skitlag. Jag hade förstått om de slutade 10:a i Tyskland och åkt ut Europa League redan men de är i semifinal i CL. Vad vinner han på det här sportsligt sett? Lite större chans på ligatiteln och CL, men inte så stor att att det ska vara en anledning till att byta till värsta konkurrenten. Nej, anledningen stavas med största sannolikhet pengar. Tråkigt för fotbollen och och speciellt Bundesliga, nu lär det bli ännu ojämnare nästa säsong.
LALAWELEATAKORA
2013-04-23 14:58
i Premier League utmanar dom flesta lagen om titeln. Manchester United, City, Chelsea, Arsenal. Visst, i år har det sett lite annorlunda ut men normalt sett är det väldigt jämt. I La liga är det jämt Real Madrid eller Barcelona som vinner med någon uppstickare då och då (Valencia).

Varken Arsenal eller Manchester City spelar särskilt "Engelskt" och United blev utslagen pga av några felaktiga domslut och två premier league spelare i motståndarlaget. Chelsea förra året spelade mer som ett Engelskt lag och vann champions league, lika Celtic som spelar Engelskt/brittiskt som knappt hade några problem med Barcelona. Då i Premier League hade nästan alla lag spelat som Celtic mot Barcelona och Real Madrid och satsat på långbollar och fasta situationer (som är betydligt effektivare än tiki taka) så Barcelona hade fått svårt att komma topp 5 i premier league enligt mig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-23 14:53
Hetfield

Jag kan hålla med om att 3-1-förlust psykologiskt kan vara bättre än 1-0, men det beror ju på hur matchbilden ser ut. Det du snackar om att resultatet 3-1 är bättre än 1-0, vilket inte stämmer. 1-0-förlust innebär att vi måste vinna på Camp Nou med ett mål för att få till förlängning och två för vinst. Om de gör ett bortamål behöver vi göra tre för att vinna. Hade vi istället haft 3-1 och behövt vända på det så hade vi från början behövt göra två för att vinna, inte ens räckt till för förlängning. Gör de ett bortamål behöver vi göra fyra för att vinna, tre för förlängning. Hur man än vrider och vänder på det så är 1-0 bättre.
Annons: